GP Velké Británie – Pešek po trápení bez bodu

GP Velké Británie – Pešek po trápení bez bodu

 

Za deštivého počasí se do Doningtonu přišlo na závody podívat téměř 85 tis. diváků. Viděli sice trápení našeho Lukáše Peška mimo bodované příčky, ale jinak si užili napínavé závody. Vyhráli Pasini ve 125, Dovizioso ve 250 a Stoner v MotoGP.

Za deštivého počasí se do Doningtonu přišlo na závody podívat téměř 85 tis. diváků. Viděli sice trápení našeho Lukáše Peška mimo bodované příčky, ale jinak si užili napínavé závody. Vyhráli Pasini ve 125, Dovizioso ve 250 a Stoner v MotoGP.

250 – Dovizioso vodním králem
Velmi silný déšť přivítal na startu jezdce střední třídy, která tentokrát otevírala program závodů v Doningtonu. Nejlepší start předvedl Alex de Angelis (Aprilia) startující z pole position. Za jeho záda se zařadili Andrea Dovizioso (Honda) a Jorge Lorenzo (Aprilia). Tato trojice nasadila o 2 sekundy na kolo vyšší tempo, než zbytek pole a ihned se začala vzdalovat. Ještě v prvním kole havaroval čtvrtý Hector Barbera (Aprilia) a když svůj stroj zvedl, o kolo později upadl opět. Na jeho místo se posunul Alvaro Bautista (Aprilia), ale i on velmi mokrou trať nezvládl a v 9. kole havaroval. Stalo se tak i v situaci, kdy na něj nikdo netlačil, protože jezdil osaměle na čtvrtém místě. Vedoucí trojice ujížděla vpřed a především vedoucí De Angelis vypadal naprosto neohroženě. V 11. kole svůj stroj nezvládl na druhém místě jedoucí Lorenzo a po divokém smyku zadního kola musel po pádu odstoupit. Na čele tak zůstala jen dvojice de Angelis a Dovizioso. Nadále jezdili o 2 až 2,5 sekundy na kolo rychleji než v tu dobu třetí Hiroshi Aoyama (KTM). V polovině závodu měli náskok již přes půl minuty a stále se vzdalovali. Od tohoto okamžiku museli dávat velký pozor na pomalejší jezdce, protože předjížděli o kolo jednoho za druhým. Dvě kola před cílem se Dovizioso dokázal dotáhnout do těsné vzdálenosti za de Angelise a když se již schylovalo k souboji o vítězství, de Angelis havaroval. Doviziosovi se tak otevřela cesta ke druhému letošnímu vítězství. De Angelis svou Aprilii ještě zvedl a díky obrovskému náskoku před třetím Aoyamou dojel do cíle ještě druhý. Z třetího místa i se ztrátou přes minutu, se radoval Aoyama a těsně čtvrtý dojel Yuki Takahashi (Honda). Pátý dokončil závod Shuhei Aoyama (Honda) a šestý Mika Kallio (KTM) byl posledním jezdcem s plným počtem kol. Cíl vidělo celkem 17 jezdců.

Náš Karel Abrahám (Aprilia) startoval z 24. místa a po vyrovnané jízdě bez chyb se nakonec v cíli radoval z výborného 10. místa. Zajel tak své letošní maximum.

Celkově si vedení udržel Lorenzo se 153 body. Druhý Dovizioso se 142 body se dnes výrazně dotáhl. Třetí je de Angelis se 135 body. Čtvrtý Bautista má na kontě 100 bodů a pátý Barbera 71. Abrahám se se 13 body dnes posunul na 19. místo.

MotoGP – Stoner nejlépe zvládl proměnné podmínky
Dramatický závod se rýsoval v nejvyšší třídě, protože ač byl vyhlášen jako mokrý a na trati leželo velké množství vody, již pršelo jen lehce. Bylo jen otázkou času jak dlouho bude trvat, než trať začne osychat a pneumatiky na mokrou trať nebudou novým podmínkám stačit. Nejlépe odstartoval Colin Edwards (Yamaha) z pole position. Jeho raketový start zachytil jen Dani Pedrosa (Honda), který se do první zatáčky tlačil na čelo, ale Edwards jej nepustil. Za tuto dvojici se dále řadili Nicky Hayden (Honda), Valentino Rossi (Yamaha), John Hopkins a Chris Vermuelen (oba Suzuki). Vynikající Edwardsova pozice nevydržela ani celé první kolo, když jej předjel Pedrosa, ale i tak se na druhé příčce držel jako klíště. To jeho krajan Hayden se ještě v prvním kole propadl až na páté místo. Ve druhém kole přišel ke slovu vodník Vermuelen, kterému se podařilo posunout až na třetí místo, když předjel vpřed se posouvajícího Rossiho. V následujícím kole se Rossi propadl dokonce na 6. místo, když jej nejdříve předjel Hopkins a poté oba dva udělal Hayden. Tou dobou se již ze zadních pozic hnali dva mladí divočáci – Casey Stoner (Ducati) a nováček třídy Anthony West (Kawasaki). Především Stoner jel jako pila a ve 4. kole se posouval na páté místo, když předjel Haydena, který chvíli před tím dostal za vyučenou i od Hopkinse.

