GP USA – Nezadržitelný Stoner opět vítězí

GP USA – Nezadržitelný Stoner opět vítězí

 

Jedenáctý závod sezóny MotoGP se jel v Laguna Seca v USA a byl vypsán pouze pro královskou třídu. Naprosto zdrcujícím stylem zde zvítězil Casey Stoner na Ducati.

Jedenáctý závod sezóny MotoGP se jel v Laguna Seca v USA a byl vypsán pouze pro královskou třídu. Naprosto zdrcujícím stylem zde zvítězil Casey Stoner na Ducati.

Nádherné slunečné počasí přivítalo na startu závodu třídy MotoGP kompletní špičku v čele s Casey Stonerem (Ducati) na pole position. Nejlepší start se ovšem povedl ze druhého místa startujícímu Dani Pedrosovi (Honda), který se ujal vedení právě před Stonerem. Za nimi jeli Nicky Hayden (Honda) a John Hopkins (Suzuki). Tato dvojice však na těchto pozicích vydržela jen do druhé zatáčky, kdy společně po chybě Hopkinse kolidovali. Hopkins upadl, Hayden to ustál, ale propadl se na 17. místo. Hopkins svůj stroj ještě zvedl a dojel do boxů, ze kterých po dvou kolech opět vyjel a dokroužil do cíle jako 15. Třetí místo po tomto incidentu připadlo Chrisi Vermuelenovi (Suzuki), čtvrtý jel Valentino Rossi (Yamaha).

Pedrosa na čele nevydržel dlouho, neboť již v půli prvního kola jej Stoner předjel a začal svou spanilou jízdu. Nasadil divoké tempo kolem 1:22.6, kterému nikdo nestačil. Tuto laťku držel až do 25. kola ze 32. Pedrosa se chvíli snažil, ale měl stále více práce se třetím Vermuelenem, který začal hodně zrychlovat. Ve 4. kole v poslední zatáčce Vermuelen zaútočil a úspěšně se posunul na druhé místo. Ihned bylo vidět, že má vyšší rychlost a začal Pedrosovi ujíždět stejně jako Stoner. Plných 20 kol dokázal Vermuelen držet tempo s časy pod 1:23 jako Stoner, ale stejně pomalu ztrácel. Dalším jezdcem na pneumatikách Bridgestone (jako vedoucí dvojice), který ukazoval vysoké tempo, byl Marco Melandri (Honda). Po vlažném úvodu ve druhé polovině první desítky se během šesti kol dokázal probít až na páté místo za Rossiho. Několik kol jej studoval a pak v 10. kole celkem bez potíží Valentina předjel. Časy na kolo ukazovaly, že je jen otázkou času, kdy Melandri dotáhne i třetího Pedrosu. Tento okamžik nastal v 16. kole, kdy jej v předposlední zatáčce okruhu hladce předjel a zaujal třetí příčku. Na útok na druhého Vermuelena však jeho tempo nestačilo, protože jezdil přibližně stejné časy, což na stažení téměř deseti sekund ztráty nestačilo.

Trápení Pedrosy, který skvěle začal vyvrcholilo ve 20. kole. V jeho poslední zatáčce jej předjel i Rossi a odsunul jej na páté místo. V závěrečných pěti kolech se Rossi snažil dostihnout Melandriho, ale nedokázal se k němu dostat blíže než na pět sekund. Pěknou bitvu předvedli jezdci na sedmém až desátém místě, o které se bili Anthony West (Kawasaki), Makoto Tamada (Yamaha), Alex Barros (Ducati) a Roger Lee Hayden (Kawasaki). Tato čtveřice, především v závěru závodu, předvedla skvělé boje.

Ze svého šestého letošního vítězství se radoval Stoner. Tomu se podařilo konečně zlomit prokletí pole position, když letos se ještě žádnému jinému jezdci startujícímu z nejlepší pozice nepodařilo tuto výhodu proměnit ve vítězství. Jeho strhující tempo vedlo nejen k novému rekordnímu času na kolo, ale celý závod ujel o více než 43 sekund rychleji než loňský vítěz Hayden. Jen připomínám, že letos mají stroje MotoGP motory o objemu 800 cm3 proti loňským 990! Vynikající výkon předvedl také druhý Vermuelen a to i přesto, že do cíle dojel se ztrátou téměř 10 sekund. Třetí Melandri se po delší době vrátil na stupně vítězů a potvrdil dominanci pneumatik Bridgestone. Až čtvrtá příčka zbyla na Rossiho, nejlepšího jezdce na Michelinech, který zaostal téměř 31 sekund za vítězem. Technici mají nad čím přemýšlet. Ve stejné pozici jsou také ve stáji Dani Pedrosy, kterému viditelně nejela motorka. Zjevná spokojenost naopak vládla ve stáji Kawasaki, když její jezdci Randy de Puniet a West dojeli jako šestý a sedmý a také na divokou kartu jedoucí Rogger Hayden se dokázal dostat na desáté místo. Vynikající výsledek vybojoval osmým místem Tamada, který na své Yamaze obouvá pneumatiky Dunlop. Na deváté místo se v posledním kole dokázal probít Barros, který jel s velkým sebezapřením, neboť se před týdnem na Sachsenringu dvakrát škaredě potloukl.

Celkově si vedení pojistil Stoner a své konto navýšil na 221. Druhý Rossi se 177 bude mít co dělat, aby se k němu dotáhl. Třetí je Pedrosa se 155 body. Na čtvrtém a pátém místě jsou Vermuelen a Melandri se stejným bodovým ziskem - 113 bodů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Soudce tunelování Neographu požaduje informace z jízdenkové kauzy Soudce tunelování Neographu požaduje informace z jízdenkové kauzy

Soudce kauzy údajného tunelování papírny Neograph se chce…

Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná

Roční kupon na cestování pražskou MHD nezdraží. Cena…

Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z…

Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka

Prezident Miloš Zeman udělil milost Jiřímu Kajínkovi,…

 

Štítky Honda Suzuki

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu, mobil nepoužívám, kartou neplatím

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu,…

Jožo Ráž (62) byl dříve vděčný za každého fanouška, ale nyní už jejich přízeň nemůže vydržet. Slovenský zpěvák…

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži ušetřila přes 17 milionů

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži…

Plány na revitalizaci Stromovky pokračují. Praze se podařilo vysoutěžit dodavatelské firmy pro realizaci…

 

iSport.cz

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té zkušenosti nelituju

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té…

Jen několik měsíců vydržela atletce Zuzaně Hejnové spolupráce s německým trenérem Falkem Balzerem. Krátce před…

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v Interu střídal Ranieriho

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v…

Podruhé v novodobé historii, nepočítáme-li slovenské sousedy, vsadila Sparta na zahraničního trenéra. Od příští…

 

Reflex.cz

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci premiéra, říká jeho exporadce Šarapatka

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci…

Jaký byl Miloš Zeman jako premiér? A jak se od té doby změnil? A měl by se znovu ucházet o post na Hradě? Nejen…

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje za lepší silnice

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje…

Ruská stylistka ze Saratova se vysvlékla do plavek a nechala se nafotit s nafukovacím plameňákem v loužích,…