reklama


GP Francie – Gibernau nejlepší i na suchu

GP Francie – Gibernau nejlepší i na suchu

 

GP Francie na okruhu v Le Mans se ve všech třídách stala kořistí jezdců na strojích Honda, kteří si všichni dojeli pro letošní druhé vítězství. Ve 125 to byl Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Sete Gibernau.

GP Francie na okruhu v Le Mans se ve všech třídách stala kořistí jezdců na strojích Honda, kteří si všichni dojeli pro letošní druhé vítězství. Ve 125 to byl Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Sete Gibernau.

125 Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Hector Barbera (Aprilia) následován Andreou Doviziosem (Honda), Robertem Locatellim (Aprilia), Jorge Lorenzem (Derbi) a Mirkem Giansantim (Aprilia). Tato skupinka si to v úvodu závodu urputně rozdávala o vedoucí příčky, ale velmi podivnou strategii provozoval Barbera. Ten se v prvních kolech držel na čele, ale dvakrát se při nájezdu do cílové rovinky velice intenzivně ohlížel, jakoby něco hledal a vůbec nezávodil. Ve třetím kole této jeho akce využil Lorenzo k posunu do čela, ale na konci kola se Barbera do vedení zase vrátil. V pátém kole jej při podobném manévru předjel Dovizioso a o chvilku později i Lorenzo a Barbera jel rázem až třetí. V průběhu závodu se ustálila na čele jen dvojice Locatelli, Dovizioso, která nasadila tempo jež bylo nad síly ostatních. V této dvojici byl aktivnější Locatelli, který odvodil většino závodu na čele i když se několikrát snažil Doviziosa pustit před sebe, aby si jej mohl trochu přečíst. Dovizioso se však nenechal vyprovokovat a trpělivě čekal do posledního kola, kde Locatelliho na konci protilehlé rovinky předjel a již mu nedal nejmenší šanci i přes drobné zaváhání v poslední levé zatáčce před cílem. Dojel si tak pro své druhé letošní vítězství a podruhé Locatelliho porazil v posledním kole. Pro třetí místo si dojel Lorenzo před Giansantim a Barberou. Náš Lukáš Pešek (Honda) si dojel na 14. místě pro své letošní první dva světové body.

V celkovém pořadí si vedení upevnil Dovizioso s 63 body před Locatellim se 48 a třetí je Casey Stoner (KTM) s 38 body. Čtvrté místo si drží Steve Jenkner (Aprilia) s 34 body a pátý je Barbera se 33 body.

250 Závod této třídy se sice nepyšnil těsnými souboji o čelní příčky, ale přinesl pěknou podívanou na čistou jízdu Daniho Pedrosy (Honda). Tento mladík nejlépe odstartoval a po celý závod před sebe nikoho nepustil i když v úvodu se s ním snažil držet krok domácí Randy de Puniet (Aprilia). Ten však během několika kol začal ztrácet a Pedrosa si jel osamocený závod s časem stejně jako de Puniet. Třetí odstartoval Manuel Poggiali (Aprilia), ale ve druhém kole se poroučel k zemi a závod pro něj skončil. Podobný osud potkal hned v prvním kole vítěze minulého závodu Roberta Rolfa (Honda), který sice ještě chvilku pokračoval, ale poškození jeho stroje bylo příliš vážné a tak odstoupil. Pádu se nevyhnul ani další z favoritů Sebastian Porto (Aprilia), který dlouho jezdil na třetím místě, ale devět kol před cílem havaroval a otevřel tak na stupně vítězů cestu Tonimu Eliasovi (Honda). Ten si ale musel svou pozici tvrdě vybojovat proti Hiroshi Aoyamovi (Honda), kterému trať v Le Mans vysloveně sedla a i při svém premiérovém startu dokázal potrápit zkušené borce. Elias Aoyamovi v závěru přeci jen trochu poodjel a tak Japonec musel tvrdě bojovat s dalším nováčkem třídy Alexem de Angelisem (Aprilia), který mu nakonec podlehl a dojel si pro páté místo.

Výborný výkon předvedl v Le Mans také náš Kuba Smrž (Honda), který se po startu z 18. místa dokázal postupně prokousat polem až na pěkné 11. místo v cíli a letos poprvé bodovat.

V celkovém hodnocení vede de Puniet se 60 body před Pedrosou s 50 body. Třetí příčku drží Fonsi Nieto (Aprilia) se 34 body. Čtvrtý Rolfo a pátý de Angelis mají stejných 32 bodů. Kuba je s pěti body na 19. místě z 25 bodujících.

MotoGP Velký otazník v této třídě visel nad výkony strojů Yamaha a ty od počátku ukázaly, že dramatická zlepšení, která jezdci přes zimu několikrát zmínili mají něco do sebe. Od startu šel do čela Carlos Checa (Yamaha) následován Sete Gibernauem (Honda). Za ně se zařadili Max Biaggi (Honda), Valentino Rossi (Yamaha) a Colin Edwards (Honda). Checa nasadil ďábelské tempo a potvrdil, proč se v kvalifikacích držel tak vysoko. Jako jeho stín jel Gibernau, který udržoval stejný odstup a čekal na svou příležitost. Hned v prvním kole se do sebe pustili Rossi s Biaggim a z tohoto duelu vyšel lépe Rossi, který se posunul na třetí místo a snažil se stíhat vedoucí dvojici. Biaggi po tomto manévru jakoby na chvíli ztratil půdu pod nohama, ale po několika kolech se vzpamatoval a začal se k Rossimu opět blížit. Ze zadních pozic začal postupovat také další jezdec Yamahy Marco Melandri. Ten začal závod na chvostu první desítky, ale již v šestém kole se dostal na páté místo před Edwardse. Spolu pak bojovali až do cíle.

Téměř polovinu závodu určoval tempo Checa a Gibernau vyčkával na příležitost. Ta přišla ve 12. kole, kdy Checa trochu nedobrzdil do pravé zatáčky za první šikanou a najel ji hodně široce. Gibernau využil trochu většího prostoru na vnitřku zatáčky a díky lepší akceleraci své Hondy se posunul do vedení. Checa se jej však hodně dlouho dokázal držet v závěsu a až v poslední čtvrtině závodu začal poněkud ztrácet. Ve 13. kole se na cílové rovince dostal na třetí místo Biaggi, který se dokázal dotáhnout na Rossiho a předjet jej. Nedokázal mu však ujet, protože Rossi se jej zachytil a co ztrácel na rovinkách, doháněl riskantní jízdou v zatáčkách. Biaggiho tempo však bylo dost vysoké aby stačilo na dotažení Checy a tak se v závěru utvořila tříčlenná skupinka bojující o druhé místo. Boj to zase tak úplně nebyl, protože Biaggi sice Checu dokázal dojet, ale již se nedostal k žádnému výraznějšímu útoku, protože si musel stále hlídat Rossiho. Ten se nechtěl smířit se čtvrtým místě a i když se v 16. kole díky chybě při odhazování slídy ze štítku své přilby dostal mimo kontakt, tak svou ztrátu dotáhl a ve 26. kole dokonce na Biaggiho zaútočil a na pár metrů se dostal na třetí místo, ale Biaggi mu to v následující zatáčce vrátil a již jej k ničemu nepustil. Tomu do značné míry napomohli i jezdci o kolo zpět, kteří se nejrychlejším motali na trati v nejdůležitější závěrečné fázi.

Ze svého druhého vítězství se tak radoval Gibernau před Checou, který dokázal porazit Rossiho na stejném stroji. Třetí místo si vyjel Biaggi a na Rossiho podruhé v řadě zbylo čtvrté místo. Pátý nakonec dojel Edwards, kterému se v závěru podařilo odpoutat od Melandriho na šestém místě. Až sedmý dojel Alex Barros (Honda), který pokazil start a závod začínal až na 13. místě. Jeho stíhací jízda je sice potěšující, ale stále platí, že jezdec továrního týmu Hondy by měl bojovat o titul a ne o sedmé místo.

Celkově vede Gibernau s 66 body před Biaggim s 56 a Rossim s 51 body. Čtvrté místo má Barros s 38 body a na páté poskočil Checa s 36 body.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 






 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

CHAT: Ptejte se florbalového brankáře českého týmu Tomáše Kafky

CHAT: Ptejte se florbalového brankáře českého týmu…

Výborný vstup! Dvakrát vyhráli, soupeřům nasázeli 17 gólů. Čeští florbalisté zvládli úvod šampionátu na…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama