Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Pacifiku, Motegi – Biaggiho dominance

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
GP Pacifiku v Motegi přinesla opět zajímavé souboje, i když v obou vyšších kubaturách se odehrávaly až o druhé místo. Ve 125 zvítězil Hector Barbera (Aprilia), ve 250 také španěl Toni Elias (Aprilia) a v MotoGP se radoval Max Biaggi (Honda).

GP Pacifiku v Motegi přinesla opět zajímavé souboje, i když v obou vyšších kubaturách se odehrávaly až o druhé místo. Ve 125 zvítězil Hector Barbera (Aprilia), ve 250 také španěl Toni Elias (Aprilia) a v MotoGP se radoval Max Biaggi (Honda).

Do závodu 125 nejlépe odstartoval Dani Pedrosa (Honda) následován Hectorem Barberou, Gáborem Talmacsim a Stefanem Peruginim (všichni Aprilia). Ještě v prvním kole se ale vedení ujal Barbera, což mu však dlouho nevydrželo, jelikož Pedrosa zase převzal první pozici. Jakmole se na ni dostal začal se postupně všem vzdalovat. Již to vypadalo, že o vítězi je rozhodnuto, ale v 15. kole ztratil šroubek z přední vidlice a musel dramaticky zvolnit. To jej stálo nejen jeho čtyřsekundový náskok, ale také vedoucí pozici. Čtveřice Barbera, Casey Stoner (Aprilia), Andrea Dovizioso (Honda) a Jorge Lorenzo (Derbi) se před něj docela snadno dostala a začala si to tvrdě rozdávat o vítězství. Po většinu této doby měl navrch Barbera, zatímco Lorenzo dvě kola před cílem udělal naprosto zbytečnou chybu a havaroval. Rozplynula se mu tak možnost obhájit své vítězství z Brazílie. V předposledním kole se Barbera po krátkém zaváhání zase vrátil do vedení a hlavní změny pořadí se odehrávaly na druhém a třetím místě, kde Stoner s Doviziosem předváděli skvělé předjížděcí manévry. Barbera nakonec své vítězství uhájil před druhým Stonerem a třetím Doviziosem. V samotném závěru ještě Pedrosa neodolal tlaku Peruginiho a Steva Jenknera (Aprilia), kteří se dostali před něj a nakonec dojel šestý. Sedmý skončil Mika Kallio na KTM a opět potvrdil, proč si jej rakouská továrna vybrala.

V celkovém pořadí si i nadále udržel vedoucí pozici Pedrosa se 198 body. Druhý Perugini dnes jeho náskok o tři body stáhl a má jich celkem 159. Třetí je se 147 body Alex de Angelis (Aprilia) a čtvrtý je Dovizioso se 146 body. Pátý je Pablo Nieto (Aprilia) se 132 body a dnešní vítěz Barbera je šestý se 130 body.

Nejlepší reakci na startovní světla měl ve 250 Randy de Puniet následován Toni Eliasem (oba Aprilia) za něž se zařadili Roberto Rolfo (Honda), Manuel Poggiali (Aprilia) a Sebastian Porto (Honda). Ještě během prvního kola se do vedení dostal Elias a od toho okamžiku si postupně začal budovat náskok. Skvěle startující de Puniet však velice záhy neudržel tempo vedoucí skupinky a propadl se až na sedmé místo. Před něj se ještě dostala domáci dvojice Hiroshi Aoyama a Yuki Takahashi (oba Honda) jedoucí na divoké karty. Zatímco Elias si v poklidu jezdil na vedoucí pozici o druhé místo se sváděla tuhá bitva mezi trojicí Rolfo, Poggiali a Porto. Její rozuzlení se trochu přiblížilo, když pět kol před cílem havaroval Porto a boj se zúžil na dva jezdce. Poggiali zaujal druhou pozici a Rolfo se jej držel jako klíště. Ve 22. kole, tedy předposledním, však na Poggialiho nekompromisně zaútočil a i přes jeho tuhý odpor, kdy si ještě dvakrát prohodili místa, jej zdolal. Rolfo okamžitě nasadil zdrcující tempo, na které Poggiali nedokázal odpovědět a v posledním kole Rolfo dokonce zajel svůj nejrychlejší čas. Elias si tedy dojel pro své letošní čtvrté vítězství, zatímco Rolfo pro třetí druhé místo. Poggialiho, dojel na třetím místě. Dvojice Japonců sváděla neméně tuhý boj o čtvrté místo a nakonec se z něj radoval Takahashi, Aoyama dojel pátý. Šestý se ztrátou 20 sekund na Eliase dojel de Puniet.

Z našich jezdců se cíle dočkal pouze Kuba Smrž (Honda), který dojel 18. Lukáš Pešek (Yamaha) skončil hned v prvním kole po havárii. Jarda Huleš odstoupil v devátém kole pravděpodobně kvůli technickým potížím.

