reklama


GP Číny – Rosi vítezí i v dešti

GP Číny – Rosi vítezí i v dešti

 
 

Dlouho očekávaná GP Číny se odehrála pod nadvládou deštivého počasí. Závody všech tří tříd se jely za hustého deště a vítězi jednotlivých tříd byli Mattia Pasini ve 125, Casey Stoner ve 250 a Valentino Rossi v MotoGP.

Dlouho očekávaná GP Číny se odehrála pod nadvládou deštivého počasí. Závody všech tří tříd se jely za hustého deště a vítězi jednotlivých tříd byli Mattia Pasini ve 125, Casey Stoner ve 250 a Valentino Rossi v MotoGP.

MotoGP

Kvalifikace na tento závod naznačovala, že by vše mělo hrát do karet Sete Gibernaua (Honda), který startoval z pole position, ale start tomu nenasvědčoval. Na promočené trati předvedli skvělý start jezdci Suzuki, když John Hopkins ze druhé řady najížděl do první zatáčky na vedoucí pozici a jeho kolega Kenny Roberts byl na čtvrtém místě. Roberts se rozpomněl na své hvězdné roky 1999 a především 2000 a během několika zatáček se přes třetího Gibernaua a druhého Marca Melandriho (Honda) a dostal za Hopkinse. Krátce nato jej předjel a ujal se vedení v závodě. Za Hopkinse se v prvním kole probojoval Rossi, který na vodě také předváděl vynikající výkon. V první pětici se v prvních pěti kolech pohyboval také Toni Elias (Yamaha), jehož výkon byl velkým překvapením. Bohužel jeho jízdu za skvělým výsledkem zastavila penalizace za ulitý start, kterou dostal společně s Alexem Barrosem (Honda). Oba museli projet boxovou uličkou a rázem byli odsunuti až do druhé desítky.

Na čele závodu se utvořila poněkud roztržená, ale stále ještě dvojice Roberts a Rossi, kteří všem ostatním ujížděli. Roberts zajížděl nejrychlejší kola a Rossimu nepatrně ujížděl, ale pak přišlo páté kolo a konec všem nadějím, protože jeho bílá Suzuki náhle zpomalila a šampión z roku 2000 musel odstoupit. Rossi se tak ujal vedení a na druhém místě jel Gibernau, který se očividně trápil a na Itala tentokrát neměl ani na mokru. Naopak zajímavé věci se děly za jeho zády. O třetí místo bojovala velká skupina jezdců kde byli Max Biaggi (Honda), Hopkins, Jurgen vd Goorbergh (Honda), který zaskakoval za zraněného Makota Tamadu, Melandri a Olivier Jacque (Kawasaki), který zase zaskakoval za zraněného Alexe Hofmanna. První tuto skupinu opustil Hopkins, který v sedmém kole chyboval a vyjel z trati. Do závodu se ale vrátil a nakonec vybojoval pěkné sedmé místo. Jacque při svém letošním prvním startu tak po Hopkinsově výjezdu zaujal čtvrtou pozici a byl jednoznačně největší senzací závodu, protože se s tímto umístěním nespokojil a tvrdě dorážel na třetího Biaggiho. Toho se mu podařilo předjet v 9. kole a sérií nejrychlejších kol se začal dotahovat na druhého Gibernaua. Ve 14. kole byl již v jeho těsném závěsu a o kolo později jej nekompromisně předjel a velice rychle se začal vzdalovat. Náhradník v sedle zelené Kawasaki tak mířil za nejlepším výsledkem pro továrnu v její novodobém působení v nejvyšší třídě. Jacque stále držel vysoké tempo a i když Rossi měl téměř 6 sekund náskok, snažil se jej dostihnout. Nakonec se mu podařilo jeho náskok stáhnout na pouhých 1,7 sekundy v cíli.

Ze zaslouženého vítězství se po vynikajícím a bezchybném výkonu radoval Rossi a zapsal se tak jako historicky první vítěz čínské GP. Fantastický výkon předvedl druhý Jacque, který již druhý rok pravidelně nejezdí a je občas najímán jako náhradník. Loni odjel dva závody za Moriwaki a před letošním závodem neseděl na motorce sedm měsíců. Rozhodně na sebe hodně upozornil a možná se s ním v příští sezóně setkáme jako s pravidelným účastníkem. Pro třetí místo si dojel Melandri, který měl vynikající finiš, když v posledním kole dojel Gibernaua a jen několik zatáček před cílem jej odsunul na bramborovou pozici. Gibernau si již ve třetím závodě v řadě vybral porci smůly a mistrovské ambice mu asi mizí v dáli. Pátý dojel Biaggi, který je znám svým odporem k mokré trati a tak je jeho výkon možno označit za solidní. Šesté místo vd Goorbergha je podobnou senzací jako druhé místo Jacqua, protože tento Holanďan již druhou sezónu jezdí MS Supersport. Ukázal, že ze svého umění nic nezapoměl.

Celkově vede Rossi se 70 body. Na druhé místo se se 45 boby díky vyrovnaným výkonům vyhoupl Melandri. Třetí je Barros se 43, čtvrtý Biaggi s 36 a pátý Gibernau s 33 body.

P.JezdecNár.TýmMotorkaČasKM/H
1Valentino ROSSIITAGauloises Yamaha TeamYAMAHA50'02.463139.304
2Olivier JACQUEFRAKawasaki Racing TeamKAWASAKI50'04.163139.225
3Marco MELANDRIITAMovistar Honda MotoGPHONDA50'19.037138.539
4Sete GIBERNAUSPAMovistar Honda MotoGPHONDA50'21.369138.432
5Max BIAGGIITARepsol Honda TeamHONDA50'22.014138.402
6Jurgen vd GOORBERGHNEDKonica Minolta HondaHONDA50'24.085138.308
7John HOPKINSUSATeam Suzuki MotoGPSUZUKI50'28.346138.113
8Colin EDWARDSUSAGauloises Yamaha TeamYAMAHA50'33.496137.878
9Nicky HAYDENUSARepsol Honda TeamHONDA50'41.762137.504
10Ruben XAUSSPAFortuna Yamaha TeamYAMAHA50'43.454137.427
11Alex BARROSBRACamel HondaHONDA50'46.477137.291
12Loris CAPIROSSIITADucati Marlboro TeamDUCATI50'46.864137.273
13James ELLISONGBRBlata WCMBLATA50'55.912136.867
14Toni ELIASSPAFortuna Yamaha TeamYAMAHA51'08.316136.314
15Tohru UKAWAJPNMoriwaki RacingMORIWAKI51'11.943136.153

250

Závod třídy 250 měl na čele poněkud jednotvárný průběh po téměř celou dobu. Jedinou změnou byla první dvě kola, když se Casey Stonerovi (Aprilia) startujícímu z pole position nepovedl start a musel se probíjet vpřed. To se mu podařilo právě ve druhém kole a od toho okamžiku jej z vedoucí pozice nikdo nedokázal sesadit až do cíle. Po celý závod mu byl stínem Andrea Dovizioso (Honda), ale na mokré trati nenašel recept, jak dravého Australana připravit o vítězství. Doviziosovi se tentokrát nepodařilo použít svou osvědčenou taktiku, kdy se po celý závod vozí v závěsu a v posledním kole soupeře předjede. Třetí místo si vyjel Hiroshi Aoyama (Honda), když po většinu času jel čtvrtý za Randy de Punietem (Aprilia). De Punietova motorka však od 16. kola začala stávkovat a zklamaný Francouz si dojel pro nebodované 18. místo. Čtvrté místo si do výsledků zapsal Alex de Angelis a pátý dojel Sebastian Porto (oba Aprilia). Porto dnes nedokázal vytěžit z problematických podmínek tolik jako je u něj obvyklé, tedy vítězství.

Našim se dařilo střídavě. Jakub Smrž (Honda) dojel na bodovaném 14. místě, Radomil Rous (Honda) cíl neviděl.

Celkově vede Dovizioso s 53 body, druhý je Stoner s 50 a třetí je Pedrosa s 48 body. Čtvrté místo drží de Angelis se 40 body a pátý je Porto se 38 body.

P.JezdecNár.TýmMotorkaČasKM/H
1Casey STONERAUSCarrera Sunglasses - LCRAPRILIA48'07.205138.280
2Andrea DOVIZIOSOITATeam ScotHONDA48'07.454138.268
3Hiroshi AOYAMAJPNTelefonica Movistar Honda 250HONDA48'28.639137.261
4Alex DE ANGELISRSMMS Aprilia Italia CorseAPRILIA48'35.794136.924
5Sebastian PORTOARGAprilia Aspar 250ccAPRILIA48'39.084136.770
6Daniel PEDROSASPATelefonica Movistar Honda 250HONDA48'47.725136.366
7Hector BARBERASPAFortuna HondaHONDA48'53.537136.096
8Simone CORSIITAMS Aprilia Italia CorseAPRILIA49'08.820135.390
9Jorge LORENZOSPAFortuna HondaHONDA49'11.466135.269
10Yuki TAKAHASHIJPNTeam ScotHONDA49'13.028135.198
11Alex DEBONSPAWurth Honda BQRHONDA49'15.350135.091
12Sylvain GUINTOLIFRAEquipe GP de France - ScrabAPRILIA49'16.858135.022
13Alex BALDOLINIITACampetella RacingAPRILIA50'08.321132.713
14Jakub SMRZCZEArie Molenaar RacingHONDA50'08.572132.702
15Dirk HEIDOLFGERKiefer-Bos-Castrol HondaHONDA50'09.098132.678

125

Nejlepší start závodu 125 měl Fabrizio Lai (Honda), který se ujal vedení a následoval jej Gábor Talmacsi (KTM). Mika Kallio (KTM) startující z pole position dnes neměl šťastný den a po celý závod se pomalu propadal polem až dojel do cíle na 11. místě. Přesně opačně na tom byl Mattia Pasini (Aprilia), který startoval z 15. pozice a již v sedmém kole se dokázal zařadit mezi nejrychlejší trojici.Společně pak Lai, Talmacsi a Pasini všem ostatním ujeli. V závěru se z této trojice začal propadat Talmacsi, který nestačil na divoké tempo italských mladíků. Oba si v závěrečných kolech vyměňovali pozice a v posledním kole se soustředili jedině na vítězství. Jejich souboj byl nakonec rozhodnut až na cílové čáře, kterou proťal premiérově jako vítěz Pasini, když Lai ztrácel jen 0,065 sekundy. Potvrdila se tak loňská slova Lucia Cecchinella, který Pasiniho do MS vytáhl. Pro třetí místo si dojel Talmacsi. Podobný boj jako o vítězství sváděli o čtvrté místo Thomas Luthi a Tomoyoshi Koyama (oba Honda). V tomto souboji byl nakonec lepší Luthi.

Výborný výsledek zajel náš Lukáš Pešek (Derbi), který poprvé v závodě zúročil kvalitní kvalifikaci a vyjel si za 9. místo prvních 7 bodů. Karel Abrahám (Aprilia) dojel 27.

V celkovém hodnocení je na čele stále Kallio s 50 body. Lai je druhý se 49 a Pasini se 46 body drží třetí příčku. Čtvrtý je Marco Simoncelli se 41 body a pátý je Hector Faubel se 30 body. Pešek je se 7 body na 16. místě.

P.JezdecNár.TýmMotorkaČasKM/H
1Mattia PASINIITATotti Top Sport - NGSAPRILIA46'30.273129.457
2Fabrizio LAIITAKopron Racing WorldHONDA46'30.338129.453
3Gabor TALMACSIHUNRed Bull KTM GP125KTM46'35.226129.227
4Thomas LUTHISWIElit Grand PrixHONDA46'39.058129.050
5Tomoyoshi KOYAMAJPNAjo MotorsportHONDA46'40.980128.962
6Marco SIMONCELLIITANocable.it RaceAPRILIA46'42.232128.904
7Aleix ESPARGAROSPASeedorf RC3 - Tiempo HolidaysHONDA46'56.224128.264
8Pablo NIETOSPACaja Madrid - Derbi RacingDERBI46'57.425128.209
9Lukas PESEKCZEMetis Racing TeamDERBI46'58.427128.163
10Julian SIMONSPARed Bull KTM GP125KTM46'58.980128.138
11Mika KALLIOFINRed Bull KTM GP125KTM47'02.761127.967
12Manuel POGGIALIRSMMetis Racing TeamGILERA47'14.590127.433
13Michele PIRROITAMalaguti Reparto CorseMALAGUTI47'28.891126.793
14Joan OLIVESPANocable.it RaceAPRILIA47'29.649126.759
15Hector FAUBELSPAMaster AsparAPRILIA47'30.152126.737

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Forejt zůstává zaměstnancem ministerstva zahraničí, má neplacené volno Forejt zůstává zaměstnancem ministerstva zahraničí, má neplacené volno

Ředitel protokolu prezidentské kanceláře Jindřich Forejt,…

Barnier: Dohoda o odchodu Británie z EU by mohla být v říjnu 2018 Barnier: Dohoda o odchodu Británie z EU by mohla být v říjnu 2018

Dohoda mezi Evropskou unií a Velkou Británií by mohla být…

Merkelová: Uprchlická situace z loňska se nesmí opakovat Merkelová: Uprchlická situace z loňska se nesmí opakovat

Uprchlická situace z loňského léta se podle německé…

Kreativu ve Wundermanu vede Humpl Kreativu ve Wundermanu vede Humpl

Filip Humpl se stal kreativním ředitelem pražského…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 






 
Noční můra ruských gangsterů: Stovka luxusních BMW zničena kvůli nehodě vlaku

Noční můra ruských gangů: Stovka luxusních BMW zničena kvůli nehodě vlaku

Dnes 12:07

K vykolejení vlaku došlo v neděli odpoledne. Nikdo nebyl zraněn, úplně nové bavoráky jsou však nyní na odpis.




Blesk.cz

Fotky, co vám zvednou náladu: 37 nešťastníků, kteří měli rozhodně horší den než vy

Fotky, co vám zvednou náladu: 37 nešťastníků, kteří…

Nemáte svůj den a máte pocit, že zkazíte doslova všechno, na co sáhnete? Špatné známky ve škole, pozdní příchod…

Malého syna nechal zemřít v rozpáleném autě. Justin se už z vězení nedostane

Malého syna nechal zemřít v rozpáleném autě. Justin…

Svého vlastního syna nechal dlouhé hodiny zamčeného v rozpáleném autě. Podle názoru poroty a soudkyně v americké…

 

iSport.cz

Ödegaardovi pomůže plnoletost! Hostování z Realu už nejspíš klapne

Ödegaardovi pomůže plnoletost! Hostování z Realu už…

Nejmladší norský reprezentant, velká naděje Realu Madrid. Martin Ödegaard si sice minulý týden poprvé v této…

Inventura od Plzně k Příbrami: co se týmům (ne)povedlo a co musí zlepšit

Inventura od Plzně k Příbrami: co se týmům…

Po sto dvacet šesti zápasech skončila podzimní část ePojisteni.cz ligy. Dva odložené duely se přesouvají do…

 

Reflex.cz

Vědci objasnili záhadu smogu, který v roce 1952 zabil 12 tisíc lidí

Vědci objasnili záhadu smogu, který v roce 1952…

Vědecký internetový deník Alphr zveřejnil včera výsledky studie, která po dlouhých 64 letech odhalila, co…

Pekelné ohně na Čertovce. Podívejte se na mikulášské video z pražské Kampy

Pekelné ohně na Čertovce. Podívejte se na mikulášské…

Už samotné jméno kanálu, který se táhne pražskou Malou Stranou, vybízí k tomu, aby se tu každoročně odehrával…

 
 
reklama