Harbour Report 2007: Toyota nejproduktivnější, ostatní se dotahují

Harbour Report 2007: Toyota nejproduktivnější, ostatní se dotahují

 

Nejnovější zpráva Harbour Report ukázala na zajímavý vývoj v produktivitě automobilových továren ve Spojených státech.

Prvenství si stále udržuje japonská Toyota, avšak ostatní automobilky, zejména pak ty domácí, se jí přibližují. Se ziskovostí jsou však americké automobilky na štíru.

Konzultační společnost Harbour Consulting vydala poslední květnový den svou pravidelnou zprávu Harbour Report, tentokráte pro rok 2007, ve které jsou podrobně zaznamenány výsledky (včetně vývoje za poslední léta) automobilek z hlediska jejich produktivity za minulý rok. Studie se týká trhu ve Spojených státech. Tržní podíly jednotlivých koncernů jsou v následující tabulce.

Vývoj tržního podílu na trhu ve Spojených státech (podle názvu automobilky)
AutomobilkaTržní podíl v roce 1989 [%]Tržní podíl v roce 2006 [%]
DaimlerChrysler1415
Ford2417
General Motors3424
Honda59
Nissan Motor56
Toyota615

Celkovým vítězem, tedy nejproduktivnější automobilkou, se stala japonská Toyota, jejíž produktivita dosáhla úrovně 29,93 pracovních hodin na jedno vozidlo. Druhá skončila Honda s 31,63 hodinami na vozidlo. Rozdíl v rámci šesti největších automobilek na americkém trhu (Toyota, General Motors, Ford, DaimlerChrysler, Honda, Nissan) činí k loňskému roku 5,17 hodin na vozidlo, což je proti roku 2005 pokles o 2,16 hodin na vozidlo. V roce 1998 byl přitom rozdíl 17,17 hodin na vozidlo. Výkonnost jednotlivých automobilek se tak výrazně srovnává.

Celková produktivita výroby automobilů (podle názvu automobilky)
Automobilka2002 (v hodinách na vozidlo)2006 (v hodinách na vozidlo)
DaimlerChrysler40,6032,90
Ford39,9535,10
General Motors37,1432,36
Honda34,5431,63
Nissan Motor29,3729,97 (pouze odhad)
Toyota31,2229,93

V celkové produktivitě se v loňském roce nejvíce zlepšila Honda, konkrétně o 2,7 %. Zlepšení vykázaly z velké šestky čtyři automobilky, kromě Hondy šlo o všechny tři velké americké automobilky. Zhoršila se však prokazatelně jen Toyota, protože Nissan se letošní studie nezúčastnil. Toyota si oproti roku 2005 pohoršila o 0,53 hodiny na vozidlo.

Zajímavé jsou také údaje o ziscích (před zdaněním) na vozidlo. V této statistice vedou japonské automobilky Toyota a Honda, které v loňském roce na jednom prodaném automobilu vydělaly 1 200 amerických dolarů (cca 26 tisíc Kč). Naproti tomu Chrysler Group tratil na jednom automobilu 1 072 dolarů (cca 23 tisíc Kč), General Motors 1 436 dolarů (cca 31 tisíc Kč) a Ford dokonce 5 234 dolarů (cca 113 tisíc Kč). Podle autora analýzy jde o souhrn faktorů jako jsou náklady na zdravotní a penzijní pojištění, vývoj průměrných příjmů, náklady na slevy či náklady související s optimalizací zásob.

V oblasti samotné montáže automobilů dopadla nejlépe Honda, která dokáže v průměru automobil smontovat za 21,13 hodin. Avšak některé specializované továrny dopadly lépe. Například továrna CAMI Automotive, která montuje v Ontariu vozy Chevrolet Equinox, Pontiac Torrent a Suzuki XL-7 vykázala produktivitu v hodnotě 17,85 hodin na vozidlo. Mezi desítkou nejproduktivnějších továren ve Spojených státech má hned čtyři koncern General Motors. Ve statistice montáže vozů dle tržních segmentů zvítězil General Motors ve 12 kategoriích z 23, Ford v pěti a Chrysler ve dvou. Z těchto statistik je patrné, že americké automobilky vykazují velké rozdíly v produktivitě jednotlivých továren.

Produktivita montážních továren (podle názvu automobilky)
Automobilka2002 (v hodinách na vozidlo)2006 (v hodinách na vozidlo)
DaimlerChrysler28,0423,42
Ford26,1423,19
General Motors24,4422,15
Honda22,2721,13
Nissan Motor16,8320,51 (pouze odhad)
Toyota21,8322,05

V kategorii lisoven zvítězily japonské automobilky, jejichž továrny obsadily první čtyři místa. Z deseti nejproduktivnějších lisoven má Toyota tři a Honda a Chrysler po dvou.

Produktivita výroby motorů (podle názvu automobilky)
Automobilka2002 (v hodinách na motor)2006 (v hodinách na motor)
DaimlerChrysler4,873,60
Ford5,474,59
General Motors4,003,44
Honda3,333,34
Nissan MotorNANA
Toyota2,952,85

V kategorii výroby motorů je nejproduktivnější Toyota s průměrnými 2,85 hodinami na motor. Druhé místo získala Honda s 3,34 hodinami na motor a třetí skončil General Motors s 3,44 hodinami na motor.

Využívání kapacit, rozmezí a průměr, 2006 (podle názvu automobilky)
AutomobilkaMinimální využití [%]Maximální využití [%]Průměr [%]
DaimlerChrysler5112488
Ford2714877
General Motors5213893
Honda799893
Nissan Motor649177
Toyota95108103
Tabulky jsou výběrem ze statistik Harbour Report 2007.
Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
Zdroj: Harbour Report 2007

Štítky Slevy Toyota

 

Přidat názorDiskuse: Harbour Report 2007: Toyota…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…