GP Katalánska – Pešek po pádu třináctý

GP Katalánska – Pešek po pádu třináctý

 

Sedmý závod silničního MS se jel v Barceloně. Po vynikajících bojích se sice Pešek radoval jen ze tří bodů, ale jinak jsme byli svědky krásných závodů. Z vítězství se radovali Koyama (KTM) ve 125, Lorenzo (Aprilia) ve 250 a Stoner (Ducati) v MotoGP.

Sedmý závod silničního MS se jel v Barceloně. Po vynikajících bojích se sice Pešek radoval jen ze tří bodů, ale jinak jsme byli svědky krásných závodů. Z vítězství se radovali Koyama (KTM) ve 125, Lorenzo (Aprilia) ve 250 a Stoner (Ducati) v MotoGP.

125 – Pešek upadl, ale přesto získal 3 body
Krásné počasí přivítalo jezdce na startu třídy 125 a ti předvedli skvělou bitvu od začátku do konce. Od startu šli do čela jezdci domácího týmu Bancaja Aspar Hector Faubel, Gábor Talmacsi a Sergio Gadea (všichni Aprilia). Za nimi jel Tomoyoshi Koyama (KTM), Bradley Smith (Honda) a náš Lukáš Pešek (Derbi). Celá tato skupinka se během prvních dvou kol odtrhla. Po dalších dvou kolech se k ní dokázala dotáhnout dvojice Pol Espargaro (Aprilia) a Randy Krummenacher (KTM). Zatímco v první polovině závodu skupině dominovala trojice Faubel, Talmacsi a Gadea, v polovině se do čela dostal náš Pešek. Vydržel na prvním místě sice jen jeden okruh, ale i nadále se pohyboval na čelních příčkách. Druhou polovinu závodu opanovali jezdci na strojích KTM. Především mladík Krummenacher předváděl nebývalé výkony, protože doposud se nedokázal dostat výše než na 11.místo v cíli. Předjížděl na rovinkách i v zatáčkách a v poslední čtvrtině závodu se dokonce prosadil až na čelo jezdeckého pole. Tou dobou se Pešek pohyboval na pátém místě a snažil se bojovat o posun vpřed. Čtyři kola před cílem jej ovšem zradily brzdy jeho Derbi a při pádu sestřelil i čtvrtého Faubela. Přes poruchu svůj stroj ještě zvedl a dojel do cíle na 13.místě. V posledním kole se strhla tuhá bitva o vítězství, v níž měl nejvíce sil Koyama na KTM. Druhý dojel Talmacsi a z fantastického třetího místa se radoval Krummenacher. Čtvrté místo zbylo na Gadeu a pátý dojel Espargaro.

Celkově se do vedení vyhoupl Talmacsi se 115 body. Na druhé místo se 102 body klesl Faubel. Pešek na třetím místě nasbíral zatím 94 bodů. Čtvrtý je Simone Corsi (Aprilia) s 80 body a pátý Gadea má na kontě bodů 79.

250 – Lorenzo letos po páté vítězí
Závod střední třídy se odehrával v podobné režii jako letos již několikrát. Od úvodních metrů šel do vedení Jorge Lorenzo (Aprilia), kterému sekundoval Andrea Dovizioso (Honda). Za touto dvojicí jeli Thomas Luthi (Aprilia), Mika Kallio (KTM), Alex Debon a Alex de Angelis (oba Aprilia). Vedoucí dvojice jela šíleným tempem, které dokázal držet je de Angelis. Tomu se podařilo všechny soupeře postupně předjet a dotáhnout se až za záda Doviziosova. Tou dobou Ital už poněkud ztrácel na Lorenza a ani de Angelis se k němu po předjetí Doviziosa, nedokázal přiblížit. Lorenzo jel strojově přesným tempem, kolo jako kolo a de Angelis i když se snažil, stále více ztrácel. Také Dovizioso na třetím místě byl ostatními k nedostižení, ale na vedoucí dvojici jeho Hondě chyběl výkon motoru,stejně jako v posledních dvou letech. Na čtvrtém místě jedoucí Luthi se až do 18. kola musel o svou pozici obávat,protože na divokou kartu jedoucí Debon se k němu pomalu, ale jistě blížil. V onom inkriminovaném okruhu však Debonovi podklouzlo zadní kolo a šel k zemi. Luthi mohl být v klidu a Debon se vrátil do závodu, aby jej dokončil na 16. místě.

Z vítězství se letos po páté radoval Lorenzo a nezadržitelně se řítí k dalšímu titulu. Druhý dojel de Angelis a přesto, že letos ještě neochutnal vítězství, nebyl ještě horší než čtvrtý. Třetí dojel Dovizioso stále strádající nevýkonným motorem své Hondy. Čtvrté místo Luthiho je neklamnou známkou jeho stoupající výkonnosti v premiérové sezóně ve 250. Pátý dokončil závod Alvaro Bautista (Aprilia), kterému se podařilo v posledním kole předjet Kallia a odsunout jej na šesté místo.