Páté kolo přineslo největší změny na čelních pozicích. Nejdříve šel Edwards do vedení přes Pedrosu a chvíli nato Stoner na třetí místo před Vermuelena. Pohroma týmu Repsol začala pádem Haydena v tomtéž kole a dokončena byla Pedrosovým propadem během jednoho kola mimo první pětku. Naopak skvěle jel West. Jeho premiérový start v MotoGP mu vycházel jako ve snu. V dešti vždy uměl a jeho jízda vypadala jako by měl na svém stroji odjetou celou sezónu a ne jeden víkend kvalifikací. Školil jednoho jezdce za druhým, včetně Rossiho, kterého předjel v sedmém kole. V 8. kole to West dotáhl už na 4. místo, když předjel Vermuelena, kterého následně pokořil i Rossi. Nadšení z Wstovy jízdy však v tomtéž kole skončilo, protože vyjel ven z trati a v malé rychlosti upadl. Svůj stroj sice hned zvedl a pokračoval v závodě, ale propadl se na 14. místo a musel dohánět velikou ztrátu na jezdce před sebou.

Tou dobou na čele vládla dvojice Edwards – Stoner a ostatním odjel už o tři sekundy. Trať začínala na některých místech pomalu osychat a síly jednotlivých jezdců se s touto změnou upravovaly také. Třetí Hopkins začal trochu ztrácet a naopak čtvrtý Rossi přidával na tempu. To jej přivedlo v 11. kole až na Hopkinsovo třetí místo. Svou snahu o několik zatáček dále však trochu přehnal a musel vyjet do trávy. Toho Hopkins hned využil k návratu na třetí příčku, ale o kolo později byl Rossi již opět před ním. Čím více trať ve stopě osychala, tím více se situace obracela ve prospěch jezdců využívajících obutí Bridgestone. V 16. kole již Edwards nedokázal zrychlovat tolik jako Stoner a byl nucen mu přenechat vedení. Od toho okamžiku již nebylo pochyb, kdo stane na nejvyšším stupni. Stoner začal jezdit o 1,5 sekundy na kolo rychlejší časy a rychle si vybudoval náskok téměř 10 sekund. Druhý Edwards sice na jeho tempo nestačil, ale byl dost rychlý na to, aby se k němu nedokázal přiblížit třetí Rossi. Stejně jako Stoner na čele, mohutně zrychlil také jeho kolega Loris Capirossi na druhé tovární Ducati. Z konce první desítky to pět kol před cílem dotáhl na výborné páté místo a dále se hnal kupředu. Jeho cestu za stupni vítězů však v tomtéž kole zastavil pád po přebrzděném předním kole.

Po pádu Capirossiho se stal mužem závodu Vermuelen, který jel čtvrtý a v okamžiku Capirossiho pádu jel prakticky stejně rychle jako on. To znamená, že jeho vzdálenost od třetího Rossiho se každým kolem dramaticky zkracovala. Rozdíl v jejich časech byl téměř sekundu a ve 27. kole se Rossi ve Foggartyho šikaně musel sklonit, před velmi rychlým Australanem. Vermuelen mu ještě do konce kola stihl nadělit téměř sekundu. Jeho chuť však nebyla ukojena ani tímto skalpem a hnal se za druhým Edwardsem. Bohužel pro něj do konce závodu chyběly jen tři kola, což bylo na téměř šest sekund příliš málo.

Z letos již pátého vítězství se radoval Stoner a prodloužil tak šňůru závodů, ve kterých nezvítězil držitel pole position. Druhý Edwars po dlouhé době opět ukázal, že jezdit ještě nezapomněl. Třetí dojel Vermuelen, jehož závěr na osychající trati byl vynikající. Opět potvrdil, že forma strojů Suzuki jde po mnoha slabých letech stále nahoru. Čtvrtý dokončil závod Rossi, jemuž letos štěstěna příliš nepřeje. Opět ztratil výraznou bodovou porci na vedoucího Stonera. Pátý v cíli Hopkins spokojeností příliš nezářil, ale i tak jsou to důležité body, které v minulosti získal málokdy. Šestý dojel do cíle Randy de Puniet (Kawasaki) a navázal na výborné páté místo z předchozího závodu. Pedrosa dojel do cíle na 8. místě, West se nakonec dotáhl na 11. místo a v prvním závodě hned bodoval. Poslední se ztrátou čtyř kol se do cíle dotrápil Hayden – hodně smutné.

Celkově si vedení upevnil Stoner se 165 body. Druhý Rossi má na kontě 139 bodů a již hodně ztrácí. Třetí je se 106 body Pedrosa. Na čtvrtém a pátém místě je dvojice jezdců Suzuki, Vermuelen s 88 a Hopkins s 83 body.

125 – Pasini konečně prolomil smůlu
Nejnižší třída tentokrát přišla na řadu jako poslední a pořadatelé měli plno práce vyhnat po předchozím závodě MotoGP z trati stovky diváků. Úvod byl tradičně ve znamení bitvy velké skupiny jezdců, z nichž se ještě v první půli podařilo utrhnout, jako vždy, velmi rychlému Mattiovi Pasinimu (Aprilia). Jeho stroj byl již v několika závodech tím nejrychlejším na trati, ale také nejméně spolehlivým. Dnes konečně dojel až do cíle a Pasini se poprvé radoval ze zaslouženého vítězství. O druhou příčku bojovali Tomoyoshi Koyama (KTM) a Hector Faubel (Aprilia), ale Japonec nakonec svou příčku uhájil a po druhé v řadě dojel na stupních vítězů. Dlouho o stupně vítězů bojovali také Simone Corsi (Aprilia) a Randy Krummenacher (KTM). Oba však v polovině závodu havarovali a i když se do závodu vrátili na lepší než 10. a 13. místo v cíli to nestačilo.

Tragédii zažíval v Doningtonu náš Lukáš Pešek (Derbi). Jeho stroj vůbec nefungoval a poté co se kvalifikoval jako 21. a po celý závod zajížděl časy o téměř 3 sekundy horší než špička, projel cílem jako 18. Po vynikajícím úvodu sezóny opravdu hodně hořká pilulka.

Celkově se do vedení posunu Faubel se 118 bod. Druhý je Gábor Talmácsi (Aprilia), který dnes nedokončil, se 115 body. Třetí je stále Pešek s 94 body, ale čtvrtý Sergio Gadea (Aprilia) je s 92 již velmi blízko. Na páté místo se s 88 body posunul Koyama.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo odsouhlasilo obří želežniční stavbu za miliardy Ministerstvo odsouhlasilo obří želežniční stavbu za miliardy

Železniční trať v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí…

Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie

U hlavního vchodu do závodu největšího tuzemského výrobce…

Online: Babiš už hlasoval. Volil ANO a kroužkoval Online: Babiš už hlasoval. Volil ANO a kroužkoval

S úderem čtrnácté hodiny se v Česku otevřely volební…

 

Štítky Honda Suzuki KTM

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Mercedes-Benz X prozradil české ceny. O kolik je stuttgartský pick-up dražší než Navara?

Mercedes-Benz X prozradil české ceny. O kolik je stuttgartský pick-up dražší než Navara?

Dnes 13:50

Nový pick-up s trojcípou hvězdou na přídi je zatím dostupný výhradně se čtyřválcovými motory. Na šestiválec si počkáme do léta.




Blesk.cz

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí nevyužívaná lávka

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí…

Okolí Vltavské se začíná měnit. Začala více než měsíční rekonstrukce schodiště, navazovat se bude likvidací…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

7 důvodů, proč jít letos volit

7 důvodů, proč jít letos volit

Podeváté v moderní demokratické historii od roku 1989 jdeme dnes a zítra volit své poslance. O každých volbách…

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je továrna na debilno, říká grafik TMBK

Zeman a Ovčáček jsou chodící koláže, Česko je…

Někdy za hranou, ale vždy prudce aktuální. Takové jsou koláže grafika Tomáše Břínka, který na internetu…