Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Itálie, Mugello – Kralovali Italové

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Horký slunečný den byl při GP Itálie v Mugellu podpořen velice horkou a bojovnou atmosférou v průběhu všech tří závodů.

Ve 125 se radoval domácí Lucio Cecchinello (Aprilia), ve 250 zvítězil Manuel Poggiali (Aprilia) ze San Marina, takže také téměř domácí a v MotoGP triumfoval Valentino Rossi (Honda RC211V) - také Ital.

Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval muž na pole position – Casey Stoner (Aprilia) následován smečkou dalších Aprilií sedlaných Stefanem Peruginim, Pablem Nietem, Luciem Cecchinellem, Alexem de Angelisem a Stevem Jenknerem. Na sedmém místě odjížděl Dani Pedrosa na Hondě. Stoner se na čele ale příliš dlouho neudržel protože při nájezdu do první zatáčky druhého kola se pořadí zcela vyměnilo a na čelo se posunul Cecchinello a Stoner klesl na 5. místo. Nicméně o kolo později se již Stoner zase pohyboval na druhém místě. Cecchinello využil svých dlouholetých znalostí okruhu a celkem bez potíží si udržoval vedoucí pozici prakticky po celý závod. Pokud jej ve vedení někdo vystřídal, tak to byla jen otázka několika dalších zatáček a zkušený Ital se opět dostal do vedení. Postupem doby se na čele utvořila sedmičlenná skupinka, ze které sice odpadl Perugini, ale zdatně jej nahradil mladík Andrea Dovizioso (Honda). Většinu závodu nebylo příliš vidět Pedrosu, který se držel na chvostu skupinky a nijak aktivně nevystupoval, zatímco všichni ostatní, až na vedoucího Cecchinella si pozice neustále měnili. S blížícím se cílem se napětí stupňovalo a v úvodu skvělý Stoner se propadl na chvost skupinky. V předposledním 19. kole se však opět pustil do boje o lepší postavení a ve vzájemném souboji s Jenknerem nakonec havaroval, přičemž Němce vzal s sebou. Jenkner tak skončil, ale Stoner svůj stroj ještě zvedl a dojel 18. V posledním kole naprosto nečekaně ožil Pedrosa a během tohoto kola se dokázal posunout až na závěrečné druhé místo za Cecchinellem. Třetí příčku vybojoval Nieto před dalším domácím Doviziosem. V závodě aktivní de Angelis nakonec dojel až pátý.

V celkovém hodnocení se na vedoucím místě udržel Pedrosa s 91 body, ale druhý Cecchinello jich má na kontě naprosto stejně. Na třetí místo poskočil Dovizioso s 67 body, naopak dnes nebodující Jenkner klesl s 60 body na čtvrté místo.

       

Závod 250 se od samotného úvodu nesl ve znamení boje jezdců Aprilie. Nejlépe odstartoval Manuel Poggiali před Toni Eliasem, Fonsim Nietem a Randy de Punietem. Jako pátý odjížděl od startu Roberto Rolfo na Hondě. V prvním kole probíhala prudká bitva o přední posty a za Poggialim se držel Elias s Nietem, ale ve druhém kole se přes ně přehnal de Puniet a zavěsil se těsně za Poggialiho zadní kolo. Tímto způsobem jela tato dvojice vstříc cíli a nedokázal se jich udržet ani Nieto, ani nikdo jiný. Když si dvojice Poggiali a de Puniet vyjela již dostatečný náskok a bylo jisté, že o vítězství se rozhodne mezi touto dvojicí, vyrobil de Puniet ve 14. kole chybu a lehce havaroval. Stroj nepoškodil a tak pokračoval na šestém místě dál v závodě. Během třech kol se opět dotáhl na třetího Franca Battainiho (Aprilia) a sváděl s ním boj o tuto pozici. V 17. kole se před něj konečně dostal, ale právě v následující zatáčce vyrobil již druhou chybu a havaroval opět. Tentokrát již byl stroj poškozený a tak jezdec, který udělal závod zajímavý svým bojovným výkonem nakonec skončil předčasně. Poggiali si pak již v poklidu dojel pro třetí vítězství letošní sezóny s naprosto ponižujícím náskokem 22 sekund před druhým Nietem. Třetí místo nakonec uhájil Battaini před dotahujícím se Rolfem. Na velice pěkném 5. místě dojel Sylvian Guintoli (Aprilia).

Štěstí se tentokrát přiklonilo také na stranu našeho Jakuba Smrže (Honda), který po velmi vydařeném startu, kdy se z 21. pozice dostal v prvním kole na 15. nakonec vybojoval dva body za 14. místo v cíli. Naopak Jarda Huleš (Yamaha) do závodu ani nezúčastnil, protože měl v sobotním tréninku škaredý pád, když se mu na konci cílové rovinky zadřel motor, a zlomil si na dvakrát ruku.

Celkové pořadí má stále jasného krále a tím je s 88 body Poggiali. Na druhé místo se posunul Rolfo s 69 body, když o jeden bodík předstihl Eliase, kterému se tentokrát příliš nedařilo. Na čtvrté místo vyskočil Nieto s 61 body a naopak nebodující de Puniet klesl na páté místo s 56 body. Kuba Smrž je nyní se třemi body celkově 24.

Třída MotoGP byla od prvních metrů jasně pod kontrolou italských jezdců. Od startu vyrazil jako střela Loris Capirossi (Ducati Desmosedici) a ujal se tak vedení. Zatím ve všech letošních VC se na začátku závodu ujal vedoucí pozice některý z jezdců Ducati. Za Capirossiho se zařadil Max Biaggi (Honda RC211V) následován Shinyou Nakanem (Yamaha YZR-M1), Manuelem Gibernauem (Honda RC211V), Carlosem Checou (Yamaha YZR-M1) a Velantinem Rossim (Honda RC211V). Rossi po nepříliš vydařeném startu hned v prvním kole postoupil na čtvrté místo, ale postupovali i jiní. Nakano se ve druhém kole posunul na druhé místo před Biaggiho. Ve třetím kole havaroval Alex Barros (Yamaha YZR-M1) a poprvé letos nebodoval. Čtvrté kolo bylo ve znamení postupu Italů vpřed. Biaggi v jedné zatáčce předjel Nakana a o zatáčku dále totéž udělal i Rossi. Tak se na čele utvořila italská trojice, která si začala budovat náskok. Vedoucí Capirossi se opět nevyvaroval drobných chyb a ta v pátém kole, kdy zeširoka projel první zatáčku jej stála vedení, když jej podjel Biaggi. V dalším kole jej předjel i Rossi a zdálo se, že opět začíná pozvolný propad Ducati. Nic takového se však nedělo a Capirossi bez potíží udržoval tempo vedoucí dvojice. V 9. kol dokonce nečekaně předjel Rossiho, ale vydržel před ním pouze čtyři zatáčky. Tou dobou se v hloubi pole až za hranicí první desítky pohyboval Makoto Tamada (Honda RC211V), který ale pomalu postupoval vpřed.

Nájezd do třináctého kola přinesl úspěšný útok Rossiho, který vybrzdil Biaggiho a ujal se vedení. Capirossi se zdál poněkud mimo hru, ale v 16. kole se do Biaggiho pustil pěkně zostra a po sérii zatáček projetých bok po boku se dokonce v jedné z nich střetli. Naštěstí oba své stroje zvládli a k pádu nedošlo. O dvě kola později, v 18., Capirossi využil vysokou maximální rychlost své Ducati a na konci cílové rovinky Biaggiho předjel. Jeho jízda byla plná divokých driftů při brutálním brždění i raketových výjezdech ze zatáček, ale na dostižení skvěle jedoucího Rossiho to již nestačilo. Nicméně Rossi si nemohl dovolit příliš odpočívat a do cíle přijel jen o 1,4 sekundy dříve než Capirossi. Třetí Biaggi ztrácel již 4,5 sekundy. Naprosto fantastický závod ovšem zajel čtvrtý v cíli Tamada, jehož zřejmě podržely pneumatiky Bridgestone, protože zatímco všichni ostatní mu ujeli na začátku, on je dokázal v průběhu závodu předstihnout a při svém prvním startu v Mugellu zajet na bramborovou medaili. Na páté místo v posledním kole díky Tamadovi klesl Nakano, který celý závod odjezdil čtvrtý a také Gibernau v posledním kole klesl na 7. místo, když jej předjel Tohru Ukawa (Honda RC211V)

Ze strojů Kawasaki byl nejlepší ten v rukou Alexe Hofmanna na 14. místě a jeden bod získal Garry McCoy na dalším zeleném stroji. Nové čtyřdobé pětiválcové Protony KR do cíle nedorazily, protože v 18. kole odstoupily.

Celkové klasifikaci naprosto jasně vévodí Rossi se 115 body před druhým Biaggim s 83 body na kontě. Třetí je Gibernau se 72 body a čtvrté místo drží dnes nebodující Barros se 46 body. Capirossi se dnešním druhým místem posunul na 7. místo s 36 body.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)