Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hamann ve Frankfurtu 2007

Roman Daněk
Diskuze (1)
Významný německý úpravce se specializuje na tuning luxusních vozů, mezi které patří BMW, Ferrari, MINI, Porsche, Lamborghini, Land Rover a Bentley.

Na domácí výstavě se snažil přitáhnout nové zákazníky prezentací upraveného Ferrari F430, Ferrari 599 GTB Fiorano a BMW řady 3.

Hamann F430 Black Miracle

Německá ladičská firma Hamann si vzala veliké sousto, F430. Už upravený bavorák či mercedes může vyvolat spoustu úšklebků, ale obdařit tuningem Ferrari chce pořádnou odvahu. Odborníci Hamannu přidali karoserii F430 doplňky z červené barvy.

Přepracovaný přední nárazník má na sporní hraně spoiler a vzadu je decentní křídlo, čímž samozřejmě zlepšili přítlak. Optický kit dále obsahuje nadstavce bočních prahů a nový zadní difuzor. V blatnících jsou dvacetipalcová kola Edition Race z lehkých slitin s pneumatikami 235/30 nebo 335/25. Dveře dostaly plynové vzpěry pro efektní vyklápění nahoru.

Kdo si myslí, že z osmiválce s objemem 4,3 litru, výkonem 360 kW a točivým momentem 465 Nm není možné vymáčknout více síly, je na omylu. Vyladěním motoru a především instalací nového výfukového systému narostl výkon o 35 kW na celkových 395 kW (537 k). Spíše pro dotvoření obrazu přitvrdil Hamann u F430 podvozek vlastní sadou tlumičů. Uvnitř upravené F430 vládne kožené čalounění, doplňky obložení, anatomicky tvarované sedačky a koberečky s logem úpravce.

Hamann Thunder

Karosářský balíček doplňků obsahuje přepracovanou masku, nové prahy, přední a zadní nárazník, střešní spoiler a přítlačné křídlo na víku kufru (poslední dva jsou k dispozici také v karbonovém provedení). Na zádi je difuzor a čtyři koncovky nového výfukového systému, každá o průměru 76 mm.

Hamann nabízí tři varianty tuningu namontovaného pětilitrového desetiválce s výkonem 373 kW (507 k) a točivým momentem 520 Nm. První možností je pouhé odstranění omezovače, takže nejvyšší rychlost vzroste z 250 km/h na 300 km/h. Druhá možnost spočívá v přeprogramování řídící jednotky, které přinese 26 kW a 15 Nm navíc. Nejvyšší kit HM/M+60 zajistí díky novému sání, sportovním katalyzátorům, sportovnímu výfuku i vzduchovému filtru a přeprogramované elektronice 44 kW a 54 Nm navíc, celkem tedy 412 kW (560 k) v 7 750 ot./min. Maximální točivý moment 574 Nm nastupuje v 6 100 ot./min.

Po výměně klasické manuální převodovky za sedmistupňové SMG může BMW Thunder dosáhnout rychlosti 335 km/h. Sprint z nuly na stovku zvládne Thunder za 4,3 s. Hamann snížil podvozek o 30 mm vpředu a o 25 mm vzadu.

Pokud jde o brzdy, Hamann vybavil přední nápravu závodními brzdami s dvojicí kotoučů o rozměrech 405 x 43 mm a šestipístkovými třmeny, vzadu jsou kotouče 380 x 28 mm. V bohaté nabídce kol pro BMW Thunder najdeme Anniversary I a PG3 (19 a 20 palců), Anniversary II (20 palců) a superlehká třídílná kovaná kola Edition Race v průměru 20 palců. 20-palcová kola Edition Race mohou obouvat přední pneumatiky rozměru 255/35 ZR 20 a zadní 285/30 ZR 20.

Hamann 599 GTB Fiorano

Ferrari 599 GTB nahrazuje řadu 575M Maranello a jejího předchůdce 550 Maranello. Tuner Hamann přidal dvousedadlovému kupé standardní optický paket. Pohled z profilu doplňují 21palcová superlehká třídílná kovaná kola Edition Race. Jedenadvacetipalcové disky obouvají pneu 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu.

Pod kapotou sériové verze je vpředu uložený motor V12 o zdvihovém objemu 5 999 cm3, odvozený přímo z pohonné jednotky supersportovního Ferrari Enza. Hamann připravil kit, který posouvá nejvyšší výkon ze sériových 456 kW (620 k) na 495 kW (673 k). Agregát má kompletně nový výfukový systém se sportovními katalyzátory, zlepšené sání, přeprogramovanou řídící jednotku, upravené vstřikování paliva atd.

Hamann Murciélago LP640

Tuner Hamann nejsilnějšímu sériovému modelu italské automobilky Lamborghini přidal další steroidy v podobě upraveného sání, přeprogramované řídící jednotky a modifikovaného výfukového systému. Výkon agregátu 6,5 V12 vzrostl z 471 kW (640 k) na 507 kW (690 k) a akcelerace z nuly na stovku klesla o 0,2 s na výsledné 3,2 s. Původní maximální rychlost 338 km/h také povyskočila a nyní atakuje hranici 350 km/h.

Inženýři ladičské firmy Hamann zasáhli do čistých linií karosérie a přidali vozu karbonové doplňky. Vše začalo u předního spoileru, kde je větší "lízátko", dále jsou uhlíkové kompozity na bocích vozu, kde mají zlepšit přísun vzduchu do motorového prostoru. Na střeše vozu je kapsa a na zádi je přítlačné křídlo. Pohled z profilu doplňují 21palcová superlehká třídílná kovaná kola Edition Race.


Roman Daněk
Diskuze (1)