GP Španělska, Jerez – Skvělé 125 a 250, nuda v MotoGP

GP Španělska, Jerez – Skvělé 125 a 250, nuda v MotoGP

 

GP Španělska na okruhu v Jerezu příliš nepřála domácím jezdcům a pouze ve třídě 250 se na stupně vítězů dostal jeden z nich. Radost byla o to větší, že Toni Elias dokázal před domácím publikem ve strhujícím závodě vyhrát. Ve 125 zvítězil veterán ...

GP Španělska na okruhu v Jerezu příliš nepřála domácím jezdcům a pouze ve třídě 250 se na stupně vítězů dostal jeden z nich. Radost byla o to větší, že Toni Elias dokázal před domácím publikem ve strhujícím závodě vyhrát. Ve 125 zvítězil veterán Lucio Cecchinello a v MotoGP Valentino Rossi.

Nejlepší startovní reakci měl ve 125 Andrea Dovizioso (Honda) těsně následován domácími Dani Pedrosou (Honda) a Hectorem Barberou (Aprilia). Za touto trojicí vyrazili Alex de Angelis, Pablo Nieto z pole position a Lucio Cecchinello (všichni Aprilia). Ještě v prvním kole se do vedení posunul Pedrosa a na čele se začala formovat pětice Pedrosa, Cecchinello, de Angelis, Stefano Perugini (Aprilia) a Nieto, která si rychle budovala náskok. Nieto z této skupinky ve třetině závodu odpadl a naopak se do ní dokázal po téměř fantastickém výkonu dotáhnout Steve Jenkner (Aprilia). Ve skupince se stále něco dělo a poměrně často se měnilo pořadí, jak je v této třídě zvykem. Drama jako obvykle začalo nabírat na obrátkách v závěrečných kolech, kdy již hrají svou velkou roli i ojeté pneumatiky. Ve skupině po jejím dojetí velice aktivně pracoval Jenkner, který se tři kola před cílem posunul až na druhé místo a za svá záda odsunul Cecchinella. Tato změna Itala natolik rozhodila, že jej na krátkou dobu předjel i Perugini, ale Cecchinello se dokázal vrátit zpět na třetí příčku. To již ze skupinky pomalu odpadával Pedrosa, který očividně nestačil vysokému tempu jezdců na Apriliích. V posledním kole se Jenkner pustil také do vedoucího de Angelise a převzal vedení v závodě. Jenknerova manévru využil také Cecchinello a i on předjel de Angelise. Netrvalo dlouho a zkušený Ital předjel i Jenknera a nezbývalo než čekat, jestli se mu nepodaří zase vyrobit nějakou hloupou chybu, které jej pravidelně stojí vítězství. Tentokrát to Cecchinello zvládl s bravurou mazáka a dojel si pro vítězství, Jenkner se zase nedočkal a skončil druhý před třetím de Angelisem. Domácí miláček Pedrosa se na bednu nevešel a dojel čtvrtý před Peruginim. Bez bodu se museli obejít takoví jezdci jako Emilio Alzamora (Derbi) na 18. místě, či úřadující šampión Arnaud Vincent (KTM) na zničujícím 22. místě.

Celkově vedení převzal Jenkner s 52 body před Pedrosou s 46 a třetím Cecchinellem se stejným počtem bodů. Dnes třetí de Angelis je s 26 body na 8. místě.

Třída 250 připravila naprosto nečekané drama a po mnoha poměrně nazjímavých závodech bylo s napětím co sledovat od začátku až do konce. Nejlépe odstartoval Randy de Puniet (Aprilia), ale záhy se propadl na 4. místo, neboť jej převálcovali Franco Battaini a Fonsi Nieto (oba Aprilia) a Roby Rolfo (Honda). Pátý odjel od startu Manuel Poggiali následován Toni Eliasem (oba Aprilia). Mela začala hned od začátku, když se de Puniet začal posouvat dopředu, stejně jako Poggiali. Úspěšnější byl druhý jmenovaný, který zabral vedoucí příčku ve 4. kole a začal si budovat náskok. V tento okamžik se zdálo, že o nezajímavý závod je postaráno, ale opak byl pravdou. Poggiali si vytvořil několikasekundový náskok, ale na jeho stíhání již pracoval de Puniet, kterého se jako klíště držel Rolfo. Tato dvojice dokázala Poggialiho dostihnout a de Puniet mu dokonce sebral vedení. Ještě zajímavější závod předvedl Elias, který dokázal vedoucí trio dotáhnout zcela sám ačkoli již ztrácel 5 sekund. Elias se však nespokojil pouze s dotažením se, ale hned se pustil do vylepšování své pozice. Nejdříve to odskákal Rolfo, ve 24. kole v poslední zatáčce také druhý Poggiali.. O kolo později si Španěl ve stejném místě vyšlápl také na de Punieta a ujal se vedení, což tribuny přijaly s nebývalým jásotem. V úvodu posledního kola de Puniet chyboval, když se snažil Eliasovi jeho troufalost vrátit a rázem se propadl na čtvrté místo. V tu samou dobu zavelel k útoku i Rolfo a posunul se před Poggialiho na druhé místo a netrvalo dlouho a byl ve vedení před Eliasem. Ten, hnán domácími fanoušky, ale v následující zatáčce zase vedení převzal a již se o něj nenechal připravit. V závěru ještě zabojoval de Puniet a odsunul z medailových pozic Poggialiho. Cílem se tak celá skupina prohnala v rozpětí necelých 0,7 sekundy v pořadí Elias, Rolfo, de Puniet a Poggiali.

