GP Valencie – Poggiali posledním letošním mistrem

GP Valencie – Poggiali posledním letošním mistrem

 

Poslední závod sezóny ve Valencii uzavřel letošní sezónu a rozluštil poslední neznámou v podobě šampióna ve 250. Stal se jím po třetím místě zaslouženě Manuel Poggiali (Aprilia).

Poslední závod sezóny ve Valencii uzavřel letošní sezónu a rozluštil poslední neznámou v podobě šampióna ve 250. Stal se jím po třetím místě zaslouženě Manuel Poggiali (Aprilia).

Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Hector Barbera (Aprilia) těsně sledován Marcem Simoncellim (Aprilia) a Casey Stonerem (Aprilia), který se ještě v prvním kole posunul na druhé místo. Start se naprosto nepodařil Alexi de Angelisovi (Aprilia), který startoval z pole position a odjížděl kolem 10. příčky. Stoner se hned ve druhém kole ujal vedení a do konce závodu toto místo nikomu nepřenechal, pomineme-li v závěru marné pokusy Barbery o jeho předjetí. Mladý Španěl se vždy před zatáčkou dostal do čela a za zatáčkou byl zase druhý. S touto dvojicí dlouho jel Simoncelli a skupinka si vyjela až třísekundový náskok. Ve druhé polovině závodu se k nim ovšem dotáhla další trojice vedená Stevem Jenknerem (Aprilia), ve které byli ještě Andrea Dovizioso (Honda) a Stefano Perugini (Aprilia). V závěru se z první skupinky propadl Simoncelli a ze druhé naopak utrhl Jenkner, který dotáhl vedoucí dvojici. Sice se nijak neúčastnil boje o vítězství, ale v poslední zatáčce mu spadlo do klína druhé místo po chybě Barbery. Ten ve snaze předjet na domácí trati Stonera vyjel poslední zatáčku hodně široce a dostal se až za krajnici a Jenkner jej celkem pohodlně předstihl. Stoner si tak v posledním závodě sezóny dojel pro své premiérové vítězství, Jenkner skončil druhý a Barbera třetí. V poslední zatáčce chyboval také Dovizioso, který vyjel úplně z trati a daroval čtvrté místo Simoncellimu. Pátý dojel Mirko Giansanti (Aprilia). Perugini se v posledním kole propadl až na 13. místo.

V celkovém pořadí je jasný vítěz Dani Pedrosa s 223 body, druhé místo získal i přes nedokončený závod de Angelis se 166 body a třetí skončil Barbera se 164 body. Perugini se nakonec z bojovníka o titul propadl až na čtvrté místo se 162 body. Pátý skončil Dovizioso se 157 body.

Závod 250 byl očekáván s velkým napětím, ale nakonec se drama nekonalo. Od startu vyrazil nejlépe Randy de Puniet (Aprilia), který kraloval celému víkendu. Za něj se seřadila dvojice domácích jezdců Toni Elias a Fonsi Nieto (oba Aprilia) a čtvrtý jel Manuel Poggiali (Aprilia). Ten mohl jet celkem v poklidu, protože nikdo z jezdců před ním jej nemohl v celkovém hodnocení ohrozit a Roberto Rolfo (Honda), který jej jediný mohl připravit o titul měl špatný den a odstartoval až jako 13. Na čele vcelku v poklidu ujížděl de Puniet a vybudoval si uklidňující náskok, který jej však asi příliš uklidnil, že se k němu v závěru dotáhl skvěle jedoucí Elias. Francouz nicméně zachoval chladnou hlavu a Eliasovy bezhlavé útoky ignoroval a držel si svou stopu, což vedlo k tomu, že jej Španěl několikrát předjel na nájezdu do zatáčky a na výjezdu již byl zase za ním. Na třetí místo se postupem času posunul Poggiali a taky se dokázal vzdálit ze skupinky, která pak bojovala o čtvrté místo. Rolfo se zezadu snažil také prokousávat polem, ale nešlo mu to zdaleka tak hladce, jak by si představoval. Pro své třetí letošní vítězství si tak dojel de Puniet, který bezpečně odrazil všechny útoky dravého Eliase na druhém místě. Třetí místo stačilo Poggialimu ke korunovaci mistrem světa a jen potvrdilo výjimečné kvality tohoto mladíka, který dokázal triumfovat hned ve své premiérové sezóně ve stření třídě. Takový kousek se nepodařil ani fenomenálnímu Rossimu, který na to potřeboval dva roky. Čtvrtý dojel Sylvain Guintoli, který letos také výrazně upozornil na své umění. Pátý dojel domácí Nieto. Roberto Rolfo nakonec dojal sedmý, což mu zajistilo celkově druhé místo.

Z našich výborně začal Jarda Huleš (Honda), který v prvním kole jel dokonce na 9. místě. Dlouho mu to však nevydrželo a ve třetím kole havaroval. Ovšem i další naši se předvedli v dobrém světle. Kuba Smrž (Honda)dojel na pěkném 14. místě a Radomil Rous (Aprilia) skončil také na bodech jako 15. Lukáš Pešek (Yamaha) se musel spokojit s 19. místem.

V celkovém hodnocení tedy získal titul Poggiali se 249 body, druhý skončil Rolfo s 235, třetí Elias s 226 body. Dnešní vítěz de Puniet skončil celkově čtvrtý s 208 body a pátý je Nieto se 194. Naši se seřadili za sebe, Smrž skončil 24. se 14 body a Huleš 25. s 10 body. Pešek se se 4 body zařadil na 30. místo a Rous se dnešním jedním bodem umístil jako poslední 33.

Ve třídě MotoGP se očekával litý boj o poslední vítězství, ale nakonec z něj sešlo. Výborně odstartoval z pole position Valentino Rossi (Honda), který se ujal hned vedení, ale vydrželo mu to jen asi tři zatáčky, když jej předjel Loris Capirossi (Ducati). Za touto dvojicí jeli Nicky Hayden, Sete Gibernau a Max Biaggi (všichni Honda). Capirossi ve vedení ale také dlouho nepobyl, neboť již ve druhém kole jej opět předjel Rossi a zezadu se také tlačil dopředu Carlos Checa (Yamaha), když ve třetím kole předjel Biaggiho a dostal se na páté místo. Takto rozdané karty ale vydržely jen do dalšího kola, kdy udělal drobnou chybu Hayden a poroučel se k zemi. Svůj stroj ještě zvedl a pustil se do boje s časem, protože odjížděl jako 23. s velkou ztrátou na posledního jezdce. Nakonec to dotáhl na 16. místo v cíli. Po Haydnově výpadku se uvolnila cesta Gibernauovi a ten ve 5. kole poměrně snadno předjel Capirossiho a pustil se do honičky na Rossiho. Tito dva se brzy Capirossimu trochu vzdálili a jeli si vlastní, na první pohled vyrovnaný, závod. V 8. kole již neodolal Biaggiho stupňujícímu se tlaku Checa a přenechal mu čtvrté místo a zatímco Biaggi se vydal stíhat třetího Capirossiho, Checa pomalu ztrácel.

V nájezdu do 11. kola se do vedení dostal Gibernau, ale vydržel tam jen do následujícího průjezdu stejným místem, kdy jej Rossi opět odsunul za sebe. Od tohoto okamžiku se již na čele nic výrazného nedělo. Zhruba v polovině závodu se k vedoucí dvojici dotáhli Capirossi s Biaggim, ale Rossi zrychlil, což dokázal zachytit jen Gibernau a oběma Italům se zase vzdálili. Zhruba sedm kol před cílem přišla rozhodující fáze boje o vítězství, kdy Rossi ještě více zrychlil a to již nezvládl ani Gibernau a tak do cíle dojelo prvních šest jezdců osaměle. Ze svého devátého triumfu v sezóně se radoval Rossi, páté druhé místo si vyjel Gibernau a šesté stupně vítězů si vybojoval třetí Capirossi, který tak završil úspěšnou premiéru strojů Ducati. Čtvrtý dojel Biaggi, který sice letos získal celkově více bodů než loni, ale přesto si celkově o příčku pohoršil. Pátý dojel domácí Checa a šestým místem završil letošní smolnou sezónu Alex Barros (Yamaha).

Kvalitním osmým místem se s Aprilií rozloučil Colin Edwards, který by měl jez příští rok jako kolega Sete Gibernaua v týmu Fausta Gresiniho. Povzbudivě ukončil sezónu i tým Proton, jehož jezdec Jeremy McWilliams dojel na 12. místě, což je pro necelého půl roku starý motocykl velký výsledek.

V celkovém pořadí se mnoho neměnilo. Titul potvrdil Rossi s 357 body, druhý je Gibernau s 277, třetí Biaggi s 228 a čtvrtý skončil Capirossi se 177 body. Pátý dokončil sezónu Nicky Hayden se 130 body a získal trofej pro nejlepšího nováčka, když o dva body překonal šestého Troye Baylisse (Ducati).

Spolupracujeme s TipCars.com
Lesy České republiky jsou v zelených číslech. Státnímu podniku vzrostl hrubý zisk Lesy České republiky jsou v zelených číslech. Státnímu podniku vzrostl hrubý zisk

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) v prvním…

České pobočce Google vzrostl zisk více než o polovinu České pobočce Google vzrostl zisk více než o polovinu

Česká pobočka Google loni zvýšila tržby o 13 procent na…

Čínská automobilka Great Wall Motor plánuje odkup společnosti Fiat Chrysler Automobiles Čínská automobilka Great Wall Motor plánuje odkup společnosti Fiat Chrysler Automobiles

Čínská automobilka Great Wall Motor má zájem o koupi…

 

Štítky Honda Proton

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

 





 
Audi S4 Avant – Trochu málo kouše

TEST: Audi S4 Avant – Trochu málo kouše

Dnes 12:52

Z Audi S4 Avant nemůžete vystoupit zklamaní, nemohl jsem se ale ubránit tomu, že jsem čekal o něco víc.




Blesk.cz

V módní policii by neprošel: Ondřeji Vetchému nepomohly ani vypracované svaly!

V módní policii by neprošel: Ondřeji Vetchému…

Nosí, co je mu pohodlné, a na módní trendy kašle. Herec Ondřej Vetchý (55) si s oblečením hlavu neláme a vezme…

Těhotná Vojtková s břichem jako buben: Strach z porodu přirozenou cestou

Těhotná Vojtková s břichem jako buben: Strach z…

Má rodit každým dnem, ale ještě stíhá obrážet společenské akce. Tanečnice Libuše Vojtková (36) se tak snaží…

 

iSport.cz

Všichni jsme Halil! Slávisté se zastali Altintopa, Tvrdík dá dres do muzea

Všichni jsme Halil! Slávisté se zastali Altintopa,…

Přišel jako hvězdná letní posila, s třináctiletou bundesligovou praxí, nositel jména, které v Německu získalo…

Real a tiki-taka? Před gólem si 44krát přihrál, Ramos má rekord v červených

Real a tiki-taka? Před gólem si 44krát přihrál,…

Vyhráli Superpohár UEFA, španělský Superpohár a do ligové sezony vstoupil Real Madrid rovněž ve velkém stylu.…

 

Reflex.cz

Když na Václaváku hořely tanky. Podívejte se na barevné fotky sovětské okupace, které jinde neuvidíte

Když na Václaváku hořely tanky. Podívejte se na…

Pan Jiří Chrastil se narodil v roce 1941. Celý život pracoval jako strojní inženýr. V roce 1968 sehnal tehdy…

V Marseille najelo auto do dvou zastávek, nejméně jeden mrtvý

V Marseille najelo auto do dvou zastávek, nejméně…

Ve francouzském městě Marseille naboural vůz do dvou zastávek autobusů ve dvou různých částech města. Nejméně…