Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v únoru 2010: Nižší střední vyrostla meziročně o 23 %, vede Octavia, Megane a Golf

Palmu vítězství mezi dováženými automobily převzal od Golfu Renault Mégane. Dacia Logan pronikla v únoru mezi nejlepší pětici.
Zpět na článek
18. 3. 2010 18:56
18. 3. 2010 11:46
18. 3. 2010 15:52
18. 3. 2010 16:08
18. 3. 2010 13:32
18. 3. 2010 13:59
18. 3. 2010 14:12
18. 3. 2010 10:51
18. 3. 2010 11:28
18. 3. 2010 10:40
18. 3. 2010 11:12
18. 3. 2010 11:40
18. 3. 2010 18:46
18. 3. 2010 19:42
18. 3. 2010 19:45
18. 3. 2010 12:46
18. 3. 2010 13:10
18. 3. 2010 13:35
18. 3. 2010 14:00
18. 3. 2010 10:20
18. 3. 2010 10:30
18. 3. 2010 11:46
18. 3. 2010 13:28
18. 3. 2010 17:05
18. 3. 2010 11:43
18. 3. 2010 12:54
18. 3. 2010 08:54
18. 3. 2010 09:55
18. 3. 2010 14:56
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 3. 2010 15:22
neregistrovaný "507--"
18. 3. 2010 21:29
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 3. 2010 21:30
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 3. 2010 21:32
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 08:46
RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Nejlepší výsledky právě Meganu mě vůbec nepřekvapují. Je to celkově velmi povedené auto. Jestli to takto půjde dál, stane se právě Megane jasnou dovozovou jedničkou v nižší střední třídě za celý rok 2010. :yes: Golf se snaží, ale kromě „značky“ nemá oproti Renaultu co nabídnout.
Rozbalit vlákno
77
18. 3. 2010 08:54
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Megane pred Golfom...Obávam sa, že zopár ľudí z toho bude mať tráviace problémy. Ale nakoniec sa vyliečia zdôvodnením, že Megane sa lepšie predáva len preto, že ho ponúkajú skoro zadarmo. >:-[]
Avatar - Katikakus
18. 3. 2010 08:55
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
>:D :yes:
18. 3. 2010 09:14
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
A víš snad o lepším důvodu?
18. 3. 2010 09:51
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
pár jich asi bude, jinak by všichni co začínají na +/- stejné ceně jako Megane drtili GURU ne? ;-)

Samozřejmě to zas dneska bude diskuze, přitom rozdíl je 10ks v prospěch Megane, minulý měsíc vedl pro změnu Golf.

Spíš mě překvapil u Megoše velice nízký podíl naftových verzí. Přitom mají docela širokou nabídku těchto motorizací, v benzinech je to trošku nesmyslně poskládané v kombinaci s výbavou, ale asi většina prodejů budou základní 1.6.
18. 3. 2010 10:00
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Já z těch tabulek nemam opocený trenky, ale když megan stojí stejně, jako fiesta a míň, než ceed, tak na tom něco bude. To samý bude s tou naftou, která je citelně dažší. Rozhodně ty počty nejsou důvodem toho, že je megan v něčem lepší, než golf, jak se některý přiblbla domnívají a zvyšuje jim to sebevědomí.
18. 3. 2010 10:12
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
;-) :yes:
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 10:17
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Nová Fiesta začíná na 219 tisících ... tak si tady nelžeme do kapsy ;-) Je to po všech směrech rovnocenný soupeř pro Golf. V některých směrech ho překonává, někde zase trochu ztrácí ...
18. 3. 2010 10:20
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Co si dneska snídal? >:D
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 10:21
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
zatím jen kafíko, a pár spamů ;-) co ty?
18. 3. 2010 10:24
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Koláček s čajíčkem. ;-)
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 10:32
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
to se někdo má, taky bych si nechal líbit 8-s
Avatar - DRBNUTY
18. 3. 2010 10:38
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Marihuanové koláčiky

2 šálky polohrubej múky
2 šálky masla (najlepšie arašidového)
2-3 vajcia
3 šálky medu alebo cukru
čajová lyžička prášku do pečiva
štipka soli
60 g najemno posekanej marihuany (rovnako dobre poslúži hašiš alebo haš olej)

Všetky ingrediencie vsypeme, vlejeme, či vložíme do misy a začneme miešať. Miešame, miešame, až všetko splynie v jeden súdržný celok. Plech na pečenie vymastíme a posypeme múkou. Rúru rozohrejeme na 190°C. Medzitým polievkovú lyžicu vnoríme do cesta a to, čo ňou naberieme, prenesieme na pripravený plech. Kopček, ktorý vznikne, roztlačíme vidličkou (alebo prstami). Takto pracujeme dovtedy, kým cesto z misy nezmizne. Posledným krokom je pečenie. Plech vložíme do rúry na desať až dvanásť minút, podľa vlastného uváženia a schopností sporáku i na dlhšie. Dôležité je, aby koláčiky nezostali bez dozoru, takže misu od cesta radšej nevylizovať.
18. 3. 2010 10:43
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
No, zrovna takový koláček to tedy nebyl. >:D

