Nejlepší výsledky právě Meganu mě vůbec nepřekvapují. Je to celkově velmi povedené auto. Jestli to takto půjde dál, stane se právě Megane jasnou dovozovou jedničkou v nižší střední třídě za celý rok 2010. :yes: Golf se snaží, ale kromě „značky“ nemá oproti Renaultu co nabídnout.
Megane pred Golfom...Obávam sa, že zopár ľudí z toho bude mať tráviace problémy. Ale nakoniec sa vyliečia zdôvodnením, že Megane sa lepšie predáva len preto, že ho ponúkajú skoro zadarmo. >:-[]
pár jich asi bude, jinak by všichni co začínají na +/- stejné ceně jako Megane drtili GURU ne? ;-)
Samozřejmě to zas dneska bude diskuze, přitom rozdíl je 10ks v prospěch Megane, minulý měsíc vedl pro změnu Golf.
Spíš mě překvapil u Megoše velice nízký podíl naftových verzí. Přitom mají docela širokou nabídku těchto motorizací, v benzinech je to trošku nesmyslně poskládané v kombinaci s výbavou, ale asi většina prodejů budou základní 1.6.
Já z těch tabulek nemam opocený trenky, ale když megan stojí stejně, jako fiesta a míň, než ceed, tak na tom něco bude. To samý bude s tou naftou, která je citelně dažší. Rozhodně ty počty nejsou důvodem toho, že je megan v něčem lepší, než golf, jak se některý přiblbla domnívají a zvyšuje jim to sebevědomí.
Nová Fiesta začíná na 219 tisících ... tak si tady nelžeme do kapsy ;-) Je to po všech směrech rovnocenný soupeř pro Golf. V některých směrech ho překonává, někde zase trochu ztrácí ...
2 šálky polohrubej múky
2 šálky masla (najlepšie arašidového)
2-3 vajcia
3 šálky medu alebo cukru
čajová lyžička prášku do pečiva
štipka soli
60 g najemno posekanej marihuany (rovnako dobre poslúži hašiš alebo haš olej)
Všetky ingrediencie vsypeme, vlejeme, či vložíme do misy a začneme miešať. Miešame, miešame, až všetko splynie v jeden súdržný celok. Plech na pečenie vymastíme a posypeme múkou. Rúru rozohrejeme na 190°C. Medzitým polievkovú lyžicu vnoríme do cesta a to, čo ňou naberieme, prenesieme na pripravený plech. Kopček, ktorý vznikne, roztlačíme vidličkou (alebo prstami). Takto pracujeme dovtedy, kým cesto z misy nezmizne. Posledným krokom je pečenie. Plech vložíme do rúry na desať až dvanásť minút, podľa vlastného uváženia a schopností sporáku i na dlhšie. Dôležité je, aby koláčiky nezostali bez dozoru, takže misu od cesta radšej nevylizovať.
Můžeš mi napsat konkrétně v čem je ta koncepce Golfu starší, než u Meganu? Myslíš třeba zadní nápravu, možnost 4x4, DSG, adaptivní podvozek, přímovstřikové turbo benzíny s přeplňováním turbem, nebo turbem a kompresorem....apod.? :-O;-)
já ti rozumím, ale porovnej si v Čechách "prodávané" verze Golfu a Meganu. Nebavím se tady o 4x4 o DSG a podobně. Golf je prostě jen další facelift starého modelu s možností doobjednat si moderní techniku ale za „nekřesťanské“ peníze. Na Golfu už je ale jeho modelové stáří hodně vidět a to zákazníky zrovna moc netáhne. U Renaultu dostaneš úplně nový model, možná s jednodušší technikou ale již v základní ceně... a proto se tak dobře prodává.
já nemám rád podceňování z pohledu domácího trhu - to že se prodá málo 4x4, (DSG se tuším prodávají docela dost) není žádný důvod abychom absenci těchto položek brali jako cnost třeba u Megoše. To je právě ta přidaná hodnota, i díky které pak GURU může vždy být o pár desítek tis. nad Megošem.
Je to prostě jiný přístup k produktu, jiná strategie. Mně je osobně přístup žabáků dát hodně denně využitelné výbavy do základu příjemný, ale já lovím právě v těch "základnějších" vodách.
