GP Austrálie, Phillip Island – Huleš fantasticky osmý!!

GP Austrálie, Phillip Island – Huleš fantasticky osmý!!

 

GP Austrálie byla opět i díky počasí jedním z nejdramatičtějších závodů sezóny. Závody třídy 125 a 250 se jely na mokru, MotoGP již na oschlé trati. Ve 125 se ze svého prvního vítězství kariéry radoval Andrea Ballerini (Honda), ...

GP Austrálie byla opět i díky počasí jedním z nejdramatičtějších závodů sezóny. Závody třídy 125 a 250 se jely na mokru, MotoGP již na oschlé trati. Ve 125 se ze svého prvního vítězství kariéry radoval Andrea Ballerini (Honda), ve 250 Roberto Rolfo (Honda) a v MotoGP Valentino Rossi (Honda).

Závod třídy 125 se jel za nelidských podmínek. Silný déšť zkrápěl okruh Phillip Island od samotného rána a na trati bylo velké množství vody. Nejlépe odstartoval Mika Kallio (KTM), ale do první zatáčky již najížděl na vedoucí pozici domácí Casey Stoner (Aprilia). Kallio se během několika zatáček propadl na čtvrté místo za Stefana Peruginiho a Hectora Barberu (oba Aprilia). Stoner s Peruginin nasadili vysoké tempo a začali se zbytku pole vzdalovat. Dlouho jim to však nevydrželo, protože Stoner v 6. kole z vedoucí pozice havaroval. Perugini pak dlouho jezdil v čele, ale zezadu se k němu blížil Andrea Ballerini (Honda), který jej v 15. kole předjel a ujal se vedení. Ballerini v týmu Ajo Motorsport nahradil Kallia, který utekl ke KTM. Perugini se chvíli snažil držet Balleriniho tempo, ale nakonec také pět kol před koncem havaroval. Ballerini si tak v poklidu a osaměle dojel pro své první vítězství kariéry. Za něj se v průběhu závodu propracoval jeho týmový kolega Masao Azuma (Honda) a dojel do cíle druhý. Třetí dojel Steve Jenkner (Aprilia) po těsném souboji s Alvarem Batistutou (Aprilia). Pátý s odstupem dvou sekund dojel Arnaud Vincent (Aprilia). Závod nedokončilo 16 jezdců a do cíle jich dojelo jen o jednoho více.

V celkovém pořadí je na čele novopečený šampión Dani Pedrosa (Honda), který se pozvolna začíná zotavovat z operace svých polámaných kotníků. Pedrosa má na kontě 223 bodů a už jich letos více nezíská. Na druhé místo se dnešním sedmým místem posunul Alex de Angelis (Aprilia) se 166 body. Třetí je Perugini se 159 body, čtvrtý Andrea Dovizioso (Honda) se 149 a pátý Barbera se 148 body.

Závod 250 se sice startoval no mokré trati, ale již nepršelo a ke konci již byl povrch téměř zcela suchý. Nejlépe odstartoval Roberto Rolfo (Honda) následován Francem Battainim, Sylvainem Guintolim, Toni Eliasem, Randy de Punietem a Anthony Westem (všichni Aprilia). Zajímavý výlet si udělal hned v prvním kole Sebastian Porto (Honda), který vyjel z trati, ale dokázal se na mokré trávě udržet v sedle a po mnoha desítkách metrů nebezpečné jízdy se zase vrátil na trať jako poslední. Rolfo hned od začátku nasadil pro ostatní neudržitelné tempo a všem ujel. Za ním se vydal domácí West, jehož specialitou je právě jízda na vodě a ve druhém kole již jel druhý a snažil se zachytit Rolfovo tempo. Poněkud stáhnout jeho náskok se mu však podařilo až v závěrečné části závodu na osychající trati. O třetí místo se bila dvojice Fonsi Nieto (Aprilia) a de Puniet. Francouz se však nedokázal vyvarovat chyby a v předposledním kole havaroval, čímž Nietovi daroval třetí místo. Rolfo si tak v poklidu dojel pro své druhé letošní vítězství a výrazně posílil své naděje na zisk titulu, protože na vedoucího Manuela Poggialiho (Aprilia) již ztrácí jen 7 bodů. Tomu se dnes příliš nedařilo a v poslední zatáčce dokonce prohrál souboj o osmé místo s naším Jardou Hulešem (Honda). Poslední z trojice uchazečů o titul, Toni Elias, dnes dojel až 11. a jeho šance na korunovaci jsou již pryč.

Skvělé výkony předvedli v Austrálii naši. Do závodu odstartoval lépe Lukáš Pešek, který svou Yamahu vodil v úvodních kolech kolem osmé pozice. V průběhu závodu se však propadl na stále pěkné 12. místo v cíli. Jarda Huleš začal opačně. Na startu trochu ztratil a první kolo jel jako 12., ale v dalším průběhu na osychající trati zrychlil a v poslední zatáčce ještě dokázal porazit Poggialiho a vyjet si senzační osmé místo!! Škoda, že to takhle nejde častěji.

V celkovém hodnocení stále vede Poggiali s 233 body, ale druhý Rolfo již má 226 a ve Valencii ještě můžeme čekat tvrdý boj o titul. Třetí Elias s 206 body již nemá na titul šanci. Čtvrtý je de Puniet se 183 body a jeho šance na třetí místo celkově je již jen teoretická. Stejný počet bodů má také pátý Nieto, ale má jen jedno vítězství. Huleš poskočil s 10 body na 25. místo, těsně za 24. Smrže s 12. Pešek bodoval poprvé a se 4 body je 30.

Závod třídy MotoGP lze charakterizovat jedním slovem – PARÁDA. Tak jako již několikrát v nedávné minulosti, se na australské trati odehrávaly vynikající souboje od začátku do konce. Nejlépe odstartoval domácí miláček Troy Bayliss (Ducati) a ujal se vedení před Sete Gibernauem (Honda), Lorisem Capirossim (Ducati), Marcem Melandrim (Yamaha), Maxem Biaggim a Valentinem Rossim (oba Honda). Vynikající nástup však v úvodních kolech předvedl Melandri, který se ve druhém kole ujal vedení, které udržel až do čtvrtého kola, kdy o něj při pádu zavadil Bayliss a Melandri propadl na třetí místo. Tento nebezpečný okamžik však pravděpodobně rozhodl závod, neboť Rossi se z bezpečnostních důvodů rozhodl pokud možno co nejrychleji odjet. V průběhu jednoho kola se dostal do vedení a začal se vzdalovat bojující skupince, kde se divoce měnilo pořadí několikrát během jednoho kola. Hlavní roli zde hráli mladíci Melandri a Nicky Hayden (Honda), kteří odsoudili zkušené Gibernaua a Capirossiho do prozatimních rolí statistů. První vypadl Hayden, který v 9. kole udělal chybu v brzdném bodě a vyjel jednu ze zatáček široce a klesl na šesté místo za tuto skupinku. O dvě kola později však zavelel k útoku Capirossi a po třech kolech urputných bojů s Melandrim, kdy se v každém kole alespoň třikrát vystřídali na pozicích nakonec zasáhl Gibernau a rozdělil je tím, že předjel Melandriho. To již byl zase ve hře Hayden, který se rychle dotáhl. Melandri se ještě dokázal na okamžik dostat před Gibernaua, kterého ještě předjel i Hayden, ale Capirossi se za těch pár stovek metrů dokázal trochu odtrhnout a dostat se mimo jejich dosah. V 15. kole ale Melandri přehnal svou snahu o Capirossiho dotažení, podklouzlo mu zadní kolo a poroučel se k zemi. Jeho letošní nejlepší jízda tak skončila vykloubeným ramenem, které mu v mobilní klinice museli zase dávat zpět.

V tuto dobu se dověděl neradostnou novinu Rossi na vedoucí pozici. Vedení závodu mu přidělilo 10 sekund penalizaci za předjíždění Melandriho při žlutých vlajkách vyvěšených kvůli Baylissově pádu. Asi dvě kola mu trvalo než pochopil co se děje a pak začal jeho souboj s časem. Trest totiž obnáší přičtená 10 sekund ke konečnému času, což znamenalo najet na druhého Capirossiho více než 10 sekund. Rossi tak začal tvrdě zrychlovat a do samotného závěru jel naplno, aby si vyjel dostatečný náskok. Nutno podotknout, že se mu to podařilo a po zásluze vyhrál i přes nemalou snahu Capirossiho na druhém místě. Zatímco Rossi bojoval s časem, o třetí místo bojovala čtyřčlenná skupinka Gibernau, Hayden, Tohru Ukawa (Honda) a Carlos Checa (Yamaha). Zatímco Checa se v podstatě jen vezl na konci skupinky, ostatní tři si to rozdávali naplno. Neuběhlo jedno kolo, aby se alespoň jednou nepředjížděli. Tři kola před koncem Checa přehnal svou snahu se trojice před sebou udržet a při sjezdu z kopce netrefil brzdný bod a vyjel z trati. Sice neupadl, ale na hladkých pneumatikách vyjet s 230koňovou motorkou do kopce na mokré trávě není nic jednoduchého. Sice se dokázal vrátit, ale ztratil přes 20 sekund a nakonec dojel osmý. Zbylá trojice však ani v závěrečných kolech nepolevila ve svých aktivitách. Zdálo se sice, že Gibernau trochu poodjel ostatním dvěma, ale v posledním kole se do něj Hayden pustil s takovým gustem, že ani on nedokázal odolat a mladý Američan si tak poprvé na trati vybojoval umístění na stupních vítězů. Gibernau dojel čtvrtý a Ukawa pátý. Nejlepší Yamahou byl Olivier Jacque na šestém místě.

Pěkné deváté místo vyjel Kenny Robert pro trápící se Suzuki a výborné 11. místo Jeremy McWilliams pro stále ještě příliš čerstvý Proton KR. Vždyť tento čtyřtakt nejezdí po okruzích ještě ani půl roku a již boduje.

Celkově si šampión Rossi zase vylepšil skóre na osm vítězství a 332 bodů. Druhý Gibernau má 257 bodů a již může slavit, protože třetí Max Biaggi s 215 body jej již nemůže předstihnout. Čtvrtý je Capirossi se 161 body a na páté místo se vyhoupl Hayden se 130

Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…