GP Německa – Pešek skvěle třetí

 

Slunné počasí přivítalo na německém Sachsenringu téměř 94 tis. Diváků a ti viděli napínavé boje až do posledních metrů. Z vítězství se radovali Mattia Pasini (Aprilia) ve 125, Yuki Takahashi (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

Slunné počasí přivítalo na německém Sachsenringu téměř 94 tis. Diváků a ti viděli napínavé boje až do posledních metrů. Z vítězství se radovali Mattia Pasini (Aprilia) ve 125, Yuki Takahashi (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

125 – Pešek třetí, letos již potřetí na bedně
Lukáš Pešek (Derbi) startoval letos již po druhé z pole position a opět se mu jej nepodařilo proměnit ve vytoužené vítězství. Start se mu příliš nevydařil a první kolo uzavíral na 6. příčce, ale než se stačila utrhnout vedoucí skupina, podařilo se mu do ní dotáhnout. Po několik kol se pohyboval i na druhé příčce a společně s Mattiou Pasinim a Alvarem Bautistou (oba Aprilia) se mu podařilo odjet zbytku pole. Po většinu závodu tak bylo jasné, že o vítězi se rozhodne mezi touto trojicí. V závěrečných kolech se Peškovi dokonce dařilo dostat i na vedoucí příčku, ale cílovou pásku nakonec proťal až jako poslední z této trojice. Z vítězství se radoval Pasini o 0,01 sekundy před Bautistou a Pešek zaostal o 0,111 sekundy. Po skvělém výkonu tak letos již potřetí ochutnal stupně vítězů. Již dvakrát měl k vítězství velmi blízko a tak se jej snad ještě letos dočká. Třeba v Brně... Čtvrtý dojel Hector Faubel (Aprilia) se ztrátou 9,298 sekundy a pátý Simone Corsi (Gilera) necelou desetinu za ním.

Celkově vede Bautista s 205 body, druhý Mika Kallio (KTM) jich má 141, třetí Pasini 137, čtvrtý Faubel 123, pátý Sergio Gadea (Aprilia) 120 a šestý Pešek 102. Pešek letos již nasbíral více bodů jak za celou svou dosavadní kariéru v MS.

MotoGP – Rossi opět ukázal kdo je králem této třídy
Od startu odjel nejlépe Dani Pedrosa (Honda) z pole position a ujal se vedení, následován Kenny Robertsem (KR211V) a Nicky Haydenem (Honda), kteří startovali z první řady. Nejlepší start do závodu však předvedl, letos jinak nevýrazný, Makoto Tamada (Honda), který z desáté startovní pozice zaujal hned 4. místo. Až za ním jeli Marco Melandri (Honda) a Loris Capirossi (Ducati). Výborně odstartoval i Valentino Rossi (Yamaha), který se z 11. místa na roštu během prvních desítek metrů posunul na 8. místo. Pedrosa na čele ale nevydržel moc dlouho, protože ještě v prvním kole jej sesadil jeho kolega Hayden, kterému se povedlo velmi rychle dostat jak před Robertse tak i před něj. Ve druhém kole se propadl Roberts, když jej v jednom místě předjel jak Melandri tak i Tamada. V těch okamžicích již ale na jeho záda dýchal zrychlující Rossi. Následující dvě kola přinesla trochu klidu, ale byl to klid před bouří. Ve 4. kole šel Rossi před Robertse a když se připravoval na další postup, zaútočil před ním jedoucí Tamada na cílové rovince na Melandriho a k překvapení všech postoupil na třetí místo. Vydržel tam sice jen do dalšího, 8. kola, ale i tak na sebe po dlouhé době hodně upozornil. Melandri se svým návratem na třetí příčku tak rozjel, že hned o kolo později předjel i Pedrosu a dostal se na druhé místo. Ve stejném kole se také Rossi pustil do Tamady, ale i když jej předjel, na cílové rovince jej zase musel pustit před sebe, protože Tamada dnes lítal jako v době své největší slávy v roce 2004. Rossi si musel ještě chvíli počkat a v 10. kole mu již Tamada nedokázal vzdorovat.

Po třetině závodu jela na čele stále kompaktní sedmičlenná skupina, kterou v 11. kole svou chybou rozbil Roberts. V nájezdu do poslední zatáčky příliš prudce zabrzdil přední kolo, upadl a smetl také vynikajícího Tamadu. Pro oba tak skončil velmi slibně rozjetý závod. Vývoj na čele se však touto událostí nijak nezklidnil, protože Rossi dokázal jezdit rychlejší časy než ostatní členové skupiny a dával to náležitě najevo. Ve 12. kole se dostal na druhé místo přes Pedrosu a o kolo později ve stejném místě, předposlední zatáčce, se probil do vedení i přes Melandriho. Od tohoto okamžiku to byl on, kdo diktoval tempo. Přestože se ale snažil jak mohl, nepodařilo se mu ostatním jezdcům ujet a tak musel bojovat až do samotného konce. Nikdo jej sice přímo neatakoval, protože trojice Melandri, Hayden, Pedrosa sváděla tuhý boj mezi sebou, ale na pozoru musel být stále. Dvě kola před cílem na něj přeci jen zaútočil Melandri a ve stejném místě jej dokázal předjet. Tato situace ale vydržela jen jeden okruh a opět levá zatáčka po prudkém sjezdu přinesla vedení Rossimu. Ten se v posledním kole dokázal vyvarovat chyby a díky nasazení silně defenzivní stopy se mu podařilo odolat intenzivním Melandriho nájezdům. Ten dělal co mohl, ale nakonec se musel spokojit se druhým místem. Třetí dojel Hayden, těsně před Pedrosou. Páté místo vybojoval pomalu se uzdravující Capirossi, který velkou část závodu odjezdil bez přímého kontaktu se soupeři. Také šestý Shinya Nakano (Kawasaki) i přes snahu dohnat Capirssiho, jezdil většinu času sám. Sedmé místo těsně uhájil Chris Vermuelen (Suzuki), kterého v závěru intenzivně atakoval, po zranění navrátivší se, Sete Gibernau (Ducati). Devátý dojel Carlos Checa (Yamaha) a nejlepší desítku uzavřel John Hopkins (Suzuki).

