GP Itálie – Rossi doma králem

GP Itálie – Rossi doma králem

 

GP Itálie se jela za krásného počasí, které se v závěru závodu třídy MotoGP poněkud pokazilo. Ve třídě 125 se z vítězství radoval domácí Locatelli, ve 250 Porto a v MotoGP krátký déšť přinesl vítězství Rossimu.

GP Itálie se jela za krásného počasí, které se v závěru závodu třídy MotoGP poněkud pokazilo. Ve třídě 125 se z vítězství radoval domácí Locatelli, ve 250 Porto a v MotoGP krátký déšť přinesl vítězství Rossimu.

125

Závod třídy 125 se odvíjel podle oblíbeného scénáře. Na čele se usadila šestičlenná skupina jezdců, ve které byli Roberto Locatelli, Hector Barbera a Steve Jenkner na Apriliích, Casey Stoner (KTM) a Andrea Dovizioso (Honda) a Mattia Pasini (Aprilia). Hlavní slovo tady hráli Barbera, Locatelli a Dovizioso. K této skupině se v průběhu závodu dotáhla skupinka vedená Pablem Nietem (Aprilia), ze které nakonec tempo udržel Nieto a Mirko Giansanti (Aprilia). Naopak vysoké tempo neudrželi Pasini a Jenkner, kteří postupně odpadali. Vedoucí šestice si neustále měnila pořadí a do závěrečné fáze najížděl na čele nejzkušenější z nich – Locatelli. Zatímco Locatelli si celkem bezpečně držel vedení, za ním se odehrával tuhý boj. Nejdříve se v posledním kole dostal Barbera před Stonera na třetí místo, Nieto se pustil do Locatelliho, ale udělal chybu a klesl na konec skupiny. Toho využil Dovizioso, aby se z konce skupiny zase dostal na druhé místo a při nájezdu do poslední zatáčky si dokonce opět troufl na Locatelliho, ale udělal chybu a klesl z prvního místa až na čtvrté v cíli. Z tohoto zmatku profitoval nenápadný Stoner, který se dostal na druhé místo. Poprvé letos vyhrál Locatelli před Stonerem, Barberou, Doviziosem a Giansantim. Náš Lukáš Pešek si dojel pro jeden bod za 15. místo.

Celkově stále vede Dovizioso se 76 body, ale druhý Locatelli jej již dotáhl na rozdíl tří bodů. Třetí je Stoner s 55 body a čtvrtý Barbera se 49 body. Elitní pětku uzavírá Jenkner se 43 body. Pešek je 22. se 3 body.

250

Závod 250 se odjel v duchu letošních předchozích závodů. Nejlepší start předvedl Dani Pedrosa (Honda) a ujal se vedení před Sebastianem Portem, Randy de Punietem, manuelem Poggialim (všichni Aprilia) a Tonim Eliasem (Honda). Během několika kol se od zbytku pole oddělila trojice Pedrosa, Porto a de Puniet, která se střídala na vedoucí pozici až do doby, kdy asi v poslední čtvrtině závodu začal ztrácet Pedrosa. Vysoké tempo poté udržoval hlavně Porto jemuž dělal de Puniet stále těsný stín. Když už to vypadalo, že se de Puniet i ve čtvrtém závodě opět dostane nejvýše na druhou příčku, zradila jej v poslední zatáčce technika a ten pak musel nečinně přihlížet jak se před něj žene Pedrosa i Poggiali, kteří na něj za normálních okolností dnes neměli. Z prvního letošního vítězství se tak radoval Porto a také Aprilia, pro kterou to bylo na domácí půdě jistě velké zadostiučinění. Druhý tedy dojel Pedrosa a letos poprvé se na stupně vítězů dostal obhájce titulu Poggiali. Ze čtvrtého místa byl nešťastný de Puniet a pátý nakonec dojel Fonsi Nieto (Aprilia), který na cílové pásce udolal Eliase. Smůla dnes provázela Kubu Smrže (Honda), který se stal obětí pádu jiných jezdců hned v prvním kole a musel svůj závod začínat jako úplně poslední. Svou stíhací jízdu nakonec nedovedl do zdárného konce, protože ve 12. kole havaroval.

