GP Valencie – Melandri podruhé v řadě vítězem

GP Valencie – Melandri podruhé v řadě vítězem

 

Ve španělské Valencii se jel poslední závod letošní sezóny MS silničních motocyklů. Ve třídě 125 se i přes vítězství Miky Kallia (KTM) radoval z titulu Thomas Luthi (Honda). Ve 250 zvítězil Dani Pedrosa (Honda) a v MotoGP Marco Melandri (Honda).

Ve španělské Valencii se jel poslední závod letošní sezóny MS silničních motocyklů. Ve třídě 125 se i přes vítězství Miky Kallia (KTM) radoval z titulu Thomas Luthi (Honda). Ve 250 zvítězil Dani Pedrosa (Honda) a v MotoGP Marco Melandri (Honda).

MotoGP

Do posledního závodu sezóny, GP Valencie, nastupoval na nejvýhodnější startovní pozici domácí Sete Gibernau (Honda). Nejlepší start však předvedl vedle něj stojící jeho týmový kolega Marco Melandri (Honda), který se ujal vedení. Za něj se zařadil třetí ze startovního roštu, Nicky Hayden (Honda) a až třetí odjížděl již s drobnou ztrátou Gibernau. Za tuto trojici se zařadili Max Biaggi (Honda), Loris Capirossi, Carlos Checa (oba Ducati) a Colin Edwards (Yamaha). Valentino Rossi startoval až z 15. pozice, ale první kolo končil již jako osmý v pořadí. Během prvních tří kol se Gibernau dokázal vzpamatovat a dotáhl se na vedoucí dvojici. Když to již vypadalo, že se mu snad podaří prolomit letošní smůlu, ve čtvrtém kole najednou zpomalil, z výfuků jeho Hondy se vyvalil bílý dým a pro zkušeného Španěla sezóna skončila přesně ve stylu jejího průběhu. Bezradně klečíce v únikové zóně asi přemýšlel čím si tu smůlu zasloužil...

Ve stejné době se na trati posouvali kupředu dva jezdci, na třetí místo se posunul Carlos Checa a na páté místo Vale Rossi. Na čele zůstala dvojice Melandri, Hayden, která se bila nejen o vítězství v posledním závodě, ale i o celkové druhé místo. Jejich tempu tentokrát nestačil nikdo jiný a nutno podotknout, že stejně tak ani jeden z této dvojice neměl výraznější převahu a po celý závod mezi sebou udržovali prakticky na desetinu stejný rozestup. Jediný,kdo se zpočátku jevil, že by mohl mít sílu na jejich stíhání byl Rossi, který ve 4. kole postoupil na páté místo před Capirossiho, v 5. kole předjel Biaggiho a posunul se na 4. místo a v 6. kole předjel i třetího Checu. Tam ovšem jeho postup skončil. Navíc to dlouho vypadalo, že Checa bude mít dost sil na další kolo boje o třetí místo, protože až do 15. kola jezdil s Rossim v těsném kontaktu. To již ale tato dvojice ztrácela na vedoucí dvojici více než 5 sekund. Od zmíněného 15. kola však zřejmě Checovi přestávaly sloužit pneumatiky a začal viditelně ztrácet, až kontakt ztratil úplně a dále pokračovali jak Rossi, tak i Checa osamělý závod.

Jakkoli se na čele závodu prakticky nic zásadního nedělo, protože Melandri neujížděl a Hayden neútočil a i na dalších dvou příčkách byl poměrně klid, v boji o páté místo bylo hodně husto. Na pátém místě jel Biaggi, na nějž intenzivně dotírali Alex Barros (Honda) a Capirossi. Tento boj probíhal po celou poslední třetinu závodu. Barros na Biaggiho několikrát neúspěšně zaútočil, ale vždy se opět vrátil na šesté místo. Drobným oživením klidného průběhu byl od 20. kola pokus Rossiho dojet vedoucí dvojici, protože se mu podařilo v následujících devíti kolech stáhnou svou ztrátu na polovinu,ale v posledním kole již zase zvolnil a docíle dojel na třetím místě o tři sekundy později než vítězný Melandri. Ten v posledním kole prokázal výborné taktické schopnosti, protože ač se Hayden snažil co mohl, nenašel na trati ani kousek místa pro útok. Melandri viditelně volil defenzivní stopu a zavíral všechny zatáčky dříve, než mohl Hayden cokoli udělat. Ital si tak dojel pro druhé letošní vítězství a hned v řadě za sebou. Svým vítězstvím si také zajistil v premiérové sezóně za řídítky Hondy celkové druhé místo a zajistil tak tento post pro Fausta Gresiniho i když jeho týmová jednička Sete Gibernau prožila nejhorší rok od návratu k Hondě. Druhý Hayden se letos konečně dokázal prosadit a začala dosahovat vyrovnanějších výsledků a tak se v něm možná v budoucnu ještě dočkáme Mickem Doohanem prognózovaného šampióna. Celkově si vybojoval třetí místo.

