Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP České republiky – první kvalifikace

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
Dnes se po pětitýdenní letní přestávce opět rozburácely motory motocyklů silničního MS a stalo se tak na Masarykově okruhu v Brně. GP České republiky je 10. podnik letošního ročníku a první kvalifikace se jela za slunečného počasí.

Dnes se po pětitýdenní letní přestávce opět rozburácely motory motocyklů silničního MS a stalo se tak na Masarykově okruhu v Brně. GP České republiky je 10. podnik letošního ročníku a první kvalifikace se jela za slunečného, teplého počasí.

Ve 125 si provizorní pole position zajistil Pablo Nieto (Aprilia), který zajel čas 2:09.526 a prozatím zaostal za loňským časem Toni Eliase o téměř půl sekundy. Druhý čas zajel Daniel Pedrosa (Honda) a ztratil na Nieta 0.028 sekundy. Předběžnou první řadu doplnili Arnaud Vincent a Simone Sanna (oba Aprilia). Tradičně výborné výkony podává v Brně Maďar Gabor Talmacsi (Honda). I dnešek nebyl výjimkou a zajel pátý čas, když předstihl takové borce jako Lucia Cecchinella (Aprilia) i vedoucího muže průběžné klasifikace Manuela Poggialiho (Gilera). Druhou řadu uzavírá Cecchinellův týmový kolega Alex de Angelis. Opět vyhořeli Japonci, když Azuma (Honda) je až 12. a Youchi Ui (Derbi) dokonce 16. Příjemně překvapil mladíček Thomas Luthi (Honda), který nahradil Kubu Smrže v týmu Elit, zajel 10. čas.

Naší jezdci na divoké karty si vedli podle očekávání. Talentovaný Lukáš Pešek (Honda) zajel 24. čas, což je vzhledem k technice, jakou má k dispozici, vynikající úspěch. Zbylí dva Igor Kaláb (Honda) a Matěj Smrž (Aprilia) zajel předposlední, resp. poslední čas.

Třída 250 se v závěru nesla ve znamení dramatické bitvy mezi Fonsi Nietem (Aprilia) a Sebastianem Portem (Yamaha). Tito dva zajeli poslední dvě kola prakticky společně a až to poslední rozhodlo, že nejrychlejší čas dne připadne Nietovi. Jeho hodnota 2:03.340 sice zaostala za loňským časem Tetsuy Harady o 0.4 sekundy, ale na druhého Porta najel 0.371 sekundy. Porto tak pokračuje v tahu za vítězstvím. Třetí čas zajel Marco Melandri (Aprilia), který se však nedokázal vedoucí dvojici výrazněji přiblížit. Čtvrtý Toni Elias (Aprilia) jž ztrácí přes jednu sekundu. Pátý čas a nejlepší pozici ve druhé řadě, vybojoval Roberto Locatelli (Aprilia), když posledním kolem odsunul na šesté místo Roberta Rolfa (Honda). Druhou řadu doplňují Randy de Puniet a Franco Battaini (oba Aprilia).

Také střední třída má české zastoupení. Jarda Huleš se při svém prvním kontaktu s Yamahou TZR 250 především seznamoval se strojem. Jeho výsledek, 24. místo, je tedy celkem očekávaný. Na vedoucího ztrácí 5.525 sekundy, ale v průběhu obou tréninkových jízd se neustále pomalu zlepšoval, což je nejdůležitější. Druhý náš zástupce, Radek Rous, jede co mu dovoluje jeho Honda a je tudíž poslední.

Největší očekávání vždy přináší třída MotoGP. Největší otázkou je – porazí někdo Valentina Rossiho (Honda RC211V)? Odpověď pro dnešek zní opět – NE. Rossi si vyjel opět nejlepší startovní pozici, i když jen předběžně, a časem 2:00.161 vylepšil loňský čas Maxe Biaggiho o dvě desetiny. Biaggi (Yamaha YZR-M1) mu však není daleko a také on se dostal pod svůj loňský čas, když ztrácí na Rossiho 0.179 sekundy. Tito dva se na své pozice dostali až v posledním kole, kdy předstihli do té doby kralujícího Daijira Kata (Honda RC211V). Japonec je na novém čtyřtaktu jako pokropený živou vodou a ve svém prvním vystoupení za jeho řídítky okamžitě ukazuje, proč se loni stal jednoznačným šampiónem 250. Na čtvrté místo se vyšvihnul, také posledním kolem, Sete Gibernau (Suzuki GSV-R) a odsunul do druhé řady Brazilce Alexe Barrose (Honda NSR500) na nejrychlejším dvoutaktu. Opravdu vynikající výkon předvedl šestý v pořadí, Jeremy McWilliams (Proton KR), který svůj tříválec, i s výkonovým deficitem, dovedl na náročné trati do druhé řady. Po jeho boku stojí Garry McCoy (Yamaha YZR500). Vypadá to, že se drobný Australan začíná rozjíždět. Druhou řadu uzavírá poslední jezdec na čtyřdobé RCV Tohru Ukawa.

Trochu zklamáním je 9. místo Carlose Checy (Yamaha YZR M-1) a 10. Loris Capirossi (Honda NSR500) se zřejmě potýká se svým zápěstím. K velkému zamyšlení vede výkon Kenny Robertse (Suzuki GSV-R). Až 15. místo, to jistě nečekal ani největší pesimista.

___

Vše o motorkách - www.moto.cz

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)