A nezdá se mi, že by přes modelové stáří Golf zákazníky nějak netáhl. Od uvedení nové generace (pologenerace, F/L, jak je libo >:-[] ) se drží na 1.místě evropských prodejů. Když přihlédnu k tahanicím kolem generace-F/L docela slušný výsledek ne?
Kuko, v podstatě s tebou souhlasím, pěkně se rozepíšeš a všechno to dává smysl. Souhlasím také s tou přidanou hodnotou ale hlavní důvod pro vyšší přidanou hodnotu je „značka“. Neplatí to samozřejmě jen u aut. Jsou prostě lidé, kteří si kupují jen „značkové“ věci a pak jsou lidé, kteří dokáží z velké míry význam, „značky“ potlačit a vybrat si podle racionálních kritérii. V některých oblastech vyžaduje „racionální“ výběr silnou osobnost. Dala by se na to asi udělat pěkná sociální studie... slabší jedinci se prostě vždycky radši drží ve stádě s nejsilnějším psem ... Přesně tohle chování spotřebitelů pak, z podstatné části, dělá prodeje právě třeba Golfu...
já bych to neviděl úplně jako chování slabších jedinců - Golf je prostě za těch 36 let (díky Labele, už si to pamatuji ;-) ) hodně vyšlechtěný produkt. Těžko na něm najít nějaké slabiny. Takže dostáváš špičkovou techniku, v konzervativnějším obale, k tomu tu přidanou hodnotu značky. Ono zas ten konzervativnější obal téměř vždy osloví víc líd - možná mnohé nenadchne, ale málokoho urazí. A to jméno si Golf taky budoval dlouhá léta.
A tady vidíš jak pevně ho má vybudované (potažmo celé VW), jak je ve společnosti zakořeněná víra v dokonalost a kvalitu alá VW.
Porovnej právě s Renckem, který si zadělal na špatné jméno (a přiznejme si to vlastní blbostí, uspěchaností a opojným pocitem vlastní dokonalosti) začátkem tisíciletí a přes evidentní změnu v posledních 3-4 letech, se této pověsti asi ještě dlouho nezbaví.
Tak neplatí to samozřejmě o každém, kdo si kupuje Golf, potažmo VW. Popsané chování mu ale určitě „přivádí“ slušnou porci zákazníků a to především u nižších a nejvíce prodávaných výbav. V tom se asi shodneme. Problémem je, že kvalita/nekvalita Renaultů je z podstatné části opravdu jen „pověst“. Dříve když výrobce udělal svolávací akci třeba Peugeot na model 307, tak se všichni pisálci v českoněmeckých plátcích mohli upsat nad nekvalitou Francouzských aut. Přitom 307 nebyly vůbec špatné, jezdí jich pořád milióny a žádný „průšvih“ o kterém se psalo se nekoná. Teď ale každý vidí, že svolávací akce není nic špatného, je to daň za pokrok. Ono auto není zrovna jednoduchý výrobek a obzvláště pokud do něho chce výrobce vložit nějakou tu inovaci. Dobře je to vidět i u samotného VW dokud neinovoval a držel se osvědčené techniky (dávno vyzkoušené u jiných značek) neměl tolik problémů... viz. třeba motory PD.
je tam samozřejmě tlak uvádět stále nějaké "novinky", které se často nestíhají pořádně otestovat a dětské nemoci se vychytávají až za jízdy.
A každý výrobce občas taky udělá nějakou konstrukční chybu. Prostě nebrat první ročník, starat se o auto a doufat, že všechno bude ok, víc s tím neuděláš >:-[]
i díky tomu se pak můžou cenově podbízet. Vždy máš něco za něco - Golf ti nabídne široký výběr ve všem, samozřejmě za to musíš připlatit. Já to nespochybňuji, tohle je fakt. Když budu chtít 4x4 Rencek (a vlastně asi nikdo jiný, krom Oktávky) nemá šanci. Když budu chtít základní atmosféru (nebo spíš budu mít jen na základní atmosféru), porovnám si třeba GURU a Megoše a reálně si zhodnotím, jestli mi ten příplatek přinese odpovídající přidanou hodnotu.
Kuko, tak to nějak je... Zhodnotíš si „běžně prodávané verze“ a vítězí třeba právě Megane. Golfa si můžeš vybrat prakticky jenom kvůli značce. V Čechách budeš mít klid od posměšných narážek ala Rencek – kdo to neustojí, jde radši pro nevýhodného Golfa. To jediné možná stojí za 200,- Kč měsíčně navíc na leasingové splátce oproti Meganu, to je přesně hodnota značky Golf.
