Stejně si myslím, že takhle šíleného Golfa by si moc lidí nekoupilo a taky proč by to dělali, když je na světě Audi RS3 a ostatní prémiové hatche? Trošku mě matou fotky z Nordschleife, kde bylo zcela jasně testováno něco jako Golf R400, ale asi skutek utek. Mě to netrápí, rychlých hatchů je dost a možná, že tohle konání VW ovlivnil i Focus RS, který se prostě absolutně povedl, tak to VW balí a zaměřuje se na předokolky, které jsou reálně (na suchu) stejně rychlé jako haldex.
Pro ty co chcou "šílenějšího" Golfa je zde Rko a Clubsport, popřípadě limitka Clubsportu S s 310k.
A já bych šel stejně pro Focuse, snad se tu objeví v recenzi, i když na koncern tady asi bohužel mít nebude.
No s tým Focusom by som bol opatrný. On je síce ako celok výborný, ale Ford s ním má zatiaľ veľké problémy. Výroba je pravidelne zostavovaná a odsúvaná, už boli tuším dva servisné bulletiny na už dodané autá...
Já mám na mysli jízdní vlastnosti, o kterých všichni básní a naživo vypadá taky parádně, o problémech ve výrobě jsem nikde nečetl, ale snad to přejde :yes:
Já bych to jako ztrátu neviděl. To je i dneska výkon na hatchback nižší střední už spíš moc vysokej = navíc z k smrti uturbovanýho dvoulitru?
400 koní a stejnou techniku nabízí TT. Navíc z daleko lepšího motoru = R5 2.5 :yes:
Já nemluvil o prostoru ale předevšim motoru [odkaz] [odkaz]
Golf sice prohraje výkonovou bitvu s MB A ale to je v pořádku = přece jen je to lidovka vs prémie. A kdo chce tak 400 koní od koncernu dostane = navíc v lepšim pětiválcovym balení :yes::-)
Jo jo...pořádné kupé, zadokolka, žádný vyhoněný motůrek, žádná turba ani podobné výsledky bruselského ekofašismu. Podobných aut je více (Camaro, Challenger, Corvette) jen v Evropě už moc ne. ;-)
V ceně TT RS pořídíš i Shelby GT350 a ještě ti zbyde. Je až zarážející jaké srágory v Evropě dnes za ty peníze nabízejí.
este pred par mesiacmi bola s tebou pomerne v pohode debata. Vedeli sme sa zhodnut, ze mame radi poriadne motory, ja som nedehonestoval MB AMG ( privieral som oci nad 45-ami...), ale teraz, po tom ako si kupil Mustanga je to s tebou na nevydrzanie !
Chlape, co sa stalo ???!!!
Furt len samy gay a podobne pitchoviny... 8-s
Ked si taky frajer a mas rad MB, tak si si mal kupit C63 AMG kupé, s este atmo V8 ( a kludne aj rocnu, kedze nova je asi nad tvoje moznosti), kym ju nenahradia fukanou 4.0-ou.
Takto su to len j€ble tliachanice, znevazovanie ikonickeho motora R5, ktory ako asi nevies, maju zrovna amici velmi radi, a vobec, cela debata s tebou je uz len smutna nuda... :-!
Já nevím, proč mi tu pořád podsouváte 45 AMG. Mi se ten motor docela líbil, jako vůz na denní ježdění proč ne s 4x4, ale jako sporťák ne. Kolik vydrží se uvidí do budoucna. O 63 minulém jsem vážně uvažoval, edici 507, ale už jsem nesehnal...navíc poslední kusy nešly s cenou dolů. Tak jsem se vrátil ke kořenům, Amerikám. A to nejen veteránům. Alespoň v autě pro zábavu, protože jiný atmo V8+manuál už v Evropě není. Na 6,2 v E Klasse (měl kdysi můj táta) rád vzpomínám. Současný směr vývoje AMG mě zklamal. Proto jsem i letos odmítl jet do Affalterbachu (ne nejsem dealer, jak tu někteří psali). Pouze jsem jim napsal, co si o jejich nových autech myslím....ale to stejně nemá cenu. Nahoře v MB jsou zelenorudé hlavy.
Nemám nic proti Audi a oceňuju poslední atmosféru v R8. Chyba byla pak dát pryč ten 4,2 atmo z RS5. Po pár turbo autech jsem se vrátil k atmosféře .... a teď už vím, že jsem tam měl zůstat. ;-)
R5 motor fajn, ale proč tahat z něj 400 koní? Už aji golf měl málem 400. Nesmysly. V městě to je na prd a mimo něj to s malým rozvorem a 4x4 stejně není sranda. A pak servisní nároky a výdrž je ve hvězdách.
preboha ta prosim posledny raz:
Ja som si nastudoval vase motory ( aj tu specialnu nizkozerucu V8 atmo z SLK 55 AMG (motor R172 ) ! :yes: ) a uznavam ich kvality.
Ty si nastuduj R5. Ten motor proste legendy predchadzaju a aktualne hadam nieje motor do 6 valcov, ktory by bol taky genialny na kazdodennost. 465 Nm od 1625 rpm - toto je to, o com ten motor je - taha od mrtva do mrtva !
Proste zmier sa s tym, ze R5 - pokial si teda fanusik aut, budes aj ty uznavat.
A zaujimave, ze 180 a po novom 190 PS / liter z tej 45ky si obhajis vzdy, ale poondiatych velkorezervnych 147 PS / Liter v RS3 sa ti uz zda byt moc. A ani 160 PS / Liter z aktualneho v TT RS nieje jeho maximum - seriove maximum.
Na R4 kasleme vsetci, ak si si nevsimol - pre Golf - ok, tam nech je.
Nech si ma Golf koni kolko chce. Som tak trochu skodoradostne rad, ze nas motor od Quattro GmbH ostane len motorom pre Audi RS modely a to povatujem za tu dobru cast dnesnej spravy.
To vidím no, ale nevíš, můžou překvapit... na druhou stranu mi přijde GTI Clubsport S s 310k jako pěkná oslava 40 let GTI a jak říkám R400 by bylo zajímavé, ale stejně bych tomu autu nedal přednost před Focusem RS nebo M235i...
Ako píšeš, má to logiku a trhový potenciál by bol malý, jednalo by sa viac o imidžový prínos, čo je síce fajn, ale pri súčasných problémoch VW financovať stratový podnik len pre imidž je nerozumné.
Naopak to vyzerá, že žezlo najvýkonnejšieho Golfa prevezme Clubsport S, výkonnejšia verzia Clubsportu s výkonom 310k a predným pohonom, čo by bol spolu s CTR najvýkonejší hotheč s predným pohonom. A keďže na suchej trati štvorkolka moc užitočná nie je, naopak len pridáva váhu, 310k s pomerne nízkou hmotnosťou predokolky by mohlo znamenať slušnú výkonovú hmotnosť a teda i dynamiku. Worldcarfans šuškajú niečo o útoku na rekord Nurburgringu.
Takže ja tipujem práve Clubsport S a žiadny R400; jednak CS nebude stáť veľa (vývoj) a súčasne je šanca, že zajazdí dobrý čas na NS a VW bude mať o pozornosť postarané.
A já jsem proti. Proč? Protože prostě...400koňový Golf. :-) Každá taková ujetost má mou plnou podporu. I když máš pravdu v tom, že zrovna Golf je tím posledním, kdo by trpěl nedostatkem zajímavých verzí.
A a GLA mají 4 válce ;-) Mám to auto rád, těch 360 kobyl je tak už asi maximum. Zatím žádný problém, to mají v AMG šéfnuté. GLA je tak zajímavý daily car, až na poloměr otáčení.
Ono mít plný krouťák od 1500 do 6000rpm taky není synonymum zábavnosti ;-) měl jsem jako daily Almeru GTI a motor (atmo 2.0 - 160+ koní) byl "mrtvý" do 4500rpm a stejně jsem byl rychlejší než 99% provozu i když jsem se nikam nehnal, takže si myslím, že s 360k to nebude mrtvé nikdy >:-[]
ale pocitovo bude - lebo vies, co prijde potom. No a ked si niekto kupuje auto, ktore ma 450 Nm, tak by si ich asi rad uzil. No a ked na ne musis cakat ako na spasenie... >:-[]
Netvrdim ze je to cele zle. Pre A-cko OK - to moze posobit trosku chuliganskejsie. Ale GLA ? To je uz o trochu inej vahe, krabicoidnocti, aerodynamickom odpore - proste zrovna tam to pocitis skor.
Väcsina aut si svojeho kupca nachadza. Problem je, ked sa ti kupci snazia tlacit kaleraby, ze auto je ine, nez je pravda. Ked to niekomu (majitelovi) nevadi - jeho vec. Ale vydavat to za svätu pravdu...? ;-\
Všechny 45 jsou ujeté daily cary. A je nízké a má menší kufr, takže se do města tolik nehodí. Takto jsem uvažoval já. CLA bylo výrazně dražší a opět nízké. Ale jinak jo, chtěl jsem si udělat radost.
A mluvit o GLA 45 jako o mrtvém a nešikovném...co jsme viděl srovnávačku, porazilo Macan Turbo :-) . Ale jinak jo, malý turbo lag tam je při rozjezdu. A co se otáček týká, je lepší jezdit na Sport.
V tom případě jsou blbosti i Audi RS2, RS4, 911 Turbo, EVO, STI, Noble, F40, celá sága GT-R a mnozí další.. ;) Ti všichni mají podobné měrné výkony... 400 koní z dvoulitru je pořád docela v rámci mezí...
Ja by som bol tiež za, aby R400 bol, aj keď dôvody pre zrušenie projektu plne chápem. Ono imidžmejker by to bol ako vyšitý, argument: Golf má 400 koní, kto z vás to má? by sa ťažko argumentačne porážal. Ale pri reálnej kúpe by už prišli na radu čísla a mnohí z nás by silne uvažovali, či dať povedzme 45000-50000 eur za štvorvalcový mainstreamový kompakt, veď to už je pomaly cena za RS3, prémiový HH s päťvalcom a nebezpečne blízko skutočným športiakom á la Cayman.
Každopádne škoda ho, rozhodne by to bolo obohatenie trhu.
Jako jo, na výstávku by to bylo pro VW super, ale pro běžného smrtelníka je asi lepší rozumný tuning Golfu R (VII), kdy od ABT chipem dostaneš za 2500€ 370k a 460nm (případě 400k 480nm za 4000€). A víc stejně nikdy potřebovat od Golfa nebudeš.. už těch 230 v GTIP je pro zábavu akorát, nemluvě o 300 v Rku.
Radši nechat stock 300k, koupit semislicky, lehká kola, pořádné brzdy a desky, udělat výfuk a máš unikátní auto...
Anebo si to koupit přímo od Volkswagenu a mít v garáži nejrychlejší Golf všech dob, po kterém se budou moci (narozdíl od vytuněného Rka) všichni fanoušci a sběratelé v budoucnu utlouct ;-)
Máš pravdu, co se týče rostoucí hodnoty, tak to bude určitě dobrá koupě, ale kupovat si auto kvůli tomu, že ho někdy prodám? pf.. :yes: stejně by líp "jel" ten můj pohnutý a to je to o co mi jde, stock auta jsou fajn, ale téměř vždy je kam posouvat, pokud jsi vavris z autičkáře, tak velmi dobře víš o čem mluvím .. )))))
Teda vylozit si clanok z Automotive News tak ako ty, tak na to treba fakt len tvoju specialnu logiku ( logiku Porscche = Golf >:D M.FoktGate, ktora mi tak rychlo z pamäte nevyprcha >:-[] )
OK, a ako to asi pani z Automotive News mysleli, ked pisali o motore EA888, ktory vyvija Audi a pouzije si ho ? No asi tak, ze EA888 je zhodou okolnosti aj R5 2.5 TFSI, ktory prave dostalo TTRS. Ak hovoria ( ale ja som to nikde necital ) o 420 PS, necudujem sa - kazdy kto vie trosku citat fabricke grafy o vykone a tocivom momente a pozrie si tu krivku toc. momentu plochu ako hrudnik nejakej Japonky vie, ze ten motor je este hoooodne uskrteny a to konkretne turbo v nom by ho vyhnalo na hodne vyssie parametre nez 480 Nm a 400 PS. Ved ale TTRS Plus byvalo dobrym zvykom, RS3 Plus taktiez, takze asi uz vieme o com bola rec. Ale stale neviem kde - na Automotive News o tom nieje ani ciarka. Ale budis. Taktiez vahova dieta bola uvedena len ako jedna z moznosti pre buducu generaciu.
Mna skor zaujimaju hned 2 veci:
1. Ako vyhodne je nepustit do predaja auto, ktore uz bolo funkcne, malo za sebou aj testy na NS, jeho kabat bol tiez hotovy... ;-\
2. Ci sa naozaj jednalo o motor R4 alebo R5. Lebo aj briti su schopny popisat riadne kraviny. Dokonca po vzore preplnovania SQ7 4.0 TDi si viem predstavit velmi elegantne riesenie sekvencneho preplnovania, teda biturbo a to aj bez E-Ladera a s velmi slusnymi parametrami. ( Myslim, ze ti z vas, ktorych to zajujima si uz moj koment k tomu precitali, alebo si to precitali priamo u Audi kde je aj nazorne video.)
Proste si myslim, ze tento novy system sekvencneho preplnovania by sa casom mohol objavit vo vsetkom moznom, kde by do hlav motora napchali Valvelift ( a ze uz vela obycajnejsich motorov ten system pouziva ) a konkurencii by tym jo sakra zneprijemnili zivot ! :-)
Ku tomuto R400/420: Ak aj teda nebude, tak vdaka GTI Clubsportu S a v nadväznosti na "chystany FL" si zapolemizujem ja: Prijde mi vcelku dost mozne, ze po vyzve FF RS zdvihnu hodenu rukavicu a len dorovnaju stavky: Takze FL ak bude, tak pre "R-ko" by mohol priniest par PS, nech sa papierovo dotiahne na FF RS, alebo aj vykonovo zaostane, ale mam za to, ze VW DSG si robi robotu lepsie ako priskrtene prevodovky Fordu, takze takych 330 PS a 400+ Nm by na vyrovnanu partiu mohlo stacit. Odstup od najsilnejsieho FWD-cka bude hierarchicky zachovany, kone na vyvazenie narastu hmotnosti koli AWD-cku budu...
No a hotovo. :-)
Teda pokial naozaj nejaky FL Golfu bude... :-|
EDIT: Poprosim minuskarov o vysvetlenie - v dobrom...