Kdepak sháníš tu poslední ingredienci? :-)
Avatar - white label
18. 3. 2010 10:28
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Tak to by mě docela zajímalo v čem všem Megan Golfa překonává, teda kromě atraktivní ceny (ale hlavně pokud možno vynech jeho "úžasný" design). ;-)
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 10:34
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
už jenom v tom, že se jedná o zcela nový model... kdežto současný golf je jenom facelift již hodně let staré koncepce ??
Avatar - white label
18. 3. 2010 10:47
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Můžeš mi napsat konkrétně v čem je ta koncepce Golfu starší, než u Meganu? Myslíš třeba zadní nápravu, možnost 4x4, DSG, adaptivní podvozek, přímovstřikové turbo benzíny s přeplňováním turbem, nebo turbem a kompresorem....apod.? :-O ;-)
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 11:33
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
já ti rozumím, ale porovnej si v Čechách "prodávané" verze Golfu a Meganu. Nebavím se tady o 4x4 o DSG a podobně. Golf je prostě jen další facelift starého modelu s možností doobjednat si moderní techniku ale za „nekřesťanské“ peníze. Na Golfu už je ale jeho modelové stáří hodně vidět a to zákazníky zrovna moc netáhne. U Renaultu dostaneš úplně nový model, možná s jednodušší technikou ale již v základní ceně... a proto se tak dobře prodává.
18. 3. 2010 12:01
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
já nemám rád podceňování z pohledu domácího trhu - to že se prodá málo 4x4, (DSG se tuším prodávají docela dost) není žádný důvod abychom absenci těchto položek brali jako cnost třeba u Megoše. To je právě ta přidaná hodnota, i díky které pak GURU může vždy být o pár desítek tis. nad Megošem.

Je to prostě jiný přístup k produktu, jiná strategie. Mně je osobně přístup žabáků dát hodně denně využitelné výbavy do základu příjemný, ale já lovím právě v těch "základnějších" vodách.

A nezdá se mi, že by přes modelové stáří Golf zákazníky nějak netáhl. Od uvedení nové generace (pologenerace, F/L, jak je libo >:-[] ) se drží na 1.místě evropských prodejů. Když přihlédnu k tahanicím kolem generace-F/L docela slušný výsledek ne?
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 12:29
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Kuko, v podstatě s tebou souhlasím, pěkně se rozepíšeš a všechno to dává smysl. Souhlasím také s tou přidanou hodnotou ale hlavní důvod pro vyšší přidanou hodnotu je „značka“. Neplatí to samozřejmě jen u aut. Jsou prostě lidé, kteří si kupují jen „značkové“ věci a pak jsou lidé, kteří dokáží z velké míry význam, „značky“ potlačit a vybrat si podle racionálních kritérii. V některých oblastech vyžaduje „racionální“ výběr silnou osobnost. Dala by se na to asi udělat pěkná sociální studie... slabší jedinci se prostě vždycky radši drží ve stádě s nejsilnějším psem ... Přesně tohle chování spotřebitelů pak, z podstatné části, dělá prodeje právě třeba Golfu...
18. 3. 2010 12:45
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
já bych to neviděl úplně jako chování slabších jedinců - Golf je prostě za těch 36 let (díky Labele, už si to pamatuji ;-) ) hodně vyšlechtěný produkt. Těžko na něm najít nějaké slabiny. Takže dostáváš špičkovou techniku, v konzervativnějším obale, k tomu tu přidanou hodnotu značky. Ono zas ten konzervativnější obal téměř vždy osloví víc líd - možná mnohé nenadchne, ale málokoho urazí. A to jméno si Golf taky budoval dlouhá léta.

A tady vidíš jak pevně ho má vybudované (potažmo celé VW), jak je ve společnosti zakořeněná víra v dokonalost a kvalitu alá VW.

Porovnej právě s Renckem, který si zadělal na špatné jméno (a přiznejme si to vlastní blbostí, uspěchaností a opojným pocitem vlastní dokonalosti) začátkem tisíciletí a přes evidentní změnu v posledních 3-4 letech, se této pověsti asi ještě dlouho nezbaví.
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 13:52
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Tak neplatí to samozřejmě o každém, kdo si kupuje Golf, potažmo VW. Popsané chování mu ale určitě „přivádí“ slušnou porci zákazníků a to především u nižších a nejvíce prodávaných výbav. V tom se asi shodneme. Problémem je, že kvalita/nekvalita Renaultů je z podstatné části opravdu jen „pověst“. Dříve když výrobce udělal svolávací akci třeba Peugeot na model 307, tak se všichni pisálci v českoněmeckých plátcích mohli upsat nad nekvalitou Francouzských aut. Přitom 307 nebyly vůbec špatné, jezdí jich pořád milióny a žádný „průšvih“ o kterém se psalo se nekoná. Teď ale každý vidí, že svolávací akce není nic špatného, je to daň za pokrok. Ono auto není zrovna jednoduchý výrobek a obzvláště pokud do něho chce výrobce vložit nějakou tu inovaci. Dobře je to vidět i u samotného VW dokud neinovoval a držel se osvědčené techniky (dávno vyzkoušené u jiných značek) neměl tolik problémů... viz. třeba motory PD.
18. 3. 2010 14:15
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
je tam samozřejmě tlak uvádět stále nějaké "novinky", které se často nestíhají pořádně otestovat a dětské nemoci se vychytávají až za jízdy.