Pro čtvrté místo si dojel Checa a završil problematickou sezónu Ducati, která se v závěrečné třetině dokázala konečně prosadit. Na páté místo se nakonec dvě kola před koncem dostal Barros, který předjel Biaggiho. Sedmý dojel Capirossi, který se po třech týdnech od svého těžkého zranění v Austrálii vrátil v nečekaně dobré formě. Osmý do cíle dorazil Edwards před Makoto Tamadou (Honda) a Toni Eliasem (Yamaha).

Závěrečné pořadí v celkovém hodnocení tedy vypadá takto. První místo Rossi 367 bodů, druhý Melandri 220 bodů, třetí Hayden 206 bodů, čtvrtý Edwards 179 bodů a pátý Biaggi 173 bodů.

250

Ve velkém stylu zakončil svou druhou sezónu ve střední třídě Španěl Dani Pedrosa (Honda), který po první polovině závodu plné pěkných soubojů s krajany Jorge Lorenzem a Hectorem Barberou (oba Honda) dokázal nakonec všem ujet. Vítězstvím na domácí půdě oslavil svůj třetí titul v řadě a druhý ve 250. V letošní sezóně se mu podařilo triumfovat celkem 8x a jen jednou neviděl cíl. Druhé místo si osamělou jízdou, jako letos již několikrát, vybojoval Lorenzo, který v polovině závodu nedokázal odolat síle Pedrosovy Hondy na cílové rovince. Na třetím místě dojel také osaměle Casey Stoner (Aprilia), kterému se dnes nedařilo tak jako v Turecku a nedokázal být tak rychlý jako Pedrosa. Také čtvrtý a pátý jezdec dorazili do cíle osaměle. Na čtvrtém místě to byl Alex de Angelis (Aprilia) a na páté klesl po výborném začátku Barbera.

České barvy hájil ve Valencii Jakub Smrž (Honda) a po výborném úvodu, kdy se v prvním kole pohyboval na skvělém osmém místě nakonec klesl na, i tak velmi slušné 12. místo. Mezi soukromníky dojel druhý.

Závěrečné hodnocení má tuto podobu. První je Pedrosa s 309 body, druhý Stoner s 254 body, třetí Andrea Dovizioso (Honda) se 189 je nejlepším nováčkem, čtvrtý Hiroshi Aoyama (Honda) se 180 body a pátý Lorenzo se 167 body. Smrž skončil 20. s 19 body a Radomil Rous (Honda) 24. s 11 body.

125

Jedině závod nejnižší třídy ještě mohl rozhodnout o novém šampiónovi a také se to stalo. O vítězství po většinu závodu usiloval Sergio Gadea (Aprilia), který startoval z pole position, ale nakonec v 19. kole z první pozice havaroval. Vedení tak převzal Mattia Pasini (Aprilia), který s Gadeou jel po většinu závodu. Ještě, když Gadea jel, dotáhla se k nim dvojice jezdců KTM, Mika Kallio a Gábor Talmacsi. Tato trojice se pak řítila k cíli pod vedením Pasiniho, ale v závěru posledního kola jej po tvrdém boji předjel jak Kallio, tak i Talmacsi. Pro čtvrté vítězství v sezóně si dojel Kallio, ale ani tak mu to nestačilo na titul. Pro ten si v pohodě na devátém místě dojel Thomas Luthi (Honda) z českého týmu Elit GP. V celkovém hodnocení je dělí pouhých 5 bodů.Možná je to právě těch pět bodů, které Kalliovi sebral v Kataru Talmacsi, když jej předjel na cílové čáře.

Z našich jezdců neviděl cíl ani Lukáš Pešek (Derbi), ani Karel Abrahám (Aprilia).

Závěrečné hodnocení má tuto podobu. První je Luthi s 242 body a premiérovým titulem, druhý je Kallio s 237 body, třetí je Talmacsi se 198 body, čtvrtý je Pasini se 183 body a pátý Marco Simoncelli (Aprilia) se 177 body. Pešek skončil 19. s 25 body, Abrabám nebodoval ani jednou.

Spolupracujeme s TipCars.com
V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent

Zaměstnancům nošovické automobilky Hyundai vzrostou s…

V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy

V areálu bývalé tovární haly firmy Praga má vzniknout…

Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s Noidem! Rozvod a drsný vzkaz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s…

Ani druhé manželství mu dlouho nevydrželo. Muzikant Vašek Noid Bárta (36) definitivně přišel o manželku Gabrielu…

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí tu podíl v jedničce na trhu

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí…

Americká letecká společnost American Airlines Group koupí podíl v největších čínských…

 

iSport.cz

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče, sudí ukončil zápas

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče,…

Přípravné fotbalové utkání v Paříži mezi africkými rivaly Senegalem a Pobřežím slonoviny zůstalo v pondělí…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž al-Arab, nejslavnějším hotelu Dubaje

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž…

Hotel Burdž al-Arab patří nejenom k nejluxusnějším hotelům světa, ale stal se i ikonou překotně se rozvíjející…

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou zlatou minci, má cenu 112 milionů korun

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou…

Jednu z největších a nevzácnějších zlatých mincí světa, které se říká „Big Maple Leaf“, ukradli v pondělí…