GP Velké Británie – Rossi ovládl déšť

GP Velké Británie – Rossi ovládl déšť

 
 

Devátý podnik MS motocyklů se jel v britském Doningtonu a byl poznamenán pravým anglickým počasím – silným celodenním deštěm. Z vítězství se radovali Julian Simon (KTM) ve 125, Randy de Puniet (Aprilia) ve 250 a Valentino Rossi (Yamaha) v MotoGP.

MotoGP

Po zajímavém výsledku závodu v Laguna Seca, se v Doningtonu čekalo, jak se k tomu postaví nejen Valentino Rossi (Yamaha), ale i jeho konkurenti. Závod byl o jedno kolo zkrácenna 29 okruhů, protože těsně před ostrým startem hlásil potíže Shinia Nakano (Kawasaki) a jezdci museli absolvovat ještě jedno zahřívací kolo.

Ve vytrvalém dešti bylo vše nakloněno na stranu Sete Gibernaua (Honda), který je v takovém počasí vyhlášeným rychlíkem. Od startu šel také ihned do čela a za něj se seřadila smečka Hond v pořadí Marco Melandri, Troy Bayliss, Alex Barros a Max Biaggi, dále jel Colin Edwards (Yamaha) a až za ním jel Rossi, kterému se start z pole position vůbec nevydařil. Hned v úvodním klesání prvního kola šel k zemi Biaggi, zatímco o chvíli později se na druhé místo posunul Barros. Rossi se rychle rozjížděl a ve druhém kole již jel na třetí pozici. V tomtéž kole havaroval Nicky Hayden (Honda) a tým Repsol Honda byl ze hry. Ve třetím kole Barrosovi podklouzlo zadní kolo, musel vyjet mimo stopu a Rossi se dostal na druhé místo. Na konci tohoto kola chyboval Melandri a vzal s sebou i Baylisse a oba skončili v kotrmelcích. Gibernau zatím na čele ujížděl a zdálo se, že jej nemůže nikdo ohrozit. Vše skončilo ve čtvrtém kole, kdy mu podklouzlo zadní kolo, motorka jej nakopla a s nohou pod zadním kolem se doklouzal do bahna, které tvořilo okolí trati. I on skončil. V tomtéž kole se na senzačním třetím místě objevil Kenny Roberts (Suzuki) a za ním je čtvrtý John Hopkins na stejném stroji. V dalších čtyřech kolech byla na čele situace jako ve 125, když se ve vedení střídali jak Rossi, tak Barros i Hopkins. Vše skončilo pro Hopkinse v osmém kole, když jej jeho Suzuki přestala poslouchat a začal se propadat a nakonec ještě havaroval, svůj stroj však ještě zvedl a závod dokončil jako poslední na 11. místě. Svého kolegu však více než adekvátně nahradil Roberts, když se v 10. kole ujal vedení, které držel dvě kola. Ve 12. kole jej předjel Barros a byli jsme také svědky Rossiho chyby v nájezdu do šikany a jeho propadu až na čtvrté místo za dotahujícího Edwardse. Dotažení vedoucí skupiny mu však trvalo pouhá dvě kola a ve 14. kole již jel opět druhý.

Od tohoto okamžiku nastala klidnější fáze závodu. Pole vodil Barros, Rossi se za ním očividně vozil a čekal na svůj okamžik a v pohodě se jich držel i Roberts. Jen Edwards byl s menším odstupem poněkud mimo skupinu. Zatímco čelo jezdilo celkem v poklidu, na dalších místech dřeli jezdci Ducati Carlos Checa a Loris Capirossi. Snažili se stáhnout svou ztrátu na vedoucí čtveřici a v jeden okamžik zajížděli i rekordní kola závodu. Zásadní okamžik nastal sedm kol před cílem, ve 22. kole, kdy Rossi zaútočil na Barrose, převzal vedení začal zajíždět rekordní kola závodu. Během dvou okruhů si vyjel náskok přes pět sekund a o vítězi bylo rozhodnuto. Otázkou však zůstávalo pořadí na druhém a třetím místě, protože jak Barros tak i Roberts vždy patřili k velmi dobrým jezdcům na vodě. Vše pro sebe nakonec v posledním kole rozhodl bývalý mistr světa Kenny Roberts, když Barrose nekompromisně předjel a již jej k ničemu nepustil. Po třech letech se tak vrátil na stupně vítězů.

