Český trh v lednu 2009: V nižší střední třídě porazil VW Golf Kiu Cee'd

Český trh v lednu 2009: V nižší střední třídě porazil VW Golf Kiu Cee'd

 
 

Škoda Octavia, lídr českého trhu, se stejně jako Fabia o třídu níže potýká s razantním poklesem registrací. Na druhém místě lednového žebříčku pak najdeme VW Golf.

Ač stále trvají dodávky nových octavií pro Policii ČR, domácí vůz zaznamenal v lednu „jen“ 1.317 nových registrací (podíl ve třídě 41,7 %). Na druhém místě je poněkud překvapivě VW Golf s 282 vozy, který porazil Kiu Cee'd (274). Čtvrtá příčka patří Fordu Focus se 176 novými vozy a na pátém místě najdeme Renault Mégane se 146 kusy. Šestý je Peugeot 308 (119), sedmý Hyundai i 30 ztrácí jen tři vozy (116), stovku registrací překročilo ještě osmé Suzuki SX4 (103). Na devátém místě pak najdeme shodně Opel Astra a Toyotu Auris s 82 registracemi.

Letos v lednu se prodalo o 509 octavií méně než před rokem (- 27,9 %), druhý Golf si naopak polepšil o 51 vozů (loni 231) a 22,1 %. Třetí Cee'd zatím nepokračuje v loňských výsledcích, zaznamenal také pokles o 19,6 % (z 341 kusů). Fordů Focus bylo letos v lednu o 46 více (+ 35,4 %), Mégane vykazuje stejnou procentní hodnotu, ale se záporným znaménkem (v lednu 2008 226 vozů). Skokanem měsíce v meziročním srovnání je Peugeot 308, který si polepšil o 213,2 % (z 38 na 81), prodej třistaosmičky se ovšem na začátku roku 2008 teprve rozjížděl. Hyundai i 30 vykazuje také nárůst, a to o 28,9 % (loni 90 vozů). Suzuki SX4 je sice opět v Top 10, ale jeho registrace jsou o 7 kusů menší, ztratilo tedy 6,4 %. Opel Astra si pohoršil daleko více, před rokem zaznamenal 130 registrací, pád tedy činí 36,9 %. Toyota Auris je na tom přesně opačně, nárůst činí 41,4 %, loni se prodalo jen 58 kusů. Peugeot má nejen skokana, ale i největší propadák. Je jím řada 307, která skončila až třicátá se šesti vozy, což znamená propad o 92,1 %.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v lednu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/20091-12/20091/20091-12/2009
1.Škoda OCTAVIA1317131741,7%41,7%
2.Volkswagen GOLF2822828,9%8,9%
3.Kia CEE´D2742748,7%8,7%
4.Ford FOCUS1761765,6%5,6%
5.Renault MEGANE1461464,6%4,6%
6.Peugeot 3081191193,8%3,8%
7.Hyundai i 301161163,7%3,7%
8.Suzuki SX41031033,3%3,3%
9.Opel ASTRA82822,6%2,6%
9.Toyota AURIS82822,6%2,6%
11.Honda CIVIC62622,0%2,0%
12.Fiat LINEA44441,4%1,4%
13.Nissan NOTE37371,2%1,2%
14.Fiat BRAVO36361,1%1,1%
15.Nissan TIIDA35351,1%1,1%
16.Citroën C433331,0%1,0%
17.Audi A331311,0%1,0%
18.Subaru IMPREZA23230,7%0,7%
19.BMW 119190,6%0,6%
20.Mitsubishi LANCER16160,5%0,5%
21.Seat LEON15150,5%0,5%
21.Volkswagen JETTA15150,5%0,5%
21.Volvo C3015150,5%0,5%
24.Mazda 314140,4%0,4%
24.Toyota COROLLA14140,4%0,4%
24.Volvo S40/V5014140,4%0,4%
27.Dacia LOGAN13130,4%0,4%
27.Fiat SEDICI13130,4%0,4%
29.Chevrolet LACETTI10100,3%0,3%
30.Peugeot 307660,2%0,2%
-Ostatní modely220,1%0,1%
-CELKEM31623162100,0%100,0%

V lednu 2008 bylo na českém trhu nově zaregistrováno 3.933 vozů této kategorie, letos jich bylo o 769 méně, to znamená pokles o 19,6 %. Vývoj má tedy stejnou tendenci jako u malých vozů, ovšem propad trhu je v procentním vyjádření o něco menší.

Octavií s motory TDI bylo v prvním měsíci roku 2009 zaregistrováno celkem 965 (73,3 % z celkového počtu), Golfů bylo 71 (25,2 %), Cee'd má na kontě 84 vozů se vznětovými motory (30,7 %), Focus 73 (41,5 %) a Mégane 45 (30,8 %). Nejmenší podíl agregátů spalujících naftu z první pětky má tedy VW Golf.

Užitkových Octavií se prodalo v lednu celkem 407 (30,9 %), Golfů 77 (27,3 %), Cee'dů 69 (25,2 %), Méganů bylo 53 (36,3 %) a Focusů rovných padesát (28,4 %). Jak je vidět, u nejprodávanějších en-jedniček jsou jejich podíly na stejné úrovni, až na Mégane, který lehce poodskočil. V této statistice ovšem zvítězilo švédské Volvo S40/V50, přepážku mělo 9 ze 14 vozů této řady, samozřejmě šlo o kombi V50. Podíl N1 tedy činí u tohoto vozu 64,3 %. Nadpoloviční většinu užitkových verzí mělo v lednu i Audi A3, 16 z 31, tedy 51,6 %.

Spolupracujeme s TipCars.com
Do deseti let předstihneme McDonald’s, říká šéf KFC pro Česko Hubík Do deseti let předstihneme McDonald’s, říká šéf KFC pro Česko Hubík

Souboj o zákazníka na českém trhu rychlého občerstvení…

Opata: Útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české vojáky Opata: Útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české vojáky

Pumový útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české…

Glosa Martina Čabana: Obrázky z české diplomacie Glosa Martina Čabana: Obrázky z české diplomacie

Nejprve se vrátil předseda sněmovny Vondráček z Ruska,…

Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky

Městský stát se rozhodl zakročit proti rozmachu výstavby…

 
 

Přidat názorDiskuse: Český trh v lednu 2009: V nižší střední…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 



Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Šéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Šéf VW se bojí, že německý autoprůmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Dnes 12:55

Herbertu Diessovi se nelíbí, jak se v Evropě bojuje proti individuální dopravě.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

Kritika od kouče, pak dva góly a obří respekt: Nikdo nedře víc než Frolík!

Kritika od kouče, pak dva góly a obří respekt: Nikdo…

Víkendovou výhru 3:2 v prodloužení nad Coloradem sledoval Michael Frolík jen z tribuny Pepsi Center. Smolík, být…

 

Reflex.cz

Nový celoevropský průzkum: Mezi největší euroskeptiky patří Češi, nejvíce odmítáme euro

Nový celoevropský průzkum: Mezi největší…

Evropský parlament, do kterého se bude opět volit příští rok v květnu, si nechal zpracovat ve všech zemích EU…

Hlavně žádné „tatíčkování“, brání se Hovory s TGM státotvornému patosu

Hlavně žádné „tatíčkování“, brání se Hovory s TGM…

Filmové Hovory s TGM jsou zábavnou spekulací nad součástí četby k maturitě. Tomáš Garrigue Masaryk a Karel Čapek…