reklama


Gronholm vyhrál dramatickou rally Argentina

Gronholm vyhrál dramatickou rally Argentina

 
 

Třetí etapa přinesla dramatické vyvrcholení Argentinské rally v souboji o první místo mezi M. Grönholmem a C.Sainzem, který jakoby mimochodem musel bojovat i s R. Burnsem o druhé místo.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Čtvrtek 8. května 2003
19h35RZ 1SUPER SPECIAL COMPLEJO A (3.02 km) vítěz RZ M. Grönholm83,8 km/h
19h38RZ 2SUPER SPECIAL COMPLEJO B (3.02 km) vítěz RZ R. Burns84,0 km/h

I. etapa pátek 09.05 2003

13. RZ o celkové délce 175,14 km
start 06:25, cíl 20:43

08:50 RZ 3 EL REPOSO – LOS SAUCES 1(10.03 km) vítěz RZ M. Grönholm104,7 km/h
09:17 RZ 4 CAŃADA – VILLA ALBERTINA(10.91 km) vítěz RZ M. Grönholm84,8 km/h
09:39 RZ 5 VILLA ALBERTINA – ISCHILIN 1(15.17 km) vítěz RZ T. Mäkinen102,2 km/h
10:11 RZ 6 MUSEO FODER – ONGAMIRA 1(18.49 km) vítěz RZ C. Sainz108,6 km/h
12:02 RZ 7 LA FALDA – VILLA GIARDINO 1 (9.37 km) vítěz RZ C. Sainz87,6 km/h
12:30 RZ 8 LA CUMBRE – AGUA DE ORO 1 (21.70 km) vítěz RZ H. Rovanperä69,3 km/h
13:20 RZ 9 ASCOCHINGA – LA CUMBRE 1 (28.83 km)vítěz C Sainz90,5 km/h
15:32 RZ 10 EL REPOSO – LOS SAUCES 2 (10.03 km) vítěz RZ M. Martin106,7 km/h
15:59 RZ 11 CAŃADA – VILLA ALBERTINA 2 (10.91 km) vítěz RZ M. Grönholm85,7 km/h
16:21 RZ 12 VILLA ALBERTINA – ISCHILIN 2 (15.17 km) vítěz RZ M. Grönholm103,5 km/h
16:53 RZ 13 MUSEO FODER – ONGAMIRA 2 (18.49 km) vítěz RZ M. Martin112,9 km/h

Po prvním dnu vede Carlos Sainz

Po dvou superspeciálkách je včele průběžného pořadí M. Grönholm. Do prvních ostrých kilometrů neodstartoval Argentinec G. Pozzo, startující za soukromý tým, když na jeho voze Škoda Octavia WRC vypověděl službu motor. Skvěle rozjel závod tovární tým Citroën, který držel třetí místo díky C. Sainzovi, sedmou pozici S. Loebem a devátou C. McRaem. Tradičně začal závod i druhý muž průběžného pořadí Argentinské rally P. Solberg, který na RZ trefil břeh vozovky. Dojel do cíle RZ s minimální ztrátou. Mělo to být varováním před tím co bude následovat. Z týmu Subaru si dobře vedl i T. Mäkinen který jel na pátém místě. Před pátou RZ jsou jednotlivé ztráty na druhém až pátém místě minimální a očekává se souboj o pořadí. Průběžnou druhou pozici opouští P. Solberg, který v RZ převrací svůj vůz na bok v místě kde téměř nejsou diváci (v RZ dojíždí na 34. místě) a propadlá se startovním polem na 13 pozici. Třetí jezdec týmu Ford M. Hirvonen má pro změnu potíže s motorem a rovněž ztrácí (26. místo). Excelentní skok předvedl M. Märtin, který na jednom ze skoků neubral a „projel ho na plno“. Vůz dopadl na všechny čtyři kola (na rozdíl o předchozího typu, kdy vůz dopadal na „čumák“) a M. Martin získal několikavteřinový náskok před soupeři, který v závěru RZ prohospodařil. V RZ dojel na třetím místě. Nepříjemnost na RZ si zažil A. Schwarz, kterému po jednom z doskoků se otevřely dveře vozu a nedařilo se mu je za jízdy zavřít. Následující šestá RZ znamená stop pro F. Loixe, který odstoupil pro poruchu motoru. Průběžné pořadí dramatizuje osmá a devátá RZ. Problémy s transmisemi svého Subaru má T. Mäkinen, M. Martin na Fordu pro změnu s převodovkou.

