GP Francie, Le Mans – První kvalifikace

 

Slunečné a teplé počasí přivítalo na francouzském okruhu v Le Mans účastníky motocyklového MS pří kvalifikaci na čtvrtý závod letošního ročníku. Největší událostí bylo první nasazení čtyřdobého pětiválce Proton KR, který byl netrpělivě očekáván již od zač

Slunečné a teplé počasí přivítalo na francouzském okruhu v Le Mans účastníky motocyklového MS pří kvalifikaci na čtvrtý závod letošního ročníku. Největší událostí bylo první nasazení čtyřdobého pětiválce Proton KR, který byl netrpělivě očekáván již od začátku sezóny.

Ve třídě do 125 ccm jsme byli svědky dvou příjemných překvapení. Prvním jsou nečekaně kvalitní výkony mladičkého Jorge Lorenza na Derbi, který vyhrál ranní volný trénink a v kvalifikaci nakonec obsadil skvělé třetí místo. Jeho mnohem slavnější kolega z týmu Emilio Alzamora zajel nelichotivý 22. čas. Druhým zaznamenání hodným výkonem je výsledek úřadujícího šampióna Arnauda Vincenta, jehož KTM dnes předvedla nečekaný výkon a Francouz obsadil výborné 8. místo. Nejrychlejším mužem dne byl Andrea Dovizioso (Honda) s časem 1:43,565 a o půl sekundy zlepšil loňský výkon Manuela Poggialiho. Druhý čas se ztrátou 0,178 sekundy zajel Youchi Ui (Aprilia) a ještě třetí Lorenzo se vešel pod starý rekord okruhu. První řadu provizorního startovního roštu doplňuje skvěle jedoucí Casey Stoner (Aprilia), který se poprvé dokázal dostat mezi první čtyři. Druhá řada je celá v rukou již zkušených jezdců Alexe de Angelise (Aprilia), Dani Pedrosy (Honda), Lucia Cecchinella (Aprilia) a zmíněného Vincenta. Ýborně zajel Švýcar Thomas Luthi (Honda) v barvách českého týmu Elit, když skončil na výborném 10. místě.

Třída 250 byla svědkem nelítostného boje trojice jezdců o post njrychlejšího. V této skupince byli Manuel Poggiali, domácí Randy de Puniet a Franco Battaini (všichni Aprilia). Všichni tři se vystřídali na vedoucí příčce, ale nakonec nejlépe dopadl Poggiali, který si časem 1:39,229 zajistil prozatimní pole position. Druhý skončil Battaini a na de Punieta zbylo až třetí místo, když v závěru nedokázal dostatečně zrychlit. Nejlepší čtveřici doplňuje Fonsi Nieto (Aprilia), který se postupně zlepšoval, až se posunul do první řady. Druhá řada již obsahuje stroje všech tří značek, které se bojů v této třídě účastní. Pátý čas zajel vítěz hektického závodu z Jerezu Toni Elias (Aprilia) před Sebastianem Portem (Honda), domácím Sylvianem Giuntolim (Aprilia) a Naoki Matsudem (Yamaha).

Naši jezdci Kuba Smrž (Honda) a Jarda Huleš (Yamaha) obsadili svá tradiční místa. Kuba je 20. a Jarda 21. Oba ztrácí na nejrychlejšího necelé 3 sekundy.

Kvalifikace třídy MotoGP měla jasného krále a byl jím Valentino Rossi (Honda RC211V), který také zajel nejrychlejší čas 1:35,208 a o 0,9 sekundy vylepšil svůj loňský nejlepší čas. Jediný, kdo dokázal Rossiho ohrožovat a nutil jej ke zrychlování byl Alex Barros (Yamaha YZR-M1). Yamaze očividně prospěly intenzivní dva testovací dny v Mugellu minulý týden a konečně fungovala podle očekávání. Barros dokázal dokonce Rossimu v závěru vedoucí pozici sebrat, ale pak havaroval a Ital tak mohl v klidu na jeho útok odpovědět a sesadit jej. Barros zaostal o poměrně hrozivých 0,777 sekundy. Třetí čas zajel Loris Capirossi (Ducati Desmosedici) a opět prokázal, že tato kombinace jezdce-stroj je v kvalifikacích vynikající i na tratích, které tým navštívil poprvé. Nutno podotknout, že Capirossi se po celou dobu potýkal se zdravotnímu potížemi a pobyt na motorce střídal s pobytem v mobilní klinice. Téměř z říše snů je výkon čtvrtého v pořadí Marca Melandriho (Yamaha YZR-M1), který ve svém druhém vystoupení v MotoGP a ještě ne zcela fit po zranění ze Suzuky ukázal ve skvělé formě.

Až druhá řada zbyla na Maxe Biaggiho (Honda RC211V), vedle něhož se zařadil Carlos Checa (Yamaha YZR-M1) a dvojice Sete Gibernau a Tohru Ukawa (oba Honda RC211V). Příjemně překvapila Yamaha, jejíchž pět jezdců ze šesti je v Top 10 a potvrzuje se fakt, že Le Mans těmto strojům vyhovuje. Suzuki tentokrát tak nezáří jako v Jerezu, nicméně 11. čas Johna Hopkinse je povzbudivý. Mnohem zajímavější je ale 12. místo Jeremy McWilliamse na novém Protonu KR, který se při svém prvním nasazení na závodním okruhu dokázal protlačit do první poloviny startovního pole. Čtyřtakt Proton totiž tento týden prodělal jen základní funkční test na letišti a ihned byl nasazen do ostrého boje. Jako poslední na 23. místě se kvalifikoval Ryiuchi Kiyonari (Honda RC211V), který v Grasiniho týmu nahradil tragicky zesnulého Daijira Katoa a teprve se seznamuje s týmem, technikou i tratí.

Kvalifikace se nesla ve vysokém tempu a nasazení, neboť předpověď počasí hrozí na sobotu deštěm a tak nemusí být prostor ke zlepšení dnešních časů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Internet Mall výrazně snížil ztrátu Internet Mall výrazně snížil ztrátu

Internetový prodejce Internet Mall provozující e-shop…

Zeman: Obsazení ministerstva zahraničí je uzavřenou otázkou Zeman: Obsazení ministerstva zahraničí je uzavřenou otázkou

Prezident Miloš Zeman považuje v současné chvíli otázku…

Migrace jako lidské právo? Maďarsko se chystá vystoupit z globálního paktu OSN Migrace jako lidské právo? Maďarsko se chystá vystoupit z globálního paktu OSN

Maďarsko zahájí proceduru odchodu z jednání OSN o…

Glosa Martina Čabana: Ministryně bez programu Glosa Martina Čabana: Ministryně bez programu

Ten kontrast mezi rezignacemi ministrů kvůli akademickému…

 

Štítky Proton Honda Suzuki KTM

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 





 
Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 – Krásná, ale opravdu sportovní?

TEST: Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 – Krásná, ale opravdu sportovní?

Dnes 12:56

Prahnete-li po vlajkové lodi Opelu v ostřejším provedení, řešením je verze GSi. Jak moc se vyplatí manažerům s oblibou sportovat?




Blesk.cz

Bestiální byznys u Berouska: Tygry vařili 5-12 dní, preparátora chytili při kuchání

Bestiální byznys u Berouska: Tygry vařili 5-12 dní,…

Byznys kolem Berouskova zooparku, kde se mělo obchodovat s mrtvými tygry, nabírá hrůzných rozměrů. Každou šelmu…

David Gránský z Tváře: Svatba? Řekla ANO! Gratulace slavných se jenom hrnou

David Gránský z Tváře: Svatba? Řekla ANO! Gratulace…

Herec a zpěvák David Gránský (26) se rozhodl do toho praštit. Požádal totiž o ruku svoji přítelkyni Nikolu a je…

 

iSport.cz

Pešán sbíral inspiraci v Bostonu: Učil jsem se. A Říha je dobrá volba!

Pešán sbíral inspiraci v Bostonu: Učil jsem se. A…

Pod Ještědem do toho šlápli. Venku ke třicítce, jenže když máte co napravovat, nehledí se na žár. V Liberci, kde…

ANALÝZA: Sparta hledá cestu ze tmy. Co řeší na hřišti i uvnitř klubu?

ANALÝZA: Sparta hledá cestu ze tmy. Co řeší na…

Po skončení minulé sezony Letná potemněla. Konečná pátá příčka v lize přitáhla nad sparťanský svatostánek…

 

Reflex.cz

Ministr Krčál kvůli opsané diplomce rezignoval zbytečně!

Ministr Krčál kvůli opsané diplomce rezignoval zbytečně!

Ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál z ČSSD se stal obětí tak nechutné mediální štvanice kvůli shodám…

Terry Gilliam: Mrtvý už jsem byl a dostal za to 2 krabice vína. Znovu zažít to ale nechci!

Terry Gilliam: Mrtvý už jsem byl a dostal za to 2…

Asi nejzajímavější na setkání s Terrym Gilliamem (77) je, že se neustále směje. Chichotá se, když se mu nedaří,…