GP Francie – Gibernau nejlepší i na suchu

GP Francie – Gibernau nejlepší i na suchu

 

GP Francie na okruhu v Le Mans se ve všech třídách stala kořistí jezdců na strojích Honda, kteří si všichni dojeli pro letošní druhé vítězství. Ve 125 to byl Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Sete Gibernau.

GP Francie na okruhu v Le Mans se ve všech třídách stala kořistí jezdců na strojích Honda, kteří si všichni dojeli pro letošní druhé vítězství. Ve 125 to byl Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Sete Gibernau.

125 Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Hector Barbera (Aprilia) následován Andreou Doviziosem (Honda), Robertem Locatellim (Aprilia), Jorge Lorenzem (Derbi) a Mirkem Giansantim (Aprilia). Tato skupinka si to v úvodu závodu urputně rozdávala o vedoucí příčky, ale velmi podivnou strategii provozoval Barbera. Ten se v prvních kolech držel na čele, ale dvakrát se při nájezdu do cílové rovinky velice intenzivně ohlížel, jakoby něco hledal a vůbec nezávodil. Ve třetím kole této jeho akce využil Lorenzo k posunu do čela, ale na konci kola se Barbera do vedení zase vrátil. V pátém kole jej při podobném manévru předjel Dovizioso a o chvilku později i Lorenzo a Barbera jel rázem až třetí. V průběhu závodu se ustálila na čele jen dvojice Locatelli, Dovizioso, která nasadila tempo jež bylo nad síly ostatních. V této dvojici byl aktivnější Locatelli, který odvodil většino závodu na čele i když se několikrát snažil Doviziosa pustit před sebe, aby si jej mohl trochu přečíst. Dovizioso se však nenechal vyprovokovat a trpělivě čekal do posledního kola, kde Locatelliho na konci protilehlé rovinky předjel a již mu nedal nejmenší šanci i přes drobné zaváhání v poslední levé zatáčce před cílem. Dojel si tak pro své druhé letošní vítězství a podruhé Locatelliho porazil v posledním kole. Pro třetí místo si dojel Lorenzo před Giansantim a Barberou. Náš Lukáš Pešek (Honda) si dojel na 14. místě pro své letošní první dva světové body.

V celkovém pořadí si vedení upevnil Dovizioso s 63 body před Locatellim se 48 a třetí je Casey Stoner (KTM) s 38 body. Čtvrté místo si drží Steve Jenkner (Aprilia) s 34 body a pátý je Barbera se 33 body.

250 Závod této třídy se sice nepyšnil těsnými souboji o čelní příčky, ale přinesl pěknou podívanou na čistou jízdu Daniho Pedrosy (Honda). Tento mladík nejlépe odstartoval a po celý závod před sebe nikoho nepustil i když v úvodu se s ním snažil držet krok domácí Randy de Puniet (Aprilia). Ten však během několika kol začal ztrácet a Pedrosa si jel osamocený závod s časem stejně jako de Puniet. Třetí odstartoval Manuel Poggiali (Aprilia), ale ve druhém kole se poroučel k zemi a závod pro něj skončil. Podobný osud potkal hned v prvním kole vítěze minulého závodu Roberta Rolfa (Honda), který sice ještě chvilku pokračoval, ale poškození jeho stroje bylo příliš vážné a tak odstoupil. Pádu se nevyhnul ani další z favoritů Sebastian Porto (Aprilia), který dlouho jezdil na třetím místě, ale devět kol před cílem havaroval a otevřel tak na stupně vítězů cestu Tonimu Eliasovi (Honda). Ten si ale musel svou pozici tvrdě vybojovat proti Hiroshi Aoyamovi (Honda), kterému trať v Le Mans vysloveně sedla a i při svém premiérovém startu dokázal potrápit zkušené borce. Elias Aoyamovi v závěru přeci jen trochu poodjel a tak Japonec musel tvrdě bojovat s dalším nováčkem třídy Alexem de Angelisem (Aprilia), který mu nakonec podlehl a dojel si pro páté místo.

Výborný výkon předvedl v Le Mans také náš Kuba Smrž (Honda), který se po startu z 18. místa dokázal postupně prokousat polem až na pěkné 11. místo v cíli a letos poprvé bodovat.

V celkovém hodnocení vede de Puniet se 60 body před Pedrosou s 50 body. Třetí příčku drží Fonsi Nieto (Aprilia) se 34 body. Čtvrtý Rolfo a pátý de Angelis mají stejných 32 bodů. Kuba je s pěti body na 19. místě z 25 bodujících.

MotoGP Velký otazník v této třídě visel nad výkony strojů Yamaha a ty od počátku ukázaly, že dramatická zlepšení, která jezdci přes zimu několikrát zmínili mají něco do sebe. Od startu šel do čela Carlos Checa (Yamaha) následován Sete Gibernauem (Honda). Za ně se zařadili Max Biaggi (Honda), Valentino Rossi (Yamaha) a Colin Edwards (Honda). Checa nasadil ďábelské tempo a potvrdil, proč se v kvalifikacích držel tak vysoko. Jako jeho stín jel Gibernau, který udržoval stejný odstup a čekal na svou příležitost. Hned v prvním kole se do sebe pustili Rossi s Biaggim a z tohoto duelu vyšel lépe Rossi, který se posunul na třetí místo a snažil se stíhat vedoucí dvojici. Biaggi po tomto manévru jakoby na chvíli ztratil půdu pod nohama, ale po několika kolech se vzpamatoval a začal se k Rossimu opět blížit. Ze zadních pozic začal postupovat také další jezdec Yamahy Marco Melandri. Ten začal závod na chvostu první desítky, ale již v šestém kole se dostal na páté místo před Edwardse. Spolu pak bojovali až do cíle.

Téměř polovinu závodu určoval tempo Checa a Gibernau vyčkával na příležitost. Ta přišla ve 12. kole, kdy Checa trochu nedobrzdil do pravé zatáčky za první šikanou a najel ji hodně široce. Gibernau využil trochu většího prostoru na vnitřku zatáčky a díky lepší akceleraci své Hondy se posunul do vedení. Checa se jej však hodně dlouho dokázal držet v závěsu a až v poslední čtvrtině závodu začal poněkud ztrácet. Ve 13. kole se na cílové rovince dostal na třetí místo Biaggi, který se dokázal dotáhnout na Rossiho a předjet jej. Nedokázal mu však ujet, protože Rossi se jej zachytil a co ztrácel na rovinkách, doháněl riskantní jízdou v zatáčkách. Biaggiho tempo však bylo dost vysoké aby stačilo na dotažení Checy a tak se v závěru utvořila tříčlenná skupinka bojující o druhé místo. Boj to zase tak úplně nebyl, protože Biaggi sice Checu dokázal dojet, ale již se nedostal k žádnému výraznějšímu útoku, protože si musel stále hlídat Rossiho. Ten se nechtěl smířit se čtvrtým místě a i když se v 16. kole díky chybě při odhazování slídy ze štítku své přilby dostal mimo kontakt, tak svou ztrátu dotáhl a ve 26. kole dokonce na Biaggiho zaútočil a na pár metrů se dostal na třetí místo, ale Biaggi mu to v následující zatáčce vrátil a již jej k ničemu nepustil. Tomu do značné míry napomohli i jezdci o kolo zpět, kteří se nejrychlejším motali na trati v nejdůležitější závěrečné fázi.

Ze svého druhého vítězství se tak radoval Gibernau před Checou, který dokázal porazit Rossiho na stejném stroji. Třetí místo si vyjel Biaggi a na Rossiho podruhé v řadě zbylo čtvrté místo. Pátý nakonec dojel Edwards, kterému se v závěru podařilo odpoutat od Melandriho na šestém místě. Až sedmý dojel Alex Barros (Honda), který pokazil start a závod začínal až na 13. místě. Jeho stíhací jízda je sice potěšující, ale stále platí, že jezdec továrního týmu Hondy by měl bojovat o titul a ne o sedmé místo.

Celkově vede Gibernau s 66 body před Biaggim s 56 a Rossim s 51 body. Čtvrté místo má Barros s 38 body a na páté poskočil Checa s 36 body.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Praha uzavře klíčový Libeňský most. Je v havarijním stavu Praha uzavře klíčový Libeňský most. Je v havarijním stavu

Pražský magistrát se rozhodl uzavřít Libeňský most, který…

Policie vnikla do kanceláře ruského vůdce opozice Navalného Policie vnikla do kanceláře ruského vůdce opozice Navalného

Ruská policie pronikla do petrohradské kanceláře vůdce…

Česká kryptoměnová banka spojila síly s francouzskými experty na kyberbezpečnost Česká kryptoměnová banka spojila síly s francouzskými experty na kyberbezpečnost

Na trhu byznysu s kryptoměnami došlo k uzavření nového…

 

Štítky Honda KTM

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

 





 
Nová vlajková loď Citroënu: Náhrada za C5 či C6 bude!

Nová vlajková loď Citroënu: Náhrada za C5 či C6 bude!

Dnes 12:51

Velké vozy značky Citroën měly vždycky své zvláštní kouzlo, ale postupně se začaly vytrácet. Nyní ale svítá naděje, že se velkého nástupce opět dočkáme. Jak by mohl vypadat a kdy jej očekávat?




Blesk.cz

Fotograf Gdovín z Manželských etud: Pod 100 tisíc jsem nevstal ani z postele!

Fotograf Gdovín z Manželských etud: Pod 100 tisíc…

Proslavily ho nahé fotky Jany Švandové (70), Míši Kuklové (49) a Markéty Hrubešové (45). Dávno předtím ale…

Závěje, sněhové jazyky a náledí: Jak po D1 i na hory dojet bez nehody?

Závěje, sněhové jazyky a náledí: Jak po D1 i na hory…

Česko zasypal sníh. I když jsou silnice s opatrností sjízdné, na řadě míst zůstává rozbředlý nebo ujetý sníh,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Novák míří do Turecka. Už je na lékařské prohlídce v Trabzonsporu

Novák míří do Turecka. Už je na lékařské prohlídce v…

Fotbalový reprezentant Filip Novák by měl přestoupit z dánského Midtjyllandu do Trabzonsporu. Sedmadvacetiletý…

 

Reflex.cz

Prázdné pokladny, náčelníci bez vojska… Mají strany důvod bát se předčasných voleb?

Prázdné pokladny, náčelníci bez vojska… Mají strany…

Po demisi první vlády Andreje Babiše se má všeobecně za to, že to bude opět šéf hnutí ANO, kdo dostane od…

Tragický příběh sovětské gymnastky Muchinové. Při nebezpečném saltu si zlomila vaz

Tragický příběh sovětské gymnastky Muchinové. Při…

Byla jedním z největších talentů v dějinách moderní gymnastiky. Vynikala hbitostí, přesností i ženskou ladností.…