Náš Karel Abrahám (Aprilia) se po celá závod pohyboval ve druhé polovině druhé desítky a nakonec se probojoval na pěkné 14. místo.

Celkově vede Lorenzo se 153 body. Druhý je stále Dovizioso se 117 body, ale třetí de Angelis se k němu už dotáhl na rozdíl pouhých dvou bodů. Má jich na kontě 115. Čtvrté místo se 100 body drží Bautista. Pátý je Hector Barbera (Aprilia) se 71 body. Abrahám si drží 21. místo se 7 body.

MotoGP – Po tuhé bitvě vítězí Stoner
Závod prestižní třídy MotoGP přišlo sledovat 112 600 diváků. K jejich radosti se po startu ujal vedení Dani Pedrosa (Honda). Za ním jeli Casey Stoner (Ducati), John Hopkins (Suzuki), Valentino Rossi (Yamaha), Randy de Puniet (Kawasaki) a Toni Elias (Honda). Mimo prohození si pozic mezi de Punietem a Eliasem, proběhlo první kolo bez vážnějších změn. Zato nájezd do druhého kola již byl v režii Stonera, který na cílové rovince bez potíží předjel Pedrosu a ujal se vedení. V prvních chvílích to vypadalo, že si hned vytvoří bezpečný náskok, ale Pedrosa se rychle vzpamatoval a náskok stáhl ještě do konce téhož kola. Během druhého kola se nicméně začala tvořit vedoucí čtyřčlenná skupina,ve které si ve třetím kole prohodili třetí a čtvrté místo Rossi s Hopkinsem. Hopkins sice dokázal s Rossim držet krok a neztrácet, ale na útok neměl. Tuhá bitva plála o páté místo,kde si to rozdávali Elias, de Puniet a Marco Melandri (Honda). Naprosto neočekávaně se v sedmém kole z vítězství v této bitvě radoval fyzicky zbídačený de Puniet. Na své Kawasaki jel se zlomeninou klíční kosti starou tři týdny a naraženým kolenem z minulého týdne.

Na čele se zatím srovnávala vedoucí trojice Stoner, Pedrosa, Rossi, kterou stínoval Hopkins. Do 11. kola se Rossi připravoval na útok a v tomto okruhu se dostal před Pedrosu. O kolo později si také vyšlápl na Stonera, ale jen za cenu příliš pozdního brzdění. Stoner si podržel ideální stopu a na výjezdu ze zatáčky byl opět první. Po tomto útoku se situace poněkud zklidnila. Všichni čtyři na čele zajížděli prakticky rovnocenné časy. Na pátém místě jezdil v relativním klidu de Puniet, ale Elias se k němu opět začínal dotahovat. Svou snahu korunoval v 15. kole, kdy se zakouřilo z jeho motoru a závod pro něj skončil. Tím měl de Puniet po starosti a mohl se soustředit na dojetí do cíle s co nejmenší bolestí.

Druhá polovina závodu vypsaného na 25 okruhů přinesla fanouškům to nejlepší, co si jen mohou přát. Strhující bitva vedoucí dvojice byla bezpochyby tím nejlepším v dosavadních závodech. Rossi se snažil Stonera porazit a bylo vidět, že do této vize dává úplně vše. Stejně k souboji ovšem přistoupil i Stoner. Třetí Pedrosa sice neztrácel, ale také neměl dost sil se do boje zapojit. Čtvrtý Hopkins od 16. kola začal pomalu ztrácet a v okamžiku nejtěžších bojů o vítězství již byl mimo kontakt a jel osaměle jako čtvrtý. V 18. kole se Rossi opět pustil do útoku a byla to fantastická podívaná. Tři zatáčky jeli se Stonerem vedle sebe a celou dobu nebylo jisté, kdo bude pokračovat na vedoucí pozici, ale nakonec to byl Rossi. Jeho radost trvala jen necelé kolo, protože na následné cílové rovince zase zaútočil Stoner. Celá situace se opakovala, Rossi se držel jako klíště a opět celé tři zatáčky jízdy na hranici pádu všichni čekali, kdo z těch dvou povolí. Tentokrát vyhrál Stoner, ale bylo to jen o chlup. Boj však stále nekončil. Rossi vyčkával v závěsu po celé další, dvacáté, kolo a zaútočil v poslední dvojzatáčce – úspěšně! Posunul se do vedení, ale vydržel tam jen do konce cílové rovinky následující po útoku. Stonerova Ducati jej převálcovala a odsunula na druhé místo. Celé 21. kolo jel Rossi v těsném závěsu za zadním kolem Stonerova stroje, nicméně stále musel dávat pozor na třetího Pedrosu. Ten sice neútočil, ale jakoukoli chybu mohl ihned potrestat.

