Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hamann Range Rover Sport – silniční štika

Miroslav Kudělka
Diskuze (13)
Hamann se pustil do silniční konverze off-roadu Range Rover Sport a výsledek opravdu stojí za to. Z terénního vozu je speciál na silnici s hodně ostrým motorem.

Hamann se pustil do silniční konverze off-roadu Range Rover Sport a výsledek opravdu stojí za to. Z terénního vozu je speciál na silnici s hodně ostrým motorem.

Módou posledních let je přestavovat terénní vozy na čistě silniční použití. Je to dáno i tím, že jejich majitelé se mnohdy za celou dobu co je vlastní, k terénu ani nepřiblíží. Hamann nechtěl zůstat pozadu a připravil ucelenou nabídku úprav pro Range Rover Sport. Má-li hodně těžký off-road nabízet sportovní prožitky, musí mít v první řadě dostatek výkonu. Úprav se tedy dočkaly nejdříve všechny tři nabízené motory. Vznětový turbodiesel 2,7 V6 dostal díky přeprogramované řídící jednotce 25 kW navíc a produkuje 165 kW (225 k) při 4000 ot/min a točivý moment vzrostl ze 440 na 510 Nm při 1900 ot/min. Atmosférický 4,4 V8 po stejném zásahu získal 18 kW na konečných 238 kW (323 k) při 5500 ot/min a točivý moment narostl o 25 Nm na 450 Nm při 4000 ot/min. Největší nárůst výkonu zaznamenal kompresorem přeplňovaný 4,4 V8, který díky změně převodu na kompresoru, jinému sacímu potrubí, novému koncovému tlumiči výfuku a přeprogramované řídící jednotce posílil o plných 62 kW a 60 Nm. Konečné hodnoty vypadají následovně – výkon 349 kW (475 k) při 5740 ot/min a točivý moment 610 Nm při 3500 ot/min.

Silnější motory dostaly i „silnější“ vnější vzhled, který dodává vozu na agresivitě. Příď byla osazena novým nárazníkem se spoilerem a zabudovanými dálkovými a mlhovými světlomety. Boky byly osazeny nástavci prahů a také záď dostala spoiler pod nárazník. V něm jsou zakomponovány čtyři kruhové nerezové koncovky průměru 90 mm. Posledním doplňkem je spoiler nad zadním oknem, který zlepšuje chování vozu ve vysokých rychlostech. Optiku vozu doplňují také změny na podvozku, který dostal modul snižující příď o 40 mm a záď o 30 mm. K této změně se výborně hodí obrovská 23“ kola šířky 10,5“. Obutá jsou pneumatikami 315/30 ZR 23. Nabízena jsou o menší kola o průměrech 20“ a 22“.

Nepovšimnut nezůstal ano interiér. Do něj přibyly panely z uhlíkového kompozitu. Je jich celkem 8, přičemž 4 jsou na středové konzole. Vyměněny byly také pedály za hliníkové, podlahu zdobí koberce s logem úpravce. To je jen základ, jinak lze v interiéru provádět prakticky cokoli si zákazník přeje a náležitě zaplatí.

Miroslav Kudělka
Diskuze (13)