GP Austrálie, Phillip Island – Huleš fantasticky osmý!!

GP Austrálie, Phillip Island – Huleš fantasticky osmý!!

 

GP Austrálie byla opět i díky počasí jedním z nejdramatičtějších závodů sezóny. Závody třídy 125 a 250 se jely na mokru, MotoGP již na oschlé trati. Ve 125 se ze svého prvního vítězství kariéry radoval Andrea Ballerini (Honda), ...

GP Austrálie byla opět i díky počasí jedním z nejdramatičtějších závodů sezóny. Závody třídy 125 a 250 se jely na mokru, MotoGP již na oschlé trati. Ve 125 se ze svého prvního vítězství kariéry radoval Andrea Ballerini (Honda), ve 250 Roberto Rolfo (Honda) a v MotoGP Valentino Rossi (Honda).

Závod třídy 125 se jel za nelidských podmínek. Silný déšť zkrápěl okruh Phillip Island od samotného rána a na trati bylo velké množství vody. Nejlépe odstartoval Mika Kallio (KTM), ale do první zatáčky již najížděl na vedoucí pozici domácí Casey Stoner (Aprilia). Kallio se během několika zatáček propadl na čtvrté místo za Stefana Peruginiho a Hectora Barberu (oba Aprilia). Stoner s Peruginin nasadili vysoké tempo a začali se zbytku pole vzdalovat. Dlouho jim to však nevydrželo, protože Stoner v 6. kole z vedoucí pozice havaroval. Perugini pak dlouho jezdil v čele, ale zezadu se k němu blížil Andrea Ballerini (Honda), který jej v 15. kole předjel a ujal se vedení. Ballerini v týmu Ajo Motorsport nahradil Kallia, který utekl ke KTM. Perugini se chvíli snažil držet Balleriniho tempo, ale nakonec také pět kol před koncem havaroval. Ballerini si tak v poklidu a osaměle dojel pro své první vítězství kariéry. Za něj se v průběhu závodu propracoval jeho týmový kolega Masao Azuma (Honda) a dojel do cíle druhý. Třetí dojel Steve Jenkner (Aprilia) po těsném souboji s Alvarem Batistutou (Aprilia). Pátý s odstupem dvou sekund dojel Arnaud Vincent (Aprilia). Závod nedokončilo 16 jezdců a do cíle jich dojelo jen o jednoho více.

V celkovém pořadí je na čele novopečený šampión Dani Pedrosa (Honda), který se pozvolna začíná zotavovat z operace svých polámaných kotníků. Pedrosa má na kontě 223 bodů a už jich letos více nezíská. Na druhé místo se dnešním sedmým místem posunul Alex de Angelis (Aprilia) se 166 body. Třetí je Perugini se 159 body, čtvrtý Andrea Dovizioso (Honda) se 149 a pátý Barbera se 148 body.

Závod 250 se sice startoval no mokré trati, ale již nepršelo a ke konci již byl povrch téměř zcela suchý. Nejlépe odstartoval Roberto Rolfo (Honda) následován Francem Battainim, Sylvainem Guintolim, Toni Eliasem, Randy de Punietem a Anthony Westem (všichni Aprilia). Zajímavý výlet si udělal hned v prvním kole Sebastian Porto (Honda), který vyjel z trati, ale dokázal se na mokré trávě udržet v sedle a po mnoha desítkách metrů nebezpečné jízdy se zase vrátil na trať jako poslední. Rolfo hned od začátku nasadil pro ostatní neudržitelné tempo a všem ujel. Za ním se vydal domácí West, jehož specialitou je právě jízda na vodě a ve druhém kole již jel druhý a snažil se zachytit Rolfovo tempo. Poněkud stáhnout jeho náskok se mu však podařilo až v závěrečné části závodu na osychající trati. O třetí místo se bila dvojice Fonsi Nieto (Aprilia) a de Puniet. Francouz se však nedokázal vyvarovat chyby a v předposledním kole havaroval, čímž Nietovi daroval třetí místo. Rolfo si tak v poklidu dojel pro své druhé letošní vítězství a výrazně posílil své naděje na zisk titulu, protože na vedoucího Manuela Poggialiho (Aprilia) již ztrácí jen 7 bodů. Tomu se dnes příliš nedařilo a v poslední zatáčce dokonce prohrál souboj o osmé místo s naším Jardou Hulešem (Honda). Poslední z trojice uchazečů o titul, Toni Elias, dnes dojel až 11. a jeho šance na korunovaci jsou již pryč.

Skvělé výkony předvedli v Austrálii naši. Do závodu odstartoval lépe Lukáš Pešek, který svou Yamahu vodil v úvodních kolech kolem osmé pozice. V průběhu závodu se však propadl na stále pěkné 12. místo v cíli. Jarda Huleš začal opačně. Na startu trochu ztratil a první kolo jel jako 12., ale v dalším průběhu na osychající trati zrychlil a v poslední zatáčce ještě dokázal porazit Poggialiho a vyjet si senzační osmé místo!! Škoda, že to takhle nejde častěji.

V celkovém hodnocení stále vede Poggiali s 233 body, ale druhý Rolfo již má 226 a ve Valencii ještě můžeme čekat tvrdý boj o titul. Třetí Elias s 206 body již nemá na titul šanci. Čtvrtý je de Puniet se 183 body a jeho šance na třetí místo celkově je již jen teoretická. Stejný počet bodů má také pátý Nieto, ale má jen jedno vítězství. Huleš poskočil s 10 body na 25. místo, těsně za 24. Smrže s 12. Pešek bodoval poprvé a se 4 body je 30.

Závod třídy MotoGP lze charakterizovat jedním slovem – PARÁDA. Tak jako již několikrát v nedávné minulosti, se na australské trati odehrávaly vynikající souboje od začátku do konce. Nejlépe odstartoval domácí miláček Troy Bayliss (Ducati) a ujal se vedení před Sete Gibernauem (Honda), Lorisem Capirossim (Ducati), Marcem Melandrim (Yamaha), Maxem Biaggim a Valentinem Rossim (oba Honda). Vynikající nástup však v úvodních kolech předvedl Melandri, který se ve druhém kole ujal vedení, které udržel až do čtvrtého kola, kdy o něj při pádu zavadil Bayliss a Melandri propadl na třetí místo. Tento nebezpečný okamžik však pravděpodobně rozhodl závod, neboť Rossi se z bezpečnostních důvodů rozhodl pokud možno co nejrychleji odjet. V průběhu jednoho kola se dostal do vedení a začal se vzdalovat bojující skupince, kde se divoce měnilo pořadí několikrát během jednoho kola. Hlavní roli zde hráli mladíci Melandri a Nicky Hayden (Honda), kteří odsoudili zkušené Gibernaua a Capirossiho do prozatimních rolí statistů. První vypadl Hayden, který v 9. kole udělal chybu v brzdném bodě a vyjel jednu ze zatáček široce a klesl na šesté místo za tuto skupinku. O dvě kola později však zavelel k útoku Capirossi a po třech kolech urputných bojů s Melandrim, kdy se v každém kole alespoň třikrát vystřídali na pozicích nakonec zasáhl Gibernau a rozdělil je tím, že předjel Melandriho. To již byl zase ve hře Hayden, který se rychle dotáhl. Melandri se ještě dokázal na okamžik dostat před Gibernaua, kterého ještě předjel i Hayden, ale Capirossi se za těch pár stovek metrů dokázal trochu odtrhnout a dostat se mimo jejich dosah. V 15. kole ale Melandri přehnal svou snahu o Capirossiho dotažení, podklouzlo mu zadní kolo a poroučel se k zemi. Jeho letošní nejlepší jízda tak skončila vykloubeným ramenem, které mu v mobilní klinice museli zase dávat zpět.

V tuto dobu se dověděl neradostnou novinu Rossi na vedoucí pozici. Vedení závodu mu přidělilo 10 sekund penalizaci za předjíždění Melandriho při žlutých vlajkách vyvěšených kvůli Baylissově pádu. Asi dvě kola mu trvalo než pochopil co se děje a pak začal jeho souboj s časem. Trest totiž obnáší přičtená 10 sekund ke konečnému času, což znamenalo najet na druhého Capirossiho více než 10 sekund. Rossi tak začal tvrdě zrychlovat a do samotného závěru jel naplno, aby si vyjel dostatečný náskok. Nutno podotknout, že se mu to podařilo a po zásluze vyhrál i přes nemalou snahu Capirossiho na druhém místě. Zatímco Rossi bojoval s časem, o třetí místo bojovala čtyřčlenná skupinka Gibernau, Hayden, Tohru Ukawa (Honda) a Carlos Checa (Yamaha). Zatímco Checa se v podstatě jen vezl na konci skupinky, ostatní tři si to rozdávali naplno. Neuběhlo jedno kolo, aby se alespoň jednou nepředjížděli. Tři kola před koncem Checa přehnal svou snahu se trojice před sebou udržet a při sjezdu z kopce netrefil brzdný bod a vyjel z trati. Sice neupadl, ale na hladkých pneumatikách vyjet s 230koňovou motorkou do kopce na mokré trávě není nic jednoduchého. Sice se dokázal vrátit, ale ztratil přes 20 sekund a nakonec dojel osmý. Zbylá trojice však ani v závěrečných kolech nepolevila ve svých aktivitách. Zdálo se sice, že Gibernau trochu poodjel ostatním dvěma, ale v posledním kole se do něj Hayden pustil s takovým gustem, že ani on nedokázal odolat a mladý Američan si tak poprvé na trati vybojoval umístění na stupních vítězů. Gibernau dojel čtvrtý a Ukawa pátý. Nejlepší Yamahou byl Olivier Jacque na šestém místě.

Pěkné deváté místo vyjel Kenny Robert pro trápící se Suzuki a výborné 11. místo Jeremy McWilliams pro stále ještě příliš čerstvý Proton KR. Vždyť tento čtyřtakt nejezdí po okruzích ještě ani půl roku a již boduje.

Celkově si šampión Rossi zase vylepšil skóre na osm vítězství a 332 bodů. Druhý Gibernau má 257 bodů a již může slavit, protože třetí Max Biaggi s 215 body jej již nemůže předstihnout. Čtvrtý je Capirossi se 161 body a na páté místo se vyhoupl Hayden se 130

Spolupracujeme s TipCars.com
Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo

Tesla vkládala do Modelu 3 velké naděje, stejně tak…

Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA

Řecko přijalo nabídku konsorcia vedeného italskou…

Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum

Dva a půl roku po vypuknutí emisního skandálu, který se…

 

Štítky Honda Suzuki KTM Proton

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má trable s ňadry

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má…

Moderátorka zpráv FTV Prima Gábina Kratochvílová Lašková (28) je už od Velikonoc maminkou chlapečka Benedikta.…

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto i peníze!

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto…

Jako by nestačilo, že na své narozeniny musela Vendula Pizingerová (46) překonat sama sebe, a zpocená a neumytá…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké šance mají ostatní?

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké…

Trenéři české hokejové reprezentace mají v přípravě na MS v Dánsku starosti s marodkou v obraně, ale realizační…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…