Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gronholm vyhrál dramatickou rally Argentina

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Třetí etapa přinesla dramatické vyvrcholení Argentinské rally v souboji o první místo mezi M. Grönholmem a C.Sainzem, který jakoby mimochodem musel bojovat i s R. Burnsem o druhé místo.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Čtvrtek 8. května 2003
19h35 RZ 1 SUPER SPECIAL COMPLEJO A (3.02 km) vítěz RZ M. Grönholm 83,8 km/h
19h38 RZ 2 SUPER SPECIAL COMPLEJO B (3.02 km) vítěz RZ R. Burns 84,0 km/h
I. etapa pátek 09.05 2003

13. RZ o celkové délce 175,14 km

start 06:25, cíl 20:43

08:50 RZ 3 EL REPOSO – LOS SAUCES 1 (10.03 km) vítěz RZ M. Grönholm 104,7 km/h
09:17 RZ 4 CAŃADA – VILLA ALBERTINA (10.91 km) vítěz RZ M. Grönholm 84,8 km/h
09:39 RZ 5 VILLA ALBERTINA – ISCHILIN 1 (15.17 km) vítěz RZ T. Mäkinen 102,2 km/h
10:11 RZ 6 MUSEO FODER – ONGAMIRA 1 (18.49 km) vítěz RZ C. Sainz 108,6 km/h
12:02 RZ 7 LA FALDA – VILLA GIARDINO 1 (9.37 km) vítěz RZ C. Sainz 87,6 km/h
12:30 RZ 8 LA CUMBRE – AGUA DE ORO 1 (21.70 km) vítěz RZ H. Rovanperä 69,3 km/h
13:20 RZ 9 ASCOCHINGA – LA CUMBRE 1 (28.83 km) vítěz C Sainz 90,5 km/h
15:32 RZ 10 EL REPOSO – LOS SAUCES 2 (10.03 km) vítěz RZ M. Martin 106,7 km/h
15:59 RZ 11 CAŃADA – VILLA ALBERTINA 2 (10.91 km) vítěz RZ M. Grönholm 85,7 km/h
16:21 RZ 12 VILLA ALBERTINA – ISCHILIN 2 (15.17 km) vítěz RZ M. Grönholm 103,5 km/h
16:53 RZ 13 MUSEO FODER – ONGAMIRA 2 (18.49 km) vítěz RZ M. Martin 112,9 km/h

Po prvním dnu vede Carlos Sainz

Po dvou superspeciálkách je včele průběžného pořadí M. Grönholm. Do prvních ostrých kilometrů neodstartoval Argentinec G. Pozzo, startující za soukromý tým, když na jeho voze Škoda Octavia WRC vypověděl službu motor. Skvěle rozjel závod tovární tým Citroën, který držel třetí místo díky C. Sainzovi, sedmou pozici S. Loebem a devátou C. McRaem. Tradičně začal závod i druhý muž průběžného pořadí Argentinské rally P. Solberg, který na RZ trefil břeh vozovky. Dojel do cíle RZ s minimální ztrátou. Mělo to být varováním před tím co bude následovat. Z týmu Subaru si dobře vedl i T. Mäkinen který jel na pátém místě. Před pátou RZ jsou jednotlivé ztráty na druhém až pátém místě minimální a očekává se souboj o pořadí. Průběžnou druhou pozici opouští P. Solberg, který v RZ převrací svůj vůz na bok v místě kde téměř nejsou diváci (v RZ dojíždí na 34. místě) a propadlá se startovním polem na 13 pozici. Třetí jezdec týmu Ford M. Hirvonen má pro změnu potíže s motorem a rovněž ztrácí (26. místo). Excelentní skok předvedl M. Märtin, který na jednom ze skoků neubral a „projel ho na plno“. Vůz dopadl na všechny čtyři kola (na rozdíl o předchozího typu, kdy vůz dopadal na „čumák“) a M. Martin získal několikavteřinový náskok před soupeři, který v závěru RZ prohospodařil. V RZ dojel na třetím místě. Nepříjemnost na RZ si zažil A. Schwarz, kterému po jednom z doskoků se otevřely dveře vozu a nedařilo se mu je za jízdy zavřít. Následující šestá RZ znamená stop pro F. Loixe, který odstoupil pro poruchu motoru. Průběžné pořadí dramatizuje osmá a devátá RZ. Problémy s transmisemi svého Subaru má T. Mäkinen, M. Martin na Fordu pro změnu s převodovkou.