V deváté RZ odstupuje ze soutěže po technických potížích s motorem C. McRae. Po marném pokusu pokračovat v jízdě, začíná auto hořet a dokonce zakládá požár travnatého porostu. Dalším smolařem je M. Grönholm, který trefil se svým vozem břeh a poškodil zadní závěs kola. Má štěstí v neštěstí. S vozem dojel do cíle na devatenáctém místě se ztrátou 1 minuty 44,2 vteřiny na vítěze RZ, ale po RZ následoval servis a vůz se podařilo opravit. Pořadí po deváté RZ je následující. Vede C. Sainz, druhý jede H. Rovanpera +31,3, třetí S. Loeb +33,2 čtvrtý je R. Burns +34,7 a pátý M. Martin 37,3. Na šestou pozici se propadl M. Grönholm se ztrátou 1,24 minuty. Sedmý je po havárii P. Solberg +2,26 minuty. Skvělou jízdou se na osmé místo propracoval A. Schwarz. Jezdci týmu Škoda drží desátou D. Auriol a jedenáctou T. Gardemeister pozici. Odstupy od druhého do pátého místa jsou opět minimální. Ze souboje nejvíce profitoval M. Martin, který se usadil na druhém místě, třetí příčku si pro sebe zajistil R. Burns a na čtvrté místo se prodral H. Rovanperä. Propad na pátou příčku zaznamenal S. Loeb, který v RZ nemohl najít ten správný „rytmus“. V závěru etapy ještě útočí P. Solberg (8), ztrácí F. Duval (7), který prohrává souboj s M. Grönholmem a A. Schwarz který se propadá na deváté místo průběžného pořadí před oba jezdce týmu Škoda.

O lepší umístění T. Gardemeistera připravila 60 vteřinová penalizace za nefunkční GPS. Ten údajně zapomněli mechanici namontovat při přestavbě vozu T. Gardemeistera na počátku týdne.

Průběžné pořadí po I. etapě
1. Carlos SainzCitroen Xsara WRC1h 54m 01,2
2. Markko MärtinFord Focus WRC+ 00'22,4
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 00'40,1
4. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+ 00'41,8
5. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+ 00'50,2
6. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+ 01'24,3
7. Francois DuvalFord Focus WRC+ 12'38,3
8. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 02'43,3
 
10. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 03’06,8
11. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 03’21,9

II. etapa sobota 10.05. 2003

08:50 RZ 14 CAPILLA DEL MONTE – SAN MARCOS 1 (23.02 km) vítěz RZ byla zrušena
09:23 RZ 15 SAN MARCOS – CHARBONIER 1 (9.61 km) vítěz RZ M. Grönholm87,9 km/h
10:14 RZ 16 SAN MARCOS – CUCHI CORRAL 1 (22.57 km) vítěz RZ C. Sainz102,4 km/h
11:58 RZ 17 COSQUIN – VILLA ALLENDE (19.19 km) vítěz RZ M. Grönholm86,7 km/h
13:08 RZ 18 CARLOS PAZ – CABALANGO (14.81 km) vítěz RZ M. Grönholm87,6 km/h
13:36 RZ 19 TANTI – COSQUIN (9.50 km) vítěz RZ C. Sainz97,1 km/h
15:34 RZ 20 CAPILLA DEL MONTE – SAN MARCOS 2 (23.02 km) vítěz RZ M. Grönholm80,7 km/h

Fatální chyba spolujezdce připravila C. Sainze o vítězství!

