GP Číny – Pedrosa premiérově vítězí

 

Druhá GP Číny se letos jela na suché trati a přes nevelkou diváckou kulisu přinesla pěkné souboje. Ve 125 se z vítězství radoval Mika Kallio (KTM), ve 250 Hector Barbera (Aprilia) a v MotoGP Dani Pedrosa (Honda).

Druhá GP Číny se letos jela na suché trati a přes nevelkou diváckou kulisu přinesla pěkné souboje. Ve 125 se z vítězství radoval Mika Kallio (KTM), ve 250 Hector Barbera (Aprilia) a v MotoGP Dani Pedrosa (Honda).

125
Závod třídy 125 byl opět nabitý vynikající startovní pozicí Lukáše Peška, který na své Derbi startoval ze druhého místa. Jeho působení v závodě bylo velmi patrné a v závěrečné bitvě v posledním kole, které se účastnilo celkem šest jezdců, hrál roli klíčovou. Přestože do posledního kola najížděl na čtvrté příčce, dokázal předjet Miku Kallia (KTM) a zařadil se za dvě Aprilie Mattii Pasiniho a Alvara Bautisty. Když jezdci dojeli na nejdelší rovinku okruhu, která končí velmi pomalou pravou zatáčkou, vyvezl se Pešek v závětří a ujal se vedení. Svou snahu o první vítězství však trochu přehnal a do pomalé zatáčky správně nedobrzdil a musel až do trávy. To jej stálo cenné sekundy a klesl až na chvost vedoucí skupinky na šesté místo. Cílem se jako první prohnal Kallio před Pasinim a Bautistou. Čtvrtý dojel Gabor Talmacsi (Honda), pátý Julian Simon (KTM) a za ním těsně Pešek. Snad to vyjde příště.

Celkově vede s 86 body Bautista, druhý je Kallio s 58 body, třetí Hector Faubel (Aprilia) s 54 body. Čtvrté místo drží Pasini se 49 body, pátý je Sergio Gadea (Aprilia) se 46 a šestý Pešek s 39 body.

250
Závod třídy 250 se odehrával ve znamení tvrdé bitvy mezi Hectorem Barberou (Aprilia) a Andreou Doviziosem (Honda). K této dvojici v prvních dvou kolech patřil ještě Alex de Angelis (Aprilia), ale ten se právě ve druhém kole poroučel k zemi. Tato dvojice bojovala po celý závod a Barbera své vítězství uhájil až v samotném závěru, když cíl proťal o 0,266 dříve než Dovizioso. Třetím místem potvrdil stoupající výkonnost stroje KTM Hiroshi Aoyama, když se mu podařilo předstihnout Jorge Lorenza (Aprilia) a krajana Yukiho Takahashiho (Honda).

Dobrou práci odvedl opět Jakub Smrž (Aprilia), který po opatrnějším začátku, kdy první kolo končil na 12. místě nakonec postoupil na pěknou 10. příčku, kterou udržel až do cíle. Na svém kontě má tak letos jen dojezdy v první desítce, což je proti předchozím sezónám velký posun vpřed.

Celkově vede Dovizioso se 72 body jen těsně sledován Barberou s 69 body. Na třetípříčku klesl Lorenzo s 63 body a musí si dávat pozor na Aoyamu s 62. Pátý je Roberto Locatelli (Aprilia) se 47 body. Smrž se s 21 body drží desátý.