Celkově si i přes dnešní smůlu udržel vedení de Puniet se 73 body před Pedrosou, který se k němu dotáhl se 70 body. Na třetí místo s 50 body se dnešním vítězstvím posunul Porto před čtvrtého Nieta se 45 body a pátý je Roberto Rolfo (Honda) se 41 body.

MotoGP

Závod třídy MotoGP se díky rozmarům počasí nakonec změnil v podivnou frašku, když o vítězi GP Itálie nakonec rozhodlo jen šest kol restartovaného závodu. Podívejme se ale postupně jak se věci seběhly.

Nejlepší start do závodu měl Valentino Rossi (Yamaha), za kterého se zařadili Max Biaggi (Honda), Loris Capirossi (Ducati), Nicky Hayden (Honda), Marco Melandri (Yamaha) a až šestý jel Sete Gibernau (Honda). Od tohoto okamžiku se začaly dít věci, po jakých srdce fanouška vždy toužilo. Na čele se utvořila silná čtveřice ve složení Rossi, Biaggi Gibernau a skvěle se do ní zařadil Makoto Tamada (Honda). Posledně jmenovaný také začal řádit jako tornádo. V pátém kole po sérii útoků konečně udolal Biaggiho a posunul se na druhé místo, aby v dalším kole začal tvrdě útočit na Rossiho. A pro Rossiho začaly krušné chvíle, protože až do 14. kola, kdy Tamadovi přestala fungovat motorka musel Japoncovy útoky odrážet několikrát v každém kole a změny pořadí se odehrávaly častěji než ve 125.

Po Tamadově odstoupení se jeho role ujal Gibernau a se stejnou vervou se pustil do skvěle jedoucího Rossiho, který se plynule pohyboval mezi čtvrtým a prvním místem stejně jako ostatní jeho soupeři. Po 15. kole se začal poněkud propadat Biaggi, ke kterému se zezadu sice pomalu, ale jistě přibližoval Alex Barros (Honda), kterému se totálně nepovedl start a mohutně dotahoval. Rossi s Gibernauem si i nadále v každém kole několikrát prohodili pořadí a fanoušci se museli cítit v sedmém nebi. Pak najednou přišlo 19. kolo a na vedoucím místě jedoucí Rossi zvedá ruku. Všemu je konec a veškeré boje, které jsme doposud viděli jsou rázem zapomenuty. Zbývá šest kol do kterých jezdci nastoupí tak jak dokončili první část.

Do druhého závodu nejlépe odstartoval Norick Abe (Yamaha) před Biaggim, Rossim, barrosem a Gibernauem. Jenže většina jezdců obula suché pneumatiky, přestože závod byl vypsán jako mokrý a začaly se dít věci. Cílová rovinka byla po chvíli zkrápěna deštěm, zatímco zadní část byla suchá. Na čelní příčky se začali tlačit jezdci, které jsme tam zatím letos nebyli zvyklí vídat. Ve druhém kole se do vedení dostal Ruben Xaus (Ducati) před Troye Baylisse (Ducati). Tato dvojice se z vedoucích pozic ale neradovala dlouho, protože s osychající tratí šli dopředu opět rychlíci Rossi a Gibernau těsně sledovaní Biaggim. Nakonec z proměnlivého počasí nejvíce vytěžil Rossi, který dokázal zvítězit před Gibernauem a Biaggim. Čtvrtý dojel Bayliss před Xausem a šestý skončil Barros, který na zastavení závodu evidentně prodělal.

V celkovém pořadí stále vede Gibernau s 86 body před druhým Rossim se 76 body, který předstihl Biaggiho se 72 body. Čtvrtý je Barros se 48 body a na páté místo klesl Carlos Checa (Yamaha) se 36 body, který dnes havaroval a nebodoval.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Nemohli jste dneska vstát? Jak se vyrovnat se změnou času

Nemohli jste dneska vstát? Jak se vyrovnat se změnou času

Změna času sice přichází pravidelně, každý rok ale přecejen způsobuje zásah do našeho biorytmu. Pro citlivější…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…