Nájezd do 22. kola přinesl další velký Rossiho útok. Naprosto nečekaně se mu podařilo na konci cílové rovinky dostat před Stonera a převzít vedení. Jeho cit pro nalezení naprosto ideálního brzdného bodu v tu chvíli slavil velké vítězství. Tento okamžik pro předjetí se ukázal jako velmi vhodný, protože v následující technické pasáži se Rossimu podařilo vytvořit nepatrný náskok, který se mu podařilo udržet i při nájezdu do 23. kola. Stoner se pokusil o útok a vypadalo to, že úspěšný, ale když přišlo na brzdy, byl Rossi opět vpředu. Mladý Australan nic nevzdával a 23. kolo nasadil těsné Rossiho stínování. Výsledkem byl těsný nájezd do cílové rovinky, který pro Rossiho znamenal ztrátu vedení. Stoner zatáhl za plyn a přehnal se kolem něj jako vítr. To již do cíle zbývaly pouhá dvě kola. Rossi tlačil co mohl, ale Stoner mu nedal sebemenší šanci. Nenechal mu ani skulinku a cílovou čáru proťal o 0,069 sekundy dříve než Rossi. Třetí dojel se ztrátou 0,39 sekundy domácí Pedrosa. Na čtvrtém místě, o 7,8 sekundy později, dojel osamocený Hopkins. Vynikající páté místo vybojoval de Puniet i když se k němu v závěru hodně blížil dotahující Loris Capirossi (Ducati). Další pohromu zaznamenal úřadující šampión Nicky Hayden (Honda), který dojel 11. se ztrátou 36 sekund.

Celkově si vedení upevnil Stoner se 140 body. Druhý Rossi má na kontě 126 bodů. Třetí Pedrosa jich nasbíral 98. Čtvrtý Melandri má 75 bodů a pátý Vermuelen jich má stejně jako šestý Hopkins 72.

Holding Unipetrol díky stabilnímu provozu rafinérií zdvojnásobil svůj zisk Holding Unipetrol díky stabilnímu provozu rafinérií zdvojnásobil svůj zisk

Čistý zisk petrochemického holdingu Unipetrol ve třetím…

Pečení může být lepší než sex, myslí si režisér Ofir Raul Graizer Pečení může být lepší než sex, myslí si režisér Ofir Raul Graizer

Kolnoa v hebrejštině znamená kino. Stejně se jmenuje také…

 

Štítky KTM Honda Suzuki

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Krátké svezení s Citroënem C3 Aircross: Stylový pohodář

Krátké svezení s Citroënem C3 Aircross: Stylový pohodář

Dnes 08:00

Malé SUV z dílny Citroënu je na českém trhu nabízeno se čtyřmi motory. V příštím roce se však nabídka kompletně promění, z důvodu příchodu přísnějších emisních norem.




Blesk.cz

Das Filmfest v Praze představí na 30 německy mluvených snímků. Pořadatelé ho zahájili v papučích

Das Filmfest v Praze představí na 30 německy…

Das Filmfest zahajovali organizátoři ve středu 18. října v Lucerně v papučích. Prý už se tady cítí jako doma. V…

Domácí kaštanová tinktura a mast: Návod na jejich výrobu

Domácí kaštanová tinktura a mast: Návod na jejich výrobu

Kaštanová tinktura a kaštanová mast jsou skvělými pomocníky na oteklé nohy, křečové žíly a hemoroidy, ale i…

 

iSport.cz

Mrázek střídal Howarda po 16 minutách. Prohru s Torontem neodvrátil

Mrázek střídal Howarda po 16 minutách. Prohru s…

Petr Mrázek z Detroitu zasáhl do středečního duelu NHL v Torontu od 16. minuty za nepříznivého stavu 1:3,…

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí mu fintu nespolkl

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí…

Gerard Piqué se opět dostal do centra dění. Tentokrát nebyly na vině jeho výkony, výroky na adresu hlavního…

 

Reflex.cz

Národní rezervace Ustjurt: Promění tento kazašský přírodní klenot těžba ropy a plynu v pustinu?

Národní rezervace Ustjurt: Promění tento kazašský…

Kazachstán chce být do roku 2050 jedním ze třiceti nejbohatších států světa. K tomu mu má dopomoci těžba ropy a…

Vylepšeme český pracovní trh, podpořme zkrácené úvazky

Vylepšeme český pracovní trh, podpořme zkrácené úvazky

V Česku máme nyní nejnižší nezaměstnanost v EU, to je jistě pozitivní skutečnost. Nicméně vše není růžové ani na…