GP Katalánska – První vítězství pro Ducati a Capirossiho

GP Katalánska – První vítězství pro Ducati a Capirossiho

 

Stejně jako v sobotu i dnes se nad okruhem Montmelo poblíž Barcelony rozlilo úmorné vedro, které provázelo šestý podnik letošního 16tidílného seriálu MS...

Stejně jako v sobotu i dnes se nad okruhem Montmelo poblíž Barcelony rozlilo úmorné vedro, které provázelo šestý podnik letošního 16tidílného seriálu MS. GP Katalánska se stala kořistí domácího Dani Pedrosy (Hodna) ve 125, Francouze Randy de Punieta (Aprilia) ve 250 a Lorise Capirossiho (Ducati Desmosedici) v MotoGP.

Nejlepší startovní reakci ve třídě 125 předvedl domácí Hector Barbera (Aprilia), který se ze čtvrté startovní pozice ujal vedení. Za něj se zařadili Italové Andrea Dovizioso (Honda) a Lucio Cecchinello, Youchi Ui, Pablo Nieto a Steve Jenkner (všichni Aprilia). Během prvních dvou kol se do čela posunula dvojice Cecchinello a Dovizioso a tato dvojice si pravidelně v každém kole prohazovala pořadí. Na čele se utvořila skupinka devíti jezdců do které mimo zmíněných patřili ještě Casey Stoner, Alex de Angelis (Aprilia) a Dani Pedrosa (Honda). Ve třetině závod z ní odpadl Stoner, který havaroval, o dvě kola později havaroval také Ui a ve 14. kole po zbytečné chybě také Cecchinello. Naopak dotáhl se do ní mladičký Thomas Luthi (Honda) jedoucí za český tým Elit Grand Prix. Dvě kola po pádu Cecchinella se po kolizi poroučeli ze závodu Dovizioso a Barbera a na čele již zbyla jen pětice jezdců, kde hrál překvapivě důležitou roli právě Luthi. Mladý Švýcar jedoucí letos svou první kompletní sezónu v MS znamenitě využíval znalostí okruhu, kde v přestávce mezi GP Francie a Itálie dokázal jednoznačně zvítězit ve Španělském mistrovství. V poslední čtvrtině závodu se téměř stále pohyboval na druhé příčce. Ve 20. kole však zavelel k rozhodujícímu útoku Pedrosa a ujal se vedení, což využili i další jezdci ve skupince a mimo Jenknera se všichni přes Luthiho přehnali. O kolo později však svou snahu na domácí trati nezvládl Nieto a havaroval. Zbyla tedy čtveřice Pedrosa, de Angelis, Luthi a Jenkner. Nájezd do posledního kola nejlépe zvládl Luthi a posunul se do vedení před Pedrosu, de Angelis jel třetí a Jenkner poměrně rezignovaně čtvrtý. Na protilehlé delší rovince však Pedrosa zvolil lepší stopu a Luthiho opět odsunul na druhé místo a již vedoucí pozici udržel. Dojel si tak pro své třetí letošní vítězství před Luthim, který zajel první pódium kariéry, třetí dokončil de Angelis a čtvrtý Jenkner. Na pátém místě se ztrátou téměř 20 sekund dojel Stefano Perugini (Aprilia). Zatím největší úspěch zaznamenaly stroje KTM, které oba dojely do cíle na bodovaných místech. Roberto Locatelli dokonce na 10. místě, zatímco Arnaud Vincent skončil 14.

V celkovém hodnocení si na vedoucí pozici pojistil Pedrosa se 116 body, druhé místo i přes nedokončený závod udržel Cecchinello s 91 body. Na třetí místo se posunul Jenkner se 73 body a opět odsunul Doviziosa s 67 body na čtvrté místo. Luthi se dnešním úspěchem vyhoupl na 10. místo se 39 body.         Závod 250 se v mnohém podobal závodu o týden dříve v Itálii. Nejlépe odstartoval Manuel Poggiali (Aprilia) následován Sebastianem Portem (Honda) a smečkou Aprilií pod vedením Randy de Punieta, pak Fonsi Nieta, Anthonyho Westa a Franca Battainiho. Ještě v prvním kole se ve vedení vystřídali Porto a posléze de Puniet. Ve druhém kole se vedení ujal domácí Nieto, ale byl pod soustředěným tlakem de Punieta a v následujících kolech se ve vedení několikrát vystřídali. Totálně nevydařený start měl Toni Elias (Aprilia), který se z první řady propadl až do poloviny druhé desítky a tvrdě dotahoval. Když ve 13. kole odstupoval Poggiali pro technické potíže ze druhého místa, okupoval již Elias čtvrtou příčku a dotahoval se k vedoucí trojici. Ta sice byla jasně daná, ale také roztahaná, když vedoucí de Puniet jel s náskokem téměř 2 sekundy. Třetí jel skvěle pracující West. Když se blížil závěr závodu, Nieto na druhém místě Westovi poněkud poodskočil a začal se blížit de Punietovi. Situace vyvrcholila tři kola před koncem ve 21. okruhu, kdy Nieto využil rychlosti svého stroje a na cílové rovince de Punieta předjel. I přes mohutnou podporu domácího publika však neměl sílu Francouzovi poodjet a ten jej o kolo později na stejném místě opět předjel. Ve stejném místě jako Pedrosa ve 125 chtěl i Nieto strhnout vedení na svou stranu, ale de Puniet zaujal na konci protilehlé rovinky obrannou vnitřní stopu a vedení udržel. V následujících metrech se již Nieto k ničemu nedostal a de Puniet si dojel pro své premiérové vítězství. Nieto skončil druhý a pro první stupně vítězů kariéry si dojel třetí West. Čtvrtý dojel nakonec Elias a na výborném pátém místě dokončil osaměle jedoucí Naoki Matsudo (Yamaha). Neuspěli tentokrát jezdci Hondy, když porto po skvělém začátku dokončil až 7. a Roberto Rolfo dokonce až 9.