A každý výrobce občas taky udělá nějakou konstrukční chybu. Prostě nebrat první ročník, starat se o auto a doufat, že všechno bude ok, víc s tím neuděláš >:-[]
18. 3. 2010 15:47
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Dneska jsem se díval na stastiku ADACU za poslední 3 roky a Renault je ve všech třídách nejspolehlivější značka z mainstreamu.
[odkaz]
18. 3. 2010 16:14
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
asi jsi tam dal špatný link, ale no problem, aspoň mrknu na aktuální nabídky :yes: ;-)
18. 3. 2010 16:18
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Je to tam. Tabulka je na stránkách Renaultu. Už jen proto tomu nikdo neuvěří. >:D
19. 3. 2010 10:01
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
už jsem to našel, je to jasná propaganda! >:-[]
Avatar - white label
19. 3. 2010 19:43
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
:yes: :yes:
"Držím hubu"...a "pouze" tleskám... :-! ;-)
19. 3. 2010 14:57
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
:yes: :yes: :yes: Podle hesla : Pojďme všichni spolem za tím prvním volem?
18. 3. 2010 10:48
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Starou koncepci bych tu moc nevzpomínal. On ten chudák novej megoš má místo zadní nápravy... supermoderní torzní tyčku, co? :-)
18. 3. 2010 11:04
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
stejně jako 80% dalších aut v tomto segmentu ;-)

i díky tomu se pak můžou cenově podbízet. Vždy máš něco za něco - Golf ti nabídne široký výběr ve všem, samozřejmě za to musíš připlatit. Já to nespochybňuji, tohle je fakt. Když budu chtít 4x4 Rencek (a vlastně asi nikdo jiný, krom Oktávky) nemá šanci. Když budu chtít základní atmosféru (nebo spíš budu mít jen na základní atmosféru), porovnám si třeba GURU a Megoše a reálně si zhodnotím, jestli mi ten příplatek přinese odpovídající přidanou hodnotu.
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 11:24
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Kuko, tak to nějak je... Zhodnotíš si „běžně prodávané verze“ a vítězí třeba právě Megane. Golfa si můžeš vybrat prakticky jenom kvůli značce. V Čechách budeš mít klid od posměšných narážek ala Rencek – kdo to neustojí, jde radši pro nevýhodného Golfa. To jediné možná stojí za 200,- Kč měsíčně navíc na leasingové splátce oproti Meganu, to je přesně hodnota značky Golf.
18. 3. 2010 11:42
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Megan přesně sedí na rčení, navrch huj, vespod fuj.

Golf je jistota, špičková technika, špičkový interiér a střízlivý design. Megane je sázka do loterie.
18. 3. 2010 11:52
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
zespoda jsem se na Megoše zatím nedíval, ale viděl jsem Megoše 2 zespoda. Bylo to v létě, takže fuj se nekonalo ;-)

Technicky částečně a interiérem Megoš minimálně zdatně konkuruje. Design je věc názoru, u hatche bych upřednostnil GURU, v kombi Megoše :-)
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 11:53
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Megane - navrch huj, vespod huj, cena huj ... to je lepší né? Prodeje to potvrzují. ;-)
18. 3. 2010 14:10
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Tak jestli je to pro tebe lepší, tak upaluj pro Renolda. ;-)
18. 3. 2010 17:00
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
U Golfa je k dispozícii ešte jedna dôležitá istota - šanca, že ti ho ukradnú je mnohonásobne väčšia ako že sa ti to stane s Meganom.
Bez ohľadu na kvalitu a techniku mňa Golf nijak neoslovuje, takže by som medzi ním a Meganom ani neuvažoval. Aj to môže byť dôvod, prečo dať Renaultu prednosť.
Avatar - miromen
18. 3. 2010 17:08
Re: RENAULT MEGANE JEDNIČKA
Bohužel Renault patři u nas mezi nejkradenějši auta takže natom budeš +- stejně jako s Golfem. Někde byli tabulky ale už je nemužu bohužel najit.
18. 3. 2010 18:56
Re: MEGANE=1
Tak kým ich nenájdeš, ťažko ti niekto uverí, že Renaulty sa kradnú...
18. 3. 2010 11:46
Re: MEGANE=1
výhodný/nevýhodný, to je otázka. Pro někoho je to výhodný připlatit si za jméno, to je ok, to je taky součást produktu který kupuješ.

Rencek prostě zvolil velice agresivní strategii v ČR. Místo širokospektrální nabídky (Golfa koupíš prakticky všechny motorizace, výbavy a pod. jak v ČR tak v Reichu) se soustředil na hlavní "taháky" a i díky tomu pak může tlačit cenu dolů.

Cenou za to je pak omezení nabídky ve vyšších cenových segmentech, kde např. motor 1.4Tce prostě v základní verzi výbavy nekoupíš. Je to správné/špatné? To ukáže čas.

Postavení Golfa bude na trhu v ČR vždy silné, je to přecejenom německá značka a stále je v myslích většiny populace spojeno s pojmem "kvalita".

Golf stále může nabídnout technické vychytávky které Megoš (a často nikdo jiný) zatím ne. Tady si myslím, že Renault silně podcenil vývoj malých turbobenzinů (zas ono žabáci dlouho ujížděli na naftovém opojení, díky čemuž mají jedny z nej dCI :yes: ), nebo třeba moderních automatů a pod. Tohle jsou věci, které dokáže ocenit běžný uživatel, multilink tam už je to sporný. Samozřejmě nabízí proti klasickému podvozku výhody, ale troufám si tvrdit, že 90% běžných řidičů by rozdíl (pocitový) hledala velice těžko.
18. 3. 2010 15:52
Re: MEGANE=1
Renault už má 1.2 Tce docela dlouho a navíc má i 1.4 Tce. Na některých trzích už ani atmo 1.6 nemá v nabídce a základem je turbobenzín.
18. 3. 2010 16:08
Re: MEGANE=1
ano, v RS už má i 2.0Tce, ale třeba 1.4TSI tady už nějaký pátek je, 2.0TSI taky, 1.8TSI taky, takže akorát 1.2 se +/- dostali do prodeje nastejno.
Avatar - ethicon
18. 3. 2010 13:32
Re: MEGANE=1
v diskusii o Brave si ho však v jazdných vlastnostiach prirovnal k Focusu... ;-) tam ti tá torzná tyčka v Megane z účelových dôvodov príliš neprekážala na rozdiel od Brava ;-)
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 13:59
Re: MEGANE=1
Ona totiž "složitá" zadní náprava nemusí být vždycky výhoda. Prodražuje auto, zvyšuje servisní náklady a zmenšuje zavazadlový prostor... pro někoho jasné argumenty, proč nebrat. Každý nehledá limity v průjezdu zatáčkou, obzvláště ne v nižší střední, nedej bože v kombi ;-)
18. 3. 2010 14:12
Re: MEGANE=1
Neřekl bych, že víceprvek zvyšuje servisní náklady. Viděl jsem desítky jetých aut s torzní tyčkou a s nápravou do známého písmene "A", naposled P206 s najetými 120 tis. Oprava takové nápravy vyjde na min 7 tisíc. A to mluvím jen o nápravě bez tlumičů.
Avatar - white label
19. 3. 2010 19:41
Re: MEGANE=1
On hlavně ten víceprvek není ani v kompaktu primárně proto, aby si s ním hledal limity při průjezdu zatáčkou..., to totiž můžeš dělat (např. s CTR, nebo MeRS) úspěšně i bez něj...
Ale tohle je pouze jeden příklad určitých "základních" znalostí, které jsou podmínkou k tomu aby ses mohl pouštět do podobných rádoby "závěrů"... :-O :*) ;-)
18. 3. 2010 10:51
Re: MEGANE=1
lepší základní atmosférický motor, lepší nafťáky (některé), větší kufr. GrandTour má třeba lepší přístup do kufru.

Design mi úžasný nepřijde, GrandTour je supr, ale hatch je to barva od barvy.

No a subjektivní věci ponechám stranou - přistrojovka, pohodlnější podvozek a pod.

Samozřejmě tím netvrdím, že Megan je komplexně lepší vůz. Ale v některých věcech dokáže nabídnout víc. ;-)
18. 3. 2010 11:28
Re: MEGANE=1
Se třema dveřma.
Avatar - white label
18. 3. 2010 10:22
Re: MEGANE=1
Tady to máš prostě marné, navíc Golf je především "evropské auto" a jeho "mutace" přizpůsobená pro typického "českého zákazníka" je především Octavia, jejíž úspěch je na českém trhu nezpochybnitelný. Dokud se jí u nás bude dařit, nemusí mít Golf (na tomto minitrhu) další větší ambice porážet soupeře jako je např. (cenově se podbízející) Megan... ;-)
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 10:40
Re: MEGANE=1
přesně jsi to vystihl, kdyby na Českém trhu nebyla Octavia, tak by se Golf musel podbízet cenou ještě víc, než to dělá teď. Jinak úspěch Octavie je nezpochybnitelný a to je dobře, to auto se vyrábí v Čechách a podporuje se tím ten náš státeček. Stejně tak mě budou vždycky těšit prodeje dalších Českých aut – Peugeot, Hyundai, Toyota, Citroen ...
Avatar - white label
18. 3. 2010 10:52
Re: MEGANE=1
Jen zbytečná křeč, v podbízení cenou u nás jednoznačně a celkově vede Renault...
Škodovka je pořád domácí/česká značka na rozdíl od těch které jsi vyjmenoval. Nebo chceš taky tvrdit, že Jag je značka indická, Lambo něměká a Vlovo bude asi čínská, že?
A takový "Plzeňský Prazdroj" už taky není nějakou chvilí "české pivo", viď? ;-)
Ale pokud je někdo vlastníkem "plzeňského pivovaru", nemusí mít "problém" s tím, že u nás na trhu není jeho zahraniční značka piva hned druhá, za jeho "Plzní"...
18. 3. 2010 11:12
Re: MEGANE=1
spis myslel auta co se v CR vyrabej
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 11:40
Re: MEGANE=1
Nikde nepíšu o Českých značkách... píšu o Českých autech... jsou to auta, která se v ČR montují nebo alespoň skládají. Je tam podstatná přidaná hodnota „zlatých“ Českých ručiček ... ;-)
18. 3. 2010 18:46
Re: MEGANE=1
a ja snad neco o nejakych znackach pisu? clovek se te zastane a ty ho jeste malem serves >:D
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 19:42
Re: MEGANE=1
moje reakce byla pro WL ;-)
Avatar - white label
18. 3. 2010 18:34
Re: MEGANE=1
Co mylsel je otázka, ale napsal jasně:
" Stejně tak mě budou vždycky těšit prodeje dalších Českých! aut – Peugeot, Hyundai, Toyota, Citroen ..." ;-)
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 19:45
Re: MEGANE=1
Škoda Octavia - České auto
Citroen C1 - České auto
Toyota - IQ - České auto
... myslím, žes to pochopil dobře
Avatar - Ronault.
18. 3. 2010 12:46
Re: MEGANE=1
On pětidvéřový Golf s klimou se dá dnes koupit taky za 299 900 vč. DPH. Ty rozdíly jsou malé.
Nemluvě o tom, že spousta kupujících si umí spočítat, že teď dají za stejně vybaveného Golfa třeba o 30 tis. více, ale za pár let ho o 30 tis. dráže prodají.
Megane se dobře prodává samozřejmě díky ceně, ale celkově to je auto, které v ničem nějak výrazně nekulhá za konkurenci, má příjemný interiér, kombi má velký kufr, je tady verze RS atd.
18. 3. 2010 13:10
Re: MEGANE=1
možná GURU taky časem příjde s nějakou speciální edicí (jako Megane Generation či jak to titulují). V 5.té generaci to tuším taky bylo, tak proč né teď.

