Hamann Laguna Seca II - okřídlená M3

Hamann Laguna Seca II - okřídlená M3

 
 

Mezi nejuznávanější úpravce vozů BMW patří bezpochyby právě firma Hamann. Ke svému patnáctému výročí založení vyvinula a v roce 2001 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem představila, klenot na bázi vozu BMW M3.

Hamann Laguna Seca II vznikla jako pojízdná ukázka možností a schopností firmy vlastněné Richardem Hamannem v německém Hüttisheimu. Laguna Seca II byla postavena na bázi kupé BMW M3 nejnovějšího modelu E 46. Úpravy se nevyhnuly doslova ničemu. Jméno vozu Laguna Seca bylo zvoleno podle první M3, model E 30, z roku 1988. Bylo to první BMW určené pro provoz na veřejných komunikacích, které překonávalo magickou hranici 300 km/h. Tuto rychlost jí umožňoval přeplňovaný šestiválec 3.5 litru o výkonu 302 kW (410 k).

Nejmarkantnější a nejzajímavější je bezesporu úprava dveří vozu. Tato jejich úprava totiž dala mnichovské M3 křídla v pravém smyslu tohoto slova. Závěs dveří z nerezivějící oceli se přesunul nad zpětné zrcátko a dveře se, zcela neobvykle v této kategorii vozů, otevírají nahoru a vpřed. V otevřené poloze je drží speciální plynové vzpěry a konstrukce zavíracího mechanismu umožňuje jejich zavírání stejně snadno, jako u sériového vozu. Zůstaňme ještě u popisu úprav karosérie. Další úpravy se již soustředily na klasické tuningové prvky. Přední části dodal na agresivitě doplňkový spoiler na spodní hraně standardního spoileru, překryty sériových mlhových světel a "mračítka" na hlavních světlometech. Na bocích vozu se úprava, mimo již zmíněné dveře, soustředila na doplnění aerodynamicky optimalizovaných prahů. Pro řádné vyvážení aerodynamických vlastností bylo zadní okno osazeno střešním spoilerem, na víku zavazadlového prostoru se objevilo křídlo s nastavitelným sklonem přítlačné střední části a v zadním nárazníku byl doplněn difuzor. Všechny tyto aerodynamické prvky plní zdařile nejen funkci optickou, ale i technicky opodstatněnou, protože Laguna Seca II dosahuje maximální rychlosti přes 300 km/h a při ní je potřeba opravdu značná síla k udržení vozu na vozovce.

Prozatím jsme hovořili o úpravách převážně vzhledových, které byly přímo určeny pro BMW řady 3. Nyní se podívejme pod kapotu motoru. Tam sice najdeme motor mnichovské provenience, ale ze zcela opačného konce modelové řady BMW. O pohon se stará dvanáctiválec (!) z typu 750i. Nebyl by to ovšem Hamann, aby jej důkladně nevylepšil. Sériových 5 litrů objemu bylo pomocí speciálního klikového hřídele a větších pístů zvětšeno na 6.1 litru. Dále byly upraveny hlavy válců, kde byly zvětšeny sací i výfukové kanály, osazeny větší ventily a o jejich ovládání se starají sportovně naladěné vačkové hřídele. O bezproblémové dýchání objemného motoru se starají dva sportovní vzduchové filtry s minimálním odporem. Pro instalaci podstatně větší pohonné jednotky do karosérie bylo nutno upravit mnoho dílů, např. nerezové výfukové potrubí se speciální komorou a kovovým katalyzátorem, samozřejmě upevňovací konzoly a olejová vana. Veškeré úpravy byly na motorové brzdě pečlivě sladěny se speciální řídící jednotkou a výsledek je více než přesvědčivý: výkon 353 kW (480 k) při 5400 ot/min a točivý moment 620 Nm při 4300 ot/min.

Tato nemalá síla se přenáší na kola zadní nápravy přes sportovní spojku, ručně řazenou šestistupňovou převodovku vybavenou systémem Hamann Sport Shift, který zkracuje krok řadící páky. Posledním prvkem převodového ústrojí je speciální diferenciál se 40% svorností. Od diferenciálu je již jen kousek k samotné vozovce a kontakt s ní zajišťují pneumatiky ContiSportContact 2 o rozměrech 275/30 ZR 19 na třídílných kolech Hamann Motorsport PG3 z lehké slitiny o rozměru 10Jx19. Také na přední nápravě jsou stejné prvky, pouze o redukovaných rozměrech - 8,5Jx19 a 245/35 ZR 19. Těmto komponentům a výkonovým parametrům je potřeba také náležitě uzpůsobit odpružení a brzdy. Pružící jednotky jsou speciálně vyvinuté jen pro tento vůz s ohledem na podstatně vyšší hmotnost motoru a dovolují výškové nastavení polohy karoserie. Brzdy jsou vysokovýkonné duté kotoučové s příčným vrtáním o rozměrech 355x32 mm, osazené brzdovými třmeny z hliníkové slitiny se čtyřmi pístky vyvedenými v zářivě rudé barvě. Se všemi těmito technickými finesami dosahuje Laguna Seca II omračujících parametrů: na 100 km/h zrychlí za 4.2 sekundy, na 200 km/h za 13.8 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na fascinujících 312 km/h. Opravdu ďábelský "bavorák"...

Interiér vozu Laguna Seca II má exkluzivní výbavu. Do posledního detailu je špičkově vypracován v jemné kůži. Kombinaci rudé a černé barvy zvolili u Hamanna záměrně, aby zdůraznili kontrast se stříbrnou barvou exteriéru. Ještě více individuality dodávají hliníkové doplňky jako pedály, hlavice řadící páky a rámeček kulisy či přístrojová deska. Na podlaze najdeme koberce s logem úpravce.

Máte-li zájem vlastnit tento klenot, tak věřte, že byl vyroben pouze v jediném provedení (zatím) a jeho cena byla stanovena na půl miliónu, marek...

Technické údaje
MotorV12
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)6100
Válce/ventily na válec12/4
Max. výkon (kW/k/ot)353/480/5400
Max. točivý moment (Nm/ot)620/4300
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)312
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,2
Zrychlení 0-200 km/h (s)13,8
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4492
Šířka (mm)1780
Rozvor (mm)2713
Rozměr pneu vpředu245/35 ZR19
Rozměr pneu vzadu275/30 ZR19
Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 

Štítky Hamann BMW Pneu

 

Tapety

Hamann Laguna Seca II Hamann Laguna Seca II
Hamann Laguna Seca II Hamann Laguna Seca II
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 





 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…