Naši jeli po celý závod na pozicích kolem 20. místa a na body opět nedosáhli. Kuba Smrž (Honda) havaroval v posledním kole, zatímco Lukáš Pešek (Yamaha) dojel 16. a naprosto přesně tak zastoupil Jardu Huleše, který letos získal již tři tato umístění.

V celkovém hodnocení i přes dnešní výpadek stále vede Poggiali s 88 body, ale jeho vedení není již zdaleka tak jednoznačné. Jezdci na druhém až čtvrtém místě mají všichni shodně 81 bodů a jsou zde seřazeni podle počtu vítězství, tedy druhý Elias, třetí de Puniet a čtvrtý Nieto. Na pátou příčku klesl Rolfo se 76 body. Smrž je se třemi body 25.

Také závod třídy MotoGP měl průběh hodně podobný závodu v Itálii. Nejrychleji se od startovní čáry odlepil Olivier Jacque (Yamaha YZR-M1), ale do první zatáčky najížděl jako první Loris Capirossi (Ducati Desmosedici) před nečekaně skvěle startujícím Valentinem Rossim, třetím Manuelem Gibernauem (oba Honda RC211V) a čtvrtým Jacquem. Pátý jel Max Biaggi (Honda RC211V) před Shinyou Nakanem a Alexem Barrosem (oba Yamaha YZR-M1). Již první kolo přineslo nečekané vedení pro Rossiho, zatímco Jacque klesl na šesté místo a naopak Biaggi se posunul na čtvrté. V dalších třech kolech se Biaggi snažil několikrát dostat před Gibernaua, ale podařilo se mu to až ve 4. kole. To již vedoucí čtveřice jela s menším náskokem před další skupinou. Tam v 5. kole převzal taktovku Carlos Checa (Yamaha YZR-M1) a vydal se stíhat vedoucí skupinku. V sedmém kole se za Checou vydal také Nakano a oba se snažili dotáhnout na čelo.

Střední část závodu se podobala současným závodům F1. Vedoucí čtveřice jela v pravidelném, nepříliš vysokém tempu, aby šetřila pneumatiky a dvojice Checa, Nakano se jí pomaličku přibližovala. Změna nastala v 16. kole, kdy chtěl vedoucí Rossi poněkud zvýšit tempo, ale jednu ze zatáček vyjel zeširoka a Capirossi převzal vedení. O kolo později však Rossi vyrobil opravdovou hrubku, když příliš rychle najel těsně za Capirossiho vnějším obloukem a udělal si delší výlet do bezpečnostní pískové zóny. Tento výlet jej stál pokles na šesté místo a ztrátu zhruba 10 sekund na Capirossiho. V tento okamžik začal opravdový závod. Vedoucí Capirossi se rozjel naplno, aby si vybudoval co možná největší náskok, zatímco Rossi začal tlačit snad až za hranicí fyzikálních zákonů a zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým. S Rossiho chybou vycítil svou příležitost také Gibernau a ve 20. kole se dostal před Biaggiho na druhé místo. O tři kola později již byl Rossi těsně za Nakanem a během jediného okruhu se před něj dostal a zvládl také Checu a na druhý pokus i Biaggiho. Ve 24., předposledním, kole předjel i druhého Gibernaua a ihned se vydal za Capirossim. Ten si však stihnul vyjet náskok již 3 sekundy a udržoval s Rossim prakticky stejné tempo. V předposledním kole se ještě strhla mezi Biaggim a Gibernauem bitva o třetí příčku, kterou však nezvládl Biaggi a lehce havaroval. Svůj stroj sice ještě zvedl, ale dojel až jako 14. Poslední kolo zase přineslo ještě bitvu o čtvrté místo mezi Nakanem a Checou. Španěl však Nakanovi předjetí vrátil a dojel si tak pro čtvrté místo.

Svůj první závod letos tedy vyhrál Capirossi a byla to i premiéra pro nové stroje Ducati. Vítězství již v šestém závodě je obrovský úspěch také proto, že jak sám vítěz prohlásil, motorka potřebuje ještě hodně doladit. Rossi opět předvedl, že je absolutní jednička a i když jednou za dva roky vyrobí školáckou chybu, dokáže vše dramaticky dohnat. Gibernau třetím místem potvrdil letošní výborné výsledky a domácímu publiku jistě udělal radost. Pro Checu je čtvrté místo prvním slušným výsledkem sezóny a je jen otázkou, stane-li se pravidlem, nebo zase zapadne na chvost první desítky. Pátý Nakano udržel vysoký standard z Mugella. Šestý dojel Tohru Ukawa (Honda RC211V) a zachraňoval tak výsledek týmu po Biaggiho chybě a opět kvalitní sedmé místo si vyjel Makoto Tamada (Honda RC211V). Stejně jako v Itálii se prokousával polem z chvostu a měl by si pořádně natrénovat starty, aby mohl jezdit ještě výše. Po výpadku v Itálii nepříliš uspokojivý výsledek zajel i Alex Barros (Yamaha YZR-M1), který skončil osmý.

V průběžném hodnocení stále jasně vede Rossi se 135 body před druhým Gibernauem s 88 a třetím Biaggim s 85 body. Na čtvrté místo se již vyhoupl Capirossi s 61 body, který má bilanci buď na bedně nebo bez bodu. Na 5. místo klesl Barros s 54 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…