GQ by Citroën: Nové Gran Turismo v časopisu pro muže
V projektu nazvaném GQ by Citroën byl kromě francouzské automobilky a britského periodika pro muže zainteresováno i londýnské krejčovství E. Tautz, které sídlí na prestižní adrese: v ulici Savile Row v centru Londýna. Týmu designérů Citroënu ovšem velel také Brit. Mark Lloyd byl mimo jiné zodpovědný rovněž za tvary sériové DS3. Na konceptu najdeme ovšem i linky v Ženevě představené studie Survolt, či supersportovního GT by Citroën z roku 2008.
Při pohledu na oficiální snímky se nabízí otázka: je to kupé, nebo ne? Dalo by se říci, že ano. Ovšem pozor! Zadní stěna je výklopná a vůz má dvoje dveře. I když ty zadní jsou úzké jako například u Mazdy RX-8 a evidentně se také otevírají proti směru jízdy. O alespoň nouzových sedadlech v zadní části však není v oficiálních materiálech zmínka, nic neprozrazují ani snímky.
GQ je futuristický a výstřední zvenku i zevnitř, zkrátka stylové auto pro velkou turistiku na dlouhé vzdálenosti. Na tvorbě interiéru se podílelo v úvodu zmíněné londýnské krejčovství E. Tautz, jehož šéf Patrick Grant osobně vybíral materiály včetně luxusní kůže. Logo firmy nalezneme na bocích opěrek hlavy. Vnitřní prostor zaujme kombinací tmavých a světlých odstínů s červenou, o odvážných tvarech přístrojové desky a výplní dveří nemluvě.
Automobil má být poháněn čtyřválcovým benzinovým motorem s objemem 1598 cm3, který tvoří hybridní soustavu s elektromotorem. Akumulátory lze dobíjet z běžné sítě, GQ je totiž plug-in hybrid. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 4,5 s a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Přitom vypustí do ovzduší každý kilometr jen 80 g CO2.
Studie se zatím představila pouze čtenářům magazínu GQ na jeho stránkách, a to v dubnovém čísle, které ovšem vyšlo již 4. března 2010. Zda se dočká realizace alespoň v podobě funkčního prototypu nebylo upřesněno.