U Golfa je k dispozícii ešte jedna dôležitá istota - šanca, že ti ho ukradnú je mnohonásobne väčšia ako že sa ti to stane s Meganom.
Bez ohľadu na kvalitu a techniku mňa Golf nijak neoslovuje, takže by som medzi ním a Meganom ani neuvažoval. Aj to môže byť dôvod, prečo dať Renaultu prednosť.
výhodný/nevýhodný, to je otázka. Pro někoho je to výhodný připlatit si za jméno, to je ok, to je taky součást produktu který kupuješ.
Rencek prostě zvolil velice agresivní strategii v ČR. Místo širokospektrální nabídky (Golfa koupíš prakticky všechny motorizace, výbavy a pod. jak v ČR tak v Reichu) se soustředil na hlavní "taháky" a i díky tomu pak může tlačit cenu dolů.
Cenou za to je pak omezení nabídky ve vyšších cenových segmentech, kde např. motor 1.4Tce prostě v základní verzi výbavy nekoupíš. Je to správné/špatné? To ukáže čas.
Postavení Golfa bude na trhu v ČR vždy silné, je to přecejenom německá značka a stále je v myslích většiny populace spojeno s pojmem "kvalita".
Golf stále může nabídnout technické vychytávky které Megoš (a často nikdo jiný) zatím ne. Tady si myslím, že Renault silně podcenil vývoj malých turbobenzinů (zas ono žabáci dlouho ujížděli na naftovém opojení, díky čemuž mají jedny z nej dCI :yes: ), nebo třeba moderních automatů a pod. Tohle jsou věci, které dokáže ocenit běžný uživatel, multilink tam už je to sporný. Samozřejmě nabízí proti klasickému podvozku výhody, ale troufám si tvrdit, že 90% běžných řidičů by rozdíl (pocitový) hledala velice těžko.
v diskusii o Brave si ho však v jazdných vlastnostiach prirovnal k Focusu... ;-) tam ti tá torzná tyčka v Megane z účelových dôvodov príliš neprekážala na rozdiel od Brava ;-)
Ona totiž "složitá" zadní náprava nemusí být vždycky výhoda. Prodražuje auto, zvyšuje servisní náklady a zmenšuje zavazadlový prostor... pro někoho jasné argumenty, proč nebrat. Každý nehledá limity v průjezdu zatáčkou, obzvláště ne v nižší střední, nedej bože v kombi ;-)
Neřekl bych, že víceprvek zvyšuje servisní náklady. Viděl jsem desítky jetých aut s torzní tyčkou a s nápravou do známého písmene "A", naposled P206 s najetými 120 tis. Oprava takové nápravy vyjde na min 7 tisíc. A to mluvím jen o nápravě bez tlumičů.
On hlavně ten víceprvek není ani v kompaktu primárně proto, aby si s ním hledal limity při průjezdu zatáčkou..., to totiž můžeš dělat (např. s CTR, nebo MeRS) úspěšně i bez něj...
Ale tohle je pouze jeden příklad určitých "základních" znalostí, které jsou podmínkou k tomu aby ses mohl pouštět do podobných rádoby "závěrů"... :-O:*);-)
Tady to máš prostě marné, navíc Golf je především "evropské auto" a jeho "mutace" přizpůsobená pro typického "českého zákazníka" je především Octavia, jejíž úspěch je na českém trhu nezpochybnitelný. Dokud se jí u nás bude dařit, nemusí mít Golf (na tomto minitrhu) další větší ambice porážet soupeře jako je např. (cenově se podbízející) Megan... ;-)
přesně jsi to vystihl, kdyby na Českém trhu nebyla Octavia, tak by se Golf musel podbízet cenou ještě víc, než to dělá teď. Jinak úspěch Octavie je nezpochybnitelný a to je dobře, to auto se vyrábí v Čechách a podporuje se tím ten náš státeček. Stejně tak mě budou vždycky těšit prodeje dalších Českých aut – Peugeot, Hyundai, Toyota, Citroen ...
Jen zbytečná křeč, v podbízení cenou u nás jednoznačně a celkově vede Renault...
Škodovka je pořád domácí/česká značka na rozdíl od těch které jsi vyjmenoval. Nebo chceš taky tvrdit, že Jag je značka indická, Lambo něměká a Vlovo bude asi čínská, že?
