Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský karavan Great Wall Wigle5 Camper míří přes Anglii do Evropy

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Čínský pickup Great Wall Wingle5, který se objevil loni na jaře, míří na starý kontinent. Ovšem jako obytný vůz.

Terénní „náklaďák“ nezapře, že tvary boků vychází ze starší verze pickupu General Motors. U Wingle5 se ovšem čínští stylisté nechali vpředu do značné míry inspirovat Volkswagenem Amarok .

Obytná část včetně alkovny je plně integrována do vozidla. Vzadu najdeme celkem čtveřici postelí (dvě dvoulůžka), kuchyňku a nezbytné skříňky. Dvojitá kabina vpředu je zachována, čtyři cestující tedy mohou cestovat přímo na sedadlech. Většina zemí beztak pobyt pasažérů v obytném prostoru za jízdy zakazuje.

„Domek na kolečkách“ je údajně poháněn dvoulitrovým turbodieselem se 110 kW spojeným s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Zda je agregát vlastní konstrukce či nikoliv, není známo. Nabízí se v provedení 4x2 s pohonem zadní nápravy i jako čtyřkolka.

Připomeňme, že při představení standardní verze loni v květnu byly k mání zážehové motory 2,2 l/78 kW a 2,4 l/100 kW. Nabídku rozšiřovaly rovněž přeplňované vznětové jednotky 2,8 l/70 kW a 2,5 l s mezichladičem stlačeného vzduchu a 80 kW.

Rámový podvozek Camperu má určitě delší rozvor než základních 3050 mm a auto měří více než 5040 mm. Vizuálně by mohlo mít kolem 6,5 m, ale konkrétní čísla bohužel chybí. Předpokládáme, že přední nezávislé zavěšení s lichoběžníkovými rameny a torzními tyčemi zůstalo, stejně jako zadní tuhá náprava s listovými pery.

Wingle5 Camper si mohou objednat v tuto chvíli Britové, Irové, Rusové a Ukrajinci. Na druhé dvojici není nic podivného, čínská auta jsou na východ od nás poměrně oblíbená. Ještě letos by se měl objevit na dalších trzích, například v Itálii.

Víte, jakými auty jezdí čínská mafie? Před domácí výrobou dává přednost německým SUV...

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
28. 8. 2018 22:06
camper
Po nějakém camperu se teď poohlížím, zejména mě zaujal jeden amarok na [odkaz] , ale do takovéhoto čínského teréňáku s nástavbou bych asi nešel.
14. 8. 2012 20:55
Re: Motory jsou jiné
Jo jo vidím předehnali veškerou Evropskou konkurenci a mají EURO 4 proto v EU nedostanou homologaci. Veškeré nově registrované vozy musí splňovat od 1.1.2012 EURO 5
Avatar - Hotwire
14. 8. 2012 19:40
cinske auto
v tom by som sa vazne bal jazdit...vedomie ze kazda havaria vo vyssej rychlosti bude ta posledna..a v nizsich minimalne dolamane rebra a koncatiny. nie dakujem >:-[]
14. 8. 2012 18:56
Na co???
Proč dovážet podřadné s...y??? Jen proto, že jsou levné??? Nechť se EU zachová jako všemi opěvovaná čína a na dovozové auta přihodí CLO ve stejné výši jako uplatňuje čínská vláda... :no:
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2012 18:03
Motory jsou jiné
Great Wall Hover SUV/ Wingle (STEED) Pick-Up/ Cowry MPV
GWM 4D20 2.0l - 16 valve - CR - Euro IV
The above vehicles fitted with the Great Wall
4D20 2.0l 16 valve engine producing 110 kW
at 4400 RPM complying with the Euro IV
standard are fitted with the Delphi Common
Rail Injection System.

Vaše informace o dieselovém motoru je silně zastaralá. Číňani dohánějí - a předhánějí - tento motor je jejich vlastní konstrukce.