reklama


GP Portugalska, Estoril – Návrat Rossiho dominance

 

Za slunečného počasí se odjel 11. závod letošního silničního MS motocyklů na okruhu v portugalském Estorilu. Z vítězství se radovali Pablo Nieto (Aprilia) ve 125, Toni Elias (Aprilia) ve 250 a Valentino Rossi (Honda) v MotoGP.

Za slunečného počasí se odjel 11. závod letošního silničního MS motocyklů na okruhu v portugalském Estorilu. Z vítězství se radovali Pablo Nieto (Aprilia) ve 125, Toni Elias (Aprilia) ve 250 a Valentino Rossi (Honda) v MotoGP.

       Závod třídy do 125 se startoval na dva pokusy, protože v prvním kole došlo k havárii Youchi Uie (Gilera) a Simoncelliho. Na trati zůstaly úlomky jejich strojů a závod byl po zastaven. Druhý start následoval po 20 minutách a již proběhl bez vážnějších komplikací. Nejlépe odstartoval Stefano Perugini (Aprilia) před Gáborem Talmacsim, Dani Pedrosou (oba Honda), Alexem de Angelisem (Aprilia) startujícím z pole position, Stevem Jenknerem (Aprilia) a Jorge Lorenzem (Derbi). Také po restartu došlo v prvním kole ke kolizi mezi Luciem Cecchinellem, přes kterého padl Gino Borsoi (oba Aprilia). Během druhého kola se do vedení posunul Pedrosa a dlouhou dobu vodil pole zatímco v jeho závěsu se postupně vytvořila skupina čítající 11 jezdců. Touto skupinou se postupně prodíral vpřed Hector Barbera (Aprilia), který startoval z 22. pozice a v 9. kole kdy Pedrosa přišel díky de Angelisovi o vedení již jel třetí. V 11. kole se ujal vedení a snažil se vytvořit si náskok, což se mu ovšem nepodařilo. Ve 14. kole došlo k důležitému okamžiku, když Perugini upadl, Andrea Dovizioso (Honda) jedoucí za ním musel vyjet z trati a vedoucí skupina se rozdělila. Na čele zůstala čtveřice Barbera, Pablo Nieto (Aprilia), de Angelis a Pedrosa za nimiž jela s menší ztrátou skupina vedená Arnaudem Vincentem poprvé sedlajícím Aprilii. Ve vedoucí skupině v závěru hrála prim dvojice Nieto, Barbera, která si nedarovala ani centimetr trati i přesto, že je ze stejného týmu. V posledních třech kolech si 7x vyměnili místa, přičemž poslední změna se udála až na cílové čáře a více radosti přinesla Nietovi. Ten si dojel pro své první vítězství kariéry. Druhý skončil Barbera před de Angelisem a čtvrtým Pedrosou. Vincent se k Aprilii vrátil povzbudivým pátým místem, což je jeho letošní nejlepší výsledek. Šestý Lorenzo zopakoval svůj letošní nejlepší výkon z Katalánska. Mika Kallio (KTM) byl diskvalifikován pro nedodržení minimální hmotnosti.

       Celkově si vedení udržel Pedrosa se 175 body před Peruginim se 137 a de Angelisem se 124 body. Čtvrté místo drží Dovizioso se 120 body a na páté se posunul Nieto se 113.

Ve 250 měl nejlepší reakci na startovní světla Toni Elias (Aprilia) před Sebastianem Portem (Honda), Randy de Punietem, Alexem Debonem (oba Aprilia), Robertrm Rolfem (Honda) a Manuelem Poggialim (Aprilia). Z této šestice záhy odpadl Debon a zbylá pětice si začala vytvářet náskok před zbytkem pole. Po dlouhé době se určitý čas mohl radovat z pobytu na vedoucí pozici Porto, kterého však v polovině závodu vystřídal Elias. Španěl si začal vytvářet náskok a zbytek závodu již jel osaměla na čele pole. Bitva se tak soustředila na druhé místo, kde měl každou chvíli navrch někdo jiný. V závěrečné části již poněkud zaostával de Puniet a tak se boj soustředil na trojici Poggiali, Porto a Rolfo. Do posledních dvou kol najížděl na nejlepší pozici Poggiali před Portem a Rolfem. Dvojice na Hondách si však nedarovala vůbec nic. Vyvrcholení nastalo v posledním kole, kdy v esíčku Porto přehnal svou snahu a narazil do Rolfa. Porto upadl, Rolfo musel vyjet zatáčku zeširoka a toho využil de Puniet k posunu na třetí místo. Ze třetího letošního vítězství se tak letos radoval Elias před Poggialim a de Punietem. Na Rolfa tak díky ataku Porta zbylo nevděčné čtvrté místo. Porto svůj stroj ještě zvedl a dojel do cíle se ztrátou 25 sekund jako pátý. Našim jezdcům Kubovi Smržovi (Honda) ani Lukáši Peškovi (Yamaha) se nepodařilo dojet do cíle.