Na počátku druhé etapy přišel očekávaný atak jezdců Peugeotu na vedoucí pozice. Kromě soubojů na trati, přibyl i problém s diváky a 14. RZ byla zrušena. V 15. RZ útočil M. Grönholm na nejlepší čas z roku 2001 který zajel R. Burns, ale rekord odolal o 0,01 vteřiny. Byl jediný, který RZ zajel a po dalších potížích s diváky byl továrním jezdcům přidělen čas M. Grönholma. Útočit začíná A. Schwarz a P. Solberg, který však dělá hodiny a nepatrně ztrácí. Technické potíže má T. Gardemeister (s diferenciály a poloosou) a další jezdeckou chybu dělá P. Solberg ve snaze dohnat ztracený čas. Skvělé časy, které zajíždí M. Grönholm (5) jej posouvají vpřed před S. Loeba (6) a po 17. RZ se posouvá M. Grönholm na čtvrté místo se ztrátou +58,1 vteřiny na vedoucího C. Sainze.

Celá druhá etapa je ve znamení ataku M. Grönholma na vedoucí pozici, když v průběhu druhé etapy na třetího R. Burnse ztrácí pouhých 8,7 vteřiny. Daří se i S. Loebovi, který se opět posouvá na páté místo. Ostatní jezdci jedou v nezměněném pořadí. Vede C. Sainz, 2. M. Martin +32,3 3. R. Burns +49,8, 4. M. Grönholm +58,2, 5. S. Loeb + 1.11,1, 6. H. Rovanperä + 1:32,1…10. D. Auriol +5:25,8, 11. T. Gardemeister +6:09,4 minuty. Soutěž se protahuje a nabírá časovou ztrátu díky neukázněným divákům. Ve 20. RZ se mimo trať ocitl S. Loeb a je nucen ze soutěže odstoupit. To přichází na scénu chyba spolujezdce C. Sainze Martiho Marce, když na jeho pokyn vjíždí C. Sainz předčasně do ČK v servisní zóně. Chyba znamená 60 vteřin penalizace a propad na třetí místo průběžného pořadí! Carlos je díky svému temperamentu hodně rozčílen a uklidnit ho musí až šéf týmu Citroën. Do čela se tak posunul M. Martin na Fordu s náskokem +15,2 na druhého M. Grönholma, který se po pádu v první etapě na šestou pozici se propracoval na druhé místo průběžného pořadí druhé etapy.

Z rozhodnutí FIA vzhledem k časovému posunu se RZ 21+22 přesouvá do třetí etapy a jede se tedy v neděli.

Průběžné pořadí po II. etapě
1. Markko MärtinFord Focus WRC 3h 01m 02,6
2. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+ 00'15,2
3. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+ 00'23,3
4. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 00'26,6
5. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+ 01'21,4
6. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 02'49,3
7. Francois DuvalFord Focus WRC+ 04'22,8
8. Armin Schwarz Hyundai Accent WRC + 04'58,0
9. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 05’25,3
10. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 06’02,9

III. etapa neděle 11. 05. 2003

2. RZ z druhé etapy RZ 21, 22 o celkové délce 32,18 km
3. RZ o celkové délce 59,90 km

RZ 21 SAN MARCOS – CHARBONIER 2 (9.61 km) vítěz RZ M. Grönholm82,1 km/h
RZ 22 SAN MARCOS – CUCHI CORRAL 2 (22.57 km) vítěz RZ C. Sainz103,6 km/h
RZ 23 LA FALDA – VILLA GIARDINO 2 (9.37 km) vítěz RZ M. Grönholm86,7 km/h
RZ 24 LA CUMBRE – AGUA DE ORO 2 (21.70 km) vítěz RZ M. Grönholm86,7 km/h
RZ 25 ASCOCHINGA – LA CUMBRE 2 (28.83 km) vítěz RZ C. Sainz 100,9 km/h

MARCUS GRÖNHOLM VÍTĚZÍ!