V deváté RZ odstupuje ze soutěže po technických potížích s motorem C. McRae. Po marném pokusu pokračovat v jízdě, začíná auto hořet a dokonce zakládá požár travnatého porostu. Dalším smolařem je M. Grönholm, který trefil se svým vozem břeh a poškodil zadní závěs kola. Má štěstí v neštěstí. S vozem dojel do cíle na devatenáctém místě se ztrátou 1 minuty 44,2 vteřiny na vítěze RZ, ale po RZ následoval servis a vůz se podařilo opravit. Pořadí po deváté RZ je následující. Vede C. Sainz, druhý jede H. Rovanpera +31,3, třetí S. Loeb +33,2 čtvrtý je R. Burns +34,7 a pátý M. Martin 37,3. Na šestou pozici se propadl M. Grönholm se ztrátou 1,24 minuty. Sedmý je po havárii P. Solberg +2,26 minuty. Skvělou jízdou se na osmé místo propracoval A. Schwarz. Jezdci týmu Škoda drží desátou D. Auriol a jedenáctou T. Gardemeister pozici. Odstupy od druhého do pátého místa jsou opět minimální. Ze souboje nejvíce profitoval M. Martin, který se usadil na druhém místě, třetí příčku si pro sebe zajistil R. Burns a na čtvrté místo se prodral H. Rovanperä. Propad na pátou příčku zaznamenal S. Loeb, který v RZ nemohl najít ten správný „rytmus“. V závěru etapy ještě útočí P. Solberg (8), ztrácí F. Duval (7), který prohrává souboj s M. Grönholmem a A. Schwarz který se propadá na deváté místo průběžného pořadí před oba jezdce týmu Škoda.

O lepší umístění T. Gardemeistera připravila 60 vteřinová penalizace za nefunkční GPS. Ten údajně zapomněli mechanici namontovat při přestavbě vozu T. Gardemeistera na počátku týdne.

Průběžné pořadí po I. etapě
1. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC 1h 54m 01,2
2. Markko Märtin Ford Focus WRC + 00'22,4
3. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 00'40,1
4. Harri Rovanperä Peugeot 206 WRC + 00'41,8
5. Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC + 00'50,2
6. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC + 01'24,3
7. Francois Duval Ford Focus WRC + 12'38,3
8. Petter Solberg Subaru Impreza WRC + 02'43,3
 
10. Didier Auriol Škoda Octavia WRC + 03’06,8
11. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC + 03’21,9

II. etapa sobota 10.05. 2003

08:50 RZ 14 CAPILLA DEL MONTE – SAN MARCOS 1 (23.02 km) vítěz RZ byla zrušena
09:23 RZ 15 SAN MARCOS – CHARBONIER 1 (9.61 km) vítěz RZ M. Grönholm 87,9 km/h
10:14 RZ 16 SAN MARCOS – CUCHI CORRAL 1 (22.57 km) vítěz RZ C. Sainz 102,4 km/h
11:58 RZ 17 COSQUIN – VILLA ALLENDE (19.19 km) vítěz RZ M. Grönholm 86,7 km/h
13:08 RZ 18 CARLOS PAZ – CABALANGO (14.81 km) vítěz RZ M. Grönholm 87,6 km/h
13:36 RZ 19 TANTI – COSQUIN (9.50 km) vítěz RZ C. Sainz 97,1 km/h
15:34 RZ 20 CAPILLA DEL MONTE – SAN MARCOS 2 (23.02 km) vítěz RZ M. Grönholm 80,7 km/h

Fatální chyba spolujezdce připravila C. Sainze o vítězství!

Na počátku druhé etapy přišel očekávaný atak jezdců Peugeotu na vedoucí pozice. Kromě soubojů na trati, přibyl i problém s diváky a 14. RZ byla zrušena. V 15. RZ útočil M. Grönholm na nejlepší čas z roku 2001 který zajel R. Burns, ale rekord odolal o 0,01 vteřiny. Byl jediný, který RZ zajel a po dalších potížích s diváky byl továrním jezdcům přidělen čas M. Grönholma. Útočit začíná A. Schwarz a P. Solberg, který však dělá hodiny a nepatrně ztrácí. Technické potíže má T. Gardemeister (s diferenciály a poloosou) a další jezdeckou chybu dělá P. Solberg ve snaze dohnat ztracený čas. Skvělé časy, které zajíždí M. Grönholm (5) jej posouvají vpřed před S. Loeba (6) a po 17. RZ se posouvá M. Grönholm na čtvrté místo se ztrátou +58,1 vteřiny na vedoucího C. Sainze.

Celá druhá etapa je ve znamení ataku M. Grönholma na vedoucí pozici, když v průběhu druhé etapy na třetího R. Burnse ztrácí pouhých 8,7 vteřiny. Daří se i S. Loebovi, který se opět posouvá na páté místo. Ostatní jezdci jedou v nezměněném pořadí. Vede C. Sainz, 2. M. Martin +32,3 3. R. Burns +49,8, 4. M. Grönholm +58,2, 5. S. Loeb + 1.11,1, 6. H. Rovanperä + 1:32,1…10. D. Auriol +5:25,8, 11. T. Gardemeister +6:09,4 minuty. Soutěž se protahuje a nabírá časovou ztrátu díky neukázněným divákům. Ve 20. RZ se mimo trať ocitl S. Loeb a je nucen ze soutěže odstoupit. To přichází na scénu chyba spolujezdce C. Sainze Martiho Marce, když na jeho pokyn vjíždí C. Sainz předčasně do ČK v servisní zóně. Chyba znamená 60 vteřin penalizace a propad na třetí místo průběžného pořadí! Carlos je díky svému temperamentu hodně rozčílen a uklidnit ho musí až šéf týmu Citroën. Do čela se tak posunul M. Martin na Fordu s náskokem +15,2 na druhého M. Grönholma, který se po pádu v první etapě na šestou pozici se propracoval na druhé místo průběžného pořadí druhé etapy.

Z rozhodnutí FIA vzhledem k časovému posunu se RZ 21+22 přesouvá do třetí etapy a jede se tedy v neděli.

Průběžné pořadí po II. etapě
1. Markko Märtin Ford Focus WRC 3h 01m 02,6
2. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC + 00'15,2
3. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC + 00'23,3
4. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 00'26,6
5. Harri Rovanperä Peugeot 206 WRC + 01'21,4
6. Petter Solberg Subaru Impreza WRC + 02'49,3
7. Francois Duval Ford Focus WRC + 04'22,8
8. Armin Schwarz Hyundai Accent WRC + 04'58,0
9. Didier Auriol Škoda Octavia WRC + 05’25,3
10. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC + 06’02,9

III. etapa neděle 11. 05. 2003

2. RZ z druhé etapy RZ 21, 22 o celkové délce 32,18 km

3. RZ o celkové délce 59,90 km

RZ 21 SAN MARCOS – CHARBONIER 2 (9.61 km) vítěz RZ M. Grönholm 82,1 km/h
RZ 22 SAN MARCOS – CUCHI CORRAL 2 (22.57 km) vítěz RZ C. Sainz 103,6 km/h
RZ 23 LA FALDA – VILLA GIARDINO 2 (9.37 km) vítěz RZ M. Grönholm 86,7 km/h
RZ 24 LA CUMBRE – AGUA DE ORO 2 (21.70 km) vítěz RZ M. Grönholm 86,7 km/h
RZ 25 ASCOCHINGA – LA CUMBRE 2 (28.83 km) vítěz RZ C. Sainz 100,9 km/h

MARCUS GRÖNHOLM VÍTĚZÍ!

Třetí etapa přinesla dramatické vyvrcholení Argentinské rally v souboji o první místo mezi M. Grönholmem a C.Sainzem, který jakoby mimochodem musel bojovat i s R. Burnsem o druhé místo. Gradoval tak hektický závěr soutěže který se začal dramatizovat po několika kilometrech ve 21. RZ. Ze soutěže musel po technických potížích z průběžného prvního místa odstoupit M. Martin. Příčinou odstoupení byl pokles tlaku oleje a potíže s motorem. Ve stejné RZ odstupuje i trápící se s technickými problémy T. Mäkinen (13) na Subaru. Potíže s převodovkou má F. Duval a propadá se na deváté místo za oba jezdce týmu Škoda. Celé startovní pole se posouvá vpřed a pořadí po 22. RZ je následující: vede M. Grönholm, 2. C. Sainz +18,5, 3. R. Burns 22,6 (na C. Sainze ztrácí pouhých 4,6 vteřiny), 4. H. Rovanperä 1:42,4 minuty, 5. P. Solberg 2:52,8, 6. A. Schwarz +5:59,2, 7. D. Auriol 6:28,4, 8. T. Gardemeister +7:0,7, který má náskok před devátým F. Duvalem +2:44,5 minuty. V předposlední 24. RZ je ze skvělého šestého místa nucen odstoupit A. Schwarz s poruchou motoru. Na RZ se dařilo R. Burnsovi, který porazil C. Sainze o deset vteřin a postoupil na druhé místo průběžné klasifikace. Jeho náskok před C. Sainzem je +5,3 vteřiny. Odstoupením A. Schwarze se startovní pole opět posouvá vpřed a jezdci továrního týmu Škoda jsou na šestém a sedmém místě. V závěrečné RZ má smůlu R. Burns. Zhruba od poloviny RZ jede s druhým zařazeným stupněm, čehož využívá C. Sainz a vrací se na druhé místo průběžného pořadí se ztrátou +26,6 vteřiny na vítězného M. Grönholma. V cíli je R. Burns tak rozlícen, že odmítá z pochopitelných důvodů jakýkoliv rozhovor (jeho reakce je nepublikovatelná). Rally Argentina nabídla zajímavé souboje a vítěz Argentinské rally nebyl jistý až do posledních kilometrů RZ. Opět bodoval tým Škoda, který těžil ze zaváhání svých soupeřů.

RALLY ARGENTINA

Konečné pořadí jezdců
1. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC 4h 15m 45,0 10 bodů
2. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC + 00'26,6 8 bodů
3. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 01'12,8 6 bodů
4. Harri Rovanperä Peugeot 206 WRC + 02'19,3 5 bodů
5. Petter Solberg Subaru Impreza WRC + 03'11,4 4 body
6. Didier Auriol Škoda Octavia WRC + 07’58,5 3 body
7. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC + 08’33,7 2 body
8. Francois Duval Ford Focus WRC + 11'55,3 1 bod

 

Konečné pořadí týmů
1. Peugeot 16 bodů (1+3. místo)
2. Citroën 8 bodů (2. místo)
3. Škoda 7 bodů (5+6. místo)
4. Subaru 5 bodů (4. místo)
5. Ford 3 body (7+8. místo)
6. Hyundai 0 bodů


Průběžné pořadí jezdci :


1. R. Burns 32 bodů
2. M. Grönholm 30 bodů
3. C. Sainz 24 bodů
4. S. Loeb 17 bodů
4. C.McRae 17 bodů
6. M. Märtin 13 bodů
7. P. Solberg 13 bodů
9. T. Gardemeister 9 bodů
12. D. Auriol 4 body
Značky:

1. Peugeot 65 bodů
2. Citroën 52 bodů
3. Ford 29 bodů
4. Subaru 27 bodů
5. Škoda 19 bodů
6. Hyundai 3 body
redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)