GP Německa – Rossi letos po osmé zvítězil

GP Německa – Rossi letos po osmé zvítězil

 
 

Desátý podnik letošního ročníku MS silničních motocyklů se jel na nejkratším okruhu seriálu na německém Sachsenringu. Z vítězství se radovali Mika Kallio (KTM) ve 125, Dani Pedrosa (Honda) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

MotoGP

Závod třídy MotoGP byl sice odstartován na 30 kol, ale po pěti kolech byl zastaven, protože John Hopkins (Suzuki) ošklivě havaroval a zůstal nehybně ležet na vozovce. Po rychlé pomoci traťových komisařů se však nakonec zvedl a s kulháním byl schopen chůze. Tou dobou již ve startovním poli nebyli jezdci Kawasaki - Olivier Jacque a Alex Hofmann, kteří měli hned po startu v první zatáčce kolizi s Shane Byrnem (Proton-KTM). Ještě odstoupil James Ellison (Blata WCM) a pádu se neubránil ani Troy Bayliss (Honda). Do druhé části závodu, která byla vypsána na 25 okruhů nejlépe odstartoval z pole position Nicky Hayden (Honda), následován Valentinem Rossim (Yamaha), Alexem Barrosem, Sete Gibernauem, Maxem Biaggim (Honda) a Shinyou Nakanem (Kawasaki). Hned v úvodních zatáčkách se Gibernau posunul před Barrose a vedoucí pětice se začala okamžitě oddělovat. Ve druhém kole se před vedoucího Haydena dostal nejdříve Rossi a následně také Gibernau a v následujícím kole se Gibernau posunul na vedoucí pozici.

V následujících deseti kolech se Gibernau snažil vytvořit si alespoň drobný náskok, ale dokázal odskočit jen na necelé půl sekundy. Jakkoli se očekávalo, že dvojice Gibernau a Rossi ujede ostatním, nakonec se tak nestalo, naopak ve 13. kole se přes Rossiho na druhé místo dokázal protlačit Hayden. Na této pozici vydržel celých sedm kol až do kola 19., kdy jej Rossi opět bravurně předjel. Do konce závodu chybělo ještě šest kol a ve vzduchu visel velký otazník, jestli Gibernau dokáže odolat závěrečnému Rossiho náporu. Ten začal naplno tři kola před cílem, kdy Gibernau odrazil první a o kolo později druhý útok. Do posledního kola najížděl s drobným náskokem a již se zdálo, že by mohl konečně získat své letošní první vítězství. V nájezdu do první zatáčky posledního kola však chyboval, vyjel až k vnějšímu okraji dráhy a Rossi jej pohodlně předjel. Navíc si stihl vypracovat téměř 0,6 sekundový náskok, který si již v posledním kole nenechal vzít. Do cíle tak dorazil na prvním místě opět Rossi a připsal si na své konto letošní osmý triumf a v historických tabulkách se dostal na třetí příčku se 76 vítězstvími, když vyrovnal výkon legendárního Mike Hailwooda. Skvěle tak oslavil svou 150 GP. Druhý Gibernau jen opět může zpytovat svědomí, nad svou chybou. Výborné třetí místo si vyjel Hayden, který tak stylově oslavil své sobotní 24. narozeniny.

Čtvrtou příčku si tři kola před cílen nakonec dokázal vybojovat Biaggi, kterému se po dlouhém boji podařilo předjet Barrose. Zajímavé bylo sledovat jezdce na šestém místě, jímž byl Nakano. Ten se v úvodní fázi závodu propadl o příčku níže na sedmé místo za Lorise Capirossiho (Ducati), který v první třetině závodu zajížděl vynikající časy a mohutně vedoucí skupinu dotahoval. Pak mu ale odešla enormně zatížená levá strana pneumatiky a začal se propadat. Naopak Nakanovi se dařilo držet vysoké tempo a po Capirossim převzal otěže dotahujícího jezdce. V jednu chvíli to dokonce vypadalo, že dvojice Biaggi, Barros budou mít se zeleným jezdcem velké potíže. Nakonec se tak ale nestalo a Nakano dokázal jen udržovat výsledný odstup kolem dvou sekund. V každém případě však zajel svůj letošní nejlepší výsledek. Přestože dojel „až“ šestý, jeho ztráta na vítěze byla jen 4,55 sekundy. Naopak sedmý Marco Melandri (Honda) se sice po dvou pádem končících závodech konečně dostal do cíle, ale jeho hvězdná forma z úvodu sezóny je zatím v nenávratnu, protože se v celém závodě nedokázal vedoucí skupině ani přiblížit. Také osmé místo Colina Edwardse (Yamaha) není po dvou úspěšných závodech právě to co by si od něj fanoušci i on sám přáli. Capirossiho anabáze s ještě ne zcela konkurenceschopnými pneumatikami Bridgestone pokračovala i dnes, když byl v úvodu schopen jet stejně rychle jako špička, ale tempo nedokázal udržet po celý závod. Nejlepší desítku uzavřel Makoto Tamada (Honda), který zase naopak po přestupu na obutí Michelin nemůže najít svou bývalou slávu z dob na Bridgestonech.

