GP Španělska – Zlatý déšť pro Gibernaua

GP Španělska – Zlatý déšť pro Gibernaua

 

GP Španělska se na okruhu v Jerezu jela za vydatného deště. Ve velmi obtížných podmínkách se z vítězství radovali Marco Simoncelli (Aprilia) ve 125, Roberto Rolfo (Honda) ve 250 a Sete Gibernau (Honda) v MotoGP.

GP Španělska se na okruhu v Jerezu jela za vydatného deště. Ve velmi obtížných podmínkách se z vítězství radovali Marco Simoncelli (Aprilia) ve 125, Roberto Rolfo (Honda) ve 250 a Sete Gibernau (Honda) v MotoGP.

125 Jako raketa odstartoval do závodu Casey Stoner (KTM) a okamžitě si začal budovat náskok. Již na konci prvního kola byl o sekundu před druhým Robertem Locatellim (Aprilia). Výborně odstartoval také Stonerův kolega Mika Kallio na druhé KTM, ale na druhém místě dlouho nevydržel a ještě v prvním kole se začal propadat. Výborně začal závod také pro Gábora Talmacsiho (Malaguti), který se ve druhém kole dokonce dostal na vznikající druhé místo, ale také tam dlouho nevydržel. Rychle se dopředu hrnul Hector Barbera (Aprilia), kterému se nepodařil start a druhé kolo končil na druhém místě. V obtížných podmínkách nebyla nouze o pády a vyjetí z dráhy, protože v některých místech trati byly hluboké louže, které s lehoučkými stroji hodně cvičily. Na čele závodu ujížděl Stoner a jen málokdo čekal jiného vítěze, ale i on se stal objetí jedné louže, když mu tři kola před koncem uklouzlo zadní kolo a spadl. Svůj stroj ještě zvedl a pokračoval na 7. místě, které do konce závodu vylepšil na páté. Z vítězství se tak mohl najednou radovat vítěz kvalifikace Marco Simoncelli (Aprilia), kterému se vůbec nevyvedl start, ale v průběhu závodu se probil na druhé místo a po Stonerově pádu do vedení. O druhé místo bojovali Steve Jenkner (Aprilia) s Barberou, kteří oba razantně doháněli své výlety z trati, ale na Simoncelliho to již nestačilo. Barbera v posledním kole, poté co Jenknera předjel, vyjel z trati a tak si Němec připsal druhé místo a Barbera se musel spokojit se třetí příčkou. Čtvrtý dojel vítěz závodu v Africe Andrea Dovizioso (Honda) a pátý již zmíněný Stoner. Lukáš Pešek (Honda) skončil svůj závod ve stejné louži jako Stoner, když jel dvě kola před cílem na vynikající 10. příčce.

Celkově je na čele stále Dovizioso s 38 body před Locatellim a Jenknerem, kteří mají oba 28 bodů. Čtvrtý je Stoner s 27 body a pátý dnešní vítěz Simoncelli s 25.

250 Ve 250 se stejný start jako ve 125 Stonerovi, podařil Dani Pedrosovi (Honda), který o svou pozici ještě v prvním kole přišel, když jej předjel Roberto Rolfo (Honda). Dobře odstartoval na třetím místě Manuel Poggiali (Aprilia), ale ještě v prvním kole havaroval a závod pro něj skončil. Čtvrtý jel Randy de Puniet (Aprilia) a pátý Hiroshi Aoyama (Honda). Rolfo na čele začal okamžitě ujíždět a potvrdil svou pověst výborného jezdce na mokré trati. Dojel si nikým neohrožován pro své letošní první vítězství a zasadil Aprilii další ránu, protože letos ještě nezvítězil jiný stroj než Honda. V průběhu druhého kola se na druhé místo vyhoupl Aoyama, ale ve čtvrtém kole šel k zemi. O kolo později potkal stejný osud také jeho týmového kolegu Pedrosu a cesta se tak otevřela de Punietovi, který zůstal z této ujíždějící skupinky sám a osaměle dojel druhý. Ze zadních pozic se dopředu posunovali Anthony West a Fonsi Nieto (oba Aprilia), kteří to oba na mokru hodně umí. Nakonec si to spolu rozdávali o třetí místo až do posledních metrů, kdy se podařilo Nietovi Westa nakonec předjet a dojet před domácím publikem na stupních vítězů. Vynikající formu z Welkomu potvrdil pátým místem Alex Debon na soukromé Hondě a standard udržel šestým místem i Alex de Angelis (Aprilia).

