GP Japonska – Tamada doma králem

GP Japonska – Tamada doma králem

 

GP Japonska se jela za krásného počasí a poměrně slabé návštěvy diváků. Z vítězství ve všech třídách se radovali jezdci Hondy, ve 125 Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Makoto Tamada.

GP Japonska se jela za krásného počasí a poměrně slabé návštěvy diváků. Z vítězství ve všech třídách se radovali jezdci Hondy, ve 125 Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Makoto Tamada.

125

Závod této třídy se jel na dvě části. Ta první byla v 10. kole zastavena poté, co na trati zůstal po pádu ležet stroj Mattii Pasiniho a přes něj v plné rychlosti havaroval Imre Toth. Také jeho stroj zůstal na trati a Tothovi také chvíli trvalo než se z trati uklidil na trávu. Do druhého závodu nastoupili jezdci na start v pořadí v jakém končili první část a to bylo jediné co se z ní počítalo. Nejlépe odstartoval Andrea Dovizioso (Honda) z první pozice, za kterého se zařadil Roberto Locatelli (Aprilia), Mika Kallio (KTM) a Fabrizio Lai (Gilera). Dobře se držel také Lukáš Pešek (Honda) na 9. místě, ale ve čtvrtém kole havaroval a nepodařilo se mu navázat na výborný výsledek z Estorilu. Vedoucí dvojice Dovizioso a Locatelli se dokázali zbytku pole odpoutat a vyjeli si náskok přes 10 sekund. V posledním kole ale Locatelli přehnal svou snahu a havaroval ze druhého místa a do cíle nakonec dojel až 14. O druhé místo pak bojovala čtyřčlenná skupinka Lai, Simone Corsi (Honda), Mirko Giansanti a Steve Jenkner (oba Aprilia). Nejlepší byl nakonec Lai, který na cílové rovince dokázal odrazit drtivý nápor Corsiho a dojel si pro nejlepší výsledek kariéry. Čtvrtý dojel Giansanti a pátý Jenkner. Markéta Janáková (Honda) dojela poslední 23.

Celkově si upevnil vedoucí místo Dovizioso s 208 body před druhým Hectorem Barberou (Aprilia) se 163 body a Locatellim se 156. Čtvrtý je Jorge Lorenzo (Derbi) se 134 body a pátý Pablo Nieto (Aprilia) se 114.

Poř.JezdecTýmČasZtráta
1Andrea DOVIZIOSOKopron Team Scot25'52.175 
2Fabrizio LAIMetis Gilera Racing Team26'03.25711.082
3Simone CORSIKopron Team Scot26'03.27611.101
4Mirko GIANSANTIMatteoni Racing26'03.51611.341
5Steve JENKNERRauch Bravo26'03.69411.519
6Marco SIMONCELLIRauch Bravo26'06.66614.491
7Jorge LORENZOCaja Madrid Derbi Racing26'17.45425.279
8Gabor TALMACSISemprucci Malaguti26'17.49525.320
9Tomoyoshi KOYAMASP Tadao Racing Team26'18.03825.863
10Toshihisa KUZUHARAAngaia Racing26'22.34730.172
11Gino BORSOIGlobet.com Racing26'22.60730.432
12Thomas LUTHIElit Grand Prix26'22.73730.562
13Sergio GADEAMaster - Repsol Team 125cc26'24.34532.170
14Roberto LOCATELLISafilo Carrera - LCR26'25.14632.971
15Vesa KALLIOTeam Hungary26'34.12541.950
16Gioele PELLINOAbruzzo Racing Team26'34.23342.058
17Suhathai CHAEMSAPThai Honda Castrol/ERP26'36.71144.536
18Manuel HERNANDEZAngaia Racing26'43.40951.234
19Jordi CARCHANOMatteoni Racing26'43.45851.283
20Raymond SCHOUTENMolenaar Racing26'56.8941'04.719
21Lorenzo ZANETTISterilgarda Racing27'04.0041'11.829
22Manuel MANNASemprucci Malaguti27'06.0691'13.894
23Marketa JANAKOVAAngaia Racing27'28.4251'36.250

