Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf je nejprodávanějším dováženým autem v Japonsku

David Bureš
Diskuze (80)
Z dovážených vozů preferují Japonci především ty od německých značek.

V Japonsku se během loňského roku prodalo 2.689.074 nových automobilů. Jen 205.857 nových aut však bylo od zahraničních značek, o 13 % více než v roce 2010. Nejprodávanějším dovezeným vozidlem do Japonska byl loni Volkswagen Golf.

VW Golf je v zemi vycházejícího slunce mezi importovanými auty dlouhodobě úspěšný, loni se jej prodalo 26.125 exemplářů. Toto číslo dokazuje, jak silnou pozici mají v Japonsku domácí značky – Toyoty Prius, která byla nejprodávanějším novým vozem vůbec, se zde v loňském roce prodalo 252.528 kusů, tedy více, než kolik nových aut bylo do této země loni dovezeno! V celkovém pořadí nejprodávanějších aut v Japonsku je VW Golf až na 24. příčce.

Za Golfem následoval menší VW Polo, kterého se prodalo 15.171 kusů, třetí bylo Mini (14.530 prodaných exemplářů). Čtvrtý je van Toyota Lite Ace s 12.437 prodanými exempláři, což je způsobeno tím, že se do Japonska dováží.

Z dovážených automobilů mají Japonci nejraději ty od německých značek – osm aut v nejlepší desítce vyrábí německá automobilka. Nejvíce zástupců v top ten má mnichovské BMW – řadu 5 na šestém místě (9.257 kusů), řadu 3 na sedmém (8.912) a model X1 na desátém (5.874).

Modely s trojcípou hvězdou ve znaku jsou v nejlepší desítce dva – pátá třída C (11.710 exemplářů) a osmá třída E (8.411), jejíž prodeje však meziročně klesly o 22 %. V top ten je i jedno Volvo – kombi V60 na deváté příčce s 6.032 prodanými kusy.

Audi u Japonců zabodovalo malým modelem A1 (14. místo, 4.206 prodaných kusů), místní zákazníci mají v oblibě i Fiat 500 (13. příčka, 4.501 exemplářů).

David Bureš
Diskuze (80)
Avatar - white label
18. 1. 2012 21:25
Re: Takže nejen Evropa
Avatar - white label
17. 1. 2012 20:22
Re: Takže nejen Evropa
Zase do toho jdeš trochu zbytečně s podtextem boje koncernu VW se zbytkem světa, ale budiž, já vážně nemám na jedné straně oblíbenou automobilku VW (kterou bych tu za každou cenu obhajoval) a neoblíbenou BMW (proti které bych případně systematicky "bojoval"), ale ani na japonském trhu tyhle dvě značky (zvlášť jako celek) úplně přímo srovnávat nelze.
Když se podíváš na dovozovou japonskou Top15 (věcně, bez emocí a nezaujatě), tak je to tam skoro samá prémie (11produktů z 15 je D3 + Volvo) a specielně pro tebe podotýkám, že z těch jedenácti prémiových produktů je celkově nejúspěšnější značkou BMW/MINI.
Že je 11 produktů v top 15 od prémiových značek, je jasný důkaz, že konkurovat japonskému meinstreamu je mnohem složitější, než japonské prémii, což je logické vzhledem k tomu co domácí trh nabízí. A když mrknem na ty črtyři výjimky, tak na čtvrtém místě máme pseudo domácí produkt Toyoyty, takže nám z Evropy zbudou jen tři produkty meinstreamových značek. Fiat 500 je tam samozřejmě hlavně proto, že se jedná o retrostylovku, podobně jako u úspěšného MINI na třetím místě. Variací na takovou (v Evropě úspěšnou) praktičtější Pandu, koupíš v Japonsku stovky, takže ta tu (na rozdíl od F500) nemá šanci a Japonci žádnou vlastní zcela srovnatelnou obdobu evropských retrostylovek nemají, z čeho by taky vycházeli, když začínali s pořádnými auty až později a zpočátku spíš kopírovali. Jinak taková A1 je těsně za F500 i bez retra, je to ale malá/mini stylová prémiovka, což zjevně stačí (viz výše).
Takže nám v TOP 15 zbyla z opravdu běžného evropského meinstreamu, pouze dvě auta jedné značky. Počkej... neříkej, že jsou obě na prvních dvou místech, to si snad děláš pr.del, ne? >:-[] Tak mrknem ještě na 16.-20. místo. Na 16. místě, dle tebe téměř veleneúspěšný VW Passat, ale proč nikde (široko daleko) nevidím žádný jiný středně-třídní dovozový meinstream, není už to trochu podezřelé? 17. 18. místo dvě prémiovky Volvo a MB, na Top 20 (13 prémiovek z celkových 20 vozů) vlastně nic moc překvapivého. Na 19. místě VW Sharan, jediné (nejaponské) MPV v TOP 20 vůbec! Náhoda, protekce, neúspěch...? A na 20. místě jediný zástupce běžného evropského meinstreamu bez loga VW (přesněji až na vzpomínanou retrostylovku F500). Tak to je na velkou na gratulaci (vážně), přesto, že přímá evropská konkurnece (v podobě Pola) je o 18 příček výš. Samozřejmě, že pořád nesmíme zapomínat, že tahle Top 20 je pouhým zlomkem celého japonskéhu trhu.

Jinalk příklad VW Golf vs BMW X1 jsem nedal proto, že bych nevěděl, že X1 je (na rozdíl od Golfu) prémiové kompaktní SUV, ani proto abych demonstroval nějaký pseudokonkurenční boj mezi BMW a VW (od toho má VW Audi), ale proto, abych ti na konkrétním příkladu ukázal, že pouhý meziroční nárůst nemusí o reálném úspěšnosti na trhu nic moc extra vypovídat. X1 má totiž v tabulce největší meziroční nárůst a přitom hodně malý podíl na trhu a srovnání právě s Golfem, je jasný důkaz toho, co jsem obecně o meziročním růstu a absolutních číslech napsal.
Že nevíš, že v je v Evropě aktuálně stále (a poměrně dlouhodobě) nejprodávanějším vozem VW Golf (z čehož logiky vyplývá, že ani Polo nemůže být před ním) mě docela překvapilo, ale chápu, že i bez této vědomosti se dá v pohodě žít...
Vážně jsi přesvědčený, že BMW/MINI vydělalo na malé části japonského trhu víc, než VW/Audi? Tak tím bych si asi zas tak jistý nebyl, ta správná data k diskusi na tohle téma nemáme a v tomto článku taky nejsou, je to na jinou diskusi pod jiným článkem, ale že bys tím případně nerozdupal písečný vlkohrad je prakticky jisté... ;-)
17. 1. 2012 20:19
Re: Kde je tabulka?
Asi tě zklamu, ale v první dvacítce se na dvacátém místě krčí tuším 207 od Peugeota, C5 tam není ani náhodou....
17. 1. 2012 19:26
Re: Kde je tabulka?
Což se projevilo na jeho masových prodejích, že?
Avatar - Ondore
17. 1. 2012 17:14
Re: Takže nejen Evropa
Úprimne Ti hovorím, diskusie obvykle len prebehnem očami, toľko času nemám. Áno, platí to aj pre Tvoje príspevky, zase také dôležité debaty nevedieme, aby som si bral k srdcu čo píšeš od slova do slova, skôr naopak, ale dtto iste platí aj pre Teba, tiež reaguješ akoby si čítal a reagoval na niečo iné, takže sme si kvit :-)

Že Golf predbieha Polo aj v Európe som nevedel, mal som za to, že je to naopak, ako u väčšiny tovarov.

X1 vs. Golf - správne, toto duo si mi podsunul Ty, ale nechci po mne, aby som bral vážne každý nezmysel. S Mini sú si podstatne bližšie a len som X1 zamenil za relevantnejšieho konkurenta - opäť - je na tom niečo nesprávne? A čo je nesprávne na tom, že oceňujem úspech BMW? Snáď nechceš porovnávať ich jednotlivé modely s VW, to iste uznáš moc dobre nejde... Predaje celej značky Ti nepasujú do krámu? Víťazom v kategórii dovozu PRE MŇA je BMW, o.i. preto, že som presvedčený, že v Japonsku zarobil viac ako VW, snáď som Ti tým nerozdupal pieskový vlkohrad...