Celkovému hodnocení kraluje de Puniet se 40 body před dnešním vítězem Rolfem s 32 body. Třetí je Pedrosa, čtvrtý Porto a pátý Nieto se stejnými 25 body.

MotoGP Deštivé počasí bylo velmi důležitým hráčem také v nejsilnější třídě MotoGP. Do závodu nejlépe odstartoval Sete Gibernau (Honda) následován Valentinem Rossim (Yamaha), Carlosem Checou (Yamaha), Maxem Biaggim, Alexem Barrosem a Nicky Haydenem (všichni Honda). První kolo se jelo opatrně, ale již ve druhém kole se za Gibernauem začalo měnit pořadí. Nejdříve Checa předjel Rossiho, o chvilku později Biaggi předjel obě Yamahy a posunul se na druhé místo a za další okamžik šel před Rossiho i Barros. To ale netrvalo dlouho, protože o kolo později udělal zkušený Brazilec chybu, klesl na šesté místo za Rossiho a Marca Melandriho (Yamaha). Melandrimu šlo počasí evidentně k duhu a rychle se posunul na čtvrté místo před Rossiho a o kolo později předjel i Checu a rázem jel třetí.

Vedoucí dvojice Gibernau, Biaggi se již poněkud vzdálila a Melandri sesvým kolegům na Yamahách také začal vzdalovat. Checa v 9. kole klesl za Rossiho a o kolo později i za Barrose a pozvolna se propadal dále. Barros se začal pomalu dotahovat na Rossiho, který mu ve 12. kole usnadnil život drobnou chybou, když mu silně podklouzlo zadní kolo a motorka jej vyhodila vysoko ze sedla. Rossi však vše zvládl s bravurou šampióna a ani nevyjel z trati. Na Barrose však poněkud ztratil a ztrácel i nadále. V 16. kole se vyměnili jezdci na čele, když Biaggi předjel Gibrnaua pěkným manévrem na brzdy na konci dlouhé rovinky. Na čele však dlouho nevydržel, protože o kolo později najel jednu zatáčku šířeji, než by si sám přál a Gibernau tohoto zaváhání mistrně využil. Od tohoto okamžiku již Biaggi začal viditelně ztrácet, protože přeci jen jízda na mokru mu nečiní takové potěšení jako Gibernauovi. Melandriho skvěle rozjetý závod skončil předčasně ve 20. kole, kdy havaroval a musel odstoupit z vynikající třetí příčky.

Závěr závodu již příliš vzrušení nenabídl, protože vedoucí trojice jezdila s výraznými rozestupy, pouze ke čtvrtému Rossimu se mohutně dotahoval pátý Hayden, ale do cíle jej již předjet nestihl. Zvítězil tedy domácí Gibernau před opět výborným Biaggim a třetí místo získal Barros. Radost z bronzu opět kalí přes 52 sekund ztráty na Gibernaua. Poprvé po více než roce se na stupně vítězů nedostal Rossi, který skončil čtvrtý, těsně před pátým Haydenem. Pěkné osmé místo si vyjel Kenny Roberts na Suzuki a naprosto fantastickou 10. příčku vybojoval Michel Fabrizio (Harris WCM). Dokázal porazit takové hvězdy jako Capirossi, Abe či Aoki. Pro první letošní body dojel i Nobu Aoki na Protonu na 14. místě. Dojelo přesně 15 jezdců a posledním byl John Hopkins (Suzuki).

Celkově vede Gibernau se 41 body před druhým Biaggim se 40 body. Dnešní čtvrté místo odsunulo Rossiho na třetí místo s 38 body. Čtvrtý je Barros s 29 body a pátý Hayden s 11.

Spolupracujeme s TipCars.com
Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 

Štítky Honda Suzuki KTM

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Kompletně vybavené největší egyptské letovisko s více než 160 hotely a 20 km dlouhým písečným pobřežím táhnoucím…

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás víc, tvrdí studie

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás…

Deset minut chůze ze schodů a do schodů dodá člověku více energie než šálek kávy. Zjistili to výzkumníci z…

 

iSport.cz

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou letech za Plzeň

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou…

Návrat uzdraveného záložníka Václava Pilaře po vleklém zranění kolena byl asi jediným pozitivním momentem…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli Šural a Karavajev

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli…

Fotbalisté Plzně podlehli ve šlágru 26. kola ePojisteni.cz ligy na Spartě 0:2 a zkomplikovali si boj o titul.…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…