Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Číny – Rosi vítezí i v dešti

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
Dlouho očekávaná GP Číny se odehrála pod nadvládou deštivého počasí. Závody všech tří tříd se jely za hustého deště a vítězi jednotlivých tříd byli Mattia Pasini ve 125, Casey Stoner ve 250 a Valentino Rossi v MotoGP.

Dlouho očekávaná GP Číny se odehrála pod nadvládou deštivého počasí. Závody všech tří tříd se jely za hustého deště a vítězi jednotlivých tříd byli Mattia Pasini ve 125, Casey Stoner ve 250 a Valentino Rossi v MotoGP.

MotoGP

Kvalifikace na tento závod naznačovala, že by vše mělo hrát do karet Sete Gibernaua (Honda), který startoval z pole position, ale start tomu nenasvědčoval. Na promočené trati předvedli skvělý start jezdci Suzuki, když John Hopkins ze druhé řady najížděl do první zatáčky na vedoucí pozici a jeho kolega Kenny Roberts byl na čtvrtém místě. Roberts se rozpomněl na své hvězdné roky 1999 a především 2000 a během několika zatáček se přes třetího Gibernaua a druhého Marca Melandriho (Honda) a dostal za Hopkinse. Krátce nato jej předjel a ujal se vedení v závodě. Za Hopkinse se v prvním kole probojoval Rossi, který na vodě také předváděl vynikající výkon. V první pětici se v prvních pěti kolech pohyboval také Toni Elias (Yamaha), jehož výkon byl velkým překvapením. Bohužel jeho jízdu za skvělým výsledkem zastavila penalizace za ulitý start, kterou dostal společně s Alexem Barrosem (Honda). Oba museli projet boxovou uličkou a rázem byli odsunuti až do druhé desítky.

Na čele závodu se utvořila poněkud roztržená, ale stále ještě dvojice Roberts a Rossi, kteří všem ostatním ujížděli. Roberts zajížděl nejrychlejší kola a Rossimu nepatrně ujížděl, ale pak přišlo páté kolo a konec všem nadějím, protože jeho bílá Suzuki náhle zpomalila a šampión z roku 2000 musel odstoupit. Rossi se tak ujal vedení a na druhém místě jel Gibernau, který se očividně trápil a na Itala tentokrát neměl ani na mokru. Naopak zajímavé věci se děly za jeho zády. O třetí místo bojovala velká skupina jezdců kde byli Max Biaggi (Honda), Hopkins, Jurgen vd Goorbergh (Honda), který zaskakoval za zraněného Makota Tamadu, Melandri a Olivier Jacque (Kawasaki), který zase zaskakoval za zraněného Alexe Hofmanna. První tuto skupinu opustil Hopkins, který v sedmém kole chyboval a vyjel z trati. Do závodu se ale vrátil a nakonec vybojoval pěkné sedmé místo. Jacque při svém letošním prvním startu tak po Hopkinsově výjezdu zaujal čtvrtou pozici a byl jednoznačně největší senzací závodu, protože se s tímto umístěním nespokojil a tvrdě dorážel na třetího Biaggiho. Toho se mu podařilo předjet v 9. kole a sérií nejrychlejších kol se začal dotahovat na druhého Gibernaua. Ve 14. kole byl již v jeho těsném závěsu a o kolo později jej nekompromisně předjel a velice rychle se začal vzdalovat. Náhradník v sedle zelené Kawasaki tak mířil za nejlepším výsledkem pro továrnu v její novodobém působení v nejvyšší třídě. Jacque stále držel vysoké tempo a i když Rossi měl téměř 6 sekund náskok, snažil se jej dostihnout. Nakonec se mu podařilo jeho náskok stáhnout na pouhých 1,7 sekundy v cíli.

Ze zaslouženého vítězství se po vynikajícím a bezchybném výkonu radoval Rossi a zapsal se tak jako historicky první vítěz čínské GP. Fantastický výkon předvedl druhý Jacque, který již druhý rok pravidelně nejezdí a je občas najímán jako náhradník. Loni odjel dva závody za Moriwaki a před letošním závodem neseděl na motorce sedm měsíců. Rozhodně na sebe hodně upozornil a možná se s ním v příští sezóně setkáme jako s pravidelným účastníkem. Pro třetí místo si dojel Melandri, který měl vynikající finiš, když v posledním kole dojel Gibernaua a jen několik zatáček před cílem jej odsunul na bramborovou pozici. Gibernau si již ve třetím závodě v řadě vybral porci smůly a mistrovské ambice mu asi mizí v dáli. Pátý dojel Biaggi, který je znám svým odporem k mokré trati a tak je jeho výkon možno označit za solidní. Šesté místo vd Goorbergha je podobnou senzací jako druhé místo Jacqua, protože tento Holanďan již druhou sezónu jezdí MS Supersport. Ukázal, že ze svého umění nic nezapoměl.

