GP Malajsie – Capirossi podruhé v řadě vítězem

GP Malajsie – Capirossi podruhé v řadě vítězem

 
 

Tradiční pekelné podmínky přivítaly motocyklové silničáře při GP Malajsie na okruhu v Sepangu. Vysoká teplota kolem 40°C a vysoká vlhkost dávaly všem zabrat.

Tradiční pekelné podmínky přivítaly motocyklové silničáře při GP Malajsie na okruhu v Sepangu. Vysoká teplota kolem 40°C a vysoká vlhkost dávaly všem zabrat. Nejlépe se s nimi vypořádali Thomas Luthi (Honda) ve 125, Casey Stoner (Aprilia) ve 250 a Loris Capirossi (Ducati) v MotoGP.

MotoGP

Po vynikajícím víkendu v Motegi minulý týden, se v kvalifikaci opět skvěle předvedl Loris Capirossi (Ducati) a do závodu startoval z pole position. Tentokrát se mu však start vydařil na jedničku a do první zatáčky najížděl na první pozici. Za něj se narovnali Marco Melandri (Honda), Shinya Nakano (Kawasaki), Nicky Hayden (Honda), Kenny Roberts (Suzuki), Sete Gibernau (Honda) a Valentino Rossi (Yamaha). Zatímco Capirossi na čele jel nikým neohrožován, za ním se situace rychle měnila. Nakano se v prvním kole snadno dostal před Melandriho na druhé místo a Rossi se posunul před Robertse na šestou příčku. V nájezdu do první zatáčky druhého kola však Melandri Nakanovi vysvětlil, že jej předjíždět nemá a odsunul jej zpět na třetí příčku. Vpřed začal postupovat i Gibernau, který celkem snadno předjel Haydena a chystal si útok na třetího Nakana. Ten přišel v nájezdu do poslední zatáčky druhého kola. Gibernau se dostal na vnitřní stranu zatáčky a právě když byl vedle Nakana, uklouzlo mu přední kolo. Nakano sice chvíli odolával, ale nakonec jej energie rozjeté Gibernauovy Hondy poslala k zemi také. Pro oba tím závod skončil dříve, než pořádně začal. Gibernau bude mít jistě o čem přemýšlet.

Díky tomuto pádu se poněkud oddělila vedoucí dvojice, ale také se udělal prostor pro zrychlujícího Haydena. Ten díky rekordnímu kolu dokázal dvojici rychle dotáhnout a ještě ve třetím kole se dostal před Melandriho na druhé místo. Melandri se sice trochu snažil odolávat, ale viditelně ztrácel a ve čtvrtém kole jej předjel i dotahující se Rossi. V následujících třech kolech to vypadalo, že Hayden půjde i do útoku na Capirossiho, ale zkušený Ital to nepřipustil a výsledkem byl Haydenův následný pozvolný propad na třetí místo za Rossiho v osmém kole. V těch okamžicích asi začalo být Haydenovi trochu více horko, protože po nevydařeném startu se z hranice druhé desítky probíjel vpřed Carlos Checa na druhé Ducati. Ve stejném kole předjel Melandriho a mohutně stahoval ztrátu na vedoucí trojici. Na čele se ovšem schylovalo k veliké bitvě mezi Rossim a Capirossim. V 11. kole Rossi úspěšně zaútočil na vedoucí místo,ale vydržel na něm jen do poslední zatáčky stejného kola, kde udělal drobnou chybu a Capirossi jej elegantně podjel. Na konci cílové rovinky ale zřejmě Capirossi špatně odhadl situaci, nebo Rossiho pustil, ale Rossi se opět ujal vedení. Na čele vydržel celá dvě kola, když jej ve 14. kole Capirossi bez ostychu opět předjel a již mu až do konce závodu nedal příležitost k útoku. Naopak sám Rossi musel v závěru závodu zbystřit smysly, protože skvěle jedoucí Checa se v 17. kole, po tuhém boji s Haydenem, dostal na třetí příčku a v posledním kole se na Rossiho dotáhl na nebezpečnou vzdálenost. Bohužel pro Checu, bylo již příliš pozdě na jakýkoli útok.

Po zcela bezchybném výkonu se ze druhého vítězství v řadě radoval Capirossi. Druhý Rossi si svým umístěním dojel pro sedmý titul mistra světa. Vynikající formu strojů Ducati a pneumatik Bridgestone potvrdil třetím místem skvěle jedoucí Checa. Letos poprvé nezbylo na stupních vítězů místo pro jezdce na strojích Honda. Co se asi děje? Jezdci této značky se seřadili na dalších místech v pořadí Hayden, Melandri a Max Biaggi. Výrazné zlepšení formy zaznamenali i u Suzuki, protože Roberts dovedl svůj stroj na pěkném sedmém místě, když odolal i snahám Alexe Barrose (Honda) na osmém místě. Zklamáním je asi 9. místo pro Johna Hopkinse (Suzuki), který si po startu z první řady zřejmě představoval lepší výsledek. Bohužel pokažený start se se slabším strojem dohání těžko. První desítku uzavřel Colin Edwards (Yamaha), kterému se nějak nedaří navázat na pěkné výsledky před letní přestávkou.

Celkově již nemůže být předstižen Rossi s 281 body a je mistrem světa. Druhé místo si stále drží Biaggi se 159 body. Na třetí příčku se vyšvihl Capirossi se 142 body. Čtvrtý je Edwards se 139 body a pátý je Melandri se 137 body.

250

Do závodu třídy 250 startoval z nejlepší pozice stejný jezdec jako v Japonsku před týdnem, Hiroshi Aoyama (Honda). Dnes však nedokázal ze svého postavení vytěžit maximum a na vedoucí příčku se v první zatáčce zařadil jeho týmový kolega Dani Pedrosa (Honda) startující ze druhého místa. Za něj se zařadili Casey Stoner, Alex de Angelis (oba Aprilia), Aoyama, Randy de Puniet a Sebastian Porto (oba Aprilia). Pedrosa na čele ale nevydržel ani polovinu kola, když se před něj dostali jak Stoner tak i de Angelis. Stoner navíc nasadil pekelné tempo a i de Angelis měl co dělat, aby se jej dokázal udržet. Hned v prvním kole havaroval Andrea Dovizioso (Honda) a s ním šel k zemi i Radomil Rous (Honda). Závěr druhého kola přinesl téměř šok, když v předposlední zatáčce havaroval ze třetího místa Pedrosa. Vedoucí dvojici tak odpadl důležitý a silný soupeř. Stoner se pak chopil nabídnuté příležitosti a využil ji naprosto bezchybně, když si s náskokem dojel pro letošní třetí vítězství. Ani druhý de Angelis se nemusel potýkat se žádnými soupeři a i on dojel do cíle osamoceně. Naproti tomu o třetí místo se ve druhé polovině závodu strhla velká bitva mezi Portem, de Punietem a Aoyamou. Dlouho byl na třetím místě Japonec, al jakmile jej předjel de Puniet, už se nedokázal vrátit. O dvě kola později jej předjel i Porto, který si nakonec vyšlápl i na de Punieta a ukořistil třetí příčku. Na Francouze tak zbyla čtvrtá, bramborová příčka. Aoyama skončil jako nejlepší Honda na pátém místě.

Našim se příliš nedařilo. Rous skončil v kotrmelcích hned v prvním kole a Jakub Smrž (Honda) zase musel do boxů řešit potíže se strojem. Na trať se sice vrátil, ale jeho ztráta byla beznadějná a do cíle dojel jako poslední 19.

Celkově stále vede Pedrosa s 226 body. Druhý Stoner dnes hodně stáhl a má na kontě 188 bodů. Třetí je i přes pád Dovizioso se 144 body. Čtvrtý Aoyama se k němu dotahuje se 134 body a pátý de Angelis má na kontě 129 bodů. Smrž je 20. a Rous 21. oba s 11 body.

125

Závod třídy se odehrál pod taktovkou Thomase Luthiho (Honda), který sice nedokázal odstartovat z pole position na prvním místě, ale na konci prvního kola již pole vedl. V následujícím průběhu se dokázal vzdálit všem pronásledovatelům, které v první linii tvořili jezdci KTM Mika Kallio, Gábor Talmacsi a Julian Simon. Kallio však potvrdil své mistrovské ambice a svým kolegům dokázal ujet a dotáhnout se na Luthiho. V závěrečných kolech pak Kallio na Luthiho vyvíjel neskutečný tlak, ale Luthi udržel nervy na uzdě a cíl proťal jako první s nepatrným rozdílem 0,002 sekundy před druhým Kalliem. Zbylá dvojice jezdců KTM musela bojovat s Mattiou Pasinim a Hectorem Faubelem (oba Aprilia) a nakonec jim podlehla. Třetí viděl cíl Pasini a čtvrtý dojel Faubel. Na Talmacsiho zbylo páté a Simona šesté místo.

Naši jezdci si vedli střídavě. Lukáš Pešek (Derbi) dojel 12. a připsal si na konto 4 body, Karel Abrahám (Aprilia) nedokončil ani první kolo závodu.

Celkově si vedení upevnil Luthi se 189 body. Druhý Kallio je však se 181 body stále velmi blízko. Třetí Talmacsi má 131 bodů, čtvrtý Pasini 127 a pátý Marco Simoncelli (Aprilia) 124 bodů. Pešek je s 22 body na 19.místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…