GP Velké Británie, Donington – Druhá kvalifikace

 

Stejně jako včera bylo anglické počasí vlídné a nad okruhem v Doningtonu svítilo slunce a bylo krásně teplo. Pěkný den byl také svědkem padání kvalifikačních rekordů.

Stejně jako včera bylo anglické počasí vlídné a nad okruhem v Doningtonu svítilo slunce a bylo krásně teplo. Pěkný den byl také svědkem padání kvalifikačních rekordů.

Ve 125 si start z pole position zajistil Stefano Perugini (Aprilia) a nejlépe vykročil na start zítřejšího závodu, který již před sedmi lety dokázal vyhrát. Zajel čas 1:37,984 a o desetinu vylepšil nejlepší čas okruhu. Zároveň je jediným zástupcem Aprilie v nejlepší pětici. Druhý čas zajel Dani Pedrosa (Honda), který zaostal o 0,094 sekundy. Na třetí místo klesl včera nejrychlejší Andrea Dovizioso (Honda) a úspěch týmu Scot završil jeho kolega Simone Corsi (Honda), pro kterého je to zatím největší úspěch kariéry. Pátý čas zajel Mika Kallio (Honda) za nějž na šesté místo klesl Hector Barbera (Aprilia). Sedmý čas zajel Steve Jenkner a osmý Lucio Cecchinello (oba Aprilia). Největší zlepšení proti pátku zaznamenal Thomas Luthi (Honda) z českého týmu Elit Grand Prix, když se dokázal zlepšit o 2,005 sekundy a poskočit na 13. příčku.

Ve 250 zůstal nejrychlejší Fonsi Nieto (Aprilia), když mu stačil jeho včerejší čas 1:33,859. Druhé místo si udržel Manuel Poggiali (Aprilia) i když ve svém posledním rychlém kole havaroval. Svůj čas však vylepšil a za Nietem zaostal o 0,356. Na třetí příčku poskočil Toni Elias (Aprilia) když se posledním kolem vyhoupl z konce první desítky před Naoki Matsuda (Yamaha) a odsunul jej na čtvrté místo. Matsudo svým výkonem potvrdil, že své řeči o možných stupních vítězů myslí vážně. Na pátou příčku klesl Randy de Puniet (Aprilia) a šestý čas zajel Franco Battaini (Aprilia) i přesto, že také havaroval ve svém posledním rychlém kole. Na poslední dvě příčky druhé řady se zařadili oba tovární jezdci Hondy. Sedmý čas zajel Roberto Rolfo a osmý Sebastian Porto.         Kuba Smrž (Honda) i přes zlepšení svého času o téměř tři desetiny o jednu příčku klesl a odstartuje z 21. pozice.

Třídě MotoGP prakticky po celou kvalifikaci kraloval Valentino Rossi (Honda). Nicméně i díky defektu přední pneumatiky v jejím závěru nakonec odstartuje „až“ jako čtvrtý což po zkušenostech z minulých let na této trati není vůbec směrodatné. Vynikající práci odvedl Max Biaggi (Honda) se svým týmem, když dokázal během čtyř hodin na trati vyladit nový podvozek takovým způsobem, že jej dovezl na pole position. Biaggi zajel čas 1:30,740 čímž ustavil nový rekord trati o více než 0,8 sekundy lepší loňského Rossiho výkonu. Druhý čas zajel i přes přetrvávající potíže s dávkováním výkonu Manuel Gibernau (Honda). Na Biaggiho ztrácí 0,122 sekundy. Uvidíme zdali tato dvojice dokáže stejným způsobem překonat Rossiho i zítra. Největší překvapení však všem připravil na třetím místě Marco Melandri (Yamaha). Po čtvrtém místě v Le Mans je to jeho druhé postavení v první řadě a podle vlastních slov se na stroji cítí lépe než se kdy cítil na 250. Čtvrtý tedy odstartuje Rossi a z páté příčky půjde do závodu Carlos Checa (Yamaha), který letos podruhé dostal od kolegy Melandriho na frak.

Na šesté místo po vynikajícím pátku klesl Troy Bayliss (Ducati) vedle nějž se postaví jeho kolegy Loris Capirossi. Osmý čas zajel Olivier Jacque (Yamaha), který naprosto nebyl spokojen se strojem, který produkoval velké vibrace od zadního kola. Prvních osm se vešlo do neuvěřitelně těsného rozmezí 0,501 sekundy. Devátý čas zajel Colin Edwards (Aprilia) a desátý Tohru Ukawa (Honda). Všech prvních deset se dostalo pod loňský Rossiho čas. Až 12. čas zajel Alex Barros (Yamaha), který se potýkal s nevhodným naladěním motoru a jeho vyhlídky pro závod nevypadají nejrůžověji. Příjemný výkon předvedl Garry McCoy (Kawasaki), který po dlouhé době neskončil poslední a jeho 18. čas na stroji s novým měkčím podvozkem je povzbuzením pro něj i jeho technickými potížemi zmítaný tým. Tým Proton KR je momentálně také ve velmi obtížné situaci, když jeho jezdci Jeremy McWilliams a Nobu Aoki přesedali ze starých dvoutaktů na nové čtyřtakty a nedařilo se ani na jedněch. Nakonec oba zajeli lepší časy na dvoutaktu a na čem pojedou závod se ještě rozhodne.

Spolupracujeme s TipCars.com
Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů

Pražské Protonové centrum uzavřelo smlouvu s britskou…

Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci

Brněnská Neogenia chce se svým Mobilním rozhlasem…

Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV

Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své…

Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka

Agentura Bison & Rose vytvořila z vyřazených…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Dnes 17:50

Řada řidičů každoročně touto dobou řeší otázku, zda jsou stávající pneumatiky ještě použitelné, nebo je lepší se jich zbavit. Víme, jak mít během pár vteřin jasno!




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na aukcích až za trojnásobek

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na…

Na Spartě se zaprášilo za hodinu a půl. Na Slavii za hodinu. Takhle málo stačilo, v cuku letu bylo po lístcích.…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…