Ze sedmého letošního vítězství se tak radoval Rossi před vynikajícím Robertsem a Barrosem. Robertsovi očividně pomohly pneumatiky Bridgestone, které ve zmoklé Shanghai dopomohly ke druhému místu i Olivieru Jacquovi. Ze čtvrtého místa se radoval Edwards. Pátý dojel Checa před Capirossim. Sedmý dojel Makoto Tamada (Honda) a osmý Alex Hofmann (Kawasaki), který byl poslední s plným počtem kol. Dalšími, kteří dnes ještě viděli cíl byli Toni Elias (Yamaha), Roberto Rolfo (Ducati) a zmíněný Hopkins.

Celkově vede Rossi s 211 body. Druhý je Melandri se 107 body a na třetí místo se posunul Edwards se 106 body. Čtvrtý je Biaggi se 100 body a pátý je Gibernau s 95 body.

250

Také závod třídy 250 se jel pod hustým deštěm a nejlepší start do něj předvedl Andrea Dovizioso (Honda). Jeho pozici však ještě v prvním kole převzal Japonec Hiroshi Aoyama (Honda). Ten na čele vydržel až do poloviny závodu, kdy jej podmínky přemohly a havaroval. Vedení po něm převzal Randy de Puniet (Aprilia), který musel tvrdě odrážet nájezdy vodního specialisty Anthony Westa, který premiérově sedlal zcela novou dvěstěpadesátku KTM. S nimi se také držel další vodník Casey Stoner (Aprilia). |Tato trojice se řítila vstříc cíli až do předposledního kola, kdy Stoner chyboval a vyjel z trati. Sice se do závodu vrátil, ale na boj o vítězství již mohl zapomenout. Ten se strhl v posledním kole, ale nakonec vyzněl na prázdno, protože West udělal chybičku a ztratil těsný kontakt a tím i naději na historické vítězství. Z toho se naopak radoval de Puniet. West přesto ukázal, že kvality dlouho očekávané KTM jsou minimálně co do ovladatelnosti na mokré trati vynikající. Třetí dojel Stoner. Na čtvrtém místě dojel s obrovskou ztrátou 47 sekund Dani Pedrosa (Honda) a pátý Sebastian Porto (Aprilia), kterému se nečekaně na mokru nedařilo. Pouze osm jezdců dojelo s plným počtem kol.

Naši tentokrát cíl viděli i když se ztrátou dvou kol. Radomil Rous (Honda) získal bod za 15. místo, zatímco Kuba Smrž (Honda) dojel těsně za ním 16.

Celkově vede Pedrosa se 156 body před Stonerem se 122 a Doviziosem se 111 body. Čtvrtý je Porto s 85 a pátý de Puniet se 79 body. Rous je 20. s osmi body a Smrž 21. se šesti body.

125

Závod nejslabší třídy byl deštěm poznamenán nejvíce, protože musel být po osmi kolech zastaven a odstartován na dalších 9 kol jako mokrý. První část ukončil na vedoucí pozici Alvaro Bautista (Aprilia) i přesto, že těsně před přerušením havaroval. Do druhé části byl hodně postižen Mika Kallio (KTM), který nestihl včas vyjet z boxů a musel startovat z posledního místa. Ve druhém zahřívacím kole havaroval vedoucí muž celkového pořadí Mattia Pasini (Aprilia). Na zmoklé trati se na čele držel Gábor Talmácsi (KTM), ale havaroval. Stejný osud potkal i Bautistu. Vedení se poté jal Francouz Mike di Meglio (Honda), za kterého se zachytil Julian Simon (KTM). Ten se dvě kola před cílem dostal do vedení s náskokem si dojel pro své první vítězství kariéry. Druhý dojel di Meglio a třetí jeho týmový kolega Fabrizio Lai (Honda). Čtvrtý dojel Marco Simoncelli (Aprilia) a pátý Pablo Nieto (Derbi). Šestý skončil Thomas Luthi (Honda), kterému se podařilo v úvodu druhé části závodu ustát divoký smyk zadního kola, ale hodně se propadl a musel dotahovat. Na sedmé místo se nakonec z posledního místa prodral Kallio.

Z našich dojel do cíle pouze Karel Abrahám (Aprilia) ne 17. místě, což je jeho zatím nejlepší výsledek. Lukáš Pešek (Derbi) havaroval.

Celkově vede Pasini před Talmacsim, když oba mají 100 bodů. Třetí je Luthi s 99 a čtvrtý Kallio s 91 body. Pátý Simoncelli má 85 bodů. Pešek je s osmi body na 21. místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…