Spíš je zajímavé, že se stále nějak výrazněji nechytá Bravo. Ok, absence kombi je citelná, ale má slušné motory (turbobenziny možná i lepší než Megoš, ale teda min. širší nabídku), nafťáky fajn, výbava fajn, cena +/- stejná (nějaké slevička z oficiálních by se určitě ještě dala vydolovat). ;-\
Avatar - Emel
18. 3. 2010 13:35
Re: MEGANE=1
Bravo je z hlediska image přímým konkurentem Meganu, je to starší model a stojí víc peněz (v základních verzích). Tak proto. Osobně považuju Megane za dotaženější auto co se týče interiéru, ale to jsou už osobní preference, jádro je podle mě v té první větě.
18. 3. 2010 14:00
Re: MEGANE=1
tak cena je otázná. Sice jsem se nedíval na konfigurátory ani se neptal u prodejců, ale jen co jsem viděl nějaké reklamy v časácích, tak už taky hodně zreálnili cenu. + jak říkám je tam určitě prostor na vyjednávání.

Tohle je další faktor, který hodně lidí opomíjí - Renault je s cenama nízko, ale ty jsou (v tom momentu) prakticky definitivní, prostě si nemůžeš vyjednat dalších 5,6,10% slevu.

Starší samozřejmě je, ale on neudělal díru do ČR ani ze začátku ;-)
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 10:20
Re: MEGANE=1
Nedivím se, akční nabídka s benzínovou 1,6 je u Meganu opravdu asi neodolatelná. Navíc benzínová 1,6 je pro běžného českého řidiče naprosto dostačující a asi i ideální. Takže proč na nájezd 15 tisíc ročně platit za dražší diesel ?
Avatar - white label
18. 3. 2010 10:14
Re: MEGANE=1
Ten nadhled se mi líbí..., ač máš sám tuto značku, dokážeš velmi výstižně poukázat na hlavní důvod jeho úspěchu na českém trhu..., mimochodem taky mě další podstatnější důvod nenapadl... ;-) >:-[]
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 10:30
Re: MEGANE=1
Další podstatný důvod není, je jen hodně malých důvodů, které jsou ale dohromady těmi zásadními. Nebudeme si tady nalhávat, že v dnešní konkurenci (nejen) nižší střední třídy snad existují nějaké zásadní a důležité rozdíly. Nejdůležitější je dneska CENA A ZNAČKA. V ČR bojuje VW značkou (zatím) a Renault cenou (zatím) ...
18. 3. 2010 11:03
Re: MEGANE=1
Tak aspoň jmenuj ty malý důvody, který jsou dohromady zásadními...

EDIT: Veselej a prosvětlenej interiér už jmenovat nemusíš, o tom už víme :-)
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 11:46
Re: MEGANE=1
zásadní jsem nemyslel pro mě, ale pro případného kupce, jen na doplnění... nechci se rozepisovat, ale Kuko tady jemnuje pár dobrých "drobných" důvodů... a white label se ptal, "tak jmenuj něco v čem poráží Megane Golf"? ... tak třeba zrovna v únorových prodejích v ČR. ;-)
Avatar - ethicon
18. 3. 2010 13:28
Re: MEGANE=1
ty sa musíš naozaj v každej diskusii neustále presviedčať, že sedláš najvyváženejšie auto segmentu? ;-) ved tu o tom nikto nepochybuje....
18. 3. 2010 17:05
Re: MEGANE=1
Tak ja by som mal na kúpu minimálne tri dôvody. Prvým je cena, druhým, že sa mi to auto páči, a tretím, že sa tieto vozy, na rozdiel od niektorých, nijak príliš nekradnú... ;-)
18. 3. 2010 11:00
Re: MEGANE=1
Dobrý, Samantha by to líp nenapsala >:D
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 11:43
Re: MEGANE=1
udivuje mě, jakou máš dobrou paměť na jména ;-) ale i příspěvky ti docela dlouho leží v hlavě, máš můj obdiv chlape :yes:
Avatar - white label
18. 3. 2010 18:31
Re: MEGANE=1
Tyhle "tajemné nicky" se pamatují velmi snadno... ;-) >:-[]
18. 3. 2010 20:04
Re: MEGANE=1
Jo jo, když uvidím počítač, tak se mi hned vybaví Samantha a vysmátá rodinka v autě cestou na nákupy >:D
Avatar - white label
18. 3. 2010 20:25
Re: MEGANE=1
Mně i do diskusí "originálně kopírované" univerzálně-intelektuální hlášky o velikosti a použivání přirození... 8-s >:D >:-[]
18. 3. 2010 20:06
Re: MEGANE=1
:yes:

