Harbour Report 2007: Toyota nejproduktivnější, ostatní se dotahují

Harbour Report 2007: Toyota nejproduktivnější, ostatní se dotahují

 

Nejnovější zpráva Harbour Report ukázala na zajímavý vývoj v produktivitě automobilových továren ve Spojených státech.

Prvenství si stále udržuje japonská Toyota, avšak ostatní automobilky, zejména pak ty domácí, se jí přibližují. Se ziskovostí jsou však americké automobilky na štíru.

Konzultační společnost Harbour Consulting vydala poslední květnový den svou pravidelnou zprávu Harbour Report, tentokráte pro rok 2007, ve které jsou podrobně zaznamenány výsledky (včetně vývoje za poslední léta) automobilek z hlediska jejich produktivity za minulý rok. Studie se týká trhu ve Spojených státech. Tržní podíly jednotlivých koncernů jsou v následující tabulce.

Vývoj tržního podílu na trhu ve Spojených státech (podle názvu automobilky)
AutomobilkaTržní podíl v roce 1989 [%]Tržní podíl v roce 2006 [%]
DaimlerChrysler1415
Ford2417
General Motors3424
Honda59
Nissan Motor56
Toyota615

Celkovým vítězem, tedy nejproduktivnější automobilkou, se stala japonská Toyota, jejíž produktivita dosáhla úrovně 29,93 pracovních hodin na jedno vozidlo. Druhá skončila Honda s 31,63 hodinami na vozidlo. Rozdíl v rámci šesti největších automobilek na americkém trhu (Toyota, General Motors, Ford, DaimlerChrysler, Honda, Nissan) činí k loňskému roku 5,17 hodin na vozidlo, což je proti roku 2005 pokles o 2,16 hodin na vozidlo. V roce 1998 byl přitom rozdíl 17,17 hodin na vozidlo. Výkonnost jednotlivých automobilek se tak výrazně srovnává.

Celková produktivita výroby automobilů (podle názvu automobilky)
Automobilka2002 (v hodinách na vozidlo)2006 (v hodinách na vozidlo)
DaimlerChrysler40,6032,90
Ford39,9535,10
General Motors37,1432,36
Honda34,5431,63
Nissan Motor29,3729,97 (pouze odhad)
Toyota31,2229,93

V celkové produktivitě se v loňském roce nejvíce zlepšila Honda, konkrétně o 2,7 %. Zlepšení vykázaly z velké šestky čtyři automobilky, kromě Hondy šlo o všechny tři velké americké automobilky. Zhoršila se však prokazatelně jen Toyota, protože Nissan se letošní studie nezúčastnil. Toyota si oproti roku 2005 pohoršila o 0,53 hodiny na vozidlo.

Zajímavé jsou také údaje o ziscích (před zdaněním) na vozidlo. V této statistice vedou japonské automobilky Toyota a Honda, které v loňském roce na jednom prodaném automobilu vydělaly 1 200 amerických dolarů (cca 26 tisíc Kč). Naproti tomu Chrysler Group tratil na jednom automobilu 1 072 dolarů (cca 23 tisíc Kč), General Motors 1 436 dolarů (cca 31 tisíc Kč) a Ford dokonce 5 234 dolarů (cca 113 tisíc Kč). Podle autora analýzy jde o souhrn faktorů jako jsou náklady na zdravotní a penzijní pojištění, vývoj průměrných příjmů, náklady na slevy či náklady související s optimalizací zásob.

V oblasti samotné montáže automobilů dopadla nejlépe Honda, která dokáže v průměru automobil smontovat za 21,13 hodin. Avšak některé specializované továrny dopadly lépe. Například továrna CAMI Automotive, která montuje v Ontariu vozy Chevrolet Equinox, Pontiac Torrent a Suzuki XL-7 vykázala produktivitu v hodnotě 17,85 hodin na vozidlo. Mezi desítkou nejproduktivnějších továren ve Spojených státech má hned čtyři koncern General Motors. Ve statistice montáže vozů dle tržních segmentů zvítězil General Motors ve 12 kategoriích z 23, Ford v pěti a Chrysler ve dvou. Z těchto statistik je patrné, že americké automobilky vykazují velké rozdíly v produktivitě jednotlivých továren.

Produktivita montážních továren (podle názvu automobilky)
Automobilka2002 (v hodinách na vozidlo)2006 (v hodinách na vozidlo)
DaimlerChrysler28,0423,42
Ford26,1423,19
General Motors24,4422,15
Honda22,2721,13
Nissan Motor16,8320,51 (pouze odhad)
Toyota21,8322,05

V kategorii lisoven zvítězily japonské automobilky, jejichž továrny obsadily první čtyři místa. Z deseti nejproduktivnějších lisoven má Toyota tři a Honda a Chrysler po dvou.

Produktivita výroby motorů (podle názvu automobilky)
Automobilka2002 (v hodinách na motor)2006 (v hodinách na motor)
DaimlerChrysler4,873,60
Ford5,474,59
General Motors4,003,44
Honda3,333,34
Nissan MotorNANA
Toyota2,952,85

V kategorii výroby motorů je nejproduktivnější Toyota s průměrnými 2,85 hodinami na motor. Druhé místo získala Honda s 3,34 hodinami na motor a třetí skončil General Motors s 3,44 hodinami na motor.

Využívání kapacit, rozmezí a průměr, 2006 (podle názvu automobilky)
AutomobilkaMinimální využití [%]Maximální využití [%]Průměr [%]
DaimlerChrysler5112488
Ford2714877
General Motors5213893
Honda799893
Nissan Motor649177
Toyota95108103
Tabulky jsou výběrem ze statistik Harbour Report 2007.
Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Zdroj: Harbour Report 2007

Štítky Slevy Toyota

 

Přidat názorDiskuse: Harbour Report 2007: Toyota…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…