Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hartge 114i: 110 kW levněji než 100 kW od BMW

Michal Fokt
Diskuze (25)
Zajímá vás 100kW BMW 116i? Tak to bychom si dovolili poradit - nekupujte ho. Pořiďte verzi 114i a kupte si úpravu na 110 kW od Hartge. Budete mít 10 kW a 25 Nm k dobru a ještě ušetříte.

Že tuning přináší nezřídka zvýšení výkonu, to je pochopitelné a očekávané – však za to také je řada z nás ochotna utratit nemalé sumy peněz. Teď se ale objevil zajímavý paradox – upravené auto na bázi základní motorizace je nejen výkonnější, než další výkonová verze výrobce, ale i lacinější!

Že BMW teď tvrdě jede na vlně drastického snižování nákladů, to už si delší dobu všímáme. Je to ostatně poznat i u aktuální jedničky, která má pro tři nejslabší motorizace jedinou pohonnou jednotku – motor 1,6 Turbo, naladěný na výkony 75 kW (114i), 100 kW (116i) a 125 kW (118i), přičemž základní verze stojí 552.500 Kč, střední 612.500 Kč a nejsilnější 670.000 korun.

Za 25 kW tedy chce BMW příplatek 60 tisíc korun a za dalších 25 k žádá 57.500 Kč. Nemá cenu si dělat iluze - nejspíš je rozdíl jen v naladění ECU. Trošku paradoxní ovšem je, že „tuning“ stejného motoru nabízí levněji německý úpravce Hartge. Ze základní 114i dostane 110 kW a 245 Nm, což je přibližně polovina rozdílu mezi verzemi 116i a 118i ve výkonu a téměř na úrovni 118i, co se točivého momentu týče. A chce za to jen 1690 euro, tedy necelých 43 tisíc korun!

Ano, počítáte správně – to je o 17 tisíc méně, než chce samotné BMW za 116i. ...které má jen 100 kW...

Michal Fokt
Diskuze (25)
7. 11. 2012 12:43
Re: Bud sbohem zaruko
AuTec neni registrovaný dealer, ani servisní partner (pokud se nepletu)...
Ale dík vám oběma za odpověď :yes:
7. 11. 2012 08:37
Re: Bud sbohem zaruko
Autec, jestli se nepletu. U Renocaru jsem myslím od Hartge něco viděl, ale nevím, jestli jsou oficiálním prodejcem.
Avatar - Dinar
7. 11. 2012 08:04
Re: Bud sbohem zaruko
Netuším, a jestli vůbec.
Avatar - Dinar
7. 11. 2012 08:04
Re: Bud sbohem zaruko
Tam žádná extra krabička není, hartge mění data v origo ŘJ, tedy tak to aspoň je u benz. aut. A potvrzeno mám, že takto upravené ŘJ nehlásí na diagnostice žádný problém, resp. ve sledovaných parametrech žádné odchylky od origo nastavení. Jak se to dělá se mě neptej, dvě konkrétní auta hartgem upravená a jezdící do bmw značkového servisu znám, žádný problém neměla, o záruku majitelé nepřišli.
Avatar - bigsoul
7. 11. 2012 08:00
Hartge
Treba si uvedomit, ze Hartge je na trhu uz nieco cez 40 rokov a tunia vyhradne BMW. Vsetko ma ju otestovane a ich pridavna riadiaca jednotka dokaze zvisovat vikon u dieslu u benzine ju tam nedavaju, lebo ma mali az ziadny efekt. Na vsetko je zaruka tak kludne tam mozete dat aj nove auto.