Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GQ by Citroën: Nové Gran Turismo v časopisu pro muže

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Francouzský Citroën stvořil ve spolupráci s britským časopisem GQ koncept stylového vozu pro velkou turistiku.

V projektu nazvaném GQ by Citroën byl kromě francouzské automobilky a britského periodika pro muže zainteresováno i londýnské krejčovství E. Tautz, které sídlí na prestižní adrese: v ulici Savile Row v centru Londýna. Týmu designérů Citroënu ovšem velel také Brit. Mark Lloyd byl mimo jiné zodpovědný rovněž za tvary sériové DS3. Na konceptu najdeme ovšem i linky v Ženevě představené studie Survolt, či supersportovního GT by Citroën z roku 2008.

Při pohledu na oficiální snímky se nabízí otázka: je to kupé, nebo ne? Dalo by se říci, že ano. Ovšem pozor! Zadní stěna je výklopná a vůz má dvoje dveře. I když ty zadní jsou úzké jako například u Mazdy RX-8 a evidentně se také otevírají proti směru jízdy. O alespoň nouzových sedadlech v zadní části však není v oficiálních materiálech zmínka, nic neprozrazují ani snímky.

GQ je futuristický a výstřední zvenku i zevnitř, zkrátka stylové auto pro velkou turistiku na dlouhé vzdálenosti. Na tvorbě interiéru se podílelo v úvodu zmíněné londýnské krejčovství E. Tautz, jehož šéf Patrick Grant osobně vybíral materiály včetně luxusní kůže. Logo firmy nalezneme na bocích opěrek hlavy. Vnitřní prostor zaujme kombinací tmavých a světlých odstínů s červenou, o odvážných tvarech přístrojové desky a výplní dveří nemluvě.

Automobil má být poháněn čtyřválcovým benzinovým motorem s objemem 1598 cm3, který tvoří hybridní soustavu s elektromotorem. Akumulátory lze dobíjet z běžné sítě, GQ je totiž plug-in hybrid. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 4,5 s a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Přitom vypustí do ovzduší každý kilometr jen 80 g CO2.

Studie se zatím představila pouze čtenářům magazínu GQ na jeho stránkách, a to v dubnovém čísle, které ovšem vyšlo již 4. března 2010. Zda se dočká realizace alespoň v podobě funkčního prototypu nebylo upřesněno.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - del42sa
12. 3. 2010 09:52
Re: GQ
možná že tohle narychlo splácali aby to mohli vystavit a zatim pracujou na plně funkčním prototypu, který ukážou později třeba na Pařížském autosalonu, a nebo nás čekají auta bez světel ;-) >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
11. 3. 2010 15:41
Re: GQ
Treba nás čekají auta bez světel. ;-)
Avatar - del42sa
11. 3. 2010 15:21
Re: GQ
ja to nezpochybnuji.dost mozna ze to bylo prilis narychlo nevim.kazdopadne citroen narozdil od jinych vyrobcu vystavoval vzdy plne funkcni a pojizdne prototypy.Tak me jen zarazi ze ted by to melo byt jinak....
Avatar - Pekelná Micinka
10. 3. 2010 23:53
GQ
Je to pěkný, rozhodně se mi to jeví smysluplnější než Survolt. Kolik z toho čumáku se asi objeví u nové C4? Možná i to je důvod, proč Citroen "nedodělal" ty světla...
Avatar - Pekelná Micinka
10. 3. 2010 23:33
Re: GQ
:yes: Já bych to tipoval spíš na ten polystyren nebo jiný plast. Jinak obrázky dle mého názoru vznikly prolnutím fotek skutečné makety a renderu 3d modelu, který dle fotek provedli v přesných úhlech, aby to pasovalo. A samozřejmě následně tuna dalších úprav v PS. Důvod může být cena, nebo ty světla zkrátka nestihli vyrobit, nebo v nich nemají ještě úplně jasno.