GP Turecka – Melandri vítězí, naši nezklamali

 

Za chladného jarního počasí se jel v Istambulu třetí závod sezóny silničního MS motocyklů. Přinesl vynikající podívanou s dramatickými souboji. Z vítězství se radovali Hector Faubel (Aprilia), Hiroshi Aoyama (KTM) a Marco Melandri (Honda)

Za chladného jarního počasí se jel v Istambulu třetí závod sezóny silničního MS motocyklů. Přinesl vynikající podívanou s dramatickými souboji. Z vítězství se radovali Hector Faubel (Aprilia) ve 125, Hiroshi Aoyama (KTM) ve 250 a Marco Melandri (Honda) v MotoGP.

125
Závod nejslabší třídy dlouho vypadal na třetí letošní vítězství Alvara Bautisty (Aprilia) v řadě. Ještě jednoznačnější se to zdálo po výpadku Miky Kallia (KTM), který se s ním střídal ve vedení. V samotném závěru však našel sílu Bautistův týmový kolega Hector Faubel, kterému se jej podařilo předstihnout. Skvělý výsledek týmu Aspara Martineze mezi jehož svěřence oba patří potvrdil třetím místem Sergio Gadea z téže stáje. Na stupních vítězů tak stáli tři jezdci jednoho týmu a zároveň tři Španělé. Španělské stupně vítězů zažilo MS naposledy v roce 1989 při posledním závodě třídy 80 cm3 v Brně. Shodou okolností jedním z tehdejší trojice byl právě šéf vítězné stáje Martinez. Jeho čtvrtý svěřenec Mattia Pasini ve druhém kole havaroval a i když v závodě pokračoval, dojel mimo body. Čtvrté místo si vybojoval Simone Corsi (Gilera) a pátý skončil Joan Olive (Aprilia). Osamělě dojel na pěkném sedmém místě Lukáš Pešek (Derbi) a alespoň částečně eliminoval bodovou ztrátu po havárii v posledním kole předchozího závodu. Karel Abrahám (Aprilia) dojel na 22. místě.

Celkově si vedení udržuje Bautista se 70 body. Na druhé místo se díky vítězství posunul Faubel se 45 body. Třetí je Gadea se 41 body. Čtvrtý je se 33 body Kallio a pátý je s 29 body stále Pešek.

250
Nevídanou bitvu přinesl závod střední třídy. Prakticky po celý závod se na čele držela šestičlenná skupina tvořená Hiroshi Aoyamou (KTM), Alexem de Angelisem, Hectorem Barberou, Robertem Locatellim (všichni Aprilia), Andreou Doviziosem a Yukim Takahashim (oba Honda). Tato šestice se v průběhu závodu střídala na vedoucích pozicích téměř v každé zatáčce a předváděla vynikající bitvu v této třídě nepříliš obvyklou. Přispěl k tomu zřejmě i pád letošního suveréna Jorge Lorenza (Aprilia) v první zatáčce, když jej zezadu srazil Shuei Aoyama (Honda). Drama závodu vrcholilo v posledním kole, kdy se ve vedení objevil Aoyama se svou oranžovou KTM. Když jezdci najeli do velmi rychlé druhé poloviny okruhu, v klesání před závěrečnou šikanou jej předjížděli Barbera a Dovizioso z pravé strany a de Angelis z levé. Ten ale svůj manévr nezvládl a když se chtěl zařadit za vedoucího Barberu, narazil svým předním kolem do jeho zadního. Přestože se jednalo o náraz v rychlosti nad 200 km/h oba jezdci jej zázrakem ustáli. Pro de Angelise to ale znamenalo výlet mimo trať a ztrátu šancí na boj o nejvyšší příčky. Do cíle dojel jako 12. Z celého incidentu nakonec nejlépe vyšel Aoyama, který dokázal v šikaně eliminovat poněkud nižší maximální rychlost své KTM a docíle ji dovedl již ve třetím závodě na nejvyšším stupni. Pro KTM to byly první stupně vítězů ve 250 na suchém povrchu. Druhý dojel i přes de Angelisům náraz Barbera. Ještě čtvrtý Locatelli ztrácel na vítěze jen 0,6 sekundy. Pátý dojel s odstupem 2,5 sekundy Takahaši.

Vynikající výkon předvedl náš Kuba Smrž (Aprilia), který celý závod odjezdil na osmé příčce s vedoucí skupinou stále v dohledu a po výpadku de Angelise si připsal skvělé 7. místo. Za vítězem zaostalo pouhých 12,5 sekund.

Celkově se do vedení dostal s 52 body Dovizioso, když z první příčky odsunul Lorenza s 50 body. Na třetí místo se dostal Aoyama se 46 body. Čtvrtý je se 40 body Barbera a nejlepší pětku doplňuje Locatelli s 38 body. Kuba Smrž je s 15 body na 10. místě.