MotoGP
Do závodu nejvyšší třídy startoval poprvé v kariéře z pole position Dani Pedrosa (Honda), vedle nějž stál John Hopkins (Suzuki) a Colin Edwards (Yamaha). Nejlepší start však předvedl Edwards, který se ujal vedení před Hopkinsem, Sete Gibernauem (Ducati), Shiniou Nakanem (Kawasaki), Pedrosou a Casey Stonerem (Honda). Edwards začal opravdu velmi dobře a během prvního kola se mu podařilo poodjet a držel se jej jen Hopkins. Za nimi se vytvořila mezera téměř 2 sekundy, protože Gibernau nasazené tempo nedokázal udržet. Přesto to trvalo až do 4 kola, než jej dokázal předjet zrychlující Pedrosa. Tou dobou již vedoucí dvojice udržovala náskok téměř tří sekund a zdálo se, že bude velmi obtížné je dotáhnout, protože oba jezdci se střídali v zajíždění nejrychlejších kol. Pedrosa však nabíral na rychlosti a v následujících pěti kolech se stal on tím jezdcem, který diktoval tempo závodu. V osmém kole tak již dýchal na záda Hopkinsovi a v devátém jej pak celkem bez potíží předjel. V nájezdu do kola 10. pak předjel i Edwardse a okamžitě mu začal ujíždět. Jako Pedrosův stín jel jeho týmový kolega Nicky Hayden, který se jej ve čtvrtém kole chytil a udržoval jeho tempo. Na konci 10. kola tak na čele jela dvojice týmu Repsol Honda, obrázek, který v předchozích dvou sezónách nebyl mnoho vidět.

Zajímavá byla ale situace i na zadních příčkách. Valentino Rossi (Yamaha) startoval z hloubi pole a první kolo končil na 10. místě, ale bojoval a postupoval vpřed. Zatímco vedoucí dvojice Pedrosa – Hayden všem ujížděla, další dva Edwards – Hopkins stále udržovala své tempo a jediný kdo se k ní dokázal přibližovat byl právě Rossi. Jeho stíhací jízda byla velmi efektivní a i když předjetí Marca Melandriho (Honda) na šestém místě mu trvalo několik kol, s ostatními jezdci tolik práce neměl. Výsledkem bylo, že od 14. kola rozšířil dvojici bojující o třetí místo na trojici. Když se v 16. kole již zdálo, že se pustí do útoku na Hopkinsovu čtvrtou příčku, náhle se v sedle své Yamahy vzpřímil a sledujíce zadní kolo zamířil do boxů. Tam mu mechanici kolo rychle přezuli, ale po návratu na trať se Rossi pohyboval je velmi pomalu a v 18. kole zajel do boxů definitivně. Tím se otevřela cesta pro Hopkinse a Edwardse k nejlepšímu letošnímu výsledku, protože nikdo jiný na ně již nestačil. Zajímavý souboj se ale rozvíjel na prvních dvou místech, protože oba mladí jezdci tovární Hondy s přibývajícími koly stále zrychlovali. Když zajel nejrychlejší čas Hayden v 18. kole, v následujícím byl Pedrosa ještě rychlejší. Tato situace se opakovala ještě jednou a výsledkem bylo Pedrosovo nejrychlejší kolo závodu s časem 1:59.318, který je lepší než jeho vlastní čas nutný pro pole position.

Cíl tak proťal jako vítěz Pedrosa a již ve svém čtvrtém závodě ve třídě MotoGP dokázal zvítězit. Výborný a vyrovnaný výkon Haydena opět stačil jen na druhé místo a přestože je nyní nejvyrovnanějším jezdcem pole, vítězství mu stále uniká. Pro třetí místo si v poklidu dojel Edwards, protože Hopkins v závěru zvolnil, aby se zbytečnou chybou nepřipravil o výborné čtvrté místo. V závěrečných kolech se ještě strhl boj o pátou příčku, který vyhrál Stoner i přes krátké vyjetí z trati dvě kola před cílem. Šestý dojel Makoto Tamada (Honda), což je od loňského závodu v Japonsku, kdy dojel třetí, jeho nejlepší výsledek. Až sedmý skončil vítěz minulého závodu Melandri. Ducati se v posledních dvou závodech opět trápí a jeho jezdci dojeli na nelichotivém osmém - Loris Capirossia a devátém – Sete Gibernau, místě. Desítku nejrychlejších uzavřel Nakano, jehož výkony v závodě zdaleka nedosahují výsledků v kvalifikacích.

Celkově si vedení upevnil Hayden se 72 body. Druhý je stále ještě Capirossi s 59 body, ale třetí Pedrosa jej již dotáhl na rozdíl jen dvou bodů, má jich 57. Čtvrté místo má s 54 body Melandri a pátý je s 52 body Stoner.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…