A takový "Plzeňský Prazdroj" už taky není nějakou chvilí "české pivo", viď? ;-)
Ale pokud je někdo vlastníkem "plzeňského pivovaru", nemusí mít "problém" s tím, že u nás na trhu není jeho zahraniční značka piva hned druhá, za jeho "Plzní"...
Nikde nepíšu o Českých značkách... píšu o Českých autech... jsou to auta, která se v ČR montují nebo alespoň skládají. Je tam podstatná přidaná hodnota „zlatých“ Českých ručiček ... ;-)
On pětidvéřový Golf s klimou se dá dnes koupit taky za 299 900 vč. DPH. Ty rozdíly jsou malé.
Nemluvě o tom, že spousta kupujících si umí spočítat, že teď dají za stejně vybaveného Golfa třeba o 30 tis. více, ale za pár let ho o 30 tis. dráže prodají.
Megane se dobře prodává samozřejmě díky ceně, ale celkově to je auto, které v ničem nějak výrazně nekulhá za konkurenci, má příjemný interiér, kombi má velký kufr, je tady verze RS atd.
možná GURU taky časem příjde s nějakou speciální edicí (jako Megane Generation či jak to titulují). V 5.té generaci to tuším taky bylo, tak proč né teď.
Spíš je zajímavé, že se stále nějak výrazněji nechytá Bravo. Ok, absence kombi je citelná, ale má slušné motory (turbobenziny možná i lepší než Megoš, ale teda min. širší nabídku), nafťáky fajn, výbava fajn, cena +/- stejná (nějaké slevička z oficiálních by se určitě ještě dala vydolovat). ;-\
Bravo je z hlediska image přímým konkurentem Meganu, je to starší model a stojí víc peněz (v základních verzích). Tak proto. Osobně považuju Megane za dotaženější auto co se týče interiéru, ale to jsou už osobní preference, jádro je podle mě v té první větě.
tak cena je otázná. Sice jsem se nedíval na konfigurátory ani se neptal u prodejců, ale jen co jsem viděl nějaké reklamy v časácích, tak už taky hodně zreálnili cenu. + jak říkám je tam určitě prostor na vyjednávání.
Tohle je další faktor, který hodně lidí opomíjí - Renault je s cenama nízko, ale ty jsou (v tom momentu) prakticky definitivní, prostě si nemůžeš vyjednat dalších 5,6,10% slevu.
Starší samozřejmě je, ale on neudělal díru do ČR ani ze začátku ;-)
Nedivím se, akční nabídka s benzínovou 1,6 je u Meganu opravdu asi neodolatelná. Navíc benzínová 1,6 je pro běžného českého řidiče naprosto dostačující a asi i ideální. Takže proč na nájezd 15 tisíc ročně platit za dražší diesel ?
Ten nadhled se mi líbí..., ač máš sám tuto značku, dokážeš velmi výstižně poukázat na hlavní důvod jeho úspěchu na českém trhu..., mimochodem taky mě další podstatnější důvod nenapadl... ;-) >:-[]
Další podstatný důvod není, je jen hodně malých důvodů, které jsou ale dohromady těmi zásadními. Nebudeme si tady nalhávat, že v dnešní konkurenci (nejen) nižší střední třídy snad existují nějaké zásadní a důležité rozdíly. Nejdůležitější je dneska CENA A ZNAČKA. V ČR bojuje VW značkou (zatím) a Renault cenou (zatím) ...
zásadní jsem nemyslel pro mě, ale pro případného kupce, jen na doplnění... nechci se rozepisovat, ale Kuko tady jemnuje pár dobrých "drobných" důvodů... a white label se ptal, "tak jmenuj něco v čem poráží Megane Golf"? ... tak třeba zrovna v únorových prodejích v ČR. ;-)
Tak ja by som mal na kúpu minimálne tri dôvody. Prvým je cena, druhým, že sa mi to auto páči, a tretím, že sa tieto vozy, na rozdiel od niektorých, nijak príliš nekradnú... ;-)
Ve Skodovoce konecne pochopili, ze cesky zakaznik neni vetsinou uplny blb a nenecha se oskubavat - v dobe krize ma i "vlastenectvi" sve meze.
Uprava ceniku zacina prinaset ovoce.
Cast prodeju Octavii je tvorena zakazniky, kteri se diky poklesu ceny misto Fabie rozhodli koupit vetsi Octavii Tour/Octavii II.
Podil dieselovych motoru ovsem pomerne jasne naznacuje, ze vetsina prodeju smeruje k firemnim zakaznikum. Soukroma klientela vybira i jinde.
Je dobre, ze se domaci znacce dari, uvidime, jak si bude vest po zbytek roku.
Jinak samozrejme vsem kteri rostou a specialne Renaultu :yes:
Tak tak, jen ať se prodávají, ať pak my bazarový kovbojové máme z čeho vybírat. Jen doufám, že většinu z těch aut si kupujou důchodci na ježdění do Lídlu! >:-[]
První trojce gratulace. První místo celoročně zamluveno, na druhém a třetím místě bude tuhý boj o každého zákazníka. Kdo si vsadí na druhé a třetí místo celkově? Před pár lety by nikdo neřekl, že jednou bude Dachna bodovat v první pětce a bude zdatně potírat korejské parodie na auta. Dacia :yes:
Úspěch Octavie je na zlatou sochu nahoře na Letné. A tam by to Octavii určitě slušelo. Udělal bych ji z ryzího zlata ve velikosti 8:1. Zlato by mohla zapůjčit ČNB...
Být méganem, jásám. Konečně se Renault našel. Výrazem i cenou.
A fajnšmekři? Ti se nemuseli hledat, ti tu byli, jsou a nepochybně i budou - Golf, A3, BMW1, C30.
Číslem měsíce je číslo 2.134. Číslo kontextově neuvěřitelné, přitom zasloužené. Smekni před Octavií hučku, opři koloběžku o klandr a dívej se na auto, které (doufej) budeš jednou možná i vlastnit. Co na tom, že v páté či šesté generaci, stále to bude to jedno auto z nejlepších, co lze ve třídě koupit.
Poslední odstavec je tvoje autobiografie? >:-[] Takhle se rozepsat o svých pocitech... málem sem uronil slzu. Zkus se někdy povozit v Renaultu, přijdeš na jiné myšlenky a nebudeš tak upjatý na FauVé.
Proč si lidé nekupují Golfa? Protože se vyrábí cca 36 let a vždycky nám bylo předsouváno jak je výjimečně kvalitní. Čas ale vždycky ukázal, že je to naprosto průměrné auto srovnatelné s danou generací a danou třídou. Kdy už se VW potažmo GOLF konečně změní a dodrží své marketingové sliby?? Nevzpomínám si na jedinou generaci GOLFU, která by byla tak výjimečná, jak se nám tady mnozí snaží tvrdit, ale dobře si vzpomínám, že u každé generace se používá to samé KLIŠÉ. :no:
Teď jsem četl průzkum od STEM ohledně toho, podle čeho se u nás vybírají auta. Je to zejména o ceně a pak o vztahu k modelu a značce.
Vezmi si třeba tolik opěvované jízdní vlastnosti... vyber si nejhorší a nejlepší podvozek ve třídě, řekněme Focus a C4. Zvol ekvivalentní motorizace, obuj na obě auta stejné gumy a pak zkus na silnici prokázat převahu toho lepšího. A pak se na ten rozdíl podívej okem běžného spotřebitele...
zhrnute velmi presne...pri normalnej, resp. beznej jazde clovek rozdiely neuvidi. Predpokladam, ze sa jedna o drvivu vacsinu uzivatelov, aj ked mozem sa mylit
a nebo by museli mít přímé srovnání, přesedat a střídat často auta s a bez víceprvkové zadní nápravy viz. třeba redaktoři, co píší ty recenze plené, přesného řazení, komunikativního řízení a podobně ... 90% kupujících vůbec nebude mít šanci tyhle věci objektivně posoudit
a proč tě trápí Golf? Nelíbí se ti, máš na výběr x-jiných. Jseš snad míň spokojen se svým vozem kvůli tomu že někdo napíše že Golf je nejlepší? Jsou to jen čísla v tabulkách ;-)
Byl bych rád, kdyby to tak bylo "jen čísla v tabulkách". Bohužel není. Zkus někdy jezdit po Čechách třeba v Alfě Romeo. Kolik si vyslechneš narážek, v servisu, v hospodě, na internetu, vyprávějí se tady úplné bajky ... A hádej od jaké skupiny řidičů tyhle bajky pocházejí. Myslím, že je to dobré téma na diskusi. Mám takové pravidlo, jak narazím na prodejce, prodejce čehokoliv, který začne pomlouvat konkurenci, nikdy si u něho nic nekoupím.
hele, já jezdím v Renaultu a Citroenu. Nepovažuji je za dokonalé, ale vyhovují mi, mám prostě rád pohodlíčko, tichý motor, přeposilované řízení, měkké sedačky a pod.
