Gumpert Tornante by Touring: S karoserií z Milána
Již v lednu Gumpert zveřejnil, že nový model pojmenovaný Tornante bude výsledkem spolupráce s milánskou karosárnou Touring Superleggera. Tehdy také uvedl, že novinka bude dvoumístný Fast Tourer. Pod tímto označením si máme představit spojení elegantních linií vytvořených italskou karosárnou a německé techniky.
V Ženevě bude vystaven pouze statický model Gumpertu Tornante by Touring, který je navržen, tak aby odpovídal novému šasi s vidlicovým osmiválcem umístěným před zadní nápravou. Snahou designérů bylo spojit elegantní tvary s odkazem na závodní vozy a zároveň vytvořit vůz, který své posádce nabídne také prostor a komfort.
Gumpert Tornante by Touring bude sice zcela novým modelem, ale v tvarech jeho karoserie bude i přesto odkaz na základní linie současného modelu Apollo. Nejmarkantnější připomínkou má být rozmístění vstupů vzduchu v přídi, vystupující přední blatníky, křídlové dveře a také kapota motoru, při jejímž otevření se stejně jako u Apolla odkryje celá záď.
Základem dvoumístného kupé bude kombinace prostorového rámu z chromolybdenových trubek a karbonového monokoku. Povrchové panely karoserie budou vyrobeny z kompozitních materiálů.
Gumpert oficiálně potvrdil, že k pohonu bude sloužit dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec naladěný na výkon 515 kW (700 k). Z modelu Apollo bude použita šestistupňová sekvenční převodovka TT40e s možností řazení pádly pod volantem. Současný zástupce značky bude také dárcem zavěšení všech čtyř kol na dvojitých lichoběžnících.
Narozdíl od Apolla věnují designéři a konstruktéři při vývoji Tornante by Touring stejně velkou pozornost, jak aerodynamice, motoru, podvozku a dalším prvkům důležitým pro co nejlepší jízdní vlastnosti, tak i ergonomii a komfortu v interiéru.
Gumpert plánuje Tornante by Touring oficiálně zařadit do své nabídky od roku 2012 a ve stejném roce chce základní provedení doplnit o verzi s alternativním pohonem, ale prozatím neuvádí, jestli se bude jednat o diesel, hybrid nebo například LPG.