GP Číny – Pešek fantasticky vítězí

GP Číny – Pešek fantasticky vítězí

 

Historický úspěch zaznamenal Lukáš Pešek (Derbi) při GP Číny, když po vynikajícím a takticky vyzrálém výkonu vybojoval své premiérové vítězství ve třídě 125. Ve 250 zvítězil Jorge Lorenzo a v MotoGP Casey Stoner.

Historický úspěch zaznamenal Lukáš Pešek (Derbi) při GP Číny, když po vynikajícím a takticky vyzrálém výkonu vybojoval své premiérové vítězství ve třídě 125. Ve 250 zvítězil Jorge Lorenzo a v MotoGP Casey Stoner.

125 – Pešek poprvé vítězí
Do závodu startoval Lukáš Pešek (Derbi) ze třetího místa a start neměl právě nejlepší, protože dvě pozice ztratil. To ovšem neznamenalo, že by nějak výrazněji zaostal. Zařadil se do vedoucí skupinky, kterou vedl Mattia Pasini (Aprilia). Byli zde také Gábor Talmacsi a Hector Faubel (oba Aprilia), se kterými Pešek bojuje v celkovém pořadí o vedení. Ve skupině jezdil také vítěz z minulého závodu Simone Corsi (Aprilia). Vedoucí příčku si téměř polovinu závodu udržoval Pasini i když jej čas od času na několik zatáček předjel Talmacsi a i Pešek se na okamžik dostal na vedoucí příčku. Ve druhé polovině závodu se ze zadních pozic doslova přihnal Esteve Rabat (Honda). Tento mladík se během tří kol dokázal prokousat vedoucí sedmičlennou skupinou a pět kol před cílem již diktoval tempo na prvním místě. Pešek se stále držel v rozmezí třetího až šestého místa a viditelně nic nenasvědčovalo tomu, co mělo přijít. V nájezdu do předposledního kola se Pešek dokázal dostat do čela a ihned si vyjel drobný náskok. Na konci nejdelší rovinky sice ještě musel odolávat náporu Rabata, ale na výjezdu ze zatáčky byl opět na čele. V průběhu posledního kola si ale dokázal vytvořit takový náskok, že ani Faubel na druhém místě již neměl sílu jej na 1200 metrů dlouhé rovince dostihnout a tak si Pešek dojel pro své premiérové vítězství. Druhý byl v cíli Faubel a třetí Rabat. Díky čtvrtému místu Talmacsiho se Pešek vítězstvím dostal i do vedení v celkovém hodnocení. Aby toho nebylo málo, zapsal si Pešek i nejrychlejší kolo závodu.

Celkově se do vedení dostal Pešek se 71 body. Druhý Talmacsi ztrácí 2 body a třetí Faubel má 67 bodů. Čtvrtý Corsi má na kontě 47 bodů a pátý Pol Espargaro (Aprilia) 34.

250 – Lorenzo opět nejrychlejší
Nejlepší start do závodu se podařil Jorge Lorenzovi (Aprilia), ale musel odolávat tlaku Miky Kallia (KTM) na druhém místě. To vyústilo v Lorenzovu jezdeckou chybu, když na konci předlouhé rovinky nedobrzdil a vyjel mimo trať. Propadl se na šesté místo a začala jeho stíhací jízda. Do vedení se mezi tím dostal Andrea Dovizioso (Honda) a za jeho záda se dotáhl Alex de Angelis (Aprilia). Lorenzo sázel jedno nejrychlejší kolo za druhým a v sedmém kole se na konci dlouhé rovinky dokázal prosmeknout mezi de Angelisem a Doviziosem. Tím se dostal na první příčku a pak již nedal nikomu šanci. Dovizioso jezdil druhý, protože de Angelis začal pomalu ztrácet. Když už se zdálo,že vedoucí dvojice si dojede v klidu pro zasloužené body, objevil se Alvaro Bautista (Aprilia). Jeho tempo sice nestačilo na vedoucího Lorenza,ale k Doviziosovi se hnal ďábelskou rychlostí. Dvě kola před cílem na Doviziosa zaútočil a dostal se před něj, ale Dovizioso se nevzdal. Do posledního kola se Doviziosovi podařilo zase dostat na druhé místo. Na konci dlouhé rovinky jej však Bautista tvrdě vybrzdil, vytlačil na okraj trati a tím rozhodl boj o druhé místo. Po tomto manévru Dovizioso již rezignoval, protože nebylo kam se hnát.

Náš Karel Abrahám (Aprilia) se v úvodu závodu pohyboval kolem 15. místa. Po 10 kolech se mu však přidřel motor a musel odstoupit.

Celkově si upevnil vedení Lorenzo s 95 body. Druhý Dovizioso s 68 body už docela ztrácí. Třetí de Angelis má na kontě 59 bodů, čtvrtý Bautista je těsně v závěsu s 56 body. Pátý Hector Barbera jic zatím nasbíral 34. Abrahám je s 5 body na 20.místě.

MotoGP – Neudržitelný Stoner ujel úplně všem
Nejlépe odstartoval do závodu John Hopkins (Suzuki), za něhož se zařadil Valentino Rossi (Yamaha) startující z pole position. Třetí jel Colin Edwards (Yamaha), pak Casey Stoner (Ducati), Marco Melandri a Dani Pedrosa (oba Honda). Hned v první zatáčce svůj stroj nezvládl Toni Elias (Honda),když si předním kolem brnkl o zadní kolo Nickyho Haydena (Honda) a šel k zemi. Sice nikoho dalšího netrefil, ale Alex Barros (Ducati) se zastavil o jeho smekající se stroj. Do závodu se veterán vrátil, ale na předposledního ztrácel více než půl minuty. Pro Elias závod skončil.

Ještě v prvním kole se o dvě místa propadl Hopkins. Předjel jej jak Rossi, tak i Stoner. Ten první v technické pasáži, ten druhý na předlouhé rovince. Rossiho Yamaha ale nedokázala odolat Stonerově Ducati hned na následující cílové rovince a mladý Australan se posunul do vedení. Rossi se sice snažil, ale další průjezd dlouhou rovinkou jej stál další pozici, protože jej předjel Melandri. Pohled na každý průjezd po více než kilometr dlouhé rovince byl pro Rossiho fanoušky velkou bolestí. Jeho Yamaha viditelně nestačila na rudou Ducati. Ostatním soupeřům sice dokázal odolat a v 5. kole se probil zpět na druhé místo, nicméně jeho nasazení v technické části okruhu bylo viditelně téměř nadlidské. O tři kola později se mu dokonce podařilo Stonera předjet, jeho radost však trvala jen dokud se jezdci nedostali na zmíněnou rovinku. Stoner jej předjel jako by nic ať dělal co dělal. Tato situace se opakovala ještě třikrát a vždy dostal Rossi za vyučenou na rovince. Navíc si musel začít hlídat záda, protože po prvotním útlumu nabíral na tempu Hopkins. Postupně se k vedoucí dvojici dotahoval, ale na útok sílu neměl.

Rossiho beznaděj z vysoké Stonerovy maximální rychlosti vyvrcholila v 16. kole. Na konci rovinky začal brzdit příliš pozdě a po smyku předního kola musel vyjet až mimo trať. To jej stálo 2,5 sekundy a také pokles na třetí místo za Hopkinse. S Hopkinsem se sice ještě vypořádat dokázal, když jej o dvě kola později zase předjel, ale ty více než 2 sekundy smazat už nedokázal.

Ze třetího letošního vítězství se radoval Stoner, když naplno dokázal využít potenciál své Ducati. Nejvyšší rychlost jeho stroje byla 333,5 km/h, zatímco Rossiho Yamaha dokázala „jen“ 325,7. Stoner také zajel nejrychlejší kolo závodu. Druhý Rossi zajel své maximum a více udělat nemohl. Na tahu je Yamaha. Třetí Hopkins konečně letos dokázal korunovat výborné výkony také výborným výsledkem. Čtvrtý Dani Pedrosa se ztrátou 14 sekund potvrdil nejistý vstup Hondy do nové sezóny. Pátý dojel Melandri, který letos nemůže najít svou loňskou výkonnost. Šestý dojel Loris Capirossi (Ducati). Jeho výkony se letos ztrácí v lesku stájového kolegy Stonera. Přímo skličující je 12. místo úřadujícího mistra světa Nicky Haydena (Honda). Fantastický výkon předváděl na posledním místě jedoucí Barros. Po celý závod zajížděl časy, které by mu bez potíží stačily na pohodlné čtvrté místo. Bohužel stačily mu jen na 14. místo v cíli. Každopádně však nezklamal, jen měl smůlu.

Celkovým výsledkům kraluje Stoner s 86 body. Druhé místo si udržuje Rossi s 71 body. Třetí Pedrosa se 49 body již hodně ztrácí. Čtvrtý Melandri získal 41 bodů a pátý Hopkins 39.

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…