Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson Street Rod se proměnil v ostrý dragster

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Harley-Davidson předvádí, že jeho letošní novinka v podobě modelu Street Rod není jen městským hejskem, ale může se proměnit i v závodní stroj.

Harley-Davidson pro letošní sezónu rozšířil svou řadu Dark Custom o model Street Rod, který vychází z modelu Street a je samotnou značkou uváděn jako stroj, který byl navržen pro město, ale je připraven nabídnout vzrušující zážitky i za jeho hranicemi.

Pozornost k novému modelu Street Rod má nyní přitahovat i dvojice nových dragsterů, postavených na jeho základech specialisty od divize Harley-Davidson Screamin´ Eagle a společnosti Vance & Hince Motorsport.

Harley-Davidson Street Rod Dragster si od sériového modelu vypůjčil jeho pohonnou jednotku, kterou je kapalinou chlazený motor V-Twin High Output Revolution X 750 s rozvodem SOHC, osmi ventily, úhlem rozevření válců 60 stupňů a objemem 749 cm3.

Dvouválec s přepracovaným sáním a výfukovým systémem je u dragsterů usazen v novém, lehčím a tužším rámu, při jehož vývoji bylo využito CAD a dalších digitálních nástrojů. Designové studio Harley-Davidson v Milwaukee ve spolupráci s firmou Vance & Hines Motorsport navrhlo nové kapoty, které byly testovány v aerodynamickém tunelu státní univerzity ve Wichitě.

Tým Harley-Davidson Screamin´ Eagle/Vance & Hince Motorsport se hodlá s dvojicí nových dragsterů účastnit letošní sezóny NHRA Mello Yellow Drag Racing Series a má za sebou již první ostré nasazení.

Stroje zařazené do třídy Pro Stock, v níž soutěží stroje vycházející ze sériových modelů, pilotovali o víkendu 10. a 11. června na trati Old Bridge Township Raceway Park jezdci Andrew Hines a Eddie Krawiec.

Oba jezdci se probojovali z kvalifikace do vyřazovací části, v níž Andrew Hines skončil v prvním kole s časem 6,960 s, zatímco Eddie Krawiec končil druhou rozjížďkou s časem 6,937 s, což na premiéru nových dragsterů rozhodně nejsou špatné výsledky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)