Great Wall H5: SUV od Velké zdi v novém

 

Great Wall vyrábí svůj model H5 od roku 2009. Po pěti letech prošel modernizací, která se dotkla hlavně interiéru.

SUV střední velikosti (měří 4,65 m) čínské automobilky Great Wall Motors se poměrně úspěšně prodává na různých trzích pod separátními jmény. Je známo jako Haval H5, Hover H5, X240 nebo prostě H5. Oproti původnímu provedení se zvenčí na tom aktuálním změnila pouze chromovaná dekorace masky chladiče, která už neobepíná zespodu logo automobilky. Cílem modernizace bylo hlavně zatraktivnit interiér a zlepšit kvalitu použitých materiálů, se kterou mívají Číňané (a nejen Great Wall) velké problémy.

Úpravami prošlo hlavně ovládání klimatizace, významnou novinkou je multimediální systém s dotykovým displejem, který slouží k ladění rádia i jako výstup zadní kamery, případně navigace. Audiu nechybí Bluetooth ani USB. Všechny Great Wally H5 jsou vybaveny mlhovkami a sedmnáctipalcovými litými koly. Ve standardu najdeme dále ABS, EBD, dva airbagy, zatmavovací vnitřní zpětné zrcátka, ta vnější jsou ovládána elektricky, kožený volant s tlačítky, dešťový senzor a samočinné zapínání světlometů. Uvnitř se nacházejí i speciální přístroje jako ukazatel venkovního tlaku a nadmořské výšky. Není divu, tyto vozy se vyvážejí i do Jižní Ameriky, například do Chile, kde rozhodně přijdou k duhu. Podvozku s rozvorem 2,7 m zůstaly vpředu dvojité lichoběžníky a zadní víceprvková náprava. Brzdy jsou kotoučové, řízení hřebenové se stále ještě hydraulickým posilovačem.

Benzinový čtyřválec 2,4 l původem od Mitsubishi poskytuje 99 kW, je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a k mání je jak verze s pohonem zadní nápravy, tak i všech kol. V domovské Číně si místní mohou koupit i variantu s taktéž japonským zážehovým dvoulitrem o 90 kW. Turbodiesely vlastní konstrukce mají 110 (2,0 l), respektive jen 80 kW (větší 2,5 l). Šestistupňový manuál je spřažen právě s dvoulitrovým naftovým motorem, který vznikl za pomoci Bosche a má proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla.

Agregáty splňují pouze normy Euro 4, starý diesel dokonce jen Euro 3, takže se s nimi v Evropě určitě nesetkáme. I když se vozy této značky montují v Rusku a v Bulharsku. Ale za v přepočtu 325,5 tisíce korun by si s výkonnější „dva-čtyřkou“ našly zákazníky jistě i u nás. Čtyřkolka přijde na 361.700 korun, což je rovněž hodně málo.

JAKE.AUTO.CZ: Great Wall Hover: přehled článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Autoblog.es, GWM, ChinaAuto

Štítky Great Wall Mitsubishi Crossover

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Podivné SUV Great Wall Hover H4 míří do Evropy Podivné SUV Great Wall Hover H4 míří do Evropy

Čínští výrobci pomalu, ale jistě míří na starý kontinent.…

Great Wall: Čínská automobilka chystá invazi do Evropy Great Wall: Čínská automobilka chystá invazi do Evropy

Čínská automobilka Great Wall v Evropě zatím působí jen v…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…