Když jse mě naposled soused s 3-er ptal, proč si nekoupím něco, kde si to řízení užiju, usmál jsem se a řekl mu, že já si to právě v těchto autech užívám. Každý máme jiné priority.
A hospodské řeči od nějakých troubů s vylítanou bazarovou oktávkou, která táhne vodspodu a jezdí za 3.2458litru? Naštěstí se v takovéto společnosti nepohybuji. O spolehlivosti si dělám obrázek na základě vlastních zkušeností (+ zkušeností z rodiny a přátel). Kdybych věřil všemu co se řekne v hospodě a napíše na internetu koupil bych si asi koně a sedlo >:-[]
Každý ať si koupí co se mu líbí/vyhovuje. S rozumným člověkem se i o autech pobavíš normálních spůsobem, bez různých předsůdků, s "odborníkama" to pak stejně nemá cenu
nevím o co ti jde, kdo nejde s námi jde proti nám, Golf je náhodou nejoblíbenější auto německých důchodců, možná jen nemáš správný věk a nejsi dostatečně senilní a průměrný :-)
Proč Avantime? Měl jsi nějaký pracovní úspěch? Koupil sis nové auto? Narodilo se ti dítě? ;-)
Je fajn, že Megane je druhý, ale za jakou cenu a tím nemyslím peníze, ono dneska i ten Focus koupíš pod třista a i na Golfa se zajdi mrknout do Vaňkovky za 299 000 Kč a to věřím, že by se je dalo klidně ještě ukecat níže. Cenou myslím to, že Megane se stává symbolem levného auta a lidi automaticky berou, že co je levné, to je špatné, což v případě Meganu pravdou není.
Takže happy můžeš být, ale spíše z přicházejícího jara ;-) ... budou zase k vidění minisukně :yes:
Radovat se budou v Renaultu ČR až tehdy, když za 10 let budou mít zase o 10 Meganů více či méně v únoru prodaných ze stejným ziskem jako se prodaly ty Golfy.
Bude se ho těžce zbavovat, jestli se to povede, těžko říci. Vše záleží na tom, zda budou ve statistikách spolehlivosti v první nebo v druhé polovině, jestli dostanou povědomí kvalitních aut a pak můžou s cenou zpět tam, kde byli před 10 lety.
Mimochodem, Dacia výjde ještě levněji ;-) Ale může být dobrý příklad. Vem si, že za tak málo peněz je Logan MVC spolehlivý pracant a v testech spolehlisti taky obstojí.
Jsou tady jen dvě otázky:
1) Vrátí se vůbec někdy doba, u "všech" automobilek, s cenami před 2 natož před 10 lety???
2) Vnímá "cenové podbízení" u Renaultu široká veřejnost, budoucí potenciální kupci?
Ještě bych zmínil další důležitou věc a to je „špinavá hra“ ve formě placených článků (PR). Všiml si vůbec někdo, že naprostá většina článků o Renaultu třeba zrovna na auto.cz začíná vždy informací o první ceně.?? Nebo se všichni necháte tak snadno obalamutit?
Je úplně jedno, jestli to veřejnost vnímá, nebo ne. Renault se tam podle mě dostává sám a přirozeně právě tím stahováním "takových" zákazníků z lowendu. A to PR o ceně? O to jde především snad renaultu, ne? To je nějaký balamutění?
Hezky napsáno, osobně mám radost i z jara, i z Meganu ;-) (pětidveřová varianta se může stát symbolem levného vozu, ale této skutečnosti se zcela jistě vyhne Coupé).
P.S.: I návrat minisukní do ulic stojí za zmínku :yes:
To je trošku něco jiného... pokud sleduješ prodeje po modelech, nevěřím, že by kdekoliv v EU byla počítána Dacia dohromady s Renaultem (třeba Logan + Megan zní podobně, ale ani úředníky v EU to snad nezmate).
je to škoda, byly by to zajímavé čísla... teď je jen otázka, jestli to je pisatelův záměr, nebo to jen přehlédl... každopádně mohl by na to v článku alespoň upozornit :no: