GP Francie – Gibernau nejlepší i na suchu

GP Francie – Gibernau nejlepší i na suchu

 

GP Francie na okruhu v Le Mans se ve všech třídách stala kořistí jezdců na strojích Honda, kteří si všichni dojeli pro letošní druhé vítězství. Ve 125 to byl Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Sete Gibernau.

GP Francie na okruhu v Le Mans se ve všech třídách stala kořistí jezdců na strojích Honda, kteří si všichni dojeli pro letošní druhé vítězství. Ve 125 to byl Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Sete Gibernau.

125 Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Hector Barbera (Aprilia) následován Andreou Doviziosem (Honda), Robertem Locatellim (Aprilia), Jorge Lorenzem (Derbi) a Mirkem Giansantim (Aprilia). Tato skupinka si to v úvodu závodu urputně rozdávala o vedoucí příčky, ale velmi podivnou strategii provozoval Barbera. Ten se v prvních kolech držel na čele, ale dvakrát se při nájezdu do cílové rovinky velice intenzivně ohlížel, jakoby něco hledal a vůbec nezávodil. Ve třetím kole této jeho akce využil Lorenzo k posunu do čela, ale na konci kola se Barbera do vedení zase vrátil. V pátém kole jej při podobném manévru předjel Dovizioso a o chvilku později i Lorenzo a Barbera jel rázem až třetí. V průběhu závodu se ustálila na čele jen dvojice Locatelli, Dovizioso, která nasadila tempo jež bylo nad síly ostatních. V této dvojici byl aktivnější Locatelli, který odvodil většino závodu na čele i když se několikrát snažil Doviziosa pustit před sebe, aby si jej mohl trochu přečíst. Dovizioso se však nenechal vyprovokovat a trpělivě čekal do posledního kola, kde Locatelliho na konci protilehlé rovinky předjel a již mu nedal nejmenší šanci i přes drobné zaváhání v poslední levé zatáčce před cílem. Dojel si tak pro své druhé letošní vítězství a podruhé Locatelliho porazil v posledním kole. Pro třetí místo si dojel Lorenzo před Giansantim a Barberou. Náš Lukáš Pešek (Honda) si dojel na 14. místě pro své letošní první dva světové body.

V celkovém pořadí si vedení upevnil Dovizioso s 63 body před Locatellim se 48 a třetí je Casey Stoner (KTM) s 38 body. Čtvrté místo si drží Steve Jenkner (Aprilia) s 34 body a pátý je Barbera se 33 body.

250 Závod této třídy se sice nepyšnil těsnými souboji o čelní příčky, ale přinesl pěknou podívanou na čistou jízdu Daniho Pedrosy (Honda). Tento mladík nejlépe odstartoval a po celý závod před sebe nikoho nepustil i když v úvodu se s ním snažil držet krok domácí Randy de Puniet (Aprilia). Ten však během několika kol začal ztrácet a Pedrosa si jel osamocený závod s časem stejně jako de Puniet. Třetí odstartoval Manuel Poggiali (Aprilia), ale ve druhém kole se poroučel k zemi a závod pro něj skončil. Podobný osud potkal hned v prvním kole vítěze minulého závodu Roberta Rolfa (Honda), který sice ještě chvilku pokračoval, ale poškození jeho stroje bylo příliš vážné a tak odstoupil. Pádu se nevyhnul ani další z favoritů Sebastian Porto (Aprilia), který dlouho jezdil na třetím místě, ale devět kol před cílem havaroval a otevřel tak na stupně vítězů cestu Tonimu Eliasovi (Honda). Ten si ale musel svou pozici tvrdě vybojovat proti Hiroshi Aoyamovi (Honda), kterému trať v Le Mans vysloveně sedla a i při svém premiérovém startu dokázal potrápit zkušené borce. Elias Aoyamovi v závěru přeci jen trochu poodjel a tak Japonec musel tvrdě bojovat s dalším nováčkem třídy Alexem de Angelisem (Aprilia), který mu nakonec podlehl a dojel si pro páté místo.

Výborný výkon předvedl v Le Mans také náš Kuba Smrž (Honda), který se po startu z 18. místa dokázal postupně prokousat polem až na pěkné 11. místo v cíli a letos poprvé bodovat.

V celkovém hodnocení vede de Puniet se 60 body před Pedrosou s 50 body. Třetí příčku drží Fonsi Nieto (Aprilia) se 34 body. Čtvrtý Rolfo a pátý de Angelis mají stejných 32 bodů. Kuba je s pěti body na 19. místě z 25 bodujících.

MotoGP Velký otazník v této třídě visel nad výkony strojů Yamaha a ty od počátku ukázaly, že dramatická zlepšení, která jezdci přes zimu několikrát zmínili mají něco do sebe. Od startu šel do čela Carlos Checa (Yamaha) následován Sete Gibernauem (Honda). Za ně se zařadili Max Biaggi (Honda), Valentino Rossi (Yamaha) a Colin Edwards (Honda). Checa nasadil ďábelské tempo a potvrdil, proč se v kvalifikacích držel tak vysoko. Jako jeho stín jel Gibernau, který udržoval stejný odstup a čekal na svou příležitost. Hned v prvním kole se do sebe pustili Rossi s Biaggim a z tohoto duelu vyšel lépe Rossi, který se posunul na třetí místo a snažil se stíhat vedoucí dvojici. Biaggi po tomto manévru jakoby na chvíli ztratil půdu pod nohama, ale po několika kolech se vzpamatoval a začal se k Rossimu opět blížit. Ze zadních pozic začal postupovat také další jezdec Yamahy Marco Melandri. Ten začal závod na chvostu první desítky, ale již v šestém kole se dostal na páté místo před Edwardse. Spolu pak bojovali až do cíle.

Téměř polovinu závodu určoval tempo Checa a Gibernau vyčkával na příležitost. Ta přišla ve 12. kole, kdy Checa trochu nedobrzdil do pravé zatáčky za první šikanou a najel ji hodně široce. Gibernau využil trochu většího prostoru na vnitřku zatáčky a díky lepší akceleraci své Hondy se posunul do vedení. Checa se jej však hodně dlouho dokázal držet v závěsu a až v poslední čtvrtině závodu začal poněkud ztrácet. Ve 13. kole se na cílové rovince dostal na třetí místo Biaggi, který se dokázal dotáhnout na Rossiho a předjet jej. Nedokázal mu však ujet, protože Rossi se jej zachytil a co ztrácel na rovinkách, doháněl riskantní jízdou v zatáčkách. Biaggiho tempo však bylo dost vysoké aby stačilo na dotažení Checy a tak se v závěru utvořila tříčlenná skupinka bojující o druhé místo. Boj to zase tak úplně nebyl, protože Biaggi sice Checu dokázal dojet, ale již se nedostal k žádnému výraznějšímu útoku, protože si musel stále hlídat Rossiho. Ten se nechtěl smířit se čtvrtým místě a i když se v 16. kole díky chybě při odhazování slídy ze štítku své přilby dostal mimo kontakt, tak svou ztrátu dotáhl a ve 26. kole dokonce na Biaggiho zaútočil a na pár metrů se dostal na třetí místo, ale Biaggi mu to v následující zatáčce vrátil a již jej k ničemu nepustil. Tomu do značné míry napomohli i jezdci o kolo zpět, kteří se nejrychlejším motali na trati v nejdůležitější závěrečné fázi.

Ze svého druhého vítězství se tak radoval Gibernau před Checou, který dokázal porazit Rossiho na stejném stroji. Třetí místo si vyjel Biaggi a na Rossiho podruhé v řadě zbylo čtvrté místo. Pátý nakonec dojel Edwards, kterému se v závěru podařilo odpoutat od Melandriho na šestém místě. Až sedmý dojel Alex Barros (Honda), který pokazil start a závod začínal až na 13. místě. Jeho stíhací jízda je sice potěšující, ale stále platí, že jezdec továrního týmu Hondy by měl bojovat o titul a ne o sedmé místo.

Celkově vede Gibernau s 66 body před Biaggim s 56 a Rossim s 51 body. Čtvrté místo má Barros s 38 body a na páté poskočil Checa s 36 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Dohodu o toleranci budoucí vlády ještě nemáme hotovou, říká Vojtěch Filip Dohodu o toleranci budoucí vlády ještě nemáme hotovou, říká Vojtěch Filip

KSČM s Andrejem Babišem jedná o toleranci menšinové vlády…

Komentář Václava Zemana: Co by si měl Andrej Babiš přivézt z Finska Komentář Václava Zemana: Co by si měl Andrej Babiš přivézt z Finska

Předseda hnutí ANO se vydal do Finska prý i proto, aby…

Babišovo ANO hlasováním ve sněmovně potápí možnou vládu s ČSSD Babišovo ANO hlasováním ve sněmovně potápí možnou vládu s ČSSD

Mezi socialisty roste počet odpůrců koalice s Andrejem…

 

Štítky Honda KTM

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 





 
Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

Dnes 18:34

Elektromobily jsou dle mnohých pohonem budoucnosti. Co od nich může řadový motorista očekávat?




Blesk.cz

Neuvěřitelná tragédie: Františka (†36) během středeční bouřky zabil blesk

Neuvěřitelná tragédie: Františka (†36) během…

Absolutně neuvěřitelná tragédie se odehrála v malém městě poblíž Nitry na Slovensku. Františka (†36) během…

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze Saddámovy jachty bude hotel!

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze…

Postel s hedvábnými závěsy, koupelna vykládaná zlatem, 17 pokojů pro hosty a vlastní holičství. Luxusní…

 

iSport.cz

Plavecká ruleta: Na nominaci na ME mají jediný závod, bojuje i Baumrtová

Plavecká ruleta: Na nominaci na ME mají jediný…

Jedna šance a dost. Tradiční systém amerických kvalifikací si o víkendu vyzkouší čeští plavci, pro které je…

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby, které vás možná inspirují

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby,…

Michal Cihlář je všeobecně známý jako ten, který dal tvář pražské zoo (a udělal to skvěle). Jeho oborem ovšem…