Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Itálie, Mugello – První kvalifikace

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
Stejně jako před dvěmi týdny i dnes jezdce přivítalo slunečné počasí a první kvalifikace na GP Itálie se tak odehrávala za téměř ideálních podmínek. Na domácí půdě se ve všech třech třídách dařilo získat nejlepší pozici domácím strojům.

Stejně jako před dvěmi týdny i dnes jezdce přivítalo slunečné počasí a první kvalifikace na GP Itálie se tak odehrávala za téměř ideálních podmínek. Na domácí půdě se ve všech třech třídách dařilo získat nejlepší pozici domácím strojům.

Ve třídě 125 ccm se potvrdil předpoklad, že trať v Mugellu vyhovuje především Apriliím a mezi prvními deseti je pouze jedna Honda a celá první řada je v držení jejích jezdců. Nejlepší čas zajel Japonec Youchi Ui s časem 1:59,406 a odolal závěrečnému tlaku Australana Casey Stonera, který zaostal o 0,086 sekundy. Na téměř kilometrové cílové rovince dosáhl Ui maximální rychlosti 236.9 km/h. Třetí čas zajel Pablo Nieto a provizorní první řadu uzavírá Stonerův šéf Lucio Cecchinello. Vítěz posledního závodu ve Francii, Dani Pedrosa (Honda), zajel pátý čas. Ve druhé řadě jej doplňují Steve Jenkner, Stefano Perugini a Alex de Angelis

Třída 250 má již poměrně standardní obsazení prvních dvou řad, kde se pouze mění pořadí jednotlivých jezdců, kteří se však příliš neobměňují. Také zde je celá první řada vyhrazena jezdcům na Apriliích. Téměř celé kvalifikaci kraloval Randy de Puniet, který však v závěru havaroval a nemohl již odpovědět na závěrečný nápor soupeřů a skončil třetí. Na první místo se posledním rychlým kolem vyšvihl Manuel Poggiali s časem 1:54,290 a maximálkou 272,2 km/h. Na druhé místo postoupil posledním rychlým kolem Fonsi Nieto a i ten dokázal o tři desetiny pokořit rychlost 270 km/h. Za Poggialim zaostal o 0,386 sekundy. První řadu doplňuje domáci Franco Battaini. Pátá čas zajel Toni Elias (Aprilia), který se pozvolna rozjížděl po těžkém pádu z ranního volného tréninku. Nejlepší honda je na šestém místě díky snažení Roberta Rolfa. Hned za ním skončil další jezdec této značky Sebastian Porto a ve druhé řadě na osmém místě nemůže chybět Naoki Matsudo na Yamaze.

Naši jezdci Kuba Smrž (Honda) a Jarda Huleš (Yamaha) obsadili opět svá tradiční místa. Kuba je 20. a Jarda 21. Pouze jejich odstup od špičky je mnohem větší než obvykle, ztrácí na nejrychlejšího necelých 6 sekund.

Kvalifikaci třídy MotoGP Po téměř celou dobu vévodil Valentino Rossi (Honda RC211V), ale závěrečným rychlým kolem se na vedoucí příčku posunul Loris Capirossi (Ducati Desmosedici) a potvrdil, že je vynikajícím kvalifikačním jezdcem. Svým časem 1:51,954 sice zaostal za loňským Rossiho časem o 0,7 sekundy, ale i tak se stali s Rossim jediní, komu se podařilo dostat pod 1:52. Rossi na druhém místě zaostal o 0,014 sekundy. Capirossi si zajistil také primát v maximální rychlosti, když dosáhl fantastických 328,9 km/h a jeho Ducati je tak nejrychlejším strojem historie MS. Třetí místo si také posledním kolem pojistil Max Biaggi (Honda RC211V) a i on je jen těsně za Capirossim, když na něj ztratil 0,067 sekundy. Čtvrtým místem potvrdil vysoký standard Manuel Gibernau (Honda RC211V), vítěz závodu ve Francii.

Druhá řada se stala celá kořistí jezdců na Yamahách YZR-M1. Nejrychlejším z nich byl Carlos Checa před Alexem Barrosem, Shinyou Nakanem a Marcem Melandrim. Jak vidno nedávné testy na této trati přinášejí výsledky. Skvělý 9. čas zajel Makoto Tamada (Honda RC211V), který na svém stroji s pneu Bridgestone navštívil Mugello poprvé v životě. Slušně zajel také 10. Colin Edwards na Aprili RS3 a také dokázal zhodnotit stovky testovacích kilometrů na této trati. Vynikající 13. čas zajel Alex Hofmann (Kawasaki ZX-RR), který jede na divokou kartu a předvedl dosavadní nejlepší výkon Kawasaki na suché trati. Dokázal porazit i Kennyho Robertse na Suzuki GSV-R. Výborný vstup do nového závodění na čtyřdobém Protonu KR předvedl Jeremy McWilliams když jej dovedl na pěkné 16. místo. Naopak poněkud za očekáváním skončil Troy Bayliss na druhé Ducati, který zajel 18. čas.

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)