Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hamann ve Frankfurtu 2009

Michal Fokt
Diskuze (0)
Známý německý úpravce pojal IAA ve velkém stylu a představil více novinek než mnohá automobilka. A některé z úprav jsou opravdu velmi zajímavé.

Hamann Tycoon Evo

Hamann odhalil již v lednu upravené BMW X6 pod označením Tycoon a nyní se ve Frankfurtu představí ještě ostřejší verze EVO. Ta je ve srovnání se sériovým provedením o 60 mm širší, což je zásluha nových předních i zadních blatníků. Přídi dominuje masivní nárazník a novinkou jsou denní světlomety ze světelných diod. Na zádi je rovněž použit nový nárazník, ale větší pozornost zde přitáhne dvojice spoilerů kolem zadního okna. Širším blatníkům dělají vedle nových nárazníků společnost i širší nástavce prahů. Pro dokreslení agresivního výrazu upraveného BMW nemohou chybět pořádná kola a tak mají v blatnících své místo třiadvacetipalcové lité ráfky obuté do pneumatik 315/25 R23. Pro sportovnější postoj stroje původně schopného jízdy v terénu se úpravce nebojí snížení podvozku o 40 mm, čímž prakticky zatrhnul majitelům jakékoliv choutky na opuštění bezpečí asfaltu.

Hamann se nebojí podívat pod kapotu a pro X6 je tedy připraveno i zvyšování výkonu. Verze xDrive 35i je upravena na 265 kW (360 koní) při 5230 min-1 a točivý moment vzrostl na 540 Nm dostupných od 1300 do 5000 min-1. Zároveň se zvýšením výkonu došlo k lehkému uvolnění omezovače maximální rychlosti na 275 km/h.

Pro BMW se vznětovými motory je také připraveno zlepšování parametrů. Verze xDrive 30d může mít namísto sériových 173 kW výkon 195 kW a točivý moment zvýšený z 520 Nm na rovných 600 Nm. Pro X6 xDrive 35d je připraveno zvýšení z 210 kW na 235 kW a točivý moment vzrostl z 580 Nm na 660 Nm.

Megalomany ovšem osloví jedině úprava verze xDrive 50i, jejíž osmiválec o objemu 4,4 litru disponuje v sériovém provedení výkonem 300 kW (407 koní) při 5500 min-1 a točivým momentem 600 Nm dostupným od 1750 min-1. Po přeprogramování řídicí jednotky a montáži nového výfukového systému motor nabídne výkon 368 kW (501 koní) při 5600 min-1 a točivý moment 700 Nm při 3700 min-1. Maximální rychlost tohoto provedení se pohybuje okolo 300 km/h.

Vedle karoserie, podvozku a motoru u Hamannu upraví v X6 i interiér, který dostane hliníkové sportovní pedály, dvanáctidílnou sadu dekorací z karbonu, rychloměr ocejchovaný do hodnoty 300 km/h a tříramenný sportovní volant.

Hamann Ferrari California

Sériové Ferrari California má v nabídce modelů své značky zdánlivě nezáviděníhodné místo nejméně výkonného stroje. Jeho vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru s přímým vstřikováním paliva produkuje výkon 460 koní (338 kW). Dost dobrá motivace pro pořízení úpravy od Hamannu, co říkáte?

Zásluhou přeprogramovaní řídící jednotky motoru a montáži kompletně nového výfukového systému výkon osmiválce vzrostl o impozantních 20 procent. California se tak může pyšnit stádem 552 koní, což je 406 kW.

Další krok na cestě k ostré Californii představuje nová sada tlumičů s pružinami, která vedle slibovaného zlepšení jízdních vlastností přinese i snížení světlé výšky. Na jízdní vlastnosti i vzhled má dále vliv použití 21palcových kol s pneumatikami o rozměrech 245/30 ZR 21 vpředu a 345/25 ZR 21 vzadu.

K zvýšení aerodynamického přítlaku při vysokých rychlostech mají přispět nové karbonové díly na karoserii. Vpředu je pod nárazníkem spoiler další nejdete na víku zavazadlového prostoru, pod zadním nárazníkem je umístěn třídílný difuzor a komplet doplňují prahové nástavce. Také pro interiér má Hamann připraven kompletní individualizační program a záleží jen na majiteli Californie jak si jej nechá upravit.

Hamann Mercedes-Benz G 55 AMG

Již sériový Mercedes-Benz G 55 AMG zdatně odporuje původnímu určení tohoto modelu, který v letošním roce slaví 30. narozeniny. Výtvor společnosti Hamann jde ještě dál a jeho majitel si pro dovádění v terénu musí pořídit nový vůz.

Z fotek je patrné další snížení světlé výšky a na jízdní vlastnosti i vzhled má vliv použití 24palcových kol s pneumatikami 315/35 R24. V přímé souvislosti s novými koly je rozšíření blatníků o 40 mm vpředu a o 60 mm vzadu. Karosářské úpravy zahrnují samozřejmě nové nástavce prahů, nárazníky a spoiler na střeše. Vpředu je k nárazníku připevněn ochranný rám masky se znakem společnosti Hamann a spoiler s integrovanými mlhovými světlomety. Pro denní svícení jsou v nárazníku světelné diody. Vzadu je pod nárazníkem difuzor. Řada dílů na karoserii může být vyrobena z karbonu.

Kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru má po úpravě výkon 441 kW a točivý moment 782 Nm. Pro srovnání - sériový G 55 AMG disponuje výkonem 373 kW a točivým momentem 700 Nm. Přes 2,5 tuny těžký off-road s aerodynamikou cihly je tak nyní schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,1 s a dosáhne maximální rychlosti 261 km/h.

Mercedes G 55 AMG se vedle vyššího výkonu u Hamannu dočkal i nového výfukového systému s koncovkami vyvedenými před zadními koly a pro interiér je připraveno nové velurové čalounění, dekorace z karbonu, sportovní volant a hliníkové pedály.

Hamann Largo

Když už se Hamanni pustili do úprav Ferrari California, proč se v Itálii ještě nezdržet a neudělat z Abarthu 500 bezmála 200kW bestii?

Largo, jak Němci svou úpravu pojmenovali, má díky aerokitu opravdu hodně nasupený výraz, jenž ještě umocňují diody pro denní svícení. Šířka auta vzrostla díky vytaženým blatníkům o 30 mm vpředu a o 35 mm vzadu, z nárazníku výhružně trčí dva páry koncovek výfuku a difuzor. Sportovní tlumiče a pružiny přibližují auto zemi o nevídaných 60 mm a pod koly s grafitovou povrchovou úpravou vykukují pěkně velké brzdiče se čtyřmi pístky.

Ptáte se, jestli má vůbec Abarth 500 právo vypadat tak zle? Ano, to opravdu má. Čtrnáctistovku rozběsnilo turbo tak, že je schopná poskytnout výkon 195 kW (265 k) a točivý moment 358 Nm. Tak to už je opravdu síla…


Michal Fokt
Diskuze (0)