GP Francie, Le Mans – Ve Francii vládli Španělé

GP Francie, Le Mans – Ve Francii vládli Španělé

 
 

Slavný francouzský okruh v Le Mans dnes hostil čtvrtý závod letošního ročníku MS Silničních motorcyklů. Ve všech třech třídách se z vítězství radovali španělští jezdci. Ve 125 zvítězil Dani Pedrosa, ve 250 Toni Elias a v MotoGP Manuel Gibernau.

Do závodu 125 skvěle odstartoval Andrea Dovizioso (Honda) z pole position a ujal se celkem jasně vedení. Za něj se seřadili Youchi Ui (Aprilia), Dani Redrosa (Honda), Alex de Angelis, Casey Stoner a Lucio Cechinello (všichni Aprilia). Mladík Dovizioso však ještě v prvním kole zachyboval a propadl se na čtvrté místo a vedení se ujal Ui. Ani Japonec se z této pozice neradoval dlouho když jej ve druhém kole předjel Pedrosa a zahájil tak svou spanilou jízdu za svým letošním druhým triumfem. V průběhu závodu si vypracoval náskok až 6 sekund. Za jeho zády sváděla boj o druhé místo čtveřice Cecchinello, Dovizioso, de Angelis a Ui. V poslední čtvrtině závodu však Ui nedokázal udržet tempo skupinky a postupně z ní odpadl a tak boj o druhé místo zbyl na veterána Cecchinella proti dvěma mladíkům. Nutno podotknout, že snad o nějaký výrazný boj ani příliš nešlo, protože Cecchinello zachoval chladnou hlavu a v závěru s klidem kontroloval situaci. Pravý opak předvedl čtvrtý de Angelis, který v poslední levé zatáčce nezvládl svůj temperament a havaroval. Cecchinello si dojel pro druhé místo a Dovizioso si třetím místem vyjel již druhé letošní umístění na bedně. Jednoznačně potvrzuje postavení nejpříjemnějšího překvapení úvodu šampionátu. Výborné čtvrté místo vybojoval Stoner před Pablem Nietem (Aprilia) a Uiem.

V celkovém hodnocení se do čela posunul Dani Pedrosa se 71 body, na druhé místo poskočil Cecchinello se 66 body a Steve Jenkner klesl na třetí příčku s 60 body. Dovizioso je celkově čtvrtý s 54 body.

250 sice nepředvedly tak strhující bitvu o vítězství jako v Jerezu, ale o třetí místo se tvrdě bojovalo až do konce. Přímo raketový start do závodu předvedl ze druhé řady Toni Elias (Aprilia), který již do první pravé zatáčky najížděl se značným náskokem. Za něj se zařadili domácí Randy de Puniet, Španěl Fonsi Nieto (oba Aprilia), Sebastian Porto (Honda) a až pátý začínal Manuel Poggiali (Aprilia) startující z pole position. Hned od začátku se tvrdě bojovalo a hlavně de Puniet nenechal Eliasovi chvilku odpočinout. Kupředu se ale posouval jak Porto, tak i Poggiali, pro které však závod skončil v 6. kole, kdy se díky chybě Poggialiho poroučeli k zemi. De Puniet se po chvíli dostal do vedení, ale v polovině závodu mu předjetí Elias opět vrátil a ujal se první pozice. Začal si pomalu budovat náskok a zbytek závodu odjezdil osamoceně, stejně jako druhý de Puniet. Zajímavé věci se děly ve skupince bojující o poslední místo na bedně. Dlouho v ní působil jako tahoun Franco Battaini (Aprilia), ale po chybě se propadl do pole a zbyl zde jeho týmový kolega a domácí Sylvian Guintoli, Nieto, Roberto Rolfo (Honda) a v průběhu závodu dotáhnuvší se Naoki Matsudo (Yamaha). Guintoli jel po odpadnutá Battainiho na třetí pozici a domácí fanoušci měli důvod k radosti, ale nebylo jim přáno dvou jezdců na stupních vítězů. Nieto vyvíjel na Francouze soustavný tlak, až jej v nájezdu do posledních dvou pravých zatáček předposledního kola přinutil k chybě, díky které se propadl na šestou příčku. Nieto však také nebyl ideálem a v posledním kole chyboval také, čehož zkušeně využil Rolfo k posunu na třetí příčku.

Z vítězství se tak podruhé v řadě radoval Elias před de Punietem a Rolfem. Nieto dokončil čtvrtý před pátým Matsudem a Guintolim.

Naši jezdci Jarda Huleš (Yamaha) a Kuba Smrž (Honda) opět zůstali věrni svým dosavadním výsledkům. Jarda dojel letos již potřetí na 16. místě a tedy prvním bez bodů. Kuba byl o tři příčky horší a dojel 19. Stále tak nemáme důvod k radosti.

Celkově i přes dnešní výpadek vede Poggiali s 63 body před dnešním vítězem Eliasem s 58 body. Třetí je de Puniet s 56, Rolfo se stejnými 56 body klesl na čtvrté místo. Kuba Smrž s jedním bodem ze Suzuky klesl na 23. pozici, Jarda Huleš stále ještě nebodoval.

Aktéři závodu třídy MotoGP měli dnes na programu dokonce dva závody. První část se jela na suchu a po přerušení v 17. kole pro déšť poté následovala druhá část na zbylých 13 kol. Do úvodní suché části nejlépe odstartoval Loris Capirossi (Ducati Desmosedici), následován Valentinem Rossim (Honda RC211V), Alexem Barrosem, Norickem Abem (oba Yamaha YZR-M1), Maxem Biaggim (Honda RC211V) a Troyem Baylissem (Ducati Desmosedici). Ještě v průběhu prvního kola se do vedení posunul Barros, zatímco Capirossi se postupně propadal až v 6. kole odstoupil. Výborný úvod měl také Marco Melandri (Yamaha YZR-M1), který se po nevydařeném startu dokázal během dvou kol dotáhnout na 4. místo a ve čtvrtém kole jel již dokonce třetí. To se ale již zezadu hnala dvojice Biaggi a Manuel Gibernau (Honda RC211V). Oba poměrně snadno zdolali Melandriho a vydali se za vedoucí dvojicí. Melandri pomalu začal ztrácet a propadat se polem.

V 7. kole se přes vedoucího Barrose dostal Rossi a ujal se vedení, ale nepodařil se mu jeho tradiční trhák, i když si patrný náskok vyjel. K Barrosovi se postupně dotáhla dvojice Biaggi, Gibernau, ke které se zezadu blížil výborně se rozjíždějící Tohru Ukawa (Honda RC211V). V poli skvěle pracoval Noriyuki Haga (Aprilia RS3), který se ve 12. kole dostal až na výbornou 6. příčku. Ve 14. kole se zcela změnilo pořadí ve vedoucí skupině za Rossim. Ukawa v jednom kole předjel Gibernaua i Biaggiho a ihned začal tlačit na Barrose. Jeho úsilí však zhatil déšť, který přišel koncem 16. kola a o chvíli později byl závod zastaven.

Po 20 minutách, kdy měli jezdci možnost přezout a přestavit své stroje na mokrou trať byl závod odstartován opět, tentokrát na 13. kol. Jezdci se seřadili na startovním roštu v pořadí, v jakém projeli cílem první části. Rošt však byl poměrně prázdný, neboť řada jezdců, Biaggi, Ukawa, Olivier Jacque (Yamaha YZR-M1), startovala z boxové uličky. Start na mokru nejlépe zvládl Barros, sledován Rossim a Gibernauem. Tato trojice se ihned začala vzdalovat zbytku pole. Úvod první části budil poněkud rozpaky, neboť část trati byla již hodně oschlá a část hodně mokrá a jezdci nepůsobili dvakrát jistým dojmem. Ještě v prvním kole předjel Gibernau Rossiho a toto pořadí vydrželo po mnoho kol. Zajímavá situace se děla za touto trojicí. Čtvrtý jel Haga , kterého v 5. kole předjel Jeremy McWilliams (Proton KR) na svém dvoudobém vodním speciálu, ale v dalším kole jej předjel Jacque, jenž zřejmě zvolil lepší obutí. Trať pomalu osychala a v čelní tříčlenné skupince se začínalo stále více zrychlovat. V 7. kole se Gibernau snažil předjet Barrose, ale ten se s chladnou hlavou držel své stopy a vedení udržel, zato v závěrečné částo kola, kde již trať hodně oschla na Gibernaua úspěšně zaútočil Rossi. Španěl se však nedal a o kolo později to Rossimu na mokré části trati zase vrátil a v 9. kole šel dokonce do vedení. Barros však neudržel ani své druhé místo a předjel jej i Rossi.

Drama vyvrcholilo v posledním kole, kdy se vedoucí dvojice Rossi a Bibernau do sebe pustila s veškerou vervou. Gibernau na začátku kola převzal vedení, ale Rossi mu to o několik zatáček později nemilosrdně vrátil. Souboj gradoval, když Gibernau ve druhé polovině kola zase převzal vedení a Rossi se jej snažil předjet v nájezdu do poslední dvojité pravé zatáčky. Byl však příliš dlouhý na brzdy a vyjel až za obrubník, což se mimo jiné podařilo také Gibernauovi, ale oba zachránil asfalt napojující se delší varianty okruhu. Gibernau se dostal na vnitřní stranu zatáčky a využil lepší stopy k rychlejší akceleraci a do cíle dojel první jen o pár metrů před Rossim. Gibernau tak vybojoval v přímém souboji s Rossim již druhé letošní vítězství a je velkým překvapením třídy. Druhý dojel Rossi, který se radoval jako by vyhrál a spokojen byl i třetí Barros. Skvělé čtvrté místo si vyhjel domácí Jacque před mohutně dotahujícím Biaggim a šesté místo vyjel McWilliams. Poprvé na bodech letos dojel Garry McCoy (Kawasaki ZZ-RR), když skončil 9. Naopak zklamání přineslo Le mans týmu Ducati, jejichž stroje nedojaly do cíle.

Celkové vedení si udržuje Rossi s 90 body před Biaggim s 67 a na třetí se posunul dnešní vítěz Gibernau s 63 body. Také Barros poskočil o příčku výše na čtvrté místo se 46 a naopak Bayliss poklesl se 40 body na 5. místo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června

Nad Innsbruckem je největší rakouská ledovcová lyžařská…

VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept

Elon Musk si v prosinci stěžoval na dopravní situaci v…

Papež doporučuje, jak vyřešit KLDR: Ať pomůže Norsko. To je k tomu vždy připraveno Papež doporučuje, jak vyřešit KLDR: Ať pomůže Norsko. To je k tomu vždy připraveno

Třetí země, jako například Norsko, by se měla pokusit o…

Trump: Média mě kritizují, protože nejsou v obraze. Plním jeden slib za druhým Trump: Média mě kritizují, protože nejsou v obraze. Plním jeden slib za druhým

Americký prezident Donald Trump odsoudil americká média…

 

Štítky Honda Proton

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 






 
Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Dnes 08:00

Zážehový motor, který by spotřebovával o 8 až 15 procent méně paliva než současné agregáty, je na dosah sériové výroby. Umožnit to má inovativní systém vypínání válců, vyvinutý ve spolupráci firem Delphi a Tula




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Jarní bylinky: Které jsou léčivé a které skvěle chutnají?

Jarní bylinky: Které jsou léčivé a které skvěle chutnají?

Na jaře začíná ze země vykukovat celá řada velice užitečných bylinek. Které z nich nejen léčí, ale především…

 

iSport.cz

Výtečný prcek Pageau řídil čtyřmi góly výhru Ottawy, znovu slaví i Pittsburgh

Výtečný prcek Pageau řídil čtyřmi góly výhru Ottawy,…

To byla show! Ottawa má po druhém duelu s Rangers jednoznačného hrdinu. Jean-Gabriel Pageau nejprve otevřel…

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do nebe posílali góly

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do…

Jen obyčejný ligový zápas? Ne, v Plzni byla při vítězství nad Duklou 2:0 cítit úplně jiná nálada. Viktoria si…

 

Reflex.cz

Karamelový sýr brunost: Tradiční pochoutka, bez které se Norové neobejdou

Karamelový sýr brunost: Tradiční pochoutka, bez…

Prý si ho buď zamilujete, anebo vás nic na světě nedonutí ochutnat jej podruhé. Norský sýr brunost je hnědý,…

Viděla ohořelou mrtvolu Hitlera, jehož chrup nesla v krabičce k identifikaci. V 97 letech zemřela tlumočnice sovětské kontrarozvědky

Viděla ohořelou mrtvolu Hitlera, jehož chrup nesla v…

Narodila se do židovské rodiny v roce 1919, proslavila se jako prozaička, která psala o svých zážitcích ze…