GP Německa – Pešek skvěle třetí

 

Slunné počasí přivítalo na německém Sachsenringu téměř 94 tis. Diváků a ti viděli napínavé boje až do posledních metrů. Z vítězství se radovali Mattia Pasini (Aprilia) ve 125, Yuki Takahashi (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

Slunné počasí přivítalo na německém Sachsenringu téměř 94 tis. Diváků a ti viděli napínavé boje až do posledních metrů. Z vítězství se radovali Mattia Pasini (Aprilia) ve 125, Yuki Takahashi (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

125 – Pešek třetí, letos již potřetí na bedně
Lukáš Pešek (Derbi) startoval letos již po druhé z pole position a opět se mu jej nepodařilo proměnit ve vytoužené vítězství. Start se mu příliš nevydařil a první kolo uzavíral na 6. příčce, ale než se stačila utrhnout vedoucí skupina, podařilo se mu do ní dotáhnout. Po několik kol se pohyboval i na druhé příčce a společně s Mattiou Pasinim a Alvarem Bautistou (oba Aprilia) se mu podařilo odjet zbytku pole. Po většinu závodu tak bylo jasné, že o vítězi se rozhodne mezi touto trojicí. V závěrečných kolech se Peškovi dokonce dařilo dostat i na vedoucí příčku, ale cílovou pásku nakonec proťal až jako poslední z této trojice. Z vítězství se radoval Pasini o 0,01 sekundy před Bautistou a Pešek zaostal o 0,111 sekundy. Po skvělém výkonu tak letos již potřetí ochutnal stupně vítězů. Již dvakrát měl k vítězství velmi blízko a tak se jej snad ještě letos dočká. Třeba v Brně... Čtvrtý dojel Hector Faubel (Aprilia) se ztrátou 9,298 sekundy a pátý Simone Corsi (Gilera) necelou desetinu za ním.

Celkově vede Bautista s 205 body, druhý Mika Kallio (KTM) jich má 141, třetí Pasini 137, čtvrtý Faubel 123, pátý Sergio Gadea (Aprilia) 120 a šestý Pešek 102. Pešek letos již nasbíral více bodů jak za celou svou dosavadní kariéru v MS.

MotoGP – Rossi opět ukázal kdo je králem této třídy
Od startu odjel nejlépe Dani Pedrosa (Honda) z pole position a ujal se vedení, následován Kenny Robertsem (KR211V) a Nicky Haydenem (Honda), kteří startovali z první řady. Nejlepší start do závodu však předvedl, letos jinak nevýrazný, Makoto Tamada (Honda), který z desáté startovní pozice zaujal hned 4. místo. Až za ním jeli Marco Melandri (Honda) a Loris Capirossi (Ducati). Výborně odstartoval i Valentino Rossi (Yamaha), který se z 11. místa na roštu během prvních desítek metrů posunul na 8. místo. Pedrosa na čele ale nevydržel moc dlouho, protože ještě v prvním kole jej sesadil jeho kolega Hayden, kterému se povedlo velmi rychle dostat jak před Robertse tak i před něj. Ve druhém kole se propadl Roberts, když jej v jednom místě předjel jak Melandri tak i Tamada. V těch okamžicích již ale na jeho záda dýchal zrychlující Rossi. Následující dvě kola přinesla trochu klidu, ale byl to klid před bouří. Ve 4. kole šel Rossi před Robertse a když se připravoval na další postup, zaútočil před ním jedoucí Tamada na cílové rovince na Melandriho a k překvapení všech postoupil na třetí místo. Vydržel tam sice jen do dalšího, 8. kola, ale i tak na sebe po dlouhé době hodně upozornil. Melandri se svým návratem na třetí příčku tak rozjel, že hned o kolo později předjel i Pedrosu a dostal se na druhé místo. Ve stejném kole se také Rossi pustil do Tamady, ale i když jej předjel, na cílové rovince jej zase musel pustit před sebe, protože Tamada dnes lítal jako v době své největší slávy v roce 2004. Rossi si musel ještě chvíli počkat a v 10. kole mu již Tamada nedokázal vzdorovat.

Po třetině závodu jela na čele stále kompaktní sedmičlenná skupina, kterou v 11. kole svou chybou rozbil Roberts. V nájezdu do poslední zatáčky příliš prudce zabrzdil přední kolo, upadl a smetl také vynikajícího Tamadu. Pro oba tak skončil velmi slibně rozjetý závod. Vývoj na čele se však touto událostí nijak nezklidnil, protože Rossi dokázal jezdit rychlejší časy než ostatní členové skupiny a dával to náležitě najevo. Ve 12. kole se dostal na druhé místo přes Pedrosu a o kolo později ve stejném místě, předposlední zatáčce, se probil do vedení i přes Melandriho. Od tohoto okamžiku to byl on, kdo diktoval tempo. Přestože se ale snažil jak mohl, nepodařilo se mu ostatním jezdcům ujet a tak musel bojovat až do samotného konce. Nikdo jej sice přímo neatakoval, protože trojice Melandri, Hayden, Pedrosa sváděla tuhý boj mezi sebou, ale na pozoru musel být stále. Dvě kola před cílem na něj přeci jen zaútočil Melandri a ve stejném místě jej dokázal předjet. Tato situace ale vydržela jen jeden okruh a opět levá zatáčka po prudkém sjezdu přinesla vedení Rossimu. Ten se v posledním kole dokázal vyvarovat chyby a díky nasazení silně defenzivní stopy se mu podařilo odolat intenzivním Melandriho nájezdům. Ten dělal co mohl, ale nakonec se musel spokojit se druhým místem. Třetí dojel Hayden, těsně před Pedrosou. Páté místo vybojoval pomalu se uzdravující Capirossi, který velkou část závodu odjezdil bez přímého kontaktu se soupeři. Také šestý Shinya Nakano (Kawasaki) i přes snahu dohnat Capirssiho, jezdil většinu času sám. Sedmé místo těsně uhájil Chris Vermuelen (Suzuki), kterého v závěru intenzivně atakoval, po zranění navrátivší se, Sete Gibernau (Ducati). Devátý dojel Carlos Checa (Yamaha) a nejlepší desítku uzavřel John Hopkins (Suzuki).

Celkově si vedení stále drží Hayden se 169 body, na druhé místo se posunul Rossi se 143 body. Třetí příčka připadla na Pedrosu se 140 body. Čtvrtý Melandri se 134 body a pátý je Capirossi se 118 body.

250 – Takahashi podruhé vítězí
Jorge Lorenzo (Aprilia) startující z pole position dnes svou roli nezvládl a hodně se propadl, ale první kolo končil již opět na třetím místě. Ovšem ve druhém kole se již ujal vedení a vše nasvědčovalo jeho dalšímu dominantnímu výkonu. Jeho vláda trvala až do 9. kola kdy jej předjel Alex de Angelis (Aprilia). Tou dobou stále nic nenasvědčovalo tomu, že by Yuki Takahashi (Honda) mohl bojovat o vítězství, protože se pohyboval na pátém místě. Jeho cesta vzhůru započala v 15. kole, kdy předjel Andreu Doviziosa (Honda). V 17. kole předjel Hectora Barberu (Aprilia) a dostal se na třetí místo. Ve 22. kole se mu podařilo předjet druhého Lorenza a zavěsit se za de Angelise. Vedoucí trojici se podařilo odpoutat zbytku pole a bylo jasno o účastnících závěrečného boje o vítězství. Až do poslední zatáčky se mohl na vítězství těšit de Angelis, ale Takahashi se dokázal dostat na vnitřek zatáčky a protáhnout se před něj. De Angelis se sice ještě snažil odpovědět na cílové rovince, ale zvedlo se mu přední kolo, musel ubrat a bylo rozhodnuto. Třetí dojel se sekundovou ztrátou Lorenzo. Čtvrtý dojel osamělý Dovizioso se ztrátou 4 sekund a pátý s 9 sekundami ztráty Barbera.

Náš Kuba Smrž (Aprilia) většinu závodu jezdil mimo bodované příčky, ale v posledním kole se mu podařilo předjet dva soupeře a dojet na 14. místě pro dva body.

Celkově se do vedení pro delší době vrátil Lorenzo se 174 body. Druhý Dovizioso má na kontě 172 bodů. Vítězstvím se Takahashi posunul na třetí místo se 133 body a de Angelise tak odsunul za svá záda se 131 body. Pátý je Hiroshi Aoyama (KTM) se 116 body. Smrž je s 34 body na 13. místě.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 

Štítky Honda Suzuki KTM

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 





 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal Dádu a Trumpovou! Jednu zval i na smrt!

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal…

75. narozeniny by dnes oslavil Jiří Štaidl (†30), bratr hudebníka Ladislava Štaidla (72) a textař, který napsal…

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná Plíšková a šílící Strýcová

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná…

Tohle bylo drama jako řemen! Téměř dvě a tři čtvrtě hodiny dřely na kurtu v osmifinále Australian české tenistky…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…