xenon laser k čemu? když nažloutlá halogenka je na oči přijatelná A dovedená k dokonalosti
tyhle ostatní nesmysly dynomobilky vymýšlí jen proto aby zastínili jejich neochotu uskutečňovat opravdový převratný pokroky v technologiích, jako třeba přechod na elektromotor :-) [odkaz] autonomní řízení .... prostě si i nadále chtějí za velice slušný prachy válet šunky dál na hawaii a
NATAHOVAT VÝVOJ CO TO JDE ;-)
A gramatika jej tiez robi problem. Chcela urazit automobilky vyrabajuce auta so spalovacim motorom na vymrele zhnite dinosaury ( ktore podla nej spalujeme v motoroch ) a napise >:D >:D >:D DYNOMOBILKY >:D:-! >:D miesto spravneho DINOMOBILKY. Asi bude natvrdlaaaa...
Už teď po noční jízdě na delší vzdálenost mám z některých xenonů oči jak při čtení celé knihy při svíčce...která ještě nesvítí. Takže už se moc těším na laser doprotivky a ještě s automatickým přepínáním dálky / potkávačky... ;-\
Dosvit až 600 m... Když tohle zasvítí na přímo do očí z blízka (např. chodec na krajnici), tak to asi nebude nic příjemného.
Nebylo na laserových ukazovátkách napsáno, že se s tím nemá svítit do očí, že to může poškodit zrak? A dosvit 600 m neměly. To je nějaký jiný typ laseru? Zubaři při vytvrzování plomb laserem taky používají ochranné brýle (a to je jenom slabý laser). Nějak tomu nerozumím...
Že je laser ve světlometu, neznamená, že auto svítí vysoce soustředěným světlem. U Audi i BMW to funguje tak, že modrým laserem osvětlují fosfor, který je pak zdrojem rozptýleného bílého světla. Co se týče poškození zraku, ani koukání do xenonů nebude zrovna zdravé. Chodec by měl mít hlavu dostatečně vysoko.
Jo, to už jsem někde četl (a zase zapomněl). Dík za info.
"V každém světlometu, vytvářejí tři malé diody modré laserové paprsky široké pouhých 10 mikronů. Ty jsou zaměřeny na malá zrcadla, která je odrážejí do čočky. Uvnitř čočky je žlutý fosfor, který po aktivaci laserem vydává intenzivní bílé světlo, které se z reflektoru odráží na silnici před vozem. Výsledné osvětlení je tedy bílé světlo z čočky, ne laserové paprsky."
No snad za pár let nepřijdou na nějakou chybu ve výpočtu ...
Prej zacházet odborně >:D
Určitě budu vyměňovat výbojku se zapnutými světly...bože. Tak je vypnu a žádné nebezpečí ze strany vysokého napětí mi nehrozí.
A rtuť? To abych si zavolal odborný servis na výměnu úsporné žárovky v obýváku. Abych ji náhodou nerozbil a nenadýchal se rtuti, který je v ní obsažen. To jsou kydy dneska >:D
Tak jsou zase takový ty dneska IN a modní bláboly kdy nás pravidelně indoktrinujou a masírujou tim že i s prdem musíme do servisu a nejlépe autorizovaného. Chce to používat vlastní rozum - pokud už nevim pak si do toho servisu zajedu.
Ještě si pamatuji na přechod z klasické žárovky na halogen. Kupovala se k tomu příslušná redukce na reflektor a přechod byl jako z noci do dne. Je dobře si tohle připomenout, neboť mnozí se dodnes domnívají, že v noci mohou jezdit s moderním světlem tak, jako ve dne. Nikoliv. V noci musíš přízpůsobit rychlost světlům. Není tedy ani tak důležité čím svítíš, jako to, abys jel podle světla. Na tu zmíněnou žárovku to šlo tak do sedmdesátky. A co jako?.. Už ti v sedmdesátce nenadále skočila do cesty srna? Až to zažiješ, zredukujueš rychlostní noční touhy.
Vždy mě na kruháku vylekávají najížděči, jimž se v rejdu rozsvítí přisvěcování do zatáček. Hrozná manýra. Do toho netlumiči, spatně seřízená světla, rukodělné denní svícení a... garážové bohnice - mistři barevných blikátek.
Hustota provozu dnes velmi nahrává diodovým světlům. Dvojklik tlumená x dálková je v podstatě nedostatečnost. Přitom více jsou zapotřebí ta světla tlumená. Kolikrát jede člověk padesát kilometrů a nemůže ani jednou přepnout na dálková světla. A právě tomu dobře sekunduje dioda, která pružně reaguje na provoz před tebou i proti tobě a vytváří dnes optimální světelný komfort. Ano, to je pokrok. Ze velké prachy ovšem.
I xenony umí některé triky co do tvarování světelného kužele - v tomhle případě tedy řízení dosvitu a sledování auta před tebou/ v protisměru, takže nejsi omezený jen na dva režimy.
Teda GTI dnes jsi mě překvapil . Ty tvoje příspěvky někdy bývají spíš jak scénář nějaké komedie ( škodovka a vw ) ale dnes s tebou musím souhlasit , vzláště s prvním odstavcem . Vždycky mě udivuje jak si jsou někteří dnešní piloti jisti vší tou technikou kterou mají na palubě a pálí si to , třeba v noci , co to dá . Ten příklad se srnnou je obzvášť na místě . Sám jsem zažil jak mi srna skočila přímo před auto v padesátce . A světla co svítily až na vzdálený horizont mi byly na prd , v tý trávě odkud skočila jsem ji stejně neviděl ! A byla to pecka jako hrom , štěstí že byla mladá a malá takže se nepřehoupla přes kapotu ale svalila se před auto . Stejně byl nárazník na cucky , nechci ani domejšlet že by se mi převalila přes kapotu na čelní sklo ... Takže i když budete mít super lasery s dosvitem třeba kilák , stejně musíte jezdit furt ve střehu :yes:
Pěkný :yes: Mám problém se šerem ani ne tak s tmou. Tam mi bohužel světla moc nepomůžou. Jo srny apod... Bohužel nejednou, jejich obliba postávat za horizontem mě moc neohromuje ;-)
Chcelo by to test lowcost xenonov z Rychlej Skody v porovnani s klasickymi halogenmi, pripadne porovnat viac halogenov navzajom, tak ako je tam ten test ADACu s xenonami. Co viem, tak dobre halogeny mala Fabia II a Thalia I. Staznosti boli na Ceeda I (bud pred alebo po FL). Osobne si mysim, ze celkom dobre svietia priplatkove halogeny na Fabii II.
Xenony na Focusa vyraba myslim prave Varroc (predtym Visteon) Novy Jicin spomenuty v clanku.
Osobne si myslím, že hlavným dôvodom pomalého nástupu nových technológií svietenia sú výrobcovia žiaroviek. Ak by sa hromadne prešlo na LED-ky či lasery, stratili by obrovský kus biznisu.
"Výroba" laseru je v súčasnosti triviálne lacná záležitosť - viď CD prehrávače či laserové ukazovátka. Je mi jasné, že laserov je viacero druhov a že laser v ukazovátku je iný ako laser v aute. Ale táto laserová technológia je zvládnutá a pri masovej výrobe by podľa mňa laserové svetlá boli cenovo porovnateľné so žiarovkovými...
Laserová světla ještě nejsou zralá technologie, mají potenciál do budoucna. A diody se teprve nedávno dostaly do tohoto stavu a v nabídce budou soupeřit s xenony. Na levná LED/ laserová světla můžeš, alespoň prozatím, zapomenout.
Tak to je cesta každý nový technologie. Je drahá protože se tomu výrobci teprve musí zaplatit. Proč jsou halogenky tak levný? protože to už je stokrát zaplacená technologie která tu je dekády, je v milionech aut.
Bohužel některý lidi tohle nechápou a odmítaj technologickej vývoj a pokrok s tim že to je předražený a zbytečný. Takhle funguje tržní ekonomika.
Mne je smiesne, ked si auta za bieleho dna prisvecuju do zakruty. A to uz nehovorim, kolko chyrnych znaciek ma vadne, ze akoze dozivotne, zadne diody. Je uplne bezne vidiet "mlade" BMW, Mercedes, Audi, ...ktore uz maju vypalene niektore diodky.
co si nalepia z tesca tie pasiky diod kdesi pod naraznik a miesto normalneho svietenia svetlami svieta tymito chujovinkami kdesi do zeme mysliac si aki su frajeri..... sa divim ze to este niekto nezakazal taketo svietenie.... je to jednak nebezpecne jednak to chu.ja svieti a jednak to otrasne vyzera.... nemam nic proti serioznym led svetlam seriovo dodavanych automobikou ale takuto gycovinu pod naraznikom [odkaz] fakt nemusim.... a ludia mnohi takout ohruzou svieta miesto klasickych svetiel... chudaci nemaju asi na ziarovky tak setria ... inak nemam ziadne namietky.... seriozne svetla od vyrobcov v akejkolvek forme kazdy akceptuje... nasra.t ma vedia len taki ti pozerski lowendovi domaci kutili ( zvacsa majitelia starych crepov ) ktori svieta kdesi do zeme tymito chujovinami nalepenymi kdesi pod chladicom .. to by clovek normalne vrazdil bez milosti
Pokud vím, veškeré vnější osvětlení vozu je regulované a podléhá homologaci. Ne že by nešlo legálně dodělat, ale pochybuji, že se s něčím takovým většina obtěžuje. Mohu se samozřejmě plést, nikdy jsem se ve světlech nehrabal, abych to musel vědět s jistotou.
Pre denne svietenie je to tak, že svetla musia byť homogenizované, ale k montáži žiadny papier netreba. Aspoň tak je to v SR. Nedávno som si to preveroval, lebo mame v rodine jedno staršie auto na behanie po okolí a ako jedine nemá denne svietenie, tak som kúpil svetlá(dobra značka a nie lacné) a idem ich tam hodiť, aby sa niekomu nestalo, že zaplatí za bieleho dňa za nesvietenie. Na to sa "pomáhať a chrániť" v mojom regióne dosť špecializuje.
Což o to, když se to někomu líbí, ať si na auto dává, co chce. Znám auta, kde jsou LED zabudovány poměrně vkusně...Ale když tyhle tesco pásky kdesi 15 cm nad zemí ani neplní funkci a prd svítí, tak mě to taky štve.
Je fajn není li vsazen do čočky která neumožňuje rozptyl světla. V čočce je světlo utnuté i když je v něm třeba H7. Bixenon zase lépe svítí na dálkové, ale jak často je jízda na dálkové opodstatněná a když tak jak dlouho si jízdu na dálková světla užíváme? Dnes už pomalu ani mezi vesnicemi. Další nevýhodou je dostupnost výbojek koupit na benzínce třeba D1S, D2R nebo jinou výbojku je nereálné. Kdežto halogenky všech typů koupí člověk v nouzi i v Tescu. Nebude to sice žádný šlágr, ale pořád lepší než jet po tmě. Další nevýhoda Xenonu je ta že na výměnu výbojek je většinou zapotřebí nářadí které běžně v autě 99% řidičů nevozí ;-\
Jak často ten xenon vyměňuješ?
Ve Scenicu mám Bixenony a v Cliu halogeny.Bixenony jsou uplně někde jinde,to se s halogenema nedá srovnat.Pamatuju když jsme ještě jezdili s Fabii do HR a v noci na Rakouské dálnici začalo pršet tak toho na tlumená(halogenová)světla moc vidět nebylo a když bylo někde nějaké zůžení tak už to bylo chvílemi nebezpečné.
Pokud bych si kupoval auto na cestování(ne do města) tak bych šel znovu do Bixenonu.
nejde o to jak často ho vyměňuješ, ale co tě čeká když to nastane. Neříkal jsem ani že je to opruz u všech aut. Jsou li světla seřízena a nepoužívají se žárovky za 20,- není vesměs žádný problém. Pokud mluvíš o jedničkové Fábii měli jste světla asi pěkně rozhašený, s jedničkovou Fábií jsem nepoužíval dálkové ani na okrsce někde v polích.... S Bixenony s "čočkou" jsem jezdil delší dobu ne tedy jednorázově ve dvou autech, Touareg 2007 a A8 2008 a nebyl jsem z toho večer bůh ví jak nadšený na potkávací je přesně ohraničený prostor kam světlo svítí za tímto bodem je tma ;-\. Naopak se mi líbí Xenony třeba ve Volvech kde je klasická parabola s výbojkou :yes:
Mám je ve 4er a jsou opravdu perfektní. Za 48tis stojí a od teď to beru jako pravidlo, auto bez nich ne.
Jen řidiči starších aut s halogény jsou zmatení, když je dojedu, protože rázem mají daleko před svým vozem bílé denní světlo s výjimkou zacloněného výřezu jejich siluety, před kterou je v tu ránu žlutá skorotma :-)
A ano, na neosvětlené objekty v pohybu (srna, chodec, občas strom) opravdu přisvěcuji.
Kdo budete váhat, zda připlatit, neváhejte. Bezpečnost je argument proč 100% ano.
ale v noci za volantem je pořád nejlepší halogenovej projektor.
Když se do toho světla máte koukat... a všichni chudáci proti vám...
Navíc když nejedete po dálnici, ale členitou Vysočinou... tak je xenon jen k zlosti.
Laser nevím - nemám vyzklušeno... ale očekávám jen zhoršení - protože zesiluje specifické vlastnosti xenonu.
Naopak, když jedeš večer členitou Vysočinou, tak je xenon, popř. LED jen výhodou, protože světa svítí víc do šírky a máš větší přehled o zvěři atd. A jestli mi nějakej jouda čumí do xenonu, tak mi je to úplně jedno.
no - nick máš správně. ;-)
Mluvím o osobní zkušenosti... jezdím většinou rok starým Passatem s xenonama...a tretina protijedoucích na mě bliká, protože oslňuju... ale když je hnusně a sněží - tak oslňuju i sám sebe a jedu raději letitou 164 Super... s halogenovýma projektorama...
a je je to nebe a dudy.
Ve prospěch Alfy.
>:-[]
Za to může ten Passat. Asi ti to dělá schválně, když tady na něj jen pliveš ;-)
Já jezdím s různými auty s xenonama někdy od roku 2001 a za těch 13 let se mi nikdy nestalo, že by na mě někdo blikl, pokud jsem nesvítil dálkovýma. Zajímavý... a u tebe je to celá třetina protijedoucích.
Na to sněžení a oslňování se nemá cenu vůbec reagovat, tomu se můžu jen smát >:D
Já mám nejlepší zkušenost s žárovkami od Philipsu. Zkuste mrknout na [odkaz] když se proklikáte, dostanete se do takové tabulky, kde zadáte značku a model auta a všechno vám to ukáže. Používám je už přes rok a jsem velice spokojen. :-)