Třetí etapa přinesla dramatické vyvrcholení Argentinské rally v souboji o první místo mezi M. Grönholmem a C.Sainzem, který jakoby mimochodem musel bojovat i s R. Burnsem o druhé místo. Gradoval tak hektický závěr soutěže který se začal dramatizovat po několika kilometrech ve 21. RZ. Ze soutěže musel po technických potížích z průběžného prvního místa odstoupit M. Martin. Příčinou odstoupení byl pokles tlaku oleje a potíže s motorem. Ve stejné RZ odstupuje i trápící se s technickými problémy T. Mäkinen (13) na Subaru. Potíže s převodovkou má F. Duval a propadá se na deváté místo za oba jezdce týmu Škoda. Celé startovní pole se posouvá vpřed a pořadí po 22. RZ je následující: vede M. Grönholm, 2. C. Sainz +18,5, 3. R. Burns 22,6 (na C. Sainze ztrácí pouhých 4,6 vteřiny), 4. H. Rovanperä 1:42,4 minuty, 5. P. Solberg 2:52,8, 6. A. Schwarz +5:59,2, 7. D. Auriol 6:28,4, 8. T. Gardemeister +7:0,7, který má náskok před devátým F. Duvalem +2:44,5 minuty. V předposlední 24. RZ je ze skvělého šestého místa nucen odstoupit A. Schwarz s poruchou motoru. Na RZ se dařilo R. Burnsovi, který porazil C. Sainze o deset vteřin a postoupil na druhé místo průběžné klasifikace. Jeho náskok před C. Sainzem je +5,3 vteřiny. Odstoupením A. Schwarze se startovní pole opět posouvá vpřed a jezdci továrního týmu Škoda jsou na šestém a sedmém místě. V závěrečné RZ má smůlu R. Burns. Zhruba od poloviny RZ jede s druhým zařazeným stupněm, čehož využívá C. Sainz a vrací se na druhé místo průběžného pořadí se ztrátou +26,6 vteřiny na vítězného M. Grönholma. V cíli je R. Burns tak rozlícen, že odmítá z pochopitelných důvodů jakýkoliv rozhovor (jeho reakce je nepublikovatelná). Rally Argentina nabídla zajímavé souboje a vítěz Argentinské rally nebyl jistý až do posledních kilometrů RZ. Opět bodoval tým Škoda, který těžil ze zaváhání svých soupeřů.

RALLY ARGENTINA

Konečné pořadí jezdců
1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC4h 15m 45,010 bodů
2. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+ 00'26,68 bodů
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 01'12,86 bodů
4. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+ 02'19,35 bodů
5. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 03'11,44 body
6. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 07’58,53 body
7. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 08’33,72 body
8. Francois DuvalFord Focus WRC+ 11'55,31 bod
 
Konečné pořadí týmů
1. Peugeot16 bodů(1+3. místo)
2. Citroën8 bodů(2. místo)
3. Škoda7 bodů(5+6. místo)
4. Subaru5 bodů(4. místo)
5. Ford3 body(7+8. místo)
6. Hyundai 0 bodů
Průběžné pořadí jezdci :
1. R. Burns     32 bodů
2. M. Grönholm  30 bodů
3. C. Sainz     24 bodů
4. S. Loeb      17 bodů
4. C.McRae      17 bodů
6. M. Märtin    13 bodů
7. P. Solberg   13 bodů

9. T. Gardemeister 9 bodů 12. D. Auriol 4 body

Značky:
1. Peugeot  65 bodů
2. Citroën  52 bodů
3. Ford     29 bodů
4. Subaru   27 bodů
5. Škoda    19 bodů
6. Hyundai   3 body
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Hyundai zaparkovala s kampaní v Podolí Hyundai zaparkovala s kampaní v Podolí

Společnost Hyundai spustila novou kampaň, v níž rozdává…

Českého lva bude moderovat Banášová Českého lva bude moderovat Banášová

24. ročník Českého lva, výročních cen České filmové a…

Z čínské CEFC na Pražský hrad. Forejta nahradí Sklenář Z čínské CEFC na Pražský hrad. Forejta nahradí Sklenář

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 






 
Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Dnes 13:50

Seat věří, že po masivní koncernové investici půjde kupředu lépe, než jeho ambiciózní česká sestra.




Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama