Harbour Report 2007: Toyota nejproduktivnější, ostatní se dotahují

Harbour Report 2007: Toyota nejproduktivnější, ostatní se dotahují

 

Nejnovější zpráva Harbour Report ukázala na zajímavý vývoj v produktivitě automobilových továren ve Spojených státech.

Prvenství si stále udržuje japonská Toyota, avšak ostatní automobilky, zejména pak ty domácí, se jí přibližují. Se ziskovostí jsou však americké automobilky na štíru.

Konzultační společnost Harbour Consulting vydala poslední květnový den svou pravidelnou zprávu Harbour Report, tentokráte pro rok 2007, ve které jsou podrobně zaznamenány výsledky (včetně vývoje za poslední léta) automobilek z hlediska jejich produktivity za minulý rok. Studie se týká trhu ve Spojených státech. Tržní podíly jednotlivých koncernů jsou v následující tabulce.

Vývoj tržního podílu na trhu ve Spojených státech (podle názvu automobilky)
AutomobilkaTržní podíl v roce 1989 [%]Tržní podíl v roce 2006 [%]
DaimlerChrysler1415
Ford2417
General Motors3424
Honda59
Nissan Motor56
Toyota615

Celkovým vítězem, tedy nejproduktivnější automobilkou, se stala japonská Toyota, jejíž produktivita dosáhla úrovně 29,93 pracovních hodin na jedno vozidlo. Druhá skončila Honda s 31,63 hodinami na vozidlo. Rozdíl v rámci šesti největších automobilek na americkém trhu (Toyota, General Motors, Ford, DaimlerChrysler, Honda, Nissan) činí k loňskému roku 5,17 hodin na vozidlo, což je proti roku 2005 pokles o 2,16 hodin na vozidlo. V roce 1998 byl přitom rozdíl 17,17 hodin na vozidlo. Výkonnost jednotlivých automobilek se tak výrazně srovnává.

Celková produktivita výroby automobilů (podle názvu automobilky)
Automobilka2002 (v hodinách na vozidlo)2006 (v hodinách na vozidlo)
DaimlerChrysler40,6032,90
Ford39,9535,10
General Motors37,1432,36
Honda34,5431,63
Nissan Motor29,3729,97 (pouze odhad)
Toyota31,2229,93

V celkové produktivitě se v loňském roce nejvíce zlepšila Honda, konkrétně o 2,7 %. Zlepšení vykázaly z velké šestky čtyři automobilky, kromě Hondy šlo o všechny tři velké americké automobilky. Zhoršila se však prokazatelně jen Toyota, protože Nissan se letošní studie nezúčastnil. Toyota si oproti roku 2005 pohoršila o 0,53 hodiny na vozidlo.

Zajímavé jsou také údaje o ziscích (před zdaněním) na vozidlo. V této statistice vedou japonské automobilky Toyota a Honda, které v loňském roce na jednom prodaném automobilu vydělaly 1 200 amerických dolarů (cca 26 tisíc Kč). Naproti tomu Chrysler Group tratil na jednom automobilu 1 072 dolarů (cca 23 tisíc Kč), General Motors 1 436 dolarů (cca 31 tisíc Kč) a Ford dokonce 5 234 dolarů (cca 113 tisíc Kč). Podle autora analýzy jde o souhrn faktorů jako jsou náklady na zdravotní a penzijní pojištění, vývoj průměrných příjmů, náklady na slevy či náklady související s optimalizací zásob.

V oblasti samotné montáže automobilů dopadla nejlépe Honda, která dokáže v průměru automobil smontovat za 21,13 hodin. Avšak některé specializované továrny dopadly lépe. Například továrna CAMI Automotive, která montuje v Ontariu vozy Chevrolet Equinox, Pontiac Torrent a Suzuki XL-7 vykázala produktivitu v hodnotě 17,85 hodin na vozidlo. Mezi desítkou nejproduktivnějších továren ve Spojených státech má hned čtyři koncern General Motors. Ve statistice montáže vozů dle tržních segmentů zvítězil General Motors ve 12 kategoriích z 23, Ford v pěti a Chrysler ve dvou. Z těchto statistik je patrné, že americké automobilky vykazují velké rozdíly v produktivitě jednotlivých továren.

Produktivita montážních továren (podle názvu automobilky)
Automobilka2002 (v hodinách na vozidlo)2006 (v hodinách na vozidlo)
DaimlerChrysler28,0423,42
Ford26,1423,19
General Motors24,4422,15
Honda22,2721,13
Nissan Motor16,8320,51 (pouze odhad)
Toyota21,8322,05

V kategorii lisoven zvítězily japonské automobilky, jejichž továrny obsadily první čtyři místa. Z deseti nejproduktivnějších lisoven má Toyota tři a Honda a Chrysler po dvou.

Produktivita výroby motorů (podle názvu automobilky)
Automobilka2002 (v hodinách na motor)2006 (v hodinách na motor)
DaimlerChrysler4,873,60
Ford5,474,59
General Motors4,003,44
Honda3,333,34
Nissan MotorNANA
Toyota2,952,85

V kategorii výroby motorů je nejproduktivnější Toyota s průměrnými 2,85 hodinami na motor. Druhé místo získala Honda s 3,34 hodinami na motor a třetí skončil General Motors s 3,44 hodinami na motor.

Využívání kapacit, rozmezí a průměr, 2006 (podle názvu automobilky)
AutomobilkaMinimální využití [%]Maximální využití [%]Průměr [%]
DaimlerChrysler5112488
Ford2714877
General Motors5213893
Honda799893
Nissan Motor649177
Toyota95108103
Tabulky jsou výběrem ze statistik Harbour Report 2007.
Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
Zdroj: Harbour Report 2007

Štítky Slevy Toyota

 

Přidat názorDiskuse: Harbour Report 2007: Toyota…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…