Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Gordon Murray T.27: Nový městský elektromobil geniálního konstruktéra

Po loňském modelu T.25 následuje nový T.27, jenže ten není poháněn konvenčním tříválcem, nýbrž elektromotorem.
Zpět na článek
1. 7. 2011 09:07
1. 7. 2011 10:24
1. 7. 2011 10:42
1. 7. 2011 17:09
Avatar - R32
1. 7. 2011 09:07
Uff
čo mi to len spredu pripomína ??? :-! Už to máám, Zondu >:D Ale teraz vážne, fakt je taký potenciál predávať takýchto trpaslíkov? To, že to skúša aj Toyota iQ tak OK, no pri jej portfóliu sa neúspech jedného modelu "stratí" ale toto... ;-\
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Righ
1. 7. 2011 10:24
Re: Uff
Nemuzes to brat jako auto, mnohem bliz ma tahle kreace ke skutru. Podobnyho konceptu se drzi i pripravovanej Renault Twizy ( [odkaz] ), kterej by se na rozdil od Murrayovyho zprofanovanyho vozitka mohl skutecne dostat do vyroby. A proc pisu zpofanovanyho? Jednoduse proto, ze o T.25 a dalsich uz ctu nejmene 4 roky, pricemz neni videt zadnej realnej pokrok - pouze stale ty samy vizualizace doplneny sem tam ukazkou prototypu, u kteryho clovek ani nevi, jestli ma elektomotor a nebo treba slapky. Jako zpusob dojeni britsky vlady ale dobry.

Jinak musim rict, ze se mi koncept kapotovanyho elektroskutru, kterej se diky ochrane pred vlivy pocasi da pouzivat v podstate celorocne a navic do nej lze narvat i nejakou tu bagaz, zda celkem sympatickej. Do velkomest typu Londyn (nebo treba Praha, byt to samozrejme zadny velkomesto neni), kde nejsou pro klasicky skutry vhodny klimaticky podminky, je to idealni reseni pro takovy ten kazdodenni "commuting". Navic je to dobrej zpusob, jak dostat "elektrinu" mezi lidi.
Avatar - R32
1. 7. 2011 10:42
Re: Uff
Chápem podstatu, určenie a aj výhody, tie mal pri svojom debute aj Smart no trh ho v podstate neprijal. Ešte aj dnes sú takéto počiny skôr hudba budúcnosti. Ja by som si tiež vedel predstaviť ísť v tom ráno do práce a potom späť no to by tieto káry nesmeli stáť ako normálne auto ale o niečo viac ako skútre. Čiže cca ako Tata Nano. :-)
1. 7. 2011 17:09
Re: Uff
Gordon Murray neni takovy amater nebo tunelar dotaci, za jakeho ho mas. T27 i T25 jsou jednoduse genialni, v tomhle s nazvem clanku souhlasim. Murray vyjednava s vyrobci a uvidime, jak se to vyvine. Naposledy probehla zprava o crash testech - dopadly na vybornou. Pri srovnani T27 a Renault Twizy bych vybral T27.
1. 7. 2011 15:28
Bojím se stáří
Jestli mě v 65ti letech budou napadat takové pí....y, tak se fakt bojím stáří.

Takže slovy alespoň dvou klasiků: "Obsah ničím nenahradíš" (tuším velký Enzo) a "nevěř nikomu, komu je přes třicet" (John Lennon).

A zároveň mám pocit, že nejlepší léta motorizmu už byly. Relativně volné silnice, daleko méně omezení vč. rychlosti, žádná ekologie, takže motory nemusely spalovat už jednou spálené plyny a cpát je přes katalyzátory a (trošku demagogie) alkohol za volantem jako polehčující okolnost.
Rozbalit vlákno
3
1. 7. 2011 16:12
Re: Bojím se stáří
Tak zrovna Gordon nemusí nikomu nic dokazovat. I když jako klasicky založení fanoušek automobilsmu jsem skeptický k současné formě hybridů a elektromobilů ve formě běžných rodinných vozů, tak v kategorii městských pohybovadel za tento směr uvažování tleskám, protože tohle může být do budoucna cesta jak (částečně) řešit osobní dopravu ve velkých městech a hlavně ulevit lidem od splodin.
1. 7. 2011 18:13
Re: Bojím se stáří
Od dob lovců mamutů, a možná ještě dřív, člověk tu krásnou modrou planetu huntuje jak mu síly stačí. Nekouká nalevo, napravo jen silní vítězí. Války, vesmír plný smetí, moře plná ropy, těžby všeho nad potřeby od nerostů přes ropu, uhlí, pralesy až po faunu po staletí až do dnes.

A pak si mám sednout do takové krásy, když do konce života mi zbývá třeba jen pár let? To si chci ještě něco užít. Ano, moralista řekne, že je to velmi sobecký názor, ale člověk je od přírody rváč a agresoři i když ne mnohdy nejchytřejší, jsou zpravidla vždy vpředu.

Možná, že by některá část mozku mohla říct "ano, to je správné", ale není ten mozek celý trošku nemocný?

No a holky ti do takové káry budou skákat po hlavě s vočima u sebe.
1. 7. 2011 20:09
Re: Bojím se stáří
Na úspěch této krásné, praktické, pohodlné, bezpečné a jistě i velmi levné věci je třeba vsadit klidně i celoživotní úspory. :-) :-) :-)
Avatar - zdravy rozum
1. 7. 2011 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
2. 7. 2011 14:37
Opsal naši Avii 350
[odkaz]

Tohle naše auto bylo první sériovka s celohliníkovou samonosnou karoserií na světě, dávno před Audi. Řidič sedí vpředu uprostřed, po bocích za ním 2 další. Odsouvací střecha je lepším řešením než vyklápěcí půlka auta. Měla menší kolečka - to ale nevadilo, dřív tu byly zcela rovné udržované silnice, ne tankodromy jako dnes...
Rozbalit vlákno
0