VW Golf VI: první jízdní dojmy

VW Golf VI: první jízdní dojmy

 
 

Na testy šesté generace „guru nižší střední třídy“ vyštval Volkswagen novináře na Island. Na podzim. Zajímavý nápad.

Zkuste si představit pět stupňů nad nulou, vítr ze všech stran, pusto a silnice mnohdy středoasijských kvalit. Naleštěné Golfy se mění v lapače vody ještě před vyjetím a to ještě pořadatelé netuší, že autor se zde narodil a doporučené trasy bude logicky ignorovat. Kde jinde vám dovolí projet se cesťákem po silnici, kterou jinak brázdí jen bigfooty a která se tak mile podobá českým okreskám?

Provazy vody láme boční vítr o nízké silniční náspy, takže v některých chvílích prší téměř zdola. Není čas na dlouhé popisy, zájemce o výčet všeho, co se šesté generace Golfu týká odkazujeme na podrobné představení.

Volkswagen Golf VI na Auto.CZ
PŘEDSTAVUJEME Volkswagen Golf – Golf Klasse pošesté
Volkswagen Golf VI – velká fotogalerie, plakáty a video

Tak tedy obhlížejme: I ve skutečnosti je zvenku sporné, zda lze vůz skutečně nazývat novou generací či jen faceliftem. Boční profil je pochopitelně beze změn, upgrade masky ve stylu Scirocca ale fádnost páté generace trochu vylepšil. Zadní svítilny jakoby z oka vypadly Touaregu, i přes velkou plochu ale působí sympaticky. Zatímco o třídu a půl vyšší Škoda Superb češe vzduch hybridem ploutve a anténního prutu, Golf je již střešně vychován: nenápadná ploutev je standardem i u spartánských modelů stylu „cena od…“

Severně nepřipravenému zbytku posádky už déšť s větrem téměř čechrají žebra, je tedy pravý čas k nástupu. Doširoka otevíratelná čtveřice dveří naštěstí pouští dovnitř nejen onu slotu, ale i nás, mnohdy nestandardně rozměrné – a to rychle a s přiměřeným pohodlím. Na předních sedadlech konstatujeme bavlnku: 103 cm výšky nad sedákem a téměř volvoidně obepínavá a jízdně pohodlná sedadla jsou při relativní bídě vůkol třídy překvapením. Vzadu s 98 centimetry výšky též není příliš těsno, na vcelku měkký sedák se naskládají osoby s přesně tou skromností, jak se na třídu formálně pětimístných hatchbacků sluší a patří.

Plastová krajina, rozkládající se před řidičem, je nejen precizně zpracovaná, ale na rozdíl hlavně od minulé generace lze na ní spočinout okem i rukou bez rizika vykloubení sanice nudným zíváním. Ještě jasnější optika přístrojové desky v kombinaci s tříramenným volantem milé tloušťky jsou prvními signály chvályhodné evoluce, design středového panelu pak vylepšovací dílo dokonává. Ač trochu jednoduché, a stále špičkově zpracované, poprvé bez nudy. Nejsme zde ale jen kvůli chvále: odkládacích prostor je pohříchu poměrně málo a plastový hrb na obložení dveří před sklem nadále znemožňuje alespoň občasné odložení lokte.

Volkswagen Golf VI - přehled benzinových motorizací při zahájení prodeje
Motor1,4 (59 kW)1,6 (75 kW)1,4 TSI (90 kW)1,4 TSI (118 kW)
Zdvihový objem [cm3]1390159513901390
Válce/ventily4/44/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500240/2000
Max. rychlost [km/h]172188200220
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,39,58,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,16,26,0

Jízda s prozatím nejsilnějším dostupným zážehovým agregátem 1.4 TSI/118 kW i se slabší verzí 1.4 TSI/ /90 kW potvrdila hladkost řazení nové generace převodovek DSG a bohužel i problematičnost udávaných spotřeb: u papírově šestilitrových aut jsme při tříčlenném obsazení a jízdě limitované deštěm a kvalitou silnic dosáhli palubně-počítačových cca 9l/100 km. Údaj ale nepovažujeme za reprezentativní, počkáme na zkušenosti a přesná měření v ČR.

Ctitelé mantry TDI budou mít ještě více důvodů se klanět bůžkovi akustiky – turbodiesel 2.0 TDI/103 kW měla testovaná auta tak mimořádně dobře utlumen, že pokud se s tím autor setká i u produkčních verzí, vysekne vozu poklonu o napjatých kolenou, respektive se o to pokusí.

Karoserie je při jízdě nesmírně tuhá, a ani překvapivě komfortní naladění podvozku žehlícího kdekterý výmol nebrání vozu v dobrém držení stopy. Ano, dvakrát jsme si užili počátku smyku „přes kolo“ ale bylo to s vypnutým ESP, na trávě a navíc na místě, které dobře znám… Řízení reaguje rychle a přesně, k přehřátí brzd jsme v krajině s kopci polabské výšky a subpolární teplotou neměli mnoho příležitostí…

Spory o to, zda jde o novou generaci či facelift, považujeme za zbytečné – stejně jde jen o marketing. Důležitější podle nás je, že Golf se pravděpodobně zbavil maxima nudy, které mohl obětovat na oltář golfovitosti. K nesporným kladům patří potěšující a dobře zpracovaný interiér, výborný podvozek a málo hlučné motory. S ohledem na poměry ve třídě jsme velmi zvědavi na cenovou politiku a to především s ohledem na základní výbavu. Cokoli nad 400 tisíc si troufáme považovat za VELMI odvážné, ale možná jen neznáme zákazníka, čekajícího na svého vysněnce z šestého kolena…

Vymlouvat mu to nebudeme. Zatím není proč.

Volkswagen Golf VI - přehled oznámených dieselových motorizací
Motor1,6 TDI BlueMotion2.0 TDI (81 kW)2.0 TDI (103 kW)
Zdvihový objem [cm3]-19681968
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/-81/4200103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/2000250/1500320/1750
Max. rychlost [km/h]187194209
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,310,79,3
Komb. spotřeba [l/100 km]3,84,54,9

Anketa

Nejlepším Golfem všech dob je
Spolupracujeme s TipCars.com
Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát

Poslanecká sněmovna má mít v rozpočtu na příští rok o 89…

Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking

Pokud Čína zásadně nezkrotí své zadlužení, hrozí jí další…

Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor

Rodinný investiční fond Consilium miliardáře Tomáše Němce…

Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu

Příští rok má být na zdravotní péči 12,8 miliardy korun…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: VW Golf VI: první jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Dnes 08:00

Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?




Blesk.cz

Dělník spadl v Malešicích mezi tuny odpadků: Hasiči ho vytáhli „jeřábem„

Dělník spadl v Malešicích mezi tuny odpadků: Hasiči…

Zřejmě vlastní neopatrností jeden z dělník v pátek po půlnoci spadl ve spalovně v Malešicích mezi tuny odpadků.…

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít peníze ze zakázky

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít…

Dlouholetý starosta Kišiněva, místopředseda proevropské Liberální strany Dorin Chirtoaca byl ve čtvrtek večer…

 

iSport.cz

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený, zaplatí za to, říká Nibali

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený,…

Situace na prvních místech cyklistického Gira d'Italia je tři etapy před koncem čím dál zamotanější, a mezi…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

Před 75 lety, 27. května 1942 v 10.31 h, uskutečnili českoslovenští parašutisté vrcholný čin evropské…

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s argentinským Karlem Poborským

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s…

Vlevo u srdce státní znak České republiky, na druhé straně černobílý symbol Dynama České Budějovice. Nevídané…