Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Japonska – Tamada doma králem

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
GP Japonska se jela za krásného počasí a poměrně slabé návštěvy diváků. Z vítězství ve všech třídách se radovali jezdci Hondy, ve 125 Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Makoto Tamada.

GP Japonska se jela za krásného počasí a poměrně slabé návštěvy diváků. Z vítězství ve všech třídách se radovali jezdci Hondy, ve 125 Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Makoto Tamada.

125

Závod této třídy se jel na dvě části. Ta první byla v 10. kole zastavena poté, co na trati zůstal po pádu ležet stroj Mattii Pasiniho a přes něj v plné rychlosti havaroval Imre Toth. Také jeho stroj zůstal na trati a Tothovi také chvíli trvalo než se z trati uklidil na trávu. Do druhého závodu nastoupili jezdci na start v pořadí v jakém končili první část a to bylo jediné co se z ní počítalo. Nejlépe odstartoval Andrea Dovizioso (Honda) z první pozice, za kterého se zařadil Roberto Locatelli (Aprilia), Mika Kallio (KTM) a Fabrizio Lai (Gilera). Dobře se držel také Lukáš Pešek (Honda) na 9. místě, ale ve čtvrtém kole havaroval a nepodařilo se mu navázat na výborný výsledek z Estorilu. Vedoucí dvojice Dovizioso a Locatelli se dokázali zbytku pole odpoutat a vyjeli si náskok přes 10 sekund. V posledním kole ale Locatelli přehnal svou snahu a havaroval ze druhého místa a do cíle nakonec dojel až 14. O druhé místo pak bojovala čtyřčlenná skupinka Lai, Simone Corsi (Honda), Mirko Giansanti a Steve Jenkner (oba Aprilia). Nejlepší byl nakonec Lai, který na cílové rovince dokázal odrazit drtivý nápor Corsiho a dojel si pro nejlepší výsledek kariéry. Čtvrtý dojel Giansanti a pátý Jenkner. Markéta Janáková (Honda) dojela poslední 23.

Celkově si upevnil vedoucí místo Dovizioso s 208 body před druhým Hectorem Barberou (Aprilia) se 163 body a Locatellim se 156. Čtvrtý je Jorge Lorenzo (Derbi) se 134 body a pátý Pablo Nieto (Aprilia) se 114.

Poř. Jezdec Tým Čas Ztráta
1 Andrea DOVIZIOSO Kopron Team Scot 25'52.175  
2 Fabrizio LAI Metis Gilera Racing Team 26'03.257 11.082
3 Simone CORSI Kopron Team Scot 26'03.276 11.101
4 Mirko GIANSANTI Matteoni Racing 26'03.516 11.341
5 Steve JENKNER Rauch Bravo 26'03.694 11.519
6 Marco SIMONCELLI Rauch Bravo 26'06.666 14.491
7 Jorge LORENZO Caja Madrid Derbi Racing 26'17.454 25.279
8 Gabor TALMACSI Semprucci Malaguti 26'17.495 25.320
9 Tomoyoshi KOYAMA SP Tadao Racing Team 26'18.038 25.863
10 Toshihisa KUZUHARA Angaia Racing 26'22.347 30.172
11 Gino BORSOI Globet.com Racing 26'22.607 30.432
12 Thomas LUTHI Elit Grand Prix 26'22.737 30.562
13 Sergio GADEA Master - Repsol Team 125cc 26'24.345 32.170
14 Roberto LOCATELLI Safilo Carrera - LCR 26'25.146 32.971
15 Vesa KALLIO Team Hungary 26'34.125 41.950
16 Gioele PELLINO Abruzzo Racing Team 26'34.233 42.058
17 Suhathai CHAEMSAP Thai Honda Castrol/ERP 26'36.711 44.536
18 Manuel HERNANDEZ Angaia Racing 26'43.409 51.234
19 Jordi CARCHANO Matteoni Racing 26'43.458 51.283
20 Raymond SCHOUTEN Molenaar Racing 26'56.894 1'04.719
21 Lorenzo ZANETTI Sterilgarda Racing 27'04.004 1'11.829
22 Manuel MANNA Semprucci Malaguti 27'06.069 1'13.894
23 Marketa JANAKOVA Angaia Racing 27'28.425 1'36.250

250

Nejlepší startovní reakci měl sice Dani Pedrosa (Honda), ale nepodařila se mu první zatáčka a tak do ní jako první najížděl Toni Elias (Honda) před Randy de Punietem (Aprilia), Pedrosou a Hiroshi Aoyamou (Honda). Ve druhém kole se Pedrosa dostal na druhé místo a pustil se do Eliase. V dalším kole jej předjel a jal se diktovat tempo. Elias se s tím ovšem nehodlal smířit a držel se jej jako klíště, zatímco ostatní jezdci jim nestačili. V polovině závodu se Elias dokázal prosadit a na šest kol převzal vedení. Pravděpodobně ale musel nasadit mnohem více ze svých pneumatik, protože do závěrečné třetiny jej Pedrosa opět předjel a celkem jednoznačně mu začal ujíždět. Cílem nakonec projel na první pozici s náskokem přes 3 sekundy. Třetí místo si jednoznačně vyjel Aoyama, který doplnil trojici jezdců na hondách na stupních vítězů. Až čtvrté místo tentokrát zbylo na Sebastiana Porta (Aprilia). Na pátém místě dojel domácí Yuki Takahashi na další Hondě, která tak měla mezi nejlepší pěticí celkem čtyři stroje. Naši jezdci Kuba Smrž (Honda) ani Radomil Rous (Yamaha) dnes do cíle nedorazili.

Celkově si vedení upevnil Pedrosa s 234 body. Druhý de Puniet má 187 bodů a na třetím místě je Porto se 186 body. Elias je čtvrtý se 142 body a pátý je Alex de Angelis (Aprilia) se 114 bodíky. Smrž je se 12 body na 21. místě.

Poř. Jezdec Tým Čas Ztráta
1 Daniel PEDROSA Telefonica Movistar Honda 250 43'36.798  
2 Toni ELIAS Fortuna Honda 43'39.972 3.174
3 Hiroshi AOYAMA Telefonica Movistar Honda 250 43'52.789 15.991
4 Sebastian PORTO Repsol - Aspar Team 250cc 43'56.873 20.075
5 Yuki TAKAHASHI Dydo Miu Racing 44'02.248 25.450
6 Alex DE ANGELIS Aprilia Racing 44'10.249 33.451
7 Roberto ROLFO Fortuna Honda 44'19.882 43.084
8 Shuhei AOYAMA Team Harc-Pro 44'20.068 43.270
9 Franco BATTAINI Campetella Racing 44'25.571 48.773
10 Alex DEBON Wurth Honda BQR 44'28.798 52.000
11 Randy DE PUNIET Safilo Carrera - LCR 44'37.505 1'00.707
12 Yuzo FUJIOKA Endurance 44'38.270 1'01.472
13 Naoki MATSUDO Team UGT Kurz 44'38.918 1'02.120
14 Hugo MARCHAND Freesoul Abruzzo Racing Team 44'43.286 1'06.488
15 Hector FAUBEL Grefusa - Aspar Team 250cc 44'45.868 1'09.070
16 Choujun KAMEYA Burning Blood RT 44'48.889 1'12.091
17 Manuel POGGIALI MS ApriliaTeam 44'52.242 1'15.444
18 Taro SEKIGUCHI NC World Trade 44'54.282 1'17.484
19 Sylvain GUINTOLI Campetella Racing 44'54.551 1'17.753
20 Katsuyuki NAKASUGA SP Tadao Racing Team 45'04.092 1'27.294
21 Dirk HEIDOLF Grefusa - Aspar Team 250cc 45'21.044 1'44.246
22 Erwan NIGON Equipe GP de France - Scrab 45'22.623 11'45.825

MotoGP

Závod třídy MotoGP si opět odbyl nejdramatičtější okamžik hned v prvním kole. Tentokrát to byla přímo první zatáčka, kde došlo k hromadné kolizi šestice jezdců. Všemu tomuto peklu unikl Valentino Rossi (Yamaha), který sklápěl svou M1 do zatáčky na prvním místě, ale druhý John Hopkins (Suzuki) byl zasažen na vnitřní stopě se řítícím Lorisem Capirossim (Ducati) a v následné nepřehledné situaci ukončili své naděje také Max Biaggi, Colin Edwards, Nicky Hayden (všichni Honda) a Kenny Roberts (Suzuki). Z těch, kteří se dokázali tomuto zmatku vyhnout vyšel nejlépe Makoto Tamada (Honda), který se rychle dotáhl za Rossiho. Za něj se s malým odstupem zařadili Marco Melandri (Yamaha), Shinya Nakano (Kawasaki), Norick Abe (Yamaha), Sete Gibernau (Honda) a Carlos Checa (Yamaha).

Vedoucí dvojice si pomalu začala budovat náskok, ve skupince pronásledovatelů se Abe posunul před Nakana a zezadu se k nim pomalu blížila dvojice Troy Bayliss (Ducati) a Alex Barros (Honda). V šestém kole došlo k očekávanému okamžiku, Tamada na nejdelší rovince předjel Rossiho a bez potíží se mu začal pomaličku vzdalovat. Rossi se chvíli snažil držet jeho tempo, ale po dvou velmi širokých průjezdech zatáčkami to vzdal a soustředil se na udržení druhé pozice, protože na Tamadu dnes nikdo neměl. Věci se ale děly ve druhé skupině. V 10. kole pro technické potíže odstoupil Abe a tak zbyla dvojice Melandri a Nakano, na nějž již ztráceli Gibernau s Checou. Kolo později se již do Checy zakousli Bayliss s Barrosem, kteří jej hravě předjeli a vydali se stíhat Gibernaua. Ten se dnes opět trápil a rozhodně nepřipomínal na toho profesorsky jezdícího Gibernaua z úvodu sezóny. V 15. kole se dvojka stíhačů přehnala i přes Gibernaua a vypadala, že se pustí i do stíhání Melandriho a Nakana. Toho si byl asi vědom Nakano a jelikož asi jeho pneu Bridgestone byly v lepší kondici než Micheliny Melandriho, v 19. kole na něj tvrdě zaútočil a i když se v první chvíli zdálo, že Melandri odolá, výjezde ze zatáčky vyzněl pro Nakana. Ten se začal Melandrimu rychle vzdalovat, aby si své vynikající třetí místo pojistil. O kolo později skončily veškeré naděje pro výborně jedoucího Baylisse, který havaroval. Barros tak pokračoval ve stíhací jízdě sám a ve 21. kole se přehnal i přes Melandriho. Sice se snažil dostihnout i Nakana, ale ten jel tentokrát jak z partesu, jeho Kawasaki také šlapala jako nikdy předtím a třetí místo s přehledem uhájil.

Z vynikajícího vítězství se letos podruhé radoval Tamada, který prolomil prokletí japonských jezdců v Motegi, navíc přinesl vítězství na domácí půdě i pro Bridgestone, jehož skvělou výkonnost potvrdil třetím místem Nakano. Rossi si druhým místem upevnil celkové vedení. Čtvrtý Barros sice tentokrát na stupně vítězů nestačil, ale i tak byl jeho výkon letos jedním z těch lepších. Pátý dojel Melandri, který také již delší dobu čekal na slušný výsledek. Šesté místo Gibernaua naopak příliš povzbudivé není.

Celkově si vylepšil postavení na čele Rossi s 229 body, druhý Gibernau jich má 190 a bude mít co dělat, aby z toho ještě něco vytřískal. Třetí je i přes druhý výpadek v řadě Biaggi se 158 body. Čtvrtý je Barros se 115, ale mocně jej dotahuje pátý Tamada se 114 body.

Poř. Jezdec Tým Čas Ztráta
1 Makoto TAMADA Camel Honda 43'43.220  
2 Valentino ROSSI Gauloises Fortuna Yamaha 43'49.388 6.168
3 Shinya NAKANO Kawasaki Racing Team 43'56.616 13.396
4 Alex BARROS Repsol Honda Team 43'58.655 15.435
5 Marco MELANDRI Fortuna Gauloises Tech 3 44'06.797 23.577
6 Sete GIBERNAU Telefonica Movistar Honda Mot 44'10.598 27.378
7 Carlos CHECA Gauloises Fortuna Yamaha 44'19.054 35.834
8 Neil HODGSON D’Antin MotoGP 44'31.196 47.976
9 Ruben XAUS D’Antin MotoGP 44'33.101 49.881
10 Alex HOFMANN Kawasaki Racing Team 44'39.327 56.107
11 Olivier JACQUE Moriwaki WCM 45'04.457 1'21.237
12 Jeremy McWILLIAMS MS Aprilia Racing 45'10.903 1'27.683
13 Shane BYRNE MS Aprilia Racing 43'49.679 1 lap
14 Nobuatsu AOKI Proton Team KR 44'09.067 1 lap
15 Youichi UI WCM 45'35.870 1 lap
Miroslav Kudělka
Diskuze (0)