Celkově vede Rossi se 70 body. Na druhé místo se se 45 boby díky vyrovnaným výkonům vyhoupl Melandri. Třetí je Barros se 43, čtvrtý Biaggi s 36 a pátý Gibernau s 33 body.

P. Jezdec Nár. Tým Motorka Čas KM/H
1 Valentino ROSSI ITA Gauloises Yamaha Team YAMAHA 50'02.463 139.304
2 Olivier JACQUE FRA Kawasaki Racing Team KAWASAKI 50'04.163 139.225
3 Marco MELANDRI ITA Movistar Honda MotoGP HONDA 50'19.037 138.539
4 Sete GIBERNAU SPA Movistar Honda MotoGP HONDA 50'21.369 138.432
5 Max BIAGGI ITA Repsol Honda Team HONDA 50'22.014 138.402
6 Jurgen vd GOORBERGH NED Konica Minolta Honda HONDA 50'24.085 138.308
7 John HOPKINS USA Team Suzuki MotoGP SUZUKI 50'28.346 138.113
8 Colin EDWARDS USA Gauloises Yamaha Team YAMAHA 50'33.496 137.878
9 Nicky HAYDEN USA Repsol Honda Team HONDA 50'41.762 137.504
10 Ruben XAUS SPA Fortuna Yamaha Team YAMAHA 50'43.454 137.427
11 Alex BARROS BRA Camel Honda HONDA 50'46.477 137.291
12 Loris CAPIROSSI ITA Ducati Marlboro Team DUCATI 50'46.864 137.273
13 James ELLISON GBR Blata WCM BLATA 50'55.912 136.867
14 Toni ELIAS SPA Fortuna Yamaha Team YAMAHA 51'08.316 136.314
15 Tohru UKAWA JPN Moriwaki Racing MORIWAKI 51'11.943 136.153

250

Závod třídy 250 měl na čele poněkud jednotvárný průběh po téměř celou dobu. Jedinou změnou byla první dvě kola, když se Casey Stonerovi (Aprilia) startujícímu z pole position nepovedl start a musel se probíjet vpřed. To se mu podařilo právě ve druhém kole a od toho okamžiku jej z vedoucí pozice nikdo nedokázal sesadit až do cíle. Po celý závod mu byl stínem Andrea Dovizioso (Honda), ale na mokré trati nenašel recept, jak dravého Australana připravit o vítězství. Doviziosovi se tentokrát nepodařilo použít svou osvědčenou taktiku, kdy se po celý závod vozí v závěsu a v posledním kole soupeře předjede. Třetí místo si vyjel Hiroshi Aoyama (Honda), když po většinu času jel čtvrtý za Randy de Punietem (Aprilia). De Punietova motorka však od 16. kola začala stávkovat a zklamaný Francouz si dojel pro nebodované 18. místo. Čtvrté místo si do výsledků zapsal Alex de Angelis a pátý dojel Sebastian Porto (oba Aprilia). Porto dnes nedokázal vytěžit z problematických podmínek tolik jako je u něj obvyklé, tedy vítězství.

Našim se dařilo střídavě. Jakub Smrž (Honda) dojel na bodovaném 14. místě, Radomil Rous (Honda) cíl neviděl.

Celkově vede Dovizioso s 53 body, druhý je Stoner s 50 a třetí je Pedrosa s 48 body. Čtvrté místo drží de Angelis se 40 body a pátý je Porto se 38 body.

P. Jezdec Nár. Tým Motorka Čas KM/H
1 Casey STONER AUS Carrera Sunglasses - LCR APRILIA 48'07.205 138.280
2 Andrea DOVIZIOSO ITA Team Scot HONDA 48'07.454 138.268
3 Hiroshi AOYAMA JPN Telefonica Movistar Honda 250 HONDA 48'28.639 137.261
4 Alex DE ANGELIS RSM MS Aprilia Italia Corse APRILIA 48'35.794 136.924
5 Sebastian PORTO ARG Aprilia Aspar 250cc APRILIA 48'39.084 136.770
6 Daniel PEDROSA SPA Telefonica Movistar Honda 250 HONDA 48'47.725 136.366
7 Hector BARBERA SPA Fortuna Honda HONDA 48'53.537 136.096
8 Simone CORSI ITA MS Aprilia Italia Corse APRILIA 49'08.820 135.390
9 Jorge LORENZO SPA Fortuna Honda HONDA 49'11.466 135.269
10 Yuki TAKAHASHI JPN Team Scot HONDA 49'13.028 135.198
11 Alex DEBON SPA Wurth Honda BQR HONDA 49'15.350 135.091
12 Sylvain GUINTOLI FRA Equipe GP de France - Scrab APRILIA 49'16.858 135.022
13 Alex BALDOLINI ITA Campetella Racing APRILIA 50'08.321 132.713
14 Jakub SMRZ CZE Arie Molenaar Racing HONDA 50'08.572 132.702
15 Dirk HEIDOLF GER Kiefer-Bos-Castrol Honda HONDA 50'09.098 132.678

125

Nejlepší start závodu 125 měl Fabrizio Lai (Honda), který se ujal vedení a následoval jej Gábor Talmacsi (KTM). Mika Kallio (KTM) startující z pole position dnes neměl šťastný den a po celý závod se pomalu propadal polem až dojel do cíle na 11. místě. Přesně opačně na tom byl Mattia Pasini (Aprilia), který startoval z 15. pozice a již v sedmém kole se dokázal zařadit mezi nejrychlejší trojici.Společně pak Lai, Talmacsi a Pasini všem ostatním ujeli. V závěru se z této trojice začal propadat Talmacsi, který nestačil na divoké tempo italských mladíků. Oba si v závěrečných kolech vyměňovali pozice a v posledním kole se soustředili jedině na vítězství. Jejich souboj byl nakonec rozhodnut až na cílové čáře, kterou proťal premiérově jako vítěz Pasini, když Lai ztrácel jen 0,065 sekundy. Potvrdila se tak loňská slova Lucia Cecchinella, který Pasiniho do MS vytáhl. Pro třetí místo si dojel Talmacsi. Podobný boj jako o vítězství sváděli o čtvrté místo Thomas Luthi a Tomoyoshi Koyama (oba Honda). V tomto souboji byl nakonec lepší Luthi.

Výborný výsledek zajel náš Lukáš Pešek (Derbi), který poprvé v závodě zúročil kvalitní kvalifikaci a vyjel si za 9. místo prvních 7 bodů. Karel Abrahám (Aprilia) dojel 27.

V celkovém hodnocení je na čele stále Kallio s 50 body. Lai je druhý se 49 a Pasini se 46 body drží třetí příčku. Čtvrtý je Marco Simoncelli se 41 body a pátý je Hector Faubel se 30 body. Pešek je se 7 body na 16. místě.

P. Jezdec Nár. Tým Motorka Čas KM/H
1 Mattia PASINI ITA Totti Top Sport - NGS APRILIA 46'30.273 129.457
2 Fabrizio LAI ITA Kopron Racing World HONDA 46'30.338 129.453
3 Gabor TALMACSI HUN Red Bull KTM GP125 KTM 46'35.226 129.227
4 Thomas LUTHI SWI Elit Grand Prix HONDA 46'39.058 129.050
5 Tomoyoshi KOYAMA JPN Ajo Motorsport HONDA 46'40.980 128.962
6 Marco SIMONCELLI ITA Nocable.it Race APRILIA 46'42.232 128.904
7 Aleix ESPARGARO SPA Seedorf RC3 - Tiempo Holidays HONDA 46'56.224 128.264
8 Pablo NIETO SPA Caja Madrid - Derbi Racing DERBI 46'57.425 128.209
9 Lukas PESEK CZE Metis Racing Team DERBI 46'58.427 128.163
10 Julian SIMON SPA Red Bull KTM GP125 KTM 46'58.980 128.138
11 Mika KALLIO FIN Red Bull KTM GP125 KTM 47'02.761 127.967
12 Manuel POGGIALI RSM Metis Racing Team GILERA 47'14.590 127.433
13 Michele PIRRO ITA Malaguti Reparto Corse MALAGUTI 47'28.891 126.793
14 Joan OLIVE SPA Nocable.it Race APRILIA 47'29.649 126.759
15 Hector FAUBEL SPA Master Aspar APRILIA 47'30.152 126.737
Miroslav Kudělka
Diskuze (0)