Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hartge 645Ci 5.1 – rychle a jinak

Miroslav Kudělka
Diskuze (17)
Kupé BMW 6 přitahuje nejen zákazníky, ale i úpravce. Dalším z elitní německé garnitury, který se pustil do úpravy tohoto vozu, je společnost Hartge. Ta má za sebou bohatou sportovní minulost, což je zárukou skvělých vlastností.

Kupé BMW 6 přitahuje nejen zákazníky, ale i úpravce. Dalším z elitní německé garnitury, který se pustil do úpravy tohoto vozu, je společnost Hartge. Ta má za sebou bohatou sportovní minulost, což je zárukou skvělých vlastností.

Hartge 645Ci 5.1 se poprvé představil v prosinci na výstavě v Essenu, ale k zákazníkům se vydává až v těchto dnech. Technici firmy se však nezabývali jen výkonnostními charakteristikami a výrazným způsobem zasáhli do vzhledu přídě. Zcela nový nárazník vcelku s citelně zvětšenými „ledvinami“ budí rozporuplný dojem kombinace brutální síly a vzpomínek na doby dávno minulé, přičemž ovšem harmonicky zapadá do celkové linie vozu. Ve srovnání se sériovým provedením toto řešení mimo originálního vzhledu zajišťuje přívod dostatečného množství chladícího vzduchu jak k výkonnému motoru tak i brutálním brzdám. Je také pravdou že příď je jediné část vnějšího vzhledu, které se úpravy dotkly.

Pokud srovnáme množství úprav viditelných s těmi podstatnějšími a skrytými, tak ty rozhodně vedou. Největší kus práce technici odvedli pod dlouhou kapotou motoru, kde byl zvolen ten nejprozaičtější postup, jak zvýšit výkon – zvětšením zdvihového objemu. Pomocí klikové hřídele s delším zdvihem, větších pístů a nových ojnic byl objem vidlicového osmiválce zvětšen ze 4,4 litru na 5,1 litru. Tato změna společně s přeprogramovanou řídící jednotkou dopomohla motoru k výkonu 309 kW (420 k) a točivému momentu 520 Nm, což jsou hodnoty o téměř třetinu u výkonu a pětinu u točivého momentu vyšší než v sérii. Zlepšila se i dynamika, když zrychlení z 0-100 km/h zvládá Hartge za 4,9 sekundy a dokáže uhánět až 290 km/h.

Vysokému výkonu byl přizpůsoben i podvozek, který dostal nové pružiny i tlumiče, které zlepšují posaz na silnici a snižují světlou výšku o 30 mm. Pro vozy bez systému Dynamic-Drive je k dispozici i sada zkrutných stabilizátorů. Estetický celek snížené karosérie z boku doplňují obