GP Itálie – Rossi doma králem

GP Itálie – Rossi doma králem

 

GP Itálie se jela za krásného počasí, které se v závěru závodu třídy MotoGP poněkud pokazilo. Ve třídě 125 se z vítězství radoval domácí Locatelli, ve 250 Porto a v MotoGP krátký déšť přinesl vítězství Rossimu.

GP Itálie se jela za krásného počasí, které se v závěru závodu třídy MotoGP poněkud pokazilo. Ve třídě 125 se z vítězství radoval domácí Locatelli, ve 250 Porto a v MotoGP krátký déšť přinesl vítězství Rossimu.

125

Závod třídy 125 se odvíjel podle oblíbeného scénáře. Na čele se usadila šestičlenná skupina jezdců, ve které byli Roberto Locatelli, Hector Barbera a Steve Jenkner na Apriliích, Casey Stoner (KTM) a Andrea Dovizioso (Honda) a Mattia Pasini (Aprilia). Hlavní slovo tady hráli Barbera, Locatelli a Dovizioso. K této skupině se v průběhu závodu dotáhla skupinka vedená Pablem Nietem (Aprilia), ze které nakonec tempo udržel Nieto a Mirko Giansanti (Aprilia). Naopak vysoké tempo neudrželi Pasini a Jenkner, kteří postupně odpadali. Vedoucí šestice si neustále měnila pořadí a do závěrečné fáze najížděl na čele nejzkušenější z nich – Locatelli. Zatímco Locatelli si celkem bezpečně držel vedení, za ním se odehrával tuhý boj. Nejdříve se v posledním kole dostal Barbera před Stonera na třetí místo, Nieto se pustil do Locatelliho, ale udělal chybu a klesl na konec skupiny. Toho využil Dovizioso, aby se z konce skupiny zase dostal na druhé místo a při nájezdu do poslední zatáčky si dokonce opět troufl na Locatelliho, ale udělal chybu a klesl z prvního místa až na čtvrté v cíli. Z tohoto zmatku profitoval nenápadný Stoner, který se dostal na druhé místo. Poprvé letos vyhrál Locatelli před Stonerem, Barberou, Doviziosem a Giansantim. Náš Lukáš Pešek si dojel pro jeden bod za 15. místo.

Celkově stále vede Dovizioso se 76 body, ale druhý Locatelli jej již dotáhl na rozdíl tří bodů. Třetí je Stoner s 55 body a čtvrtý Barbera se 49 body. Elitní pětku uzavírá Jenkner se 43 body. Pešek je 22. se 3 body.

250

Závod 250 se odjel v duchu letošních předchozích závodů. Nejlepší start předvedl Dani Pedrosa (Honda) a ujal se vedení před Sebastianem Portem, Randy de Punietem, manuelem Poggialim (všichni Aprilia) a Tonim Eliasem (Honda). Během několika kol se od zbytku pole oddělila trojice Pedrosa, Porto a de Puniet, která se střídala na vedoucí pozici až do doby, kdy asi v poslední čtvrtině závodu začal ztrácet Pedrosa. Vysoké tempo poté udržoval hlavně Porto jemuž dělal de Puniet stále těsný stín. Když už to vypadalo, že se de Puniet i ve čtvrtém závodě opět dostane nejvýše na druhou příčku, zradila jej v poslední zatáčce technika a ten pak musel nečinně přihlížet jak se před něj žene Pedrosa i Poggiali, kteří na něj za normálních okolností dnes neměli. Z prvního letošního vítězství se tak radoval Porto a také Aprilia, pro kterou to bylo na domácí půdě jistě velké zadostiučinění. Druhý tedy dojel Pedrosa a letos poprvé se na stupně vítězů dostal obhájce titulu Poggiali. Ze čtvrtého místa byl nešťastný de Puniet a pátý nakonec dojel Fonsi Nieto (Aprilia), který na cílové pásce udolal Eliase. Smůla dnes provázela Kubu Smrže (Honda), který se stal obětí pádu jiných jezdců hned v prvním kole a musel svůj závod začínat jako úplně poslední. Svou stíhací jízdu nakonec nedovedl do zdárného konce, protože ve 12. kole havaroval.

Celkově si i přes dnešní smůlu udržel vedení de Puniet se 73 body před Pedrosou, který se k němu dotáhl se 70 body. Na třetí místo s 50 body se dnešním vítězstvím posunul Porto před čtvrtého Nieta se 45 body a pátý je Roberto Rolfo (Honda) se 41 body.

MotoGP

Závod třídy MotoGP se díky rozmarům počasí nakonec změnil v podivnou frašku, když o vítězi GP Itálie nakonec rozhodlo jen šest kol restartovaného závodu. Podívejme se ale postupně jak se věci seběhly.

Nejlepší start do závodu měl Valentino Rossi (Yamaha), za kterého se zařadili Max Biaggi (Honda), Loris Capirossi (Ducati), Nicky Hayden (Honda), Marco Melandri (Yamaha) a až šestý jel Sete Gibernau (Honda). Od tohoto okamžiku se začaly dít věci, po jakých srdce fanouška vždy toužilo. Na čele se utvořila silná čtveřice ve složení Rossi, Biaggi Gibernau a skvěle se do ní zařadil Makoto Tamada (Honda). Posledně jmenovaný také začal řádit jako tornádo. V pátém kole po sérii útoků konečně udolal Biaggiho a posunul se na druhé místo, aby v dalším kole začal tvrdě útočit na Rossiho. A pro Rossiho začaly krušné chvíle, protože až do 14. kola, kdy Tamadovi přestala fungovat motorka musel Japoncovy útoky odrážet několikrát v každém kole a změny pořadí se odehrávaly častěji než ve 125.

Po Tamadově odstoupení se jeho role ujal Gibernau a se stejnou vervou se pustil do skvěle jedoucího Rossiho, který se plynule pohyboval mezi čtvrtým a prvním místem stejně jako ostatní jeho soupeři. Po 15. kole se začal poněkud propadat Biaggi, ke kterému se zezadu sice pomalu, ale jistě přibližoval Alex Barros (Honda), kterému se totálně nepovedl start a mohutně dotahoval. Rossi s Gibernauem si i nadále v každém kole několikrát prohodili pořadí a fanoušci se museli cítit v sedmém nebi. Pak najednou přišlo 19. kolo a na vedoucím místě jedoucí Rossi zvedá ruku. Všemu je konec a veškeré boje, které jsme doposud viděli jsou rázem zapomenuty. Zbývá šest kol do kterých jezdci nastoupí tak jak dokončili první část.

Do druhého závodu nejlépe odstartoval Norick Abe (Yamaha) před Biaggim, Rossim, barrosem a Gibernauem. Jenže většina jezdců obula suché pneumatiky, přestože závod byl vypsán jako mokrý a začaly se dít věci. Cílová rovinka byla po chvíli zkrápěna deštěm, zatímco zadní část byla suchá. Na čelní příčky se začali tlačit jezdci, které jsme tam zatím letos nebyli zvyklí vídat. Ve druhém kole se do vedení dostal Ruben Xaus (Ducati) před Troye Baylisse (Ducati). Tato dvojice se z vedoucích pozic ale neradovala dlouho, protože s osychající tratí šli dopředu opět rychlíci Rossi a Gibernau těsně sledovaní Biaggim. Nakonec z proměnlivého počasí nejvíce vytěžil Rossi, který dokázal zvítězit před Gibernauem a Biaggim. Čtvrtý dojel Bayliss před Xausem a šestý skončil Barros, který na zastavení závodu evidentně prodělal.

V celkovém pořadí stále vede Gibernau s 86 body před druhým Rossim se 76 body, který předstihl Biaggiho se 72 body. Čtvrtý je Barros se 48 body a na páté místo klesl Carlos Checa (Yamaha) se 36 body, který dnes havaroval a nebodoval.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Džínový krejčí Patrik Diamant: „Džíny perte až po 6 měsících nošení“ Džínový krejčí Patrik Diamant: „Džíny perte až po 6 měsících nošení“

Patrik Diamant, první muž, který v Česku začal šít džíny…

Stav lidských práv na Krymu se pod Ruskem výrazně zhoršil, tvrdí zpráva OSN Stav lidských práv na Krymu se pod Ruskem výrazně zhoršil, tvrdí zpráva OSN

 Dodržování lidských práv se za tři roky ruské okupace na…

Iráčtí Kurdové hlasovali o nezávislosti, Turecko hrozí intervencí Iráčtí Kurdové hlasovali o nezávislosti, Turecko hrozí intervencí

V severním Iráku se dnes konalo referendum o nezávislosti…

Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se, na tovární crashtest XC40 Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se, na tovární crashtest XC40

Volvo si na bezpečnosti svých vozů zakládá. Své…

 

Štítky Honda Technika KTM

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

 





 
Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Včera

Často vyzdvihovaná výhoda SUV v podobě dobrého výhledu v praxi moc neplatí. Ve švýcarském testu výhledu z aut skončili zástupci SUV vůbec nejhůře.




Blesk.cz

Popírač holokaustu musí povinně navštívit „koncentráky“ a napsat o tom

Popírač holokaustu musí povinně navštívit…

Netradiční trest za výroky zlehčující nebo popírající holokaust dostal minulý týden bývalý belgický poslanec…

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z videoher. Marvel vs. Capcom Infinite je šílená bojovka

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z…

Crossovery jsou v komiksovém světě na denním pořádku. Díky expanzi Marvelu již nejsou ničím výjimečným ani na…

 

iSport.cz

Federerův znalec o hvězdném hráči: Co mu doma vyčítají? Jaká je jeho žena?

Federerův znalec o hvězdném hráči: Co mu doma…

Hledání dokonalosti, tak se v angličtině jmenuje biografie Rogera Federera z pera uznávaného švýcarského…

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl, vypiloval i techniku

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl,…

Jeden, dva, tři… osm! Obdivuhodná série Viktorie nekončí, v Mladé Boleslavi jen napsala další kapitolu. S prstem…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní rezervace, kterou jinde v Evropě nenajdete

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní…

Když uvidíte na mapě naší republiky nápis Soos, nepropadejte panice - nikdo nevysílá signál volající o pomoc.…