reklama


GP Portugalska, Estoril – Návrat Rossiho dominance

 

Za slunečného počasí se odjel 11. závod letošního silničního MS motocyklů na okruhu v portugalském Estorilu. Z vítězství se radovali Pablo Nieto (Aprilia) ve 125, Toni Elias (Aprilia) ve 250 a Valentino Rossi (Honda) v MotoGP.

Za slunečného počasí se odjel 11. závod letošního silničního MS motocyklů na okruhu v portugalském Estorilu. Z vítězství se radovali Pablo Nieto (Aprilia) ve 125, Toni Elias (Aprilia) ve 250 a Valentino Rossi (Honda) v MotoGP.

       Závod třídy do 125 se startoval na dva pokusy, protože v prvním kole došlo k havárii Youchi Uie (Gilera) a Simoncelliho. Na trati zůstaly úlomky jejich strojů a závod byl po zastaven. Druhý start následoval po 20 minutách a již proběhl bez vážnějších komplikací. Nejlépe odstartoval Stefano Perugini (Aprilia) před Gáborem Talmacsim, Dani Pedrosou (oba Honda), Alexem de Angelisem (Aprilia) startujícím z pole position, Stevem Jenknerem (Aprilia) a Jorge Lorenzem (Derbi). Také po restartu došlo v prvním kole ke kolizi mezi Luciem Cecchinellem, přes kterého padl Gino Borsoi (oba Aprilia). Během druhého kola se do vedení posunul Pedrosa a dlouhou dobu vodil pole zatímco v jeho závěsu se postupně vytvořila skupina čítající 11 jezdců. Touto skupinou se postupně prodíral vpřed Hector Barbera (Aprilia), který startoval z 22. pozice a v 9. kole kdy Pedrosa přišel díky de Angelisovi o vedení již jel třetí. V 11. kole se ujal vedení a snažil se vytvořit si náskok, což se mu ovšem nepodařilo. Ve 14. kole došlo k důležitému okamžiku, když Perugini upadl, Andrea Dovizioso (Honda) jedoucí za ním musel vyjet z trati a vedoucí skupina se rozdělila. Na čele zůstala čtveřice Barbera, Pablo Nieto (Aprilia), de Angelis a Pedrosa za nimiž jela s menší ztrátou skupina vedená Arnaudem Vincentem poprvé sedlajícím Aprilii. Ve vedoucí skupině v závěru hrála prim dvojice Nieto, Barbera, která si nedarovala ani centimetr trati i přesto, že je ze stejného týmu. V posledních třech kolech si 7x vyměnili místa, přičemž poslední změna se udála až na cílové čáře a více radosti přinesla Nietovi. Ten si dojel pro své první vítězství kariéry. Druhý skončil Barbera před de Angelisem a čtvrtým Pedrosou. Vincent se k Aprilii vrátil povzbudivým pátým místem, což je jeho letošní nejlepší výsledek. Šestý Lorenzo zopakoval svůj letošní nejlepší výkon z Katalánska. Mika Kallio (KTM) byl diskvalifikován pro nedodržení minimální hmotnosti.

       Celkově si vedení udržel Pedrosa se 175 body před Peruginim se 137 a de Angelisem se 124 body. Čtvrté místo drží Dovizioso se 120 body a na páté se posunul Nieto se 113.

Ve 250 měl nejlepší reakci na startovní světla Toni Elias (Aprilia) před Sebastianem Portem (Honda), Randy de Punietem, Alexem Debonem (oba Aprilia), Robertrm Rolfem (Honda) a Manuelem Poggialim (Aprilia). Z této šestice záhy odpadl Debon a zbylá pětice si začala vytvářet náskok před zbytkem pole. Po dlouhé době se určitý čas mohl radovat z pobytu na vedoucí pozici Porto, kterého však v polovině závodu vystřídal Elias. Španěl si začal vytvářet náskok a zbytek závodu již jel osaměla na čele pole. Bitva se tak soustředila na druhé místo, kde měl každou chvíli navrch někdo jiný. V závěrečné části již poněkud zaostával de Puniet a tak se boj soustředil na trojici Poggiali, Porto a Rolfo. Do posledních dvou kol najížděl na nejlepší pozici Poggiali před Portem a Rolfem. Dvojice na Hondách si však nedarovala vůbec nic. Vyvrcholení nastalo v posledním kole, kdy v esíčku Porto přehnal svou snahu a narazil do Rolfa. Porto upadl, Rolfo musel vyjet zatáčku zeširoka a toho využil de Puniet k posunu na třetí místo. Ze třetího letošního vítězství se tak letos radoval Elias před Poggialim a de Punietem. Na Rolfa tak díky ataku Porta zbylo nevděčné čtvrté místo. Porto svůj stroj ještě zvedl a dojel do cíle se ztrátou 25 sekund jako pátý. Našim jezdcům Kubovi Smržovi (Honda) ani Lukáši Peškovi (Yamaha) se nepodařilo dojet do cíle.

       Celkové pořadí stále vede Poggiali se 165 body před druhým Eliasem se 151 a třetím Rolfem se 148 body. Tlačenice pokračuje i dále, protože čtvrtý de Puniet má 146 a pátý Fonsi Nieto (Aprilia) 143 bodů. Smrž je 23. s 12 body.

K závodu třídy MotoGP se po krásném boji v Brně vzhlíželo s očekáváním dalšího skvělého souboje. Opak byl pravdou a vše se vrátilo do starých kolejí, kdy si Valentino Rossi (Honda) dělal s ostatními co chtěl. Nejlépe odstartoval Max Biaggi (Honda) před Lorisem Capirossim (Ducati), Manuelem Gibernauem (Honda), Rossim, Troyem Baylissem (Ducati) a Olivierem Jacquem (Yamaha). Ve druhém kole se rychle posunoval vpřed Rossi, protože Biaggi na vedoucí pozici nasadil velice rychlé tempo a začal si vytvářet nebezpečně se tvářící náskok. Na konci druhého kola již jel druhý a vydal se stíhat Biaggiho. Tato dvojice tak poněkud odskočila od dvojice Capirossi, Gibernau, která zase odskočila Baylissovi. K tomu se přidali Tohru Ukawa (Honda), Marco Melandri a Alex Barros (oba Yamaha). Barros postupně propadl a nahradil jej Carlos Checa (Yamaha).

       Na čele se prakticky nic nedělo. Rossi si oťukával Biaggiho a Capirossi s Gibernauem se je snažili dotáhnout. V 11. kole udělal Capirossi chybu a projel zatáčku zeširoka, čehož využil Gibernau k posunu na třetí příčku. Přesně v polovině závodu, ve 14. kole, zaútočil Rossi a převzal vedení. Nasadil tři rychlá kola a Biaggimu ujel o zhruba jednu sekundu. Tím bylo všem dramatům na čele závodu konec. Jediné vzrušení ještě přichystala dvojice bojující o třetí místo, protože Capirossimu se podařilo dotáhnout ztrátu, kterou měl na Gibernaua a v nájezdu do posledního kola jej předjel. Nevyvaroval se však chyby a Španěl mu v polovině kola předjetí vrátil. Už to vypadalo, že na třetí příčce zůstane, ale výjezd z poslední zatáčky lépe zvládl Capirossi, jehož Ducati vyvinula větší zrychlení a cílovou čáru nakonec protnul jako třetí o 0,015 sekundy. Gibernau tak podruhé v řadě musel překousnout porážku v samotném závěru závodu.

       Pro páté místo si se ztrátou 10 s dojel Ukawa, který se tak po delší době připomenul slušnějším výsledkem a potvrdil kvalitní práci týmu Honda Pons v jehož barvách jede také druhý Biaggi. Další 4 sekundy za ním dojel Bayliss a o dvě sekundy dále nejlepší Yamaha v rukou Melandriho. Ten tak poprvé porazil svého týmového kolegu Checu, který dojel o místo za ním jako osmý. Další zklamání zažil Barros, jehož loňská hvězdná výkonnost se ne a ne vrátit, když dojel jako 11. Poprvé se v závodě objevil přepracovaný čtyřdobý stroj Harris v rukou Davida de Gey, který dokončil závod jako poslední 22. se ztrátou jednoho kola.

       Celkovému pořadí kraluje s naprostou převahou Rossi s 237 body před druhým Gibernauem se 191 a třetím Biaggim se 161 body. Čtvrtý Capirossi již poněkud zastává se 113 body za jehož zády je těsně pátý Bayliss se 106. Ten je také nejlepším letošním nováčkem.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Mazánkův útvar se chce přestěhovat na Zbraslav do stavby za miliardy Mazánkův útvar se chce přestěhovat na Zbraslav do stavby za miliardy

Policie chce v Praze na Zbraslavi vybudovat nový komplex,…

Komentář Jana Bureše: Kdo se bojí italského referenda? Komentář Jana Bureše: Kdo se bojí italského referenda?

Strach z italského ústavního referenda začíná být na…

Ruský soud zmrazil 3,7 miliardy na účtech firmy IKEA Ruský soud zmrazil 3,7 miliardy na účtech firmy IKEA

Ruský soud zmrazil 145 milionů dolarů (zhruba 3,7…

Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku

Státnímu podniku VOP CZ (bývalý Vojenský opravárenský…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

 






 
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Opravy dieselových vstřikovačů CR: Stojí klidně víc než celé auto

Dnes 08:58

Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil.




Blesk.cz

Za Castra se kondolovat nemusí, vysvětluje Špaček. „Hrad správně mlčí“

Za Castra se kondolovat nemusí, vysvětluje Špaček.…

Projevit lítost, nebo raději mlčet? Po ohlášení smrti kubánského exprezidenta Fidela Castra byla na politicích…

Celebrity na síti: Kvitová v Dubaji a zákulisí přehlídky Victoria´s Secret

Celebrity na síti: Kvitová v Dubaji a zákulisí…

Facebook, Instagram, Twitter... Kdo na nějaké z těchto sociálních sítí nemá účet, jako by nebyl. Co se za…

 

iSport.cz

Laco odpálil puk do hlediště a trefil dívku. Omluvil se jí dresem

Laco odpálil puk do hlediště a trefil dívku. Omluvil…

Měl vztek. Chomutovský brankář Ján Laco v nedávném utkání s Litvínovem po inkasovaném gólu odpálil puk. Ten…

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste obdivuhodný, vzkázal Tvrdík

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste…

Fotbalisté i fanoušci Slavie mohou slavit. „Sešívaní“ vyhráli ve Zlíně 4:0 a zajistili si minimálně do jara…

 

Reflex.cz

Švýcarsko, kde tvoří čtvrtinu obyvatel cizinci, se paradoxně nejvíc bojí – cizinců

Švýcarsko, kde tvoří čtvrtinu obyvatel cizinci, se…

Pouze Lucembursko a některé arabské státy Perského zálivu mají na svém území více cizinců než bohaté Švýcarsko.…

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu miluju a jen tak ji neopustím

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu…

Je elektrotechnicky „hrozně zdatná“, zvláště pak „co se týče hi-fi, wifi a sci-fi“. Má supernový lap-ťop…

 
 
reklama