MotoGP
Díky deštivé kvalifikaci se na pole position dostal Chris Vermuelen (Suzuki) a zajistil tak ve třetím závodě třetího držitele této trofeje. Výborným způsobem se mu také podařilo odstartovat a ihned se ujal vedení v závodě. Za něj se zařadil Sete Gibernau (Ducati), Nicky Hayden (Honda), John Hopkins (Suzuki), Casey Stoner, Marco Melandri (oba Honda) a Loris Capirossi (Ducati). Přes skvělý start však Vermuelen na čele dlouho nepobyl, protože jej ještě v první půli prvního kola předjel Gibernau. Ani ten však vedení neudržel a zase jej musel předat zpět mladému Australanovi. Ve druhém kole však již zvítězila Španělova zkušenost a Vermuelena předjel s definitivní platností. Navíc jej předjeli týmový kolega Hopkins. Zatímco Gibernau se snažil ujet, Hopkins se jej dokázal kupodivu držet i přesto, že by měl mít méně výkonný stroj. Na dalších místech však nastala mela. Za Gibernauem a Hopkinsem se zformovala skupinka Hond ve složení Melandri, Stoner a Hayden, ke které se zezadu ďábelským tempem hnal Dani Pedrosa (Honda) startující ze 16. pozice. Již po druhém kole byl 9. a stále postupoval vpřed až se v osmém kole dostal do přímého kontaktu s vedoucí skupinou na páté místo.

To se již pomalu smrákalo nad vedoucí dvojicí. Nejdříve se začal v 8. kole propadat Hopkins, který během jednoho kola klesl o čtyři příčky až ve 12. kole zajel do boxů pro výměnu zadní pneumatiky. Na Gibernaua došlo v 11. kole, kdy se i přes něj přehnala čtveřice mladíků na Hondách. Okamžitě se začala vzdalovat a další boj o nejvyšší příčky se odehrával již pouze mezi nimi. Ve 12. kole se po vynikající stíhací jízdě dostal do vedení Pedrosa a chvíli se zdálo, že se pokusí o únik, ale jeho soupeři mu jej neumožnili. Největší tlak na Pedrosu vyvíjel Melandri, který jej také v 17. kole sesadil z vedoucí pozice. Ve stejný okamžicích se začaly projevovat potíže Haydena, který klesl na chvost vedoucí skupiny a postupně ztrácel kontakt. V 18. kole přišla Stonerova chvíle, když se během jednoho okruhu posunul ze třetího místa do vedení a v následujících dvou kolech jej celkem bez potíží kontroloval, protože Melandri byl plně zaměstnáván nájezdy Pedrosy. Vše se změnilo při nájezdu do posledního kola, kdy v jeho první zatáčce podklouzlo přední kolo Pedrosovy Hondy a ten šel k zemi. Melandri se najednou mohl soustředit pouze na Stonera a bylo to ihned vidět. Ač se mladý Australan snažil co mohl, Melandri jej dostal svou nejoblíbenější zbraní – pozdním brzděním do závěrečné šikany. V posledních metrech mu tak sebral vítězství i šanci stát se nejmladším vítězem v historii nejvyšší třídy.

Melandri tak dokázal po druhé v řadě zvítězit na stejném okruhu a je také jediným vítězem ve třídě MotoGP v Turecku. Druhý Stoner jen dokázal, že jeho vynikající výkon v předchozím závodě nebyla náhoda a bude pro třídu velkým přínosem. Třetí dojel bez radosti Hayden, který sice udržel sérii stupňů vítězů, ale v závěru očividně nestačil. Čtvrtý dojel Valentino Rossi (Yamaha), který se probíjel po nevydařeném startu až z konce bodované patnáctky a s nepříliš dobře pracujícím strojem to lépe nešlo. Pátý v jeho těsném závěsu dojel Toni Elias (Honda). Šestý dojel Loris Capirossi (Ducati), který zatím zažívá mírně sestupnou tendenci svých výkonů. Pěkné sedmé místo si nakonec vyjel Vermuelen, což je jeho zatím nejlepší výsledek. Osmý dojel Shinya Nakano (Kawasaki), což také není právě to co se od něj očekává. Devátý Colin Edwards (Yamaha) jen potvrzuje pokračující trápení Yamahy. Nejlepší desítku uzavřel Makoto Tamada (Honda), který se stejně jako v loňské sezóně pohybuje daleko za očekáváním. Až 11. dokončil závod Gibernau a Pedrosa po pádu dojel 14. a získal alespoň dva body.

Celkově se do vedení vyhoupl Hayden s 52 body a o jeden bod předstihl Capirossiho. Třetí místo se 45 body si vítězstvím zajistil Melandri. Již čtvrtý se 41 body je Stoner a pátou příčku se 40 body drží úřadující šampión Rossi.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 

Štítky Honda KTM Suzuki

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil výhru, skóroval i Simon

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil…

SOUHRN | Nejproduktivnější český hráč v NHL Jakub Voráček skóroval v úterním programu po 14 utkáních a gólem a…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…