GP Portugalska, Estoril – Návrat Rossiho dominance

 

Za slunečného počasí se odjel 11. závod letošního silničního MS motocyklů na okruhu v portugalském Estorilu. Z vítězství se radovali Pablo Nieto (Aprilia) ve 125, Toni Elias (Aprilia) ve 250 a Valentino Rossi (Honda) v MotoGP.

Za slunečného počasí se odjel 11. závod letošního silničního MS motocyklů na okruhu v portugalském Estorilu. Z vítězství se radovali Pablo Nieto (Aprilia) ve 125, Toni Elias (Aprilia) ve 250 a Valentino Rossi (Honda) v MotoGP.

       Závod třídy do 125 se startoval na dva pokusy, protože v prvním kole došlo k havárii Youchi Uie (Gilera) a Simoncelliho. Na trati zůstaly úlomky jejich strojů a závod byl po zastaven. Druhý start následoval po 20 minutách a již proběhl bez vážnějších komplikací. Nejlépe odstartoval Stefano Perugini (Aprilia) před Gáborem Talmacsim, Dani Pedrosou (oba Honda), Alexem de Angelisem (Aprilia) startujícím z pole position, Stevem Jenknerem (Aprilia) a Jorge Lorenzem (Derbi). Také po restartu došlo v prvním kole ke kolizi mezi Luciem Cecchinellem, přes kterého padl Gino Borsoi (oba Aprilia). Během druhého kola se do vedení posunul Pedrosa a dlouhou dobu vodil pole zatímco v jeho závěsu se postupně vytvořila skupina čítající 11 jezdců. Touto skupinou se postupně prodíral vpřed Hector Barbera (Aprilia), který startoval z 22. pozice a v 9. kole kdy Pedrosa přišel díky de Angelisovi o vedení již jel třetí. V 11. kole se ujal vedení a snažil se vytvořit si náskok, což se mu ovšem nepodařilo. Ve 14. kole došlo k důležitému okamžiku, když Perugini upadl, Andrea Dovizioso (Honda) jedoucí za ním musel vyjet z trati a vedoucí skupina se rozdělila. Na čele zůstala čtveřice Barbera, Pablo Nieto (Aprilia), de Angelis a Pedrosa za nimiž jela s menší ztrátou skupina vedená Arnaudem Vincentem poprvé sedlajícím Aprilii. Ve vedoucí skupině v závěru hrála prim dvojice Nieto, Barbera, která si nedarovala ani centimetr trati i přesto, že je ze stejného týmu. V posledních třech kolech si 7x vyměnili místa, přičemž poslední změna se udála až na cílové čáře a více radosti přinesla Nietovi. Ten si dojel pro své první vítězství kariéry. Druhý skončil Barbera před de Angelisem a čtvrtým Pedrosou. Vincent se k Aprilii vrátil povzbudivým pátým místem, což je jeho letošní nejlepší výsledek. Šestý Lorenzo zopakoval svůj letošní nejlepší výkon z Katalánska. Mika Kallio (KTM) byl diskvalifikován pro nedodržení minimální hmotnosti.

       Celkově si vedení udržel Pedrosa se 175 body před Peruginim se 137 a de Angelisem se 124 body. Čtvrté místo drží Dovizioso se 120 body a na páté se posunul Nieto se 113.

Ve 250 měl nejlepší reakci na startovní světla Toni Elias (Aprilia) před Sebastianem Portem (Honda), Randy de Punietem, Alexem Debonem (oba Aprilia), Robertrm Rolfem (Honda) a Manuelem Poggialim (Aprilia). Z této šestice záhy odpadl Debon a zbylá pětice si začala vytvářet náskok před zbytkem pole. Po dlouhé době se určitý čas mohl radovat z pobytu na vedoucí pozici Porto, kterého však v polovině závodu vystřídal Elias. Španěl si začal vytvářet náskok a zbytek závodu již jel osaměla na čele pole. Bitva se tak soustředila na druhé místo, kde měl každou chvíli navrch někdo jiný. V závěrečné části již poněkud zaostával de Puniet a tak se boj soustředil na trojici Poggiali, Porto a Rolfo. Do posledních dvou kol najížděl na nejlepší pozici Poggiali před Portem a Rolfem. Dvojice na Hondách si však nedarovala vůbec nic. Vyvrcholení nastalo v posledním kole, kdy v esíčku Porto přehnal svou snahu a narazil do Rolfa. Porto upadl, Rolfo musel vyjet zatáčku zeširoka a toho využil de Puniet k posunu na třetí místo. Ze třetího letošního vítězství se tak letos radoval Elias před Poggialim a de Punietem. Na Rolfa tak díky ataku Porta zbylo nevděčné čtvrté místo. Porto svůj stroj ještě zvedl a dojel do cíle se ztrátou 25 sekund jako pátý. Našim jezdcům Kubovi Smržovi (Honda) ani Lukáši Peškovi (Yamaha) se nepodařilo dojet do cíle.

       Celkové pořadí stále vede Poggiali se 165 body před druhým Eliasem se 151 a třetím Rolfem se 148 body. Tlačenice pokračuje i dále, protože čtvrtý de Puniet má 146 a pátý Fonsi Nieto (Aprilia) 143 bodů. Smrž je 23. s 12 body.