Takový perly se lehce pamatují, tak se nesmíš divit, že se ti to občas vrátí ;-)
Avatar - Emel
18. 3. 2010 12:54
Re: MEGANE=1
Na titul nejprodávanějšího dovozového auta aspiruje více hráčů, Megane má ale dobré šance... je to auto bez výrazných slabin za dobrou cenu.
Avatar - Katikakus
18. 3. 2010 08:54
Skoda
Ve Skodovoce konecne pochopili, ze cesky zakaznik neni vetsinou uplny blb a nenecha se oskubavat - v dobe krize ma i "vlastenectvi" sve meze.
Uprava ceniku zacina prinaset ovoce.
Cast prodeju Octavii je tvorena zakazniky, kteri se diky poklesu ceny misto Fabie rozhodli koupit vetsi Octavii Tour/Octavii II.
Podil dieselovych motoru ovsem pomerne jasne naznacuje, ze vetsina prodeju smeruje k firemnim zakaznikum. Soukroma klientela vybira i jinde.
Je dobre, ze se domaci znacce dari, uvidime, jak si bude vest po zbytek roku.

Jinak samozrejme vsem kteri rostou a specialne Renaultu :yes:
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2010 09:55
Re: Skoda
nebo spíš Renault-Benzu >:-[]

Tak tak, jen ať se prodávají, ať pak my bazarový kovbojové máme z čeho vybírat. Jen doufám, že většinu z těch aut si kupujou důchodci na ježdění do Lídlu! >:-[]
Avatar - strýček BOB
18. 3. 2010 09:02
Dachna Logan
První trojce gratulace. První místo celoročně zamluveno, na druhém a třetím místě bude tuhý boj o každého zákazníka. Kdo si vsadí na druhé a třetí místo celkově? Před pár lety by nikdo neřekl, že jednou bude Dachna bodovat v první pětce a bude zdatně potírat korejské parodie na auta. Dacia :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2010 09:09
Re: Dachna Logan
Oprav si konečně nick.
Avatar - Katikakus
18. 3. 2010 09:37
Re: Dachna Logan
Mas pravdu, "O" a "L" jsou na klavesnici hodne blizko u sebe, tak se zrejme preklepl... ;-) :yes:
18. 3. 2010 11:51
JISTOTA OSMINÁSOBKU
Úspěch Octavie je na zlatou sochu nahoře na Letné. A tam by to Octavii určitě slušelo. Udělal bych ji z ryzího zlata ve velikosti 8:1. Zlato by mohla zapůjčit ČNB...

Být méganem, jásám. Konečně se Renault našel. Výrazem i cenou.

A fajnšmekři? Ti se nemuseli hledat, ti tu byli, jsou a nepochybně i budou - Golf, A3, BMW1, C30.

Číslem měsíce je číslo 2.134. Číslo kontextově neuvěřitelné, přitom zasloužené. Smekni před Octavií hučku, opři koloběžku o klandr a dívej se na auto, které (doufej) budeš jednou možná i vlastnit. Co na tom, že v páté či šesté generaci, stále to bude to jedno auto z nejlepších, co lze ve třídě koupit.

BRAVO OCTAVIA :yes:
Rozbalit vlákno
6
18. 3. 2010 12:04
Re: JISTOTA OSMINÁSOBKU
Renault se našel výrazem? Dneska jseš k němu nějaký laskavý, že by jarní nálada? >:-[]
18. 3. 2010 12:05
Re: JISTOTA OSMINÁSOBKU
Spíše jarní... únava >:D ;-)
18. 3. 2010 12:26
Re: JISTOTA OSMINÁSOBKU
u mně se to momentálně střída, chvíli jsem pln energie a tahá mě to ven sportovat, za chvíli pak usínám u večeře >:-[]
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 12:12
Re: JISTOTA OSMINÁSOBKU
Poslední odstavec je tvoje autobiografie? >:-[] Takhle se rozepsat o svých pocitech... málem sem uronil slzu. Zkus se někdy povozit v Renaultu, přijdeš na jiné myšlenky a nebudeš tak upjatý na FauVé.
Avatar - Emel
18. 3. 2010 13:00
Re: JISTOTA OSMINÁSOBKU
No ano, i Škodovka se (konečně!) cenově našla... Fabia TSI za 250 je konkurenceschopná nabídka :yes: .

Pokud by se "Megane výrazem našel" na pozici dovozové jedničky, jistě by se nezlobil...
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 13:31
Re: JISTOTA OSMINÁSOBKU
:yes: >:-[]
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 14:06
Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
Proč si lidé nekupují Golfa? Protože se vyrábí cca 36 let a vždycky nám bylo předsouváno jak je výjimečně kvalitní. Čas ale vždycky ukázal, že je to naprosto průměrné auto srovnatelné s danou generací a danou třídou. Kdy už se VW potažmo GOLF konečně změní a dodrží své marketingové sliby?? Nevzpomínám si na jedinou generaci GOLFU, která by byla tak výjimečná, jak se nám tady mnozí snaží tvrdit, ale dobře si vzpomínám, že u každé generace se používá to samé KLIŠÉ. :no:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
18. 3. 2010 14:20
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
Ale lidé si Golfa kupují... i přes generační obměny je stabilně v TOP 5 své třídy u nás. A to i přesto, že ještě před rokem či dvěma byl hodně drahý.

