Čínský karavan Great Wall Wigle5 Camper míří přes Anglii do Evropy
Terénní „náklaďák“ nezapře, že tvary boků vychází ze starší verze pickupu General Motors. U Wingle5 se ovšem čínští stylisté nechali vpředu do značné míry inspirovat Volkswagenem Amarok .
Obytná část včetně alkovny je plně integrována do vozidla. Vzadu najdeme celkem čtveřici postelí (dvě dvoulůžka), kuchyňku a nezbytné skříňky. Dvojitá kabina vpředu je zachována, čtyři cestující tedy mohou cestovat přímo na sedadlech. Většina zemí beztak pobyt pasažérů v obytném prostoru za jízdy zakazuje.
„Domek na kolečkách“ je údajně poháněn dvoulitrovým turbodieselem se 110 kW spojeným s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Zda je agregát vlastní konstrukce či nikoliv, není známo. Nabízí se v provedení 4x2 s pohonem zadní nápravy i jako čtyřkolka.
Připomeňme, že při představení standardní verze loni v květnu byly k mání zážehové motory 2,2 l/78 kW a 2,4 l/100 kW. Nabídku rozšiřovaly rovněž přeplňované vznětové jednotky 2,8 l/70 kW a 2,5 l s mezichladičem stlačeného vzduchu a 80 kW.
Rámový podvozek Camperu má určitě delší rozvor než základních 3050 mm a auto měří více než 5040 mm. Vizuálně by mohlo mít kolem 6,5 m, ale konkrétní čísla bohužel chybí. Předpokládáme, že přední nezávislé zavěšení s lichoběžníkovými rameny a torzními tyčemi zůstalo, stejně jako zadní tuhá náprava s listovými pery.
Wingle5 Camper si mohou objednat v tuto chvíli Britové, Irové, Rusové a Ukrajinci. Na druhé dvojici není nic podivného, čínská auta jsou na východ od nás poměrně oblíbená. Ještě letos by se měl objevit na dalších trzích, například v Itálii.