K závodu třídy MotoGP se po krásném boji v Brně vzhlíželo s očekáváním dalšího skvělého souboje. Opak byl pravdou a vše se vrátilo do starých kolejí, kdy si Valentino Rossi (Honda) dělal s ostatními co chtěl. Nejlépe odstartoval Max Biaggi (Honda) před Lorisem Capirossim (Ducati), Manuelem Gibernauem (Honda), Rossim, Troyem Baylissem (Ducati) a Olivierem Jacquem (Yamaha). Ve druhém kole se rychle posunoval vpřed Rossi, protože Biaggi na vedoucí pozici nasadil velice rychlé tempo a začal si vytvářet nebezpečně se tvářící náskok. Na konci druhého kola již jel druhý a vydal se stíhat Biaggiho. Tato dvojice tak poněkud odskočila od dvojice Capirossi, Gibernau, která zase odskočila Baylissovi. K tomu se přidali Tohru Ukawa (Honda), Marco Melandri a Alex Barros (oba Yamaha). Barros postupně propadl a nahradil jej Carlos Checa (Yamaha).

       Na čele se prakticky nic nedělo. Rossi si oťukával Biaggiho a Capirossi s Gibernauem se je snažili dotáhnout. V 11. kole udělal Capirossi chybu a projel zatáčku zeširoka, čehož využil Gibernau k posunu na třetí příčku. Přesně v polovině závodu, ve 14. kole, zaútočil Rossi a převzal vedení. Nasadil tři rychlá kola a Biaggimu ujel o zhruba jednu sekundu. Tím bylo všem dramatům na čele závodu konec. Jediné vzrušení ještě přichystala dvojice bojující o třetí místo, protože Capirossimu se podařilo dotáhnout ztrátu, kterou měl na Gibernaua a v nájezdu do posledního kola jej předjel. Nevyvaroval se však chyby a Španěl mu v polovině kola předjetí vrátil. Už to vypadalo, že na třetí příčce zůstane, ale výjezd z poslední zatáčky lépe zvládl Capirossi, jehož Ducati vyvinula větší zrychlení a cílovou čáru nakonec protnul jako třetí o 0,015 sekundy. Gibernau tak podruhé v řadě musel překousnout porážku v samotném závěru závodu.

       Pro páté místo si se ztrátou 10 s dojel Ukawa, který se tak po delší době připomenul slušnějším výsledkem a potvrdil kvalitní práci týmu Honda Pons v jehož barvách jede také druhý Biaggi. Další 4 sekundy za ním dojel Bayliss a o dvě sekundy dále nejlepší Yamaha v rukou Melandriho. Ten tak poprvé porazil svého týmového kolegu Checu, který dojel o místo za ním jako osmý. Další zklamání zažil Barros, jehož loňská hvězdná výkonnost se ne a ne vrátit, když dojel jako 11. Poprvé se v závodě objevil přepracovaný čtyřdobý stroj Harris v rukou Davida de Gey, který dokončil závod jako poslední 22. se ztrátou jednoho kola.

       Celkovému pořadí kraluje s naprostou převahou Rossi s 237 body před druhým Gibernauem se 191 a třetím Biaggim se 161 body. Čtvrtý Capirossi již poněkud zastává se 113 body za jehož zády je těsně pátý Bayliss se 106. Ten je také nejlepším letošním nováčkem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června

Nad Innsbruckem je největší rakouská ledovcová lyžařská…

VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept

Elon Musk si v prosinci stěžoval na dopravní situaci v…

Papež doporučuje, jak vyřešit KLDR: Ať pomůže Norsko. To je k tomu vždy připraveno Papež doporučuje, jak vyřešit KLDR: Ať pomůže Norsko. To je k tomu vždy připraveno

Třetí země, jako například Norsko, by se měla pokusit o…

Trump: Média mě kritizují, protože nejsou v obraze. Plním jeden slib za druhým Trump: Média mě kritizují, protože nejsou v obraze. Plním jeden slib za druhým

Americký prezident Donald Trump odsoudil americká média…

 

Štítky Honda KTM

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 






 
Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Dnes 08:00

Zážehový motor, který by spotřebovával o 8 až 15 procent méně paliva než současné agregáty, je na dosah sériové výroby. Umožnit to má inovativní systém vypínání válců, vyvinutý ve spolupráci firem Delphi a Tula




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Jarní bylinky: Které jsou léčivé a které skvěle chutnají?

Jarní bylinky: Které jsou léčivé a které skvěle chutnají?

Na jaře začíná ze země vykukovat celá řada velice užitečných bylinek. Které z nich nejen léčí, ale především…

 

iSport.cz

Výtečný prcek Pageau řídil čtyřmi góly výhru Ottawy, znovu slaví i Pittsburgh

Výtečný prcek Pageau řídil čtyřmi góly výhru Ottawy,…

To byla show! Ottawa má po druhém duelu s Rangers jednoznačného hrdinu. Jean-Gabriel Pageau nejprve otevřel…

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do nebe posílali góly

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do…

Jen obyčejný ligový zápas? Ne, v Plzni byla při vítězství nad Duklou 2:0 cítit úplně jiná nálada. Viktoria si…

 

Reflex.cz

Karamelový sýr brunost: Tradiční pochoutka, bez které se Norové neobejdou

Karamelový sýr brunost: Tradiční pochoutka, bez…

Prý si ho buď zamilujete, anebo vás nic na světě nedonutí ochutnat jej podruhé. Norský sýr brunost je hnědý,…

Viděla ohořelou mrtvolu Hitlera, jehož chrup nesla v krabičce k identifikaci. V 97 letech zemřela tlumočnice sovětské kontrarozvědky

Viděla ohořelou mrtvolu Hitlera, jehož chrup nesla v…

Narodila se do židovské rodiny v roce 1919, proslavila se jako prozaička, která psala o svých zážitcích ze…