       Celkové pořadí stále vede Poggiali se 165 body před druhým Eliasem se 151 a třetím Rolfem se 148 body. Tlačenice pokračuje i dále, protože čtvrtý de Puniet má 146 a pátý Fonsi Nieto (Aprilia) 143 bodů. Smrž je 23. s 12 body.

K závodu třídy MotoGP se po krásném boji v Brně vzhlíželo s očekáváním dalšího skvělého souboje. Opak byl pravdou a vše se vrátilo do starých kolejí, kdy si Valentino Rossi (Honda) dělal s ostatními co chtěl. Nejlépe odstartoval Max Biaggi (Honda) před Lorisem Capirossim (Ducati), Manuelem Gibernauem (Honda), Rossim, Troyem Baylissem (Ducati) a Olivierem Jacquem (Yamaha). Ve druhém kole se rychle posunoval vpřed Rossi, protože Biaggi na vedoucí pozici nasadil velice rychlé tempo a začal si vytvářet nebezpečně se tvářící náskok. Na konci druhého kola již jel druhý a vydal se stíhat Biaggiho. Tato dvojice tak poněkud odskočila od dvojice Capirossi, Gibernau, která zase odskočila Baylissovi. K tomu se přidali Tohru Ukawa (Honda), Marco Melandri a Alex Barros (oba Yamaha). Barros postupně propadl a nahradil jej Carlos Checa (Yamaha).

       Na čele se prakticky nic nedělo. Rossi si oťukával Biaggiho a Capirossi s Gibernauem se je snažili dotáhnout. V 11. kole udělal Capirossi chybu a projel zatáčku zeširoka, čehož využil Gibernau k posunu na třetí příčku. Přesně v polovině závodu, ve 14. kole, zaútočil Rossi a převzal vedení. Nasadil tři rychlá kola a Biaggimu ujel o zhruba jednu sekundu. Tím bylo všem dramatům na čele závodu konec. Jediné vzrušení ještě přichystala dvojice bojující o třetí místo, protože Capirossimu se podařilo dotáhnout ztrátu, kterou měl na Gibernaua a v nájezdu do posledního kola jej předjel. Nevyvaroval se však chyby a Španěl mu v polovině kola předjetí vrátil. Už to vypadalo, že na třetí příčce zůstane, ale výjezd z poslední zatáčky lépe zvládl Capirossi, jehož Ducati vyvinula větší zrychlení a cílovou čáru nakonec protnul jako třetí o 0,015 sekundy. Gibernau tak podruhé v řadě musel překousnout porážku v samotném závěru závodu.

       Pro páté místo si se ztrátou 10 s dojel Ukawa, který se tak po delší době připomenul slušnějším výsledkem a potvrdil kvalitní práci týmu Honda Pons v jehož barvách jede také druhý Biaggi. Další 4 sekundy za ním dojel Bayliss a o dvě sekundy dále nejlepší Yamaha v rukou Melandriho. Ten tak poprvé porazil svého týmového kolegu Checu, který dojel o místo za ním jako osmý. Další zklamání zažil Barros, jehož loňská hvězdná výkonnost se ne a ne vrátit, když dojel jako 11. Poprvé se v závodě objevil přepracovaný čtyřdobý stroj Harris v rukou Davida de Gey, který dokončil závod jako poslední 22. se ztrátou jednoho kola.

       Celkovému pořadí kraluje s naprostou převahou Rossi s 237 body před druhým Gibernauem se 191 a třetím Biaggim se 161 body. Čtvrtý Capirossi již poněkud zastává se 113 body za jehož zády je těsně pátý Bayliss se 106. Ten je také nejlepším letošním nováčkem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Dnes 11:53

Nová generace Subaru XV si odbude globální premiéru už na březnovém autosalonu v Ženevě. Podle prvního snímku to bude fešák!




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama