Gronholm vyhrál dramatickou rally Argentina

Gronholm vyhrál dramatickou rally Argentina

 
 

Třetí etapa přinesla dramatické vyvrcholení Argentinské rally v souboji o první místo mezi M. Grönholmem a C.Sainzem, který jakoby mimochodem musel bojovat i s R. Burnsem o druhé místo.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Čtvrtek 8. května 2003
19h35RZ 1SUPER SPECIAL COMPLEJO A (3.02 km) vítěz RZ M. Grönholm83,8 km/h
19h38RZ 2SUPER SPECIAL COMPLEJO B (3.02 km) vítěz RZ R. Burns84,0 km/h

I. etapa pátek 09.05 2003

13. RZ o celkové délce 175,14 km
start 06:25, cíl 20:43

08:50 RZ 3 EL REPOSO – LOS SAUCES 1(10.03 km) vítěz RZ M. Grönholm104,7 km/h
09:17 RZ 4 CAŃADA – VILLA ALBERTINA(10.91 km) vítěz RZ M. Grönholm84,8 km/h
09:39 RZ 5 VILLA ALBERTINA – ISCHILIN 1(15.17 km) vítěz RZ T. Mäkinen102,2 km/h
10:11 RZ 6 MUSEO FODER – ONGAMIRA 1(18.49 km) vítěz RZ C. Sainz108,6 km/h
12:02 RZ 7 LA FALDA – VILLA GIARDINO 1 (9.37 km) vítěz RZ C. Sainz87,6 km/h
12:30 RZ 8 LA CUMBRE – AGUA DE ORO 1 (21.70 km) vítěz RZ H. Rovanperä69,3 km/h
13:20 RZ 9 ASCOCHINGA – LA CUMBRE 1 (28.83 km)vítěz C Sainz90,5 km/h
15:32 RZ 10 EL REPOSO – LOS SAUCES 2 (10.03 km) vítěz RZ M. Martin106,7 km/h
15:59 RZ 11 CAŃADA – VILLA ALBERTINA 2 (10.91 km) vítěz RZ M. Grönholm85,7 km/h
16:21 RZ 12 VILLA ALBERTINA – ISCHILIN 2 (15.17 km) vítěz RZ M. Grönholm103,5 km/h
16:53 RZ 13 MUSEO FODER – ONGAMIRA 2 (18.49 km) vítěz RZ M. Martin112,9 km/h

Po prvním dnu vede Carlos Sainz

Po dvou superspeciálkách je včele průběžného pořadí M. Grönholm. Do prvních ostrých kilometrů neodstartoval Argentinec G. Pozzo, startující za soukromý tým, když na jeho voze Škoda Octavia WRC vypověděl službu motor. Skvěle rozjel závod tovární tým Citroën, který držel třetí místo díky C. Sainzovi, sedmou pozici S. Loebem a devátou C. McRaem. Tradičně začal závod i druhý muž průběžného pořadí Argentinské rally P. Solberg, který na RZ trefil břeh vozovky. Dojel do cíle RZ s minimální ztrátou. Mělo to být varováním před tím co bude následovat. Z týmu Subaru si dobře vedl i T. Mäkinen který jel na pátém místě. Před pátou RZ jsou jednotlivé ztráty na druhém až pátém místě minimální a očekává se souboj o pořadí. Průběžnou druhou pozici opouští P. Solberg, který v RZ převrací svůj vůz na bok v místě kde téměř nejsou diváci (v RZ dojíždí na 34. místě) a propadlá se startovním polem na 13 pozici. Třetí jezdec týmu Ford M. Hirvonen má pro změnu potíže s motorem a rovněž ztrácí (26. místo). Excelentní skok předvedl M. Märtin, který na jednom ze skoků neubral a „projel ho na plno“. Vůz dopadl na všechny čtyři kola (na rozdíl o předchozího typu, kdy vůz dopadal na „čumák“) a M. Martin získal několikavteřinový náskok před soupeři, který v závěru RZ prohospodařil. V RZ dojel na třetím místě. Nepříjemnost na RZ si zažil A. Schwarz, kterému po jednom z doskoků se otevřely dveře vozu a nedařilo se mu je za jízdy zavřít. Následující šestá RZ znamená stop pro F. Loixe, který odstoupil pro poruchu motoru. Průběžné pořadí dramatizuje osmá a devátá RZ. Problémy s transmisemi svého Subaru má T. Mäkinen, M. Martin na Fordu pro změnu s převodovkou.

V deváté RZ odstupuje ze soutěže po technických potížích s motorem C. McRae. Po marném pokusu pokračovat v jízdě, začíná auto hořet a dokonce zakládá požár travnatého porostu. Dalším smolařem je M. Grönholm, který trefil se svým vozem břeh a poškodil zadní závěs kola. Má štěstí v neštěstí. S vozem dojel do cíle na devatenáctém místě se ztrátou 1 minuty 44,2 vteřiny na vítěze RZ, ale po RZ následoval servis a vůz se podařilo opravit. Pořadí po deváté RZ je následující. Vede C. Sainz, druhý jede H. Rovanpera +31,3, třetí S. Loeb +33,2 čtvrtý je R. Burns +34,7 a pátý M. Martin 37,3. Na šestou pozici se propadl M. Grönholm se ztrátou 1,24 minuty. Sedmý je po havárii P. Solberg +2,26 minuty. Skvělou jízdou se na osmé místo propracoval A. Schwarz. Jezdci týmu Škoda drží desátou D. Auriol a jedenáctou T. Gardemeister pozici. Odstupy od druhého do pátého místa jsou opět minimální. Ze souboje nejvíce profitoval M. Martin, který se usadil na druhém místě, třetí příčku si pro sebe zajistil R. Burns a na čtvrté místo se prodral H. Rovanperä. Propad na pátou příčku zaznamenal S. Loeb, který v RZ nemohl najít ten správný „rytmus“. V závěru etapy ještě útočí P. Solberg (8), ztrácí F. Duval (7), který prohrává souboj s M. Grönholmem a A. Schwarz který se propadá na deváté místo průběžného pořadí před oba jezdce týmu Škoda.

O lepší umístění T. Gardemeistera připravila 60 vteřinová penalizace za nefunkční GPS. Ten údajně zapomněli mechanici namontovat při přestavbě vozu T. Gardemeistera na počátku týdne.

Průběžné pořadí po I. etapě
1. Carlos SainzCitroen Xsara WRC1h 54m 01,2
2. Markko MärtinFord Focus WRC+ 00'22,4
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 00'40,1
4. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+ 00'41,8
5. Sebastien LoebCitroen Xsara WRC+ 00'50,2
6. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+ 01'24,3
7. Francois DuvalFord Focus WRC+ 12'38,3
8. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 02'43,3
 
10. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 03’06,8
11. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 03’21,9

II. etapa sobota 10.05. 2003

08:50 RZ 14 CAPILLA DEL MONTE – SAN MARCOS 1 (23.02 km) vítěz RZ byla zrušena
09:23 RZ 15 SAN MARCOS – CHARBONIER 1 (9.61 km) vítěz RZ M. Grönholm87,9 km/h
10:14 RZ 16 SAN MARCOS – CUCHI CORRAL 1 (22.57 km) vítěz RZ C. Sainz102,4 km/h
11:58 RZ 17 COSQUIN – VILLA ALLENDE (19.19 km) vítěz RZ M. Grönholm86,7 km/h
13:08 RZ 18 CARLOS PAZ – CABALANGO (14.81 km) vítěz RZ M. Grönholm87,6 km/h
13:36 RZ 19 TANTI – COSQUIN (9.50 km) vítěz RZ C. Sainz97,1 km/h
15:34 RZ 20 CAPILLA DEL MONTE – SAN MARCOS 2 (23.02 km) vítěz RZ M. Grönholm80,7 km/h

Fatální chyba spolujezdce připravila C. Sainze o vítězství!

