GP Francie, Le Mans – Ve Francii vládli Španělé

GP Francie, Le Mans – Ve Francii vládli Španělé

 
 

Slavný francouzský okruh v Le Mans dnes hostil čtvrtý závod letošního ročníku MS Silničních motorcyklů. Ve všech třech třídách se z vítězství radovali španělští jezdci. Ve 125 zvítězil Dani Pedrosa, ve 250 Toni Elias a v MotoGP Manuel Gibernau.

Do závodu 125 skvěle odstartoval Andrea Dovizioso (Honda) z pole position a ujal se celkem jasně vedení. Za něj se seřadili Youchi Ui (Aprilia), Dani Redrosa (Honda), Alex de Angelis, Casey Stoner a Lucio Cechinello (všichni Aprilia). Mladík Dovizioso však ještě v prvním kole zachyboval a propadl se na čtvrté místo a vedení se ujal Ui. Ani Japonec se z této pozice neradoval dlouho když jej ve druhém kole předjel Pedrosa a zahájil tak svou spanilou jízdu za svým letošním druhým triumfem. V průběhu závodu si vypracoval náskok až 6 sekund. Za jeho zády sváděla boj o druhé místo čtveřice Cecchinello, Dovizioso, de Angelis a Ui. V poslední čtvrtině závodu však Ui nedokázal udržet tempo skupinky a postupně z ní odpadl a tak boj o druhé místo zbyl na veterána Cecchinella proti dvěma mladíkům. Nutno podotknout, že snad o nějaký výrazný boj ani příliš nešlo, protože Cecchinello zachoval chladnou hlavu a v závěru s klidem kontroloval situaci. Pravý opak předvedl čtvrtý de Angelis, který v poslední levé zatáčce nezvládl svůj temperament a havaroval. Cecchinello si dojel pro druhé místo a Dovizioso si třetím místem vyjel již druhé letošní umístění na bedně. Jednoznačně potvrzuje postavení nejpříjemnějšího překvapení úvodu šampionátu. Výborné čtvrté místo vybojoval Stoner před Pablem Nietem (Aprilia) a Uiem.

V celkovém hodnocení se do čela posunul Dani Pedrosa se 71 body, na druhé místo poskočil Cecchinello se 66 body a Steve Jenkner klesl na třetí příčku s 60 body. Dovizioso je celkově čtvrtý s 54 body.

250 sice nepředvedly tak strhující bitvu o vítězství jako v Jerezu, ale o třetí místo se tvrdě bojovalo až do konce. Přímo raketový start do závodu předvedl ze druhé řady Toni Elias (Aprilia), který již do první pravé zatáčky najížděl se značným náskokem. Za něj se zařadili domácí Randy de Puniet, Španěl Fonsi Nieto (oba Aprilia), Sebastian Porto (Honda) a až pátý začínal Manuel Poggiali (Aprilia) startující z pole position. Hned od začátku se tvrdě bojovalo a hlavně de Puniet nenechal Eliasovi chvilku odpočinout. Kupředu se ale posouval jak Porto, tak i Poggiali, pro které však závod skončil v 6. kole, kdy se díky chybě Poggialiho poroučeli k zemi. De Puniet se po chvíli dostal do vedení, ale v polovině závodu mu předjetí Elias opět vrátil a ujal se první pozice. Začal si pomalu budovat náskok a zbytek závodu odjezdil osamoceně, stejně jako druhý de Puniet. Zajímavé věci se děly ve skupince bojující o poslední místo na bedně. Dlouho v ní působil jako tahoun Franco Battaini (Aprilia), ale po chybě se propadl do pole a zbyl zde jeho týmový kolega a domácí Sylvian Guintoli, Nieto, Roberto Rolfo (Honda) a v průběhu závodu dotáhnuvší se Naoki Matsudo (Yamaha). Guintoli jel po odpadnutá Battainiho na třetí pozici a domácí fanoušci měli důvod k radosti, ale nebylo jim přáno dvou jezdců na stupních vítězů. Nieto vyvíjel na Francouze soustavný tlak, až jej v nájezdu do posledních dvou pravých zatáček předposledního kola přinutil k chybě, díky které se propadl na šestou příčku. Nieto však také nebyl ideálem a v posledním kole chyboval také, čehož zkušeně využil Rolfo k posunu na třetí příčku.

Z vítězství se tak podruhé v řadě radoval Elias před de Punietem a Rolfem. Nieto dokončil čtvrtý před pátým Matsudem a Guintolim.

Naši jezdci Jarda Huleš (Yamaha) a Kuba Smrž (Honda) opět zůstali věrni svým dosavadním výsledkům. Jarda dojel letos již potřetí na 16. místě a tedy prvním bez bodů. Kuba byl o tři příčky horší a dojel 19. Stále tak nemáme důvod k radosti.

Celkově i přes dnešní výpadek vede Poggiali s 63 body před dnešním vítězem Eliasem s 58 body. Třetí je de Puniet s 56, Rolfo se stejnými 56 body klesl na čtvrté místo. Kuba Smrž s jedním bodem ze Suzuky klesl na 23. pozici, Jarda Huleš stále ještě nebodoval.

Aktéři závodu třídy MotoGP měli dnes na programu dokonce dva závody. První část se jela na suchu a po přerušení v 17. kole pro déšť poté následovala druhá část na zbylých 13 kol. Do úvodní suché části nejlépe odstartoval Loris Capirossi (Ducati Desmosedici), následován Valentinem Rossim (Honda RC211V), Alexem Barrosem, Norickem Abem (oba Yamaha YZR-M1), Maxem Biaggim (Honda RC211V) a Troyem Baylissem (Ducati Desmosedici). Ještě v průběhu prvního kola se do vedení posunul Barros, zatímco Capirossi se postupně propadal až v 6. kole odstoupil. Výborný úvod měl také Marco Melandri (Yamaha YZR-M1), který se po nevydařeném startu dokázal během dvou kol dotáhnout na 4. místo a ve čtvrtém kole jel již dokonce třetí. To se ale již zezadu hnala dvojice Biaggi a Manuel Gibernau (Honda RC211V). Oba poměrně snadno zdolali Melandriho a vydali se za vedoucí dvojicí. Melandri pomalu začal ztrácet a propadat se polem.

V 7. kole se přes vedoucího Barrose dostal Rossi a ujal se vedení, ale nepodařil se mu jeho tradiční trhák, i když si patrný náskok vyjel. K Barrosovi se postupně dotáhla dvojice Biaggi, Gibernau, ke které se zezadu blížil výborně se rozjíždějící Tohru Ukawa (Honda RC211V). V poli skvěle pracoval Noriyuki Haga (Aprilia RS3), který se ve 12. kole dostal až na výbornou 6. příčku. Ve 14. kole se zcela změnilo pořadí ve vedoucí skupině za Rossim. Ukawa v jednom kole předjel Gibernaua i Biaggiho a ihned začal tlačit na Barrose. Jeho úsilí však zhatil déšť, který přišel koncem 16. kola a o chvíli později byl závod zastaven.

Po 20 minutách, kdy měli jezdci možnost přezout a přestavit své stroje na mokrou trať byl závod odstartován opět, tentokrát na 13. kol. Jezdci se seřadili na startovním roštu v pořadí, v jakém projeli cílem první části. Rošt však byl poměrně prázdný, neboť řada jezdců, Biaggi, Ukawa, Olivier Jacque (Yamaha YZR-M1), startovala z boxové uličky. Start na mokru nejlépe zvládl Barros, sledován Rossim a Gibernauem. Tato trojice se ihned začala vzdalovat zbytku pole. Úvod první části budil poněkud rozpaky, neboť část trati byla již hodně oschlá a část hodně mokrá a jezdci nepůsobili dvakrát jistým dojmem. Ještě v prvním kole předjel Gibernau Rossiho a toto pořadí vydrželo po mnoho kol. Zajímavá situace se děla za touto trojicí. Čtvrtý jel Haga , kterého v 5. kole předjel Jeremy McWilliams (Proton KR) na svém dvoudobém vodním speciálu, ale v dalším kole jej předjel Jacque, jenž zřejmě zvolil lepší obutí. Trať pomalu osychala a v čelní tříčlenné skupince se začínalo stále více zrychlovat. V 7. kole se Gibernau snažil předjet Barrose, ale ten se s chladnou hlavou držel své stopy a vedení udržel, zato v závěrečné částo kola, kde již trať hodně oschla na Gibernaua úspěšně zaútočil Rossi. Španěl se však nedal a o kolo později to Rossimu na mokré části trati zase vrátil a v 9. kole šel dokonce do vedení. Barros však neudržel ani své druhé místo a předjel jej i Rossi.

Drama vyvrcholilo v posledním kole, kdy se vedoucí dvojice Rossi a Bibernau do sebe pustila s veškerou vervou. Gibernau na začátku kola převzal vedení, ale Rossi mu to o několik zatáček později nemilosrdně vrátil. Souboj gradoval, když Gibernau ve druhé polovině kola zase převzal vedení a Rossi se jej snažil předjet v nájezdu do poslední dvojité pravé zatáčky. Byl však příliš dlouhý na brzdy a vyjel až za obrubník, což se mimo jiné podařilo také Gibernauovi, ale oba zachránil asfalt napojující se delší varianty okruhu. Gibernau se dostal na vnitřní stranu zatáčky a využil lepší stopy k rychlejší akceleraci a do cíle dojel první jen o pár metrů před Rossim. Gibernau tak vybojoval v přímém souboji s Rossim již druhé letošní vítězství a je velkým překvapením třídy. Druhý dojel Rossi, který se radoval jako by vyhrál a spokojen byl i třetí Barros. Skvělé čtvrté místo si vyhjel domácí Jacque před mohutně dotahujícím Biaggim a šesté místo vyjel McWilliams. Poprvé na bodech letos dojel Garry McCoy (Kawasaki ZZ-RR), když skončil 9. Naopak zklamání přineslo Le mans týmu Ducati, jejichž stroje nedojaly do cíle.

Celkové vedení si udržuje Rossi s 90 body před Biaggim s 67 a na třetí se posunul dnešní vítěz Gibernau s 63 body. Také Barros poskočil o příčku výše na čtvrté místo se 46 a naopak Bayliss poklesl se 40 body na 5. místo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…