Celkově si vedení stále drží Hayden se 169 body, na druhé místo se posunul Rossi se 143 body. Třetí příčka připadla na Pedrosu se 140 body. Čtvrtý Melandri se 134 body a pátý je Capirossi se 118 body.

250 – Takahashi podruhé vítězí
Jorge Lorenzo (Aprilia) startující z pole position dnes svou roli nezvládl a hodně se propadl, ale první kolo končil již opět na třetím místě. Ovšem ve druhém kole se již ujal vedení a vše nasvědčovalo jeho dalšímu dominantnímu výkonu. Jeho vláda trvala až do 9. kola kdy jej předjel Alex de Angelis (Aprilia). Tou dobou stále nic nenasvědčovalo tomu, že by Yuki Takahashi (Honda) mohl bojovat o vítězství, protože se pohyboval na pátém místě. Jeho cesta vzhůru započala v 15. kole, kdy předjel Andreu Doviziosa (Honda). V 17. kole předjel Hectora Barberu (Aprilia) a dostal se na třetí místo. Ve 22. kole se mu podařilo předjet druhého Lorenza a zavěsit se za de Angelise. Vedoucí trojici se podařilo odpoutat zbytku pole a bylo jasno o účastnících závěrečného boje o vítězství. Až do poslední zatáčky se mohl na vítězství těšit de Angelis, ale Takahashi se dokázal dostat na vnitřek zatáčky a protáhnout se před něj. De Angelis se sice ještě snažil odpovědět na cílové rovince, ale zvedlo se mu přední kolo, musel ubrat a bylo rozhodnuto. Třetí dojel se sekundovou ztrátou Lorenzo. Čtvrtý dojel osamělý Dovizioso se ztrátou 4 sekund a pátý s 9 sekundami ztráty Barbera.

Náš Kuba Smrž (Aprilia) většinu závodu jezdil mimo bodované příčky, ale v posledním kole se mu podařilo předjet dva soupeře a dojet na 14. místě pro dva body.

Celkově se do vedení pro delší době vrátil Lorenzo se 174 body. Druhý Dovizioso má na kontě 172 bodů. Vítězstvím se Takahashi posunul na třetí místo se 133 body a de Angelise tak odsunul za svá záda se 131 body. Pátý je Hiroshi Aoyama (KTM) se 116 body. Smrž je s 34 body na 13. místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr…

Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel

Na českém hotelovém trhu se koncem tohoto roku usadí nový…

Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností

Zhruba dvě třetiny firem v Česku jsou zajištěny proti…

Veřejné zakázky stále cílí hlavně na nejnižší cenu Veřejné zakázky stále cílí hlavně na nejnižší cenu

Podíl veřejných soutěží, ve kterých je hlavním kritériem…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Dnes 12:49

Nový agregát z kopřivnických dílen splní normu Euro 6. Bude mít osm nebo dvanáct válců.




Blesk.cz

Pacienti dostávali „koktejl“ smrti. Sériově vraždil anesteziolog, tvrdí policie

Pacienti dostávali „koktejl“ smrti. Sériově vraždil…

Před soudem ve Francii stanul anesteziolog podezřelý z úmyslné otravy minimálně sedmi pacientů. Policie ho viní…

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

 

iSport.cz

Úžasná jízda Češky! Vondroušová sbírá tituly, vyhrála 91 % zápasů

Úžasná jízda Češky! Vondroušová sbírá tituly,…

Třicet čtyři odehraných zápasů, 31 výher, dva turnajové triumfy, dvě účasti v semifinále, téměř 91 procentní…

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté hvězdy k hipsterovi

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté…

Všechno nejlepší! Karel Poborský dnes slaví pětačtyřicetiny jako jedna z největších postav v historii českého…

 

Reflex.cz

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám příšerně, dokáže mít sex jen s vlastní sestrou

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám…

Britský herec Tom Hardy (39), známý třeba z předloňských multioscarových snímků Revenant Zmrtvýchvstání a Šílený…

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard a fabrik jen komická figurka

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard…

Základem úspěchu Andreje Babiše je jeho podnikání, bez něj by mu image lidového politika byla k ničemu, říká…