Nižší střední je spotřební třída, tady se nehraje na výjimečná auta...
18. 3. 2010 14:26
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
tu poslední část ti holt za chvíli někdo rozmluví >:-[]
Avatar - Katikakus
18. 3. 2010 14:43
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
Rozmlouvat mu to sice muzou, muzou s tim dokonce nesouhlasit ci to dokonce zpochybnovat, ale to je tak jediny, co se s tim da delat. ;-)
Avatar - Emel
18. 3. 2010 14:43
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
Teď jsem četl průzkum od STEM ohledně toho, podle čeho se u nás vybírají auta. Je to zejména o ceně a pak o vztahu k modelu a značce.

Vezmi si třeba tolik opěvované jízdní vlastnosti... vyber si nejhorší a nejlepší podvozek ve třídě, řekněme Focus a C4. Zvol ekvivalentní motorizace, obuj na obě auta stejné gumy a pak zkus na silnici prokázat převahu toho lepšího. A pak se na ten rozdíl podívej okem běžného spotřebitele...
18. 3. 2010 15:08
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
zhrnute velmi presne...pri normalnej, resp. beznej jazde clovek rozdiely neuvidi. Predpokladam, ze sa jedna o drvivu vacsinu uzivatelov, aj ked mozem sa mylit
18. 3. 2010 16:01
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
já si to taky myslím. 90% běžných řidičů rozezná maximálně jak moc ti podvozek utlmí výmol případně jak moc se to auto naklání v zatáčce.
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 19:15
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
a nebo by museli mít přímé srovnání, přesedat a střídat často auta s a bez víceprvkové zadní nápravy viz. třeba redaktoři, co píší ty recenze plené, přesného řazení, komunikativního řízení a podobně ... 90% kupujících vůbec nebude mít šanci tyhle věci objektivně posoudit
18. 3. 2010 14:23
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
a proč tě trápí Golf? Nelíbí se ti, máš na výběr x-jiných. Jseš snad míň spokojen se svým vozem kvůli tomu že někdo napíše že Golf je nejlepší? Jsou to jen čísla v tabulkách ;-)
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 19:29
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
Byl bych rád, kdyby to tak bylo "jen čísla v tabulkách". Bohužel není. Zkus někdy jezdit po Čechách třeba v Alfě Romeo. Kolik si vyslechneš narážek, v servisu, v hospodě, na internetu, vyprávějí se tady úplné bajky ... A hádej od jaké skupiny řidičů tyhle bajky pocházejí. Myslím, že je to dobré téma na diskusi. Mám takové pravidlo, jak narazím na prodejce, prodejce čehokoliv, který začne pomlouvat konkurenci, nikdy si u něho nic nekoupím.
19. 3. 2010 09:49
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
hele, já jezdím v Renaultu a Citroenu. Nepovažuji je za dokonalé, ale vyhovují mi, mám prostě rád pohodlíčko, tichý motor, přeposilované řízení, měkké sedačky a pod.

Když jse mě naposled soused s 3-er ptal, proč si nekoupím něco, kde si to řízení užiju, usmál jsem se a řekl mu, že já si to právě v těchto autech užívám. Každý máme jiné priority.

A hospodské řeči od nějakých troubů s vylítanou bazarovou oktávkou, která táhne vodspodu a jezdí za 3.2458litru? Naštěstí se v takovéto společnosti nepohybuji. O spolehlivosti si dělám obrázek na základě vlastních zkušeností (+ zkušeností z rodiny a přátel). Kdybych věřil všemu co se řekne v hospodě a napíše na internetu koupil bych si asi koně a sedlo >:-[]

Každý ať si koupí co se mu líbí/vyhovuje. S rozumným člověkem se i o autech pobavíš normálních spůsobem, bez různých předsůdků, s "odborníkama" to pak stejně nemá cenu

;-)
Avatar - pocitac
19. 3. 2010 16:36
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
tak to máš kuko naprostou pravdu ;-) :yes:
Avatar - white label
19. 3. 2010 19:29
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
:yes:
18. 3. 2010 15:11
Re: Proč si všichni nekoupíme GOLFA?
nevím o co ti jde, kdo nejde s námi jde proti nám, Golf je náhodou nejoblíbenější auto německých důchodců, možná jen nemáš správný věk a nejsi dostatečně senilní a průměrný :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 3. 2010 14:56
Věřil jsem v úspěch...
Takže dnes, přátelé, opravdové BRAVO! Jistě víte, pro koho ;-)
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "507--"
18. 3. 2010 15:22
Re: Věřil jsem v úspěch...
Pre Octaviu?
Avatar - Ronault.
18. 3. 2010 16:05
Re: Věřil jsem v úspěch...
Dyť to tam napsal, pro Bravo ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 3. 2010 21:29
Re: Věřil jsem v úspěch...
:-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 3. 2010 21:30
Re: Věřil jsem v úspěch...
Pro Octavii jistě ne, i když ji fandím. Ale její prvenství mě nikterak nepřekvapuje, zato prodejní číslo Meganu ano.
Avatar - white label
18. 3. 2010 21:34
Re: Věřil jsem v úspěch...
Že ale umíš "překvapit"... ;-) :-) >:-[]
18. 3. 2010 21:39
Re: Věřil jsem v úspěch...
Nepřekvapuje? Mě teda jo. Podle jistých prognóz mělo být před oktávkou subaru v naftě.
Avatar - white label
18. 3. 2010 21:45
Re: Věřil jsem v úspěch...
Jj... ;-)
Avatar - Ronault.
18. 3. 2010 16:08
Re: Věřil jsem v úspěch...
Proč Avantime? Měl jsi nějaký pracovní úspěch? Koupil sis nové auto? Narodilo se ti dítě? ;-)

Je fajn, že Megane je druhý, ale za jakou cenu a tím nemyslím peníze, ono dneska i ten Focus koupíš pod třista a i na Golfa se zajdi mrknout do Vaňkovky za 299 000 Kč a to věřím, že by se je dalo klidně ještě ukecat níže. Cenou myslím to, že Megane se stává symbolem levného auta a lidi automaticky berou, že co je levné, to je špatné, což v případě Meganu pravdou není.

Takže happy můžeš být, ale spíše z přicházejícího jara ;-) ... budou zase k vidění minisukně :yes:
18. 3. 2010 17:12
Re: Věřil jsem v úspěch...
To si napsal pěkně. To si myslím já, že toho kreditu "levnosti" se budou těžko zbavovat. Někdy mi to připadá, že už stojí stejně, jako dacia.
Avatar - Ronault.
18. 3. 2010 17:27
Re: Věřil jsem v úspěch...
Radovat se budou v Renaultu ČR až tehdy, když za 10 let budou mít zase o 10 Meganů více či méně v únoru prodaných ze stejným ziskem jako se prodaly ty Golfy.

Bude se ho těžce zbavovat, jestli se to povede, těžko říci. Vše záleží na tom, zda budou ve statistikách spolehlivosti v první nebo v druhé polovině, jestli dostanou povědomí kvalitních aut a pak můžou s cenou zpět tam, kde byli před 10 lety.

Mimochodem, Dacia výjde ještě levněji ;-) Ale může být dobrý příklad. Vem si, že za tak málo peněz je Logan MVC spolehlivý pracant a v testech spolehlisti taky obstojí.
Avatar - pocitac
18. 3. 2010 19:38
Re: Věřil jsem v úspěch...
Jsou tady jen dvě otázky:
1) Vrátí se vůbec někdy doba, u "všech" automobilek, s cenami před 2 natož před 10 lety???
2) Vnímá "cenové podbízení" u Renaultu široká veřejnost, budoucí potenciální kupci?
Ještě bych zmínil další důležitou věc a to je „špinavá hra“ ve formě placených článků (PR). Všiml si vůbec někdo, že naprostá většina článků o Renaultu třeba zrovna na auto.cz začíná vždy informací o první ceně.?? Nebo se všichni necháte tak snadno obalamutit?
18. 3. 2010 21:18
Re: Věřil jsem v úspěch...
Je úplně jedno, jestli to veřejnost vnímá, nebo ne. Renault se tam podle mě dostává sám a přirozeně právě tím stahováním "takových" zákazníků z lowendu. A to PR o ceně? O to jde především snad renaultu, ne? To je nějaký balamutění?
Avatar - white label
18. 3. 2010 21:33
Re: Věřil jsem v úspěch...
>:D
Ty jsi tak "objevný", že by ses mohl živit i jako marketingový poradce ČSSD, pro jejich předvolební kampaň... :-O :*) 8-s >:D
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 3. 2010 21:32
Re: Věřil jsem v úspěch...
Hezky napsáno, osobně mám radost i z jara, i z Meganu ;-) (pětidveřová varianta se může stát symbolem levného vozu, ale této skutečnosti se zcela jistě vyhne Coupé).

P.S.: I návrat minisukní do ulic stojí za zmínku :yes:
18. 3. 2010 18:17
Rebríček zasa o ničom ...
Pre Škodovku super reklamný ťah, čitatelia sa však ani nedozvedia aké auto vyhralo : (.

Bez rozlíšenia Touru a O2 je táto tabuľka akosi o ničom ...
Rozbalit vlákno
6
18. 3. 2010 21:21
Re: Rebríček zasa o ničom ...
To víš, to je stejný, jako stejný tabulky jinde v EU, kde je Renault s Dacií dohromady, takže to je možno o větším ničom, že?
19. 3. 2010 09:33
Re: Rebríček zasa o ničom ...
A co má nějaká tabulka s EU společné s českým trhem? ;-)

Doufám, že takto důsledně budeš vyžadovat tabulky z EU i když se bude probírat fenomenální úspěch nějakého subjektu v ČR :-)
Avatar - Emel
19. 3. 2010 09:36
Re: Rebríček zasa o ničom ...
To je trošku něco jiného... pokud sleduješ prodeje po modelech, nevěřím, že by kdekoliv v EU byla počítána Dacia dohromady s Renaultem (třeba Logan + Megan zní podobně, ale ani úředníky v EU to snad nezmate).
Avatar - pocitac
19. 3. 2010 16:40
Re: Rebríček zasa o ničom ...
ale asi souhlasíš, že v tomto případě to asi není úplně OK?
Avatar - pocitac
19. 3. 2010 16:39
Re: Rebríček zasa o ničom ...
je to škoda, byly by to zajímavé čísla... teď je jen otázka, jestli to je pisatelův záměr, nebo to jen přehlédl... každopádně mohl by na to v článku alespoň upozornit :no:
Avatar - Emel
19. 3. 2010 21:12
Re: Rebríček zasa o ničom ...
Pisatel na to nemusí upozorňovat, protože se to opakuje již minimálně rok a všichni pravidelní čtenáři si toho jsou vědomi.