Celkově je v čele Rossi s 236 body s masivním náskokem 120 bodů na druhého Melandriho. Na třetí příčku se se 115 body dnešním výsledkem posunul Gibernau. Nabité pořadí udržuje i čtvrtý Edwards se 114 body a pátý Biaggi se 113 body.

250

Závod třídy 250 byl tentokrát na pořadí konání až jako poslední a po minulém výjimečném závodě v Doningtonu se do popředí vrátili o stejní jezdci, kteří jej okupují celou dosavadní sezónu. Nejlepší start do závodu předvedl Jorge Lorenzo (Honda) před Hiroshi Aoyamou a Dani Pedrosou (Honda). Dvojice Lorenzo a Pedrosa se v pátém kole pustila do tvrdého boje o třetí příčku, když Lorenzo útočil ze čtvrtého místa a svůj manévr nezvládl a havaroval. Došlo ovšem ke kontaktu, který odnesl i Pedrosův výfuk. Poškození se ale ukázalo jako nevýznamné a tak vedoucí muž průběžného hodnocení mohl pokračovat v boji o vavříny. Ve 12. kole se dokázal dostat do vedení a rychle si před druhým Alexem de Angelisem (Aprilia) vybudoval bezpečný náskok kolem 8 sekund. Do cíle tak dojel na prvním místě a připsal si letošní páté vítězství. Druhý de Angelis se dokázal letos po třetí dostat na stupně vítězů. Třetí místo si ve strhujícím souboji trojice jezdců vydobyl Aoyama před Andreou Doviziosem (Honda) a Sebastianem Portem (Aprilia). Tuto trojici v cíli dělily necelé tři desetiny sekundy.

Našim jezdcům se dnes nepodařilo dostat na bodovaná místa, když Kuba Smrž (Honda) dojel jako 16. Od 15. příčky jej dělilo jen 0,06 sekundy. Radek Rous (Honda) dojel se ztrátou jednoho kola na 20. místě.

Celkově si vedení upevnil Pedrosa se 181 body. Druhý je Casey Stoner (Aprilia) se 131 body a třetí Dovizioso jich má 124. Čtvrté místo drží Porto s 96 body a pátý je Randy de Puniet (Aprilia) s 89. Rous je 20. s 8 body a Smrž 21. se 6 body.

125

Závod nejslabší třídy byl poznamenán obrovským množstvím pádů a jeden z nich jej dokonce předčasně ukončil. Závod nedokončilo celkem 14 jezdců a po pádu Manuela Poggialiho (Gilera) ve 21. kole byl závod zastaven a ředitelstvím posléze ukončen podle výsledků po 20. kole. Důvodem bylo to, že Poggialiho stroj zůstal ležet na trati a nebylo možné jej bezpečně odstranit. O vítězství se bojovalo až do závěrečných metrů a nejlépe z tohoto boje vyšel Mika Kallio (KTM), který proťal cílovou pásku o 0,134 sekundy dříve než Thomas Luthi (Honda) a o dalších 0,15 sekundy byl v cíli třetí Marco Simoncelli (Aprilia). Malinko vzadu (0,2 sekundy) zůstal čtvrtý Gábor Talmacsi (KTM). O další sekundu zpět dojel do cíle pátý vítěz minulého závodu Julian Simon (KTM), a těsně v jeho závěsu proťal cílovou čáru jako šestý náš Lukáš Pešek (Derbi). Poprvé tak letos dokázal předvést v závodě výsledek, ke kterému již několikrát nakročil v kvalifikaci. Karel Abrahám (Aprilia) dojel 17.

Celkově se do vedení dostal Luthi se 119 body. Druhý Kallio má 116 bodů a třetí Talmacsi 113. Čtvrtý Simoncelli se 101 body již malinko ztrácí a pátý je Mattia Pasini (Aprilia), který dnes nedojel, se 100 body. Pešek si s 18 body polepšil na 19. místo.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Honda KTM Proton Suzuki

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…