Na počátku druhé etapy přišel očekávaný atak jezdců Peugeotu na vedoucí pozice. Kromě soubojů na trati, přibyl i problém s diváky a 14. RZ byla zrušena. V 15. RZ útočil M. Grönholm na nejlepší čas z roku 2001 který zajel R. Burns, ale rekord odolal o 0,01 vteřiny. Byl jediný, který RZ zajel a po dalších potížích s diváky byl továrním jezdcům přidělen čas M. Grönholma. Útočit začíná A. Schwarz a P. Solberg, který však dělá hodiny a nepatrně ztrácí. Technické potíže má T. Gardemeister (s diferenciály a poloosou) a další jezdeckou chybu dělá P. Solberg ve snaze dohnat ztracený čas. Skvělé časy, které zajíždí M. Grönholm (5) jej posouvají vpřed před S. Loeba (6) a po 17. RZ se posouvá M. Grönholm na čtvrté místo se ztrátou +58,1 vteřiny na vedoucího C. Sainze.

Celá druhá etapa je ve znamení ataku M. Grönholma na vedoucí pozici, když v průběhu druhé etapy na třetího R. Burnse ztrácí pouhých 8,7 vteřiny. Daří se i S. Loebovi, který se opět posouvá na páté místo. Ostatní jezdci jedou v nezměněném pořadí. Vede C. Sainz, 2. M. Martin +32,3 3. R. Burns +49,8, 4. M. Grönholm +58,2, 5. S. Loeb + 1.11,1, 6. H. Rovanperä + 1:32,1…10. D. Auriol +5:25,8, 11. T. Gardemeister +6:09,4 minuty. Soutěž se protahuje a nabírá časovou ztrátu díky neukázněným divákům. Ve 20. RZ se mimo trať ocitl S. Loeb a je nucen ze soutěže odstoupit. To přichází na scénu chyba spolujezdce C. Sainze Martiho Marce, když na jeho pokyn vjíždí C. Sainz předčasně do ČK v servisní zóně. Chyba znamená 60 vteřin penalizace a propad na třetí místo průběžného pořadí! Carlos je díky svému temperamentu hodně rozčílen a uklidnit ho musí až šéf týmu Citroën. Do čela se tak posunul M. Martin na Fordu s náskokem +15,2 na druhého M. Grönholma, který se po pádu v první etapě na šestou pozici se propracoval na druhé místo průběžného pořadí druhé etapy.

Z rozhodnutí FIA vzhledem k časovému posunu se RZ 21+22 přesouvá do třetí etapy a jede se tedy v neděli.

Průběžné pořadí po II. etapě
1. Markko MärtinFord Focus WRC 3h 01m 02,6
2. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+ 00'15,2
3. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+ 00'23,3
4. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 00'26,6
5. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+ 01'21,4
6. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 02'49,3
7. Francois DuvalFord Focus WRC+ 04'22,8
8. Armin Schwarz Hyundai Accent WRC + 04'58,0
9. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 05’25,3
10. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 06’02,9

III. etapa neděle 11. 05. 2003

2. RZ z druhé etapy RZ 21, 22 o celkové délce 32,18 km
3. RZ o celkové délce 59,90 km

RZ 21 SAN MARCOS – CHARBONIER 2 (9.61 km) vítěz RZ M. Grönholm82,1 km/h
RZ 22 SAN MARCOS – CUCHI CORRAL 2 (22.57 km) vítěz RZ C. Sainz103,6 km/h
RZ 23 LA FALDA – VILLA GIARDINO 2 (9.37 km) vítěz RZ M. Grönholm86,7 km/h
RZ 24 LA CUMBRE – AGUA DE ORO 2 (21.70 km) vítěz RZ M. Grönholm86,7 km/h
RZ 25 ASCOCHINGA – LA CUMBRE 2 (28.83 km) vítěz RZ C. Sainz 100,9 km/h

MARCUS GRÖNHOLM VÍTĚZÍ!

