Hamann Laguna Seca II - okřídlená M3

Hamann Laguna Seca II - okřídlená M3

 
 

Mezi nejuznávanější úpravce vozů BMW patří bezpochyby právě firma Hamann. Ke svému patnáctému výročí založení vyvinula a v roce 2001 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem představila, klenot na bázi vozu BMW M3.

Hamann Laguna Seca II vznikla jako pojízdná ukázka možností a schopností firmy vlastněné Richardem Hamannem v německém Hüttisheimu. Laguna Seca II byla postavena na bázi kupé BMW M3 nejnovějšího modelu E 46. Úpravy se nevyhnuly doslova ničemu. Jméno vozu Laguna Seca bylo zvoleno podle první M3, model E 30, z roku 1988. Bylo to první BMW určené pro provoz na veřejných komunikacích, které překonávalo magickou hranici 300 km/h. Tuto rychlost jí umožňoval přeplňovaný šestiválec 3.5 litru o výkonu 302 kW (410 k).

Nejmarkantnější a nejzajímavější je bezesporu úprava dveří vozu. Tato jejich úprava totiž dala mnichovské M3 křídla v pravém smyslu tohoto slova. Závěs dveří z nerezivějící oceli se přesunul nad zpětné zrcátko a dveře se, zcela neobvykle v této kategorii vozů, otevírají nahoru a vpřed. V otevřené poloze je drží speciální plynové vzpěry a konstrukce zavíracího mechanismu umožňuje jejich zavírání stejně snadno, jako u sériového vozu. Zůstaňme ještě u popisu úprav karosérie. Další úpravy se již soustředily na klasické tuningové prvky. Přední části dodal na agresivitě doplňkový spoiler na spodní hraně standardního spoileru, překryty sériových mlhových světel a "mračítka" na hlavních světlometech. Na bocích vozu se úprava, mimo již zmíněné dveře, soustředila na doplnění aerodynamicky optimalizovaných prahů. Pro řádné vyvážení aerodynamických vlastností bylo zadní okno osazeno střešním spoilerem, na víku zavazadlového prostoru se objevilo křídlo s nastavitelným sklonem přítlačné střední části a v zadním nárazníku byl doplněn difuzor. Všechny tyto aerodynamické prvky plní zdařile nejen funkci optickou, ale i technicky opodstatněnou, protože Laguna Seca II dosahuje maximální rychlosti přes 300 km/h a při ní je potřeba opravdu značná síla k udržení vozu na vozovce.

Prozatím jsme hovořili o úpravách převážně vzhledových, které byly přímo určeny pro BMW řady 3. Nyní se podívejme pod kapotu motoru. Tam sice najdeme motor mnichovské provenience, ale ze zcela opačného konce modelové řady BMW. O pohon se stará dvanáctiválec (!) z typu 750i. Nebyl by to ovšem Hamann, aby jej důkladně nevylepšil. Sériových 5 litrů objemu bylo pomocí speciálního klikového hřídele a větších pístů zvětšeno na 6.1 litru. Dále byly upraveny hlavy válců, kde byly zvětšeny sací i výfukové kanály, osazeny větší ventily a o jejich ovládání se starají sportovně naladěné vačkové hřídele. O bezproblémové dýchání objemného motoru se starají dva sportovní vzduchové filtry s minimálním odporem. Pro instalaci podstatně větší pohonné jednotky do karosérie bylo nutno upravit mnoho dílů, např. nerezové výfukové potrubí se speciální komorou a kovovým katalyzátorem, samozřejmě upevňovací konzoly a olejová vana. Veškeré úpravy byly na motorové brzdě pečlivě sladěny se speciální řídící jednotkou a výsledek je více než přesvědčivý: výkon 353 kW (480 k) při 5400 ot/min a točivý moment 620 Nm při 4300 ot/min.

Tato nemalá síla se přenáší na kola zadní nápravy přes sportovní spojku, ručně řazenou šestistupňovou převodovku vybavenou systémem Hamann Sport Shift, který zkracuje krok řadící páky. Posledním prvkem převodového ústrojí je speciální diferenciál se 40% svorností. Od diferenciálu je již jen kousek k samotné vozovce a kontakt s ní zajišťují pneumatiky ContiSportContact 2 o rozměrech 275/30 ZR 19 na třídílných kolech Hamann Motorsport PG3 z lehké slitiny o rozměru 10Jx19. Také na přední nápravě jsou stejné prvky, pouze o redukovaných rozměrech - 8,5Jx19 a 245/35 ZR 19. Těmto komponentům a výkonovým parametrům je potřeba také náležitě uzpůsobit odpružení a brzdy. Pružící jednotky jsou speciálně vyvinuté jen pro tento vůz s ohledem na podstatně vyšší hmotnost motoru a dovolují výškové nastavení polohy karoserie. Brzdy jsou vysokovýkonné duté kotoučové s příčným vrtáním o rozměrech 355x32 mm, osazené brzdovými třmeny z hliníkové slitiny se čtyřmi pístky vyvedenými v zářivě rudé barvě. Se všemi těmito technickými finesami dosahuje Laguna Seca II omračujících parametrů: na 100 km/h zrychlí za 4.2 sekundy, na 200 km/h za 13.8 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na fascinujících 312 km/h. Opravdu ďábelský "bavorák"...

Interiér vozu Laguna Seca II má exkluzivní výbavu. Do posledního detailu je špičkově vypracován v jemné kůži. Kombinaci rudé a černé barvy zvolili u Hamanna záměrně, aby zdůraznili kontrast se stříbrnou barvou exteriéru. Ještě více individuality dodávají hliníkové doplňky jako pedály, hlavice řadící páky a rámeček kulisy či přístrojová deska. Na podlaze najdeme koberce s logem úpravce.

Máte-li zájem vlastnit tento klenot, tak věřte, že byl vyroben pouze v jediném provedení (zatím) a jeho cena byla stanovena na půl miliónu, marek...

Technické údaje
MotorV12
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)6100
Válce/ventily na válec12/4
Max. výkon (kW/k/ot)353/480/5400
Max. točivý moment (Nm/ot)620/4300
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)312
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,2
Zrychlení 0-200 km/h (s)13,8
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4492
Šířka (mm)1780
Rozvor (mm)2713
Rozměr pneu vpředu245/35 ZR19
Rozměr pneu vzadu275/30 ZR19
Spolupracujeme s TipCars.com
Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější

Britské rozhodnutí opustit Evropskou unii je varování pro…

Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií

Rusko posílilo svou leteckou základnu v Sýrii a dopravilo…

Microsoft chce umělou inteligenci. Bude se jí věnovat pět tisíc inženýrů Microsoft chce umělou inteligenci. Bude se jí věnovat pět tisíc inženýrů

Microsoft v posledních letech prošel hlubokou organizační…

 

Štítky Hamann BMW Pneu

 

Tapety

Hamann Laguna Seca II Hamann Laguna Seca II
Hamann Laguna Seca II Hamann Laguna Seca II
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Exmanželka Vojtka Tereza: Táhne to s dvěma chlapy? Střídají se u ní hokejista a miliardářský synek

Exmanželka Vojtka Tereza: Táhne to s dvěma chlapy?…

Dveře v domě Romana Vojtka (44), který stále obývá jeho exmanželka, se netrhnou. Ač Tereza Vojtková (35) randí s…

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

 

iSport.cz

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu dělá radost

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu…

Nadaný obránce Jakub Zbořil je obrovskou českou defenzivní nadějí. A měl by v budoucnu mít i stabilní místo v…

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně budou i v extralize

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně…

Žádné šmidlání puku u mantinelů, kudrlinky na velkém prostoru. Dva, tři rychlé kroky a šup ho na branku. Takhle…

 

Reflex.cz

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Co se vlastně děje v Sýrii? Není to jedna válka, ale několik válek. Proto ani nemůže existovat jedno mírové…

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…