250

Nejlepší startovní reakci měl sice Dani Pedrosa (Honda), ale nepodařila se mu první zatáčka a tak do ní jako první najížděl Toni Elias (Honda) před Randy de Punietem (Aprilia), Pedrosou a Hiroshi Aoyamou (Honda). Ve druhém kole se Pedrosa dostal na druhé místo a pustil se do Eliase. V dalším kole jej předjel a jal se diktovat tempo. Elias se s tím ovšem nehodlal smířit a držel se jej jako klíště, zatímco ostatní jezdci jim nestačili. V polovině závodu se Elias dokázal prosadit a na šest kol převzal vedení. Pravděpodobně ale musel nasadit mnohem více ze svých pneumatik, protože do závěrečné třetiny jej Pedrosa opět předjel a celkem jednoznačně mu začal ujíždět. Cílem nakonec projel na první pozici s náskokem přes 3 sekundy. Třetí místo si jednoznačně vyjel Aoyama, který doplnil trojici jezdců na hondách na stupních vítězů. Až čtvrté místo tentokrát zbylo na Sebastiana Porta (Aprilia). Na pátém místě dojel domácí Yuki Takahashi na další Hondě, která tak měla mezi nejlepší pěticí celkem čtyři stroje. Naši jezdci Kuba Smrž (Honda) ani Radomil Rous (Yamaha) dnes do cíle nedorazili.

Celkově si vedení upevnil Pedrosa s 234 body. Druhý de Puniet má 187 bodů a na třetím místě je Porto se 186 body. Elias je čtvrtý se 142 body a pátý je Alex de Angelis (Aprilia) se 114 bodíky. Smrž je se 12 body na 21. místě.

Poř.JezdecTýmČasZtráta
1Daniel PEDROSATelefonica Movistar Honda 25043'36.798 
2Toni ELIASFortuna Honda43'39.9723.174
3Hiroshi AOYAMATelefonica Movistar Honda 25043'52.78915.991
4Sebastian PORTORepsol - Aspar Team 250cc43'56.87320.075
5Yuki TAKAHASHIDydo Miu Racing44'02.24825.450
6Alex DE ANGELISAprilia Racing44'10.24933.451
7Roberto ROLFOFortuna Honda44'19.88243.084
8Shuhei AOYAMATeam Harc-Pro44'20.06843.270
9Franco BATTAINICampetella Racing44'25.57148.773
10Alex DEBONWurth Honda BQR44'28.79852.000
11Randy DE PUNIETSafilo Carrera - LCR44'37.5051'00.707
12Yuzo FUJIOKAEndurance44'38.2701'01.472
13Naoki MATSUDOTeam UGT Kurz44'38.9181'02.120
14Hugo MARCHANDFreesoul Abruzzo Racing Team44'43.2861'06.488
15Hector FAUBELGrefusa - Aspar Team 250cc44'45.8681'09.070
16Choujun KAMEYABurning Blood RT44'48.8891'12.091
17Manuel POGGIALIMS ApriliaTeam44'52.2421'15.444
18Taro SEKIGUCHINC World Trade44'54.2821'17.484
19Sylvain GUINTOLICampetella Racing44'54.5511'17.753
20Katsuyuki NAKASUGASP Tadao Racing Team45'04.0921'27.294
21Dirk HEIDOLFGrefusa - Aspar Team 250cc45'21.0441'44.246
22Erwan NIGONEquipe GP de France - Scrab45'22.62311'45.825

MotoGP

Závod třídy MotoGP si opět odbyl nejdramatičtější okamžik hned v prvním kole. Tentokrát to byla přímo první zatáčka, kde došlo k hromadné kolizi šestice jezdců. Všemu tomuto peklu unikl Valentino Rossi (Yamaha), který sklápěl svou M1 do zatáčky na prvním místě, ale druhý John Hopkins (Suzuki) byl zasažen na vnitřní stopě se řítícím Lorisem Capirossim (Ducati) a v následné nepřehledné situaci ukončili své naděje také Max Biaggi, Colin Edwards, Nicky Hayden (všichni Honda) a Kenny Roberts (Suzuki). Z těch, kteří se dokázali tomuto zmatku vyhnout vyšel nejlépe Makoto Tamada (Honda), který se rychle dotáhl za Rossiho. Za něj se s malým odstupem zařadili Marco Melandri (Yamaha), Shinya Nakano (Kawasaki), Norick Abe (Yamaha), Sete Gibernau (Honda) a Carlos Checa (Yamaha).

Vedoucí dvojice si pomalu začala budovat náskok, ve skupince pronásledovatelů se Abe posunul před Nakana a zezadu se k nim pomalu blížila dvojice Troy Bayliss (Ducati) a Alex Barros (Honda). V šestém kole došlo k očekávanému okamžiku, Tamada na nejdelší rovince předjel Rossiho a bez potíží se mu začal pomaličku vzdalovat. Rossi se chvíli snažil držet jeho tempo, ale po dvou velmi širokých průjezdech zatáčkami to vzdal a soustředil se na udržení druhé pozice, protože na Tamadu dnes nikdo neměl. Věci se ale děly ve druhé skupině. V 10. kole pro technické potíže odstoupil Abe a tak zbyla dvojice Melandri a Nakano, na nějž již ztráceli Gibernau s Checou. Kolo později se již do Checy zakousli Bayliss s Barrosem, kteří jej hravě předjeli a vydali se stíhat Gibernaua. Ten se dnes opět trápil a rozhodně nepřipomínal na toho profesorsky jezdícího Gibernaua z úvodu sezóny. V 15. kole se dvojka stíhačů přehnala i přes Gibernaua a vypadala, že se pustí i do stíhání Melandriho a Nakana. Toho si byl asi vědom Nakano a jelikož asi jeho pneu Bridgestone byly v lepší kondici než Micheliny Melandriho, v 19. kole na něj tvrdě zaútočil a i když se v první chvíli zdálo, že Melandri odolá, výjezde ze zatáčky vyzněl pro Nakana. Ten se začal Melandrimu rychle vzdalovat, aby si své vynikající třetí místo pojistil. O kolo později skončily veškeré naděje pro výborně jedoucího Baylisse, který havaroval. Barros tak pokračoval ve stíhací jízdě sám a ve 21. kole se přehnal i přes Melandriho. Sice se snažil dostihnout i Nakana, ale ten jel tentokrát jak z partesu, jeho Kawasaki také šlapala jako nikdy předtím a třetí místo s přehledem uhájil.

Z vynikajícího vítězství se letos podruhé radoval Tamada, který prolomil prokletí japonských jezdců v Motegi, navíc přinesl vítězství na domácí půdě i pro Bridgestone, jehož skvělou výkonnost potvrdil třetím místem Nakano. Rossi si druhým místem upevnil celkové vedení. Čtvrtý Barros sice tentokrát na stupně vítězů nestačil, ale i tak byl jeho výkon letos jedním z těch lepších. Pátý dojel Melandri, který také již delší dobu čekal na slušný výsledek. Šesté místo Gibernaua naopak příliš povzbudivé není.

Celkově si vylepšil postavení na čele Rossi s 229 body, druhý Gibernau jich má 190 a bude mít co dělat, aby z toho ještě něco vytřískal. Třetí je i přes druhý výpadek v řadě Biaggi se 158 body. Čtvrtý je Barros se 115, ale mocně jej dotahuje pátý Tamada se 114 body.

Poř.JezdecTýmČasZtráta
1Makoto TAMADACamel Honda43'43.220 
2Valentino ROSSIGauloises Fortuna Yamaha43'49.3886.168
3Shinya NAKANOKawasaki Racing Team43'56.61613.396
4Alex BARROSRepsol Honda Team43'58.65515.435
5Marco MELANDRIFortuna Gauloises Tech 344'06.79723.577
6Sete GIBERNAUTelefonica Movistar Honda Mot44'10.59827.378
7Carlos CHECAGauloises Fortuna Yamaha44'19.05435.834
8Neil HODGSOND’Antin MotoGP44'31.19647.976
9Ruben XAUSD’Antin MotoGP44'33.10149.881
10Alex HOFMANNKawasaki Racing Team44'39.32756.107
11Olivier JACQUEMoriwaki WCM45'04.4571'21.237
12Jeremy McWILLIAMSMS Aprilia Racing45'10.9031'27.683
13Shane BYRNEMS Aprilia Racing43'49.6791 lap
14Nobuatsu AOKIProton Team KR44'09.0671 lap
15Youichi UIWCM45'35.8701 lap

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Očekávají, že vykopou jeho mrtvolku. Policisté pátrají po ostatcích chlapce (21 měs.)

Očekávají, že vykopou jeho mrtvolku. Policisté…

„Připravte se na nejhorší,“ řekli policisté britské matce Kerry Needham, jejíž syn záhadně zmizel na řeckém…

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a nadávky nestíhají vypípávat

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a…

To tu ještě nebylo. V televizní soutěži Prostřeno! se objeví nevidomý soutěžící. Žaneta Šťastná (24) se svým…

 

iSport.cz

Ztráta pro Evropu. Zranil se Gáborík, ve finále SP nenastoupí

Ztráta pro Evropu. Zranil se Gáborík, ve finále SP…

Hokejisté Výběru Evropy se budou muset ve finále Světového poháru v Torontu proti Kanadě obejít bez slovenského…

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských "S" pohledem kamer…

Byla to bitva se vším všudy. Pražské derby mezi Spartou a Slavií přineslo vše, co se od velkého šlágru čeká.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…