Celkové vedení si i nadále udržel Poggiali s 206 body před druhým Rolfem se 188 a třetím Eliasem se 176 body. Na čtvrté místo klesl de Puniet se 172 a pátý je Fonsi Nieto (Aprilia) se 151 body.

Závod třídy MotoGP si nejlépe rozjel Sete Gibernau následovám Maxem Biaggim, Nicky Haydenem, Valentinem Rossim (všichni Honda), Lorisem Capirossim (Ducati) a Makoto Tamadou (Honda). Rossi se během prvního kola posunul na třetí místo před Haydena a vytvořila se jakási vedoucí trojice Gibernau, Biaggi a Rossi s minimálním náskokem před poněkud ztrácejícím Haydenem. Za ním vznikla větší mezera, kterou se snažil překlenout Tamada, jenž se poměrně brzy dostal před Capirossiho. Ve třetím kole se do vedení dostal Biaggi, což nenechalo klidným Rossiho, který se o kolo později posunul před Gibernaua na druhé místo a vydal se za mírně poodjíždějícím Biaggim. Mezi tím se do této skupinky dotáhl Tamada. Zdálo se, že Rossi opět zkouší na Biaggiho svou obvyklou taktiku, ale tentokrát to byl právě on, kdo v sedmém kole udělal hrubku a vyjel z trati. Naštěstí svůj stroj v bezpečnostní zóně zvládl a vrátil se na trať. V tu chvíli jel na 9. místě, těsně za Marcem Melandrim (Yamaha). O kolo později se dostal Tamada již na třetí místo za Gibernaua. Biaggi po zjištění, že Rossi na něj netlačí změnil taktiku a začal pravidelně zvyšovat svůj náskok díky profesorsky čisté jízdě, zatímco druhý Gibernau musel hlídat dotírajícího Tamadu. Na Rossim však výlet z trati nenechal pražádné následky a začal jeho velká stíhací jízda. V 10. kole již jel pátý, když díky výkonnějšímu stroji poměrně snadno na rovince předstihl Alexe Barrose (Yamaha), který zde loni vyhrál svůj první závod na čtyřtaktu Honda.

V této době to již pěkně vřelo mezi Tamadou a Gibernauem. Japonec hnán domácím publikem útočil kde se dalo a několikrát se na krátkou dobu dostal před nechybujícího Španěla. Ten však vždy na výjezdu ze zatáčky dokázal kontrovat a dostat se zpět na druhé místo. Jelikož se tato skupinka věnovala souboji, nemohla zdaleka docílit tak rychlých časů, jako zezadu se blížící Rossi, který vystřihoval jeden rekordní čas za druhým a stlačil jeho hodnotu dokonce o dvě desetiny níže než byl loňský kvalifikační rekord Daijira Katoa! V 17. kole se již Rossi dotáhl k bojující trojici a o kolo později začal postupovat vpřed. Nejdříve to odnesl Tamada, kterého zároveň předjel i Hayden a tak klesl až na páté místo. Předjetí Haydena Rossimu trvalo téměř celý další okruh, neboť mladý Američan jezdí notně rozevlátým stylem a jeho předjetí není právě jednoduché. Když už se před něj dostal, jen o okamžik později se vypořádal i s Gibernauem. Zdálo se, že se Rossi ještě vydá stíhat Biaggiho, ale přesto, že se před Gibernaua dostal poměrně snadno, nepodařilo se mu od něj odpoutat a musel jej neustále kontrolovat. Poslední slovo ještě neřekl také Tamada, který v předposledním kle velice nekompromisním a tvrdým podjetím předstihl Haydena a vydal se ještě stíhat Gibernaua. V posledním kole se jej ve stejné zatáčce pokusil předjet, ale došlo k jejich vzájemné kolizi a Gibernau musel do bezpečnostní zóny. Tamada vše ustál a dojel do cíle za vítězným Biaggim a Rossim jako třetí. Gibernau výlet také zvládl a dojel jako pátý za čtvrtým Haydenem. Biaggi tak letos podruhé vyhrál, ale poprvé přímo na trati, zatímco Rossi se dopustil letos podruhé školácké chyby.

Po závodě však byly výsledky změněny na základě rozhodnutí ředitelství závodu, které diskvalifikovalo Makoto Tamadu za nebezpečnou jízdu. Na třetí místo se tak posunul Hayden. První nehonda byl pátý Marco Melandri (Yamaha) před šestým Barrosem. Pro první body si přijel nobu Aoki na čtyřdobém Protonu, když dojel 14. Potěšil také Akiry Ryo (Suzuki) jedoucí na divokou kartu, když vybojoval solidní 10. místo.

Celkově stále vede Rossi s 282 body před Gibernauem s 224 a Biaggim se 199 body. Čtvrtý je Capirossi se 131 body před Troyem Baylissem (Ducati) se 112.

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)