Třetí etapa přinesla dramatické vyvrcholení Argentinské rally v souboji o první místo mezi M. Grönholmem a C.Sainzem, který jakoby mimochodem musel bojovat i s R. Burnsem o druhé místo. Gradoval tak hektický závěr soutěže který se začal dramatizovat po několika kilometrech ve 21. RZ. Ze soutěže musel po technických potížích z průběžného prvního místa odstoupit M. Martin. Příčinou odstoupení byl pokles tlaku oleje a potíže s motorem. Ve stejné RZ odstupuje i trápící se s technickými problémy T. Mäkinen (13) na Subaru. Potíže s převodovkou má F. Duval a propadá se na deváté místo za oba jezdce týmu Škoda. Celé startovní pole se posouvá vpřed a pořadí po 22. RZ je následující: vede M. Grönholm, 2. C. Sainz +18,5, 3. R. Burns 22,6 (na C. Sainze ztrácí pouhých 4,6 vteřiny), 4. H. Rovanperä 1:42,4 minuty, 5. P. Solberg 2:52,8, 6. A. Schwarz +5:59,2, 7. D. Auriol 6:28,4, 8. T. Gardemeister +7:0,7, který má náskok před devátým F. Duvalem +2:44,5 minuty. V předposlední 24. RZ je ze skvělého šestého místa nucen odstoupit A. Schwarz s poruchou motoru. Na RZ se dařilo R. Burnsovi, který porazil C. Sainze o deset vteřin a postoupil na druhé místo průběžné klasifikace. Jeho náskok před C. Sainzem je +5,3 vteřiny. Odstoupením A. Schwarze se startovní pole opět posouvá vpřed a jezdci továrního týmu Škoda jsou na šestém a sedmém místě. V závěrečné RZ má smůlu R. Burns. Zhruba od poloviny RZ jede s druhým zařazeným stupněm, čehož využívá C. Sainz a vrací se na druhé místo průběžného pořadí se ztrátou +26,6 vteřiny na vítězného M. Grönholma. V cíli je R. Burns tak rozlícen, že odmítá z pochopitelných důvodů jakýkoliv rozhovor (jeho reakce je nepublikovatelná). Rally Argentina nabídla zajímavé souboje a vítěz Argentinské rally nebyl jistý až do posledních kilometrů RZ. Opět bodoval tým Škoda, který těžil ze zaváhání svých soupeřů.

RALLY ARGENTINA

Konečné pořadí jezdců
1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC4h 15m 45,010 bodů
2. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+ 00'26,68 bodů
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 01'12,86 bodů
4. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+ 02'19,35 bodů
5. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 03'11,44 body
6. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 07’58,53 body
7. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 08’33,72 body
8. Francois DuvalFord Focus WRC+ 11'55,31 bod
 
Konečné pořadí týmů
1. Peugeot16 bodů(1+3. místo)
2. Citroën8 bodů(2. místo)
3. Škoda7 bodů(5+6. místo)
4. Subaru5 bodů(4. místo)
5. Ford3 body(7+8. místo)
6. Hyundai 0 bodů
Průběžné pořadí jezdci :
1. R. Burns     32 bodů
2. M. Grönholm  30 bodů
3. C. Sainz     24 bodů
4. S. Loeb      17 bodů
4. C.McRae      17 bodů
6. M. Märtin    13 bodů
7. P. Solberg   13 bodů

9. T. Gardemeister 9 bodů 12. D. Auriol 4 body

Značky:
1. Peugeot  65 bodů
2. Citroën  52 bodů
3. Ford     29 bodů
4. Subaru   27 bodů
5. Škoda    19 bodů
6. Hyundai   3 body
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…