GT Open, Spa-Francorchamps: Šenkýř Motorsport vybojoval čtvrté místo

 

Česká stáj Šenkýř Motorsport se v mezinárodní konkurenci seriálu sportovních cestovních automobilů GT Open na okruhu Spa-Francorchamps rozhodně neztratila.

Jezdecká dvojice Slovák Richard Gonda a Švéd Joel Eriksson měla nakročeno k vítězství, konečné čtvrté místo však celý tým vnímá před finálním nedělním závodem pozitivně.

Výborným třetím časem se v kvalifikaci blýskl Richard Gonda, kterého od pole-position dělily jen tři desetiny vteřiny. Bylo jasné, že BMW M6 GT3 týmu Šenkýř Motorsport bude hrát v odpoledním sobotním závodě důležitou roli. Na startu se za volant posadil Richard Gonda a kritický moment v ostré první zatáčce zvládl bravurně. Bronzovou příčku si udržel a celou dobu se držel za prvními dvěma vozy.

„První kola jsme měli fakt skvělé tempo. Později už jsem musel dávat pozor na zadní pneumatiky, protože jsem cítil, že by mi nemusely do konce mého stintu vydržet. K mechanikům jsem potom dorazil na třetím místě a předával auto Joelovi,“ popsal Richard Gonda průběh své jízdy.

Bohužel během zastávky v boxech došlo ke zdržení a Joel Eriksson vyjížděl na trať s dvacetivteřinovou ztrátou. Na vině byly potíže s utahovací pistolí pravé přední pneumatiky a následně se vzpříčil i tankovací kanystr, takže benzín sice tekl, ale pomalu.

„Reálně byla naše zastávka o 21 vteřin pomalejší. Měli jsme na absolutní vítězství, protože Joel zajížděl nejrychlejší kola a původní šestnáctivteřinovou ztrátu na třetího stáhl na konečných 3,3 vteřiny. Ačkoliv čtvrtá pozice v kategorii PRO v šampionátu GT Open zní velmi dobře, převládá v nás trochu zklamání, protože jsme naši rychlost nepřetavili ve vítězství. Zítra máme druhou šanci,“ uvedl šéf týmu Robert Šenkýř.

Rychlost bílého BMW M6 GT3 ukázkově demonstroval právě Joel Eriksson. Tovární jezdec týmu BMW v seriálu DTM jel s M6 svůj vůbec první závod a ukázal, že umí bojovat nejen s časem, ale i s ostatními soupeři.

„Po zastávce v boxech jsem měl před sebou volnou dráhu a poté jsem dohnal několik soupeřů. Svedl jsem s nimi pár krásných soubojů a pak mi tým oznámil, že jezdím nejrychlejší časy ze všech. Svou první závodní zkušenost s M6 tak hodnotím výborně a hlavně jsem se za volantem velmi dobře bavil,“ hodnotil Joel Eriksson svou premiéru s BMW M6 GT3.

Závod vyhrál tým Luzich Racing s Ferrari s náskokem 22,4 sekundy před čtvrtým Gondou s Erikssonem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
 






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…