Naši jezdci Kuba Smrž (Honda) a Jarda Huleš (Yamaha) sice do cíle dorazili, ale na body to opět nestačilo. Jarda dojel 16., letos již podruhé, a Kuba o místo za ním na 17. pozici.

Celkově stále vede Poggiali s 63 body před Rolfem se 40 a třetím de Punietem s 36. Vítězný Elias je 5. s 33 body. Kuba Smrž je s jedním bodem ze Suzuky na 22. pozici, Jarda Huleš ještě nebodoval.

Závod třídy MotoGP začal skvěle, ale nakonec se změnil v celkem nezajímavé kroužení osamocených jednotlivců. Nejlepší start předvedl Troy Bayliss následován Lorisem Capirossim (Ducati Desmosedici), za které se naprosto nečekaně zařadil John Hopkins (Suzuki GSV-R), Max Biaggi, Sete Gibernau, Tohru Ukawa (všichni Honda RC211V) a Carlos Checa (Yamaha YZR-M1). Až 8. odjížděl od startu Valentino Rossi (Honda RC211V), který měl v nájezdu do první zatáčky drobnou kolizi s Ukawou. Capirossi rychle převzal vedení a začal poněkud ujíždět, zatímco Bayliss maličko ztrácel a ještě v prvním kole jej předjel domácí Gibernau. Rossi tentokrát zvolil naprosto neobvyklou taktiku a ihned od prvního kola začal tvrdě makat na postupu vpřed. Konec druhého kola jej již zastihl na druhém místě. Zavěsil se za Capirossiho a v těchto okamžicích bylo na trati nejvíce k vidění. Oba vedoucí jezdci předváděli naprosto nervy drásající divoké drifty a za zády jim jela trojice vyrovnaných jezdců. Žádné hraní si na kočku a myš se ale tentokrát nekonalo, v nájezdu do poslední zatáčky 4. kola šel Rossi nekompromisně do vedení a ihned si začal vypracovávat náskok. Rossi si najednou jel svůj závod a tak zajímavá zbývala čtveřice Capirossi, Gibernau, Biaggi a Bayliss za ním. Na konci 5. kola Capirossi udělal chybu a klesl na 4. místo a oba jezdci na strojích Ducati začali pomalu ztrácet kontakt s Hondami Gibernaua a Biaggiho. V 6. kole šel Biaggi před Gibernaua, ale ten mu to hned vrátil aby o kolo později havaroval po podklouznutí předního kola. Rázem jeli osamoceně již dva jezdci na vedoucích pozicích. O třetí místo tak sváděli boj Capirossi s Baylissem, ze kterého ve 13. kole po pádu odpadl Ital. Tak zbyl třetí osamělý. Veškerá zajímavost závodu se tak přesunula do čtveřice bojující o čtvrté místo. Té od 8. kola vévodil Alex Barros (Yamaha YZR-M1) a byli zde také Ukawa, Hopkins a další překvapení Makoto Tamada (Honda RC211V).

Ve 14. kole se stalo něco, co si do dnešního závodu jen těžko dokázal představit, nováček Tamada celkem hravě předstihl velezkušeného Barrose. Nicméně netrvalo to dlouho a v 18. kole jej zase Barrs a Ukawa také předjeli zpět. Trápení Barrose s jeho Yamahou muselo být asi značné, protože ve 22. kole jej nakonec zdolal zpět Ukawa a odsunul jej na 5. místo.

Cílem závodu projel první Rossi a to ve stylu svých oblíbených parádiček více než 6 sekund před druhým Biaggim a o dalších 6 sekund později dojel třetí Bayliss. Udrží-li Bayliss stávající tempo, co závod to jedna příčka nahoru, v GP Itálie by měl vyhrát. Čtvrtý dojel Ukawa před Barrosem (opět nejlepší Yamaha), Tamadou a na výborném sedmém místě přijel Hopkins. Pro Suzuki má Hopkinsovo umístění momentálně cenu zlata. Skvělý závod zajel Nobuatsu Aoki (Proton KR), když dojel 9. a i jeho kolega Jeremy McWilliams na druhém dvoutaktu bodoval 12. místem. Andrew Pitt (Kawasaku ZX-RR) dojel 15. a tak trápící se zelené značce připsal první letošní bod. Po zranění navrátivší se Marco Melandri (Yamaha YZR-M1) po výletu z trati nakonec do cíle dojel, ale až jako 17.

Celkově vede Rossi se 70 body před Biaggim s 56 a Baylissem se 40. Na 4. příčku klesl Gibernau se 38 a 5. je s 30 body Barros.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Honda Suzuki KTM Proton

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l! Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho…

První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet? První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet?

Už dlouho se píše o tom, že Mercedes představí v Paříži…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému tendru i strach z uprchlíků

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému…

Jsou migranti krajské téma, nebo ne? V Královéhradeckém kraji se na tom strany neshodnou. Některé v programu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…