VW Golf VI: první jízdní dojmy

VW Golf VI: první jízdní dojmy

 
 

Na testy šesté generace „guru nižší střední třídy“ vyštval Volkswagen novináře na Island. Na podzim. Zajímavý nápad.

Zkuste si představit pět stupňů nad nulou, vítr ze všech stran, pusto a silnice mnohdy středoasijských kvalit. Naleštěné Golfy se mění v lapače vody ještě před vyjetím a to ještě pořadatelé netuší, že autor se zde narodil a doporučené trasy bude logicky ignorovat. Kde jinde vám dovolí projet se cesťákem po silnici, kterou jinak brázdí jen bigfooty a která se tak mile podobá českým okreskám?

Provazy vody láme boční vítr o nízké silniční náspy, takže v některých chvílích prší téměř zdola. Není čas na dlouhé popisy, zájemce o výčet všeho, co se šesté generace Golfu týká odkazujeme na podrobné představení.

Volkswagen Golf VI na Auto.CZ
PŘEDSTAVUJEME Volkswagen Golf – Golf Klasse pošesté
Volkswagen Golf VI – velká fotogalerie, plakáty a video

Tak tedy obhlížejme: I ve skutečnosti je zvenku sporné, zda lze vůz skutečně nazývat novou generací či jen faceliftem. Boční profil je pochopitelně beze změn, upgrade masky ve stylu Scirocca ale fádnost páté generace trochu vylepšil. Zadní svítilny jakoby z oka vypadly Touaregu, i přes velkou plochu ale působí sympaticky. Zatímco o třídu a půl vyšší Škoda Superb češe vzduch hybridem ploutve a anténního prutu, Golf je již střešně vychován: nenápadná ploutev je standardem i u spartánských modelů stylu „cena od…“

Severně nepřipravenému zbytku posádky už déšť s větrem téměř čechrají žebra, je tedy pravý čas k nástupu. Doširoka otevíratelná čtveřice dveří naštěstí pouští dovnitř nejen onu slotu, ale i nás, mnohdy nestandardně rozměrné – a to rychle a s přiměřeným pohodlím. Na předních sedadlech konstatujeme bavlnku: 103 cm výšky nad sedákem a téměř volvoidně obepínavá a jízdně pohodlná sedadla jsou při relativní bídě vůkol třídy překvapením. Vzadu s 98 centimetry výšky též není příliš těsno, na vcelku měkký sedák se naskládají osoby s přesně tou skromností, jak se na třídu formálně pětimístných hatchbacků sluší a patří.

Plastová krajina, rozkládající se před řidičem, je nejen precizně zpracovaná, ale na rozdíl hlavně od minulé generace lze na ní spočinout okem i rukou bez rizika vykloubení sanice nudným zíváním. Ještě jasnější optika přístrojové desky v kombinaci s tříramenným volantem milé tloušťky jsou prvními signály chvályhodné evoluce, design středového panelu pak vylepšovací dílo dokonává. Ač trochu jednoduché, a stále špičkově zpracované, poprvé bez nudy. Nejsme zde ale jen kvůli chvále: odkládacích prostor je pohříchu poměrně málo a plastový hrb na obložení dveří před sklem nadále znemožňuje alespoň občasné odložení lokte.

Volkswagen Golf VI - přehled benzinových motorizací při zahájení prodeje
Motor1,4 (59 kW)1,6 (75 kW)1,4 TSI (90 kW)1,4 TSI (118 kW)
Zdvihový objem [cm3]1390159513901390
Válce/ventily4/44/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500240/2000
Max. rychlost [km/h]172188200220
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,39,58,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,16,26,0

Jízda s prozatím nejsilnějším dostupným zážehovým agregátem 1.4 TSI/118 kW i se slabší verzí 1.4 TSI/ /90 kW potvrdila hladkost řazení nové generace převodovek DSG a bohužel i problematičnost udávaných spotřeb: u papírově šestilitrových aut jsme při tříčlenném obsazení a jízdě limitované deštěm a kvalitou silnic dosáhli palubně-počítačových cca 9l/100 km. Údaj ale nepovažujeme za reprezentativní, počkáme na zkušenosti a přesná měření v ČR.

Ctitelé mantry TDI budou mít ještě více důvodů se klanět bůžkovi akustiky – turbodiesel 2.0 TDI/103 kW měla testovaná auta tak mimořádně dobře utlumen, že pokud se s tím autor setká i u produkčních verzí, vysekne vozu poklonu o napjatých kolenou, respektive se o to pokusí.

Karoserie je při jízdě nesmírně tuhá, a ani překvapivě komfortní naladění podvozku žehlícího kdekterý výmol nebrání vozu v dobrém držení stopy. Ano, dvakrát jsme si užili počátku smyku „přes kolo“ ale bylo to s vypnutým ESP, na trávě a navíc na místě, které dobře znám… Řízení reaguje rychle a přesně, k přehřátí brzd jsme v krajině s kopci polabské výšky a subpolární teplotou neměli mnoho příležitostí…

Spory o to, zda jde o novou generaci či facelift, považujeme za zbytečné – stejně jde jen o marketing. Důležitější podle nás je, že Golf se pravděpodobně zbavil maxima nudy, které mohl obětovat na oltář golfovitosti. K nesporným kladům patří potěšující a dobře zpracovaný interiér, výborný podvozek a málo hlučné motory. S ohledem na poměry ve třídě jsme velmi zvědavi na cenovou politiku a to především s ohledem na základní výbavu. Cokoli nad 400 tisíc si troufáme považovat za VELMI odvážné, ale možná jen neznáme zákazníka, čekajícího na svého vysněnce z šestého kolena…

Vymlouvat mu to nebudeme. Zatím není proč.

Volkswagen Golf VI - přehled oznámených dieselových motorizací
Motor1,6 TDI BlueMotion2.0 TDI (81 kW)2.0 TDI (103 kW)
Zdvihový objem [cm3]-19681968
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/-81/4200103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/2000250/1500320/1750
Max. rychlost [km/h]187194209
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,310,79,3
Komb. spotřeba [l/100 km]3,84,54,9

Anketa

Nejlepším Golfem všech dob je
Spolupracujeme s TipCars.com
Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský Senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský Senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: VW Golf VI: první jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS: Nejspíš ji čeká soud

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS:…

V severoiráckém městě Mosulu osvobozeném z rukou radikálů z organizace Islámský stát (IS) našly vládní jednotky…

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

 

iSport.cz

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…