reklama


GP Velké Británie – Rossi letos po páté vítězí

GP Velké Británie – Rossi letos po páté vítězí

 

GP Velké Británie se jela pod zamračenou oblohou a při závodě MotoGP dokonce jemně mrholilo, ale závod pokračoval bez přerušení. Ve 125 zvítězil Andrea Dovizioso (Honda), ve 250 Dani Pedrosa (Honda) a v MotoGP Valentino Rossi (Yamaha)

GP Velké Británie se jela pod zamračenou oblohou a při závodě MotoGP dokonce jemně mrholilo, ale závod pokračoval bez přerušení. Ve 125 zvítězil Andrea Dovizioso (Honda), ve 250 Dani Pedrosa (Honda) a v MotoGP Valentino Rossi (Yamaha)

125

Start se nejlépe podařil muži na pole position Andreu Doviziosovi (Honda), který vyrazil jako blesk a ihned se ujal s malým náskokem vedení. Za ním jel Mika Kallio (KTM), Hector Barbera (Aprilia), Roberto Locatelli (Aprilia), Simone Corsi (Honda) a Alvaro Bautista (Aprilia). Hned v úvodních klesajících zatáčkách vyrobil chybu Barebera a havaroval a stejně dopadl o zhruba 20 metrů dále také Pablo Nieto (Aprilia). Z těchto pádů vytěžil nejvíce Dovizioso, který poodjel ještě více, neboť ostatní jezdci museli nepatrně ubrat. Ještě v prvním kole se Locatelli posunul na druhé místo před Kallia, kterého o dvě kola později předjel i Bautista. Bautista se postupně propracoval před Locatelliho na druhé místo, kde dlouhou dobu jezdil osamoceně. Až v závěru závodu se k němu opět dotáhl Locatelli a snažil se na něj útočit. Svou snahu však přehnal a dvě kola před cílem havaroval. Pro první místo si tak dojel nikým neohrožován Dovizioso před Bautistou, na třetí místo se z konce první desítky v úvodních kolech prodral Jorge Lorenzo (Derbi) a bramborová medaile zbyla na Kallia. Páté místo vybojoval Doviziosův týmový kolega Corsi těsně před Stevem Jenknerem (Aprilia). Lukáš Pešek (Honda) v Doningtonu jel velmi slušně a po celý závod se pohyboval na hranici bodované patnáctky a nakonec dojel na pěkném 12. místě. Václav Bittman (Honda) skončil 23.

Celkově si upevnil vedení Dovizioso se 163 body před dnes nebodujícími Locatellim se 131 body, Barberou se 129, Casey Stonerem (KTM) se 104 a Nietem s 88 body. Pešek drží 21. pozici s 8 body.

250

Závody třídy 250 začínají mít poslední dobou stále stejný průběh. Nejlépe sice odstartoval Hiroshi Aoyama před Dani Pedrosou (oba Honda), Alexem Debonem (Honda), Sebastianem Portem Alexem de Angelisem (oba Aprilia), ale ještě v prvním kole šel do vedení Pedrosa a okamžitě začal všem ujíždět. Konec prvního kola přinesl smůlu Aoyamovi, kterého v nájezdu do poslední zatáčky nabral Toni Elias (Honda) a poslal jej k zemi. Houževnatý Japonec se však nevzdal a nakonec dojel na pěkném 9. místě. V úvodních kolech se na druhé místo dostal Porto za nímž jel Fonsi Nieto (Aprilia), ale ten se postupně propadal když jej předjel jak Randy de Puniet (Aprilia), tak i de Angelis. Druhá polovina závodu již byla na čelních příčkách velmi jednotvárná a jezdci „jen“ dokroužili do cíle bez přímých soubojů. Ze svého letos již čtvrtého vítězství se radoval Pedrosa před Portem, de Punietem, de Angelisem a Nietem. Nejlepším soukromníkem byl na šestém místě Anthony West (Aprilia). Pro jeden bod za 15. místo si opět dojel Kuba Smrž (Honda) a do cíle dorazil i Radomil Rous (Yamaha) na posledním 21. místě.

Celkově kraluje Pedrosa se 180 body před de Punietem se 146 a Portem se 126 body. Čtvrtá místo drží Nieto s 94 a pátý je s 93 body de Angelis. Smrž je s 8 body na 22. místě.

MotoGP

Závod třídy MotoGP dnes po dlouhé době postrádal na výraznější dramatičnosti. Nejlépe odstartoval Valentino Rossi (Yamaha), za kterého se narovnali Loris Capirossi (Ducati), Sete Gibernau (Honda), Carlos Checa (Yamaha) a Troy Bayliss (Ducati). Ve velmi nahuštěném prvním kole se rychle do vedení posunul Capirossi a poprvé si letos užíval vedoucí pozice, na druhé místo se na několik zatáček posunul Gibernau a Rossi jel až třetí, ale ještě před koncem prvního kola se zase vrátil na druhé místo. Na čtvrté místo před Checu se posunul Bayliss. Ve druhém kole se při průjezdu šikanou dokázali před Capirossiho protlačit jak Rossi tak i Gibernau a tím začala Capirossiho cesta dolů jezdeckým polem. O kolo později jej předjel i Colin Edwards (Honda) a téměř okamžitě na něj začal tlačit pátý Bayliss, který za ním vydržel do pátého kola a pak jej také předjel. Edwardsovi to dnes jelo jako z praku a o kolo později se bez potíží dostal i před Gibernaua na druhé místo. Na vedoucího Rossiho to však nestačilo a tak se Američanův postup zastavil.

Závodilo se také na dalších místech. Dopředu postupoval Nicky Hayden (Honda), který sice pomalu, ale jistě předjížděl jednoho jezdce za druhým a v šestém kole již jel na pátém místě před capirossim. Do poloviny závodu postupoval také Alex Barros (Honda), který to však tentokrát vyšplhal jen na šesté místo, ze kterého se zase pomalu propadal na 9. místo v cíli. Výborně pracovali také Norick Abe (Yamaha) a John Hopkins (Suzuki). Oba to dotáhli až na sedmé místo, ale Abe udělal chybu a havaroval, zatímco Hopkins musel postoupit sedmé místo zpět Capirossimu, kterého předtím dokázal předjet. Hayden se ke konci první poloviny závodu dokázal dotáhnout na Baylisse a tvrdě na něj tlačil až jej v 15. kole předjel. Bayliss se ale držel jeho tempa a nedovolil mu odjet což se mu stalo málem osudným. V 19. kole se Hayden v klesání po startu trochu rozhodil, Bayliss se lekl a vyjel z trati do trávy. Svůj výlet sice ustál, ale ztratil s Haydenem kontakt a dokroužil do cíle osamoceně na pátém místě.

Vedoucí trojice se pozvolna trhala a ujížděl jak vedoucí Rossi druhému Edwardsovi tak i on třetímu Gibernauovi. Letos poprvé jsme tak byli svědky poměrně nezajímavého dojezdu osamělých jezdců bez přímého souboje. Letos po páté zvítězil Rossi před Edwardsem, který se naopak poprvé dostal na stupně vítězů a třetím místem se do pohody vrátil Gibernau, který takový výsledek po dvou předchozích výpadcích nutně potřeboval. Na Haydena tentokrát zbyla čtvrtá příčka a nejlepší letošní výsledek si zajel pátý Bayliss. Šestý Checa nebyl po celý závod prakticky vidět, protože se pohyboval vždy mimo zajímavé souboje. Capirossi po skvělém úvodu nakonec dojel až sedmý před vynikajícím Hopkinsem. Ten byl suverénně nejlepším jezdcem na pneu Bridgestone, kterým zdá se nový povrch v Doningtonu úplně nevyhovoval. Nevýrazné deváté místo vyjel Barros a nedokázal navázat na výborný výkon před týdnem z Německa. Ještě větší zklamání zažil vítěz z minulého týdne Max Biaggi (Honda). Toho po celý závod nebylo vidět výše než kolem desátého místa a nakonec dojel na 12. místě.

Rossi si vítězstvím upevnil vedení se 164 body. Na druhé místo se vrátil Gibernau se 142 body, kterých má stejně jako třetí Biaggi, ale pro Španěla hovoří více vítězství. Na čtvrté místo se posunul Edwards s 95 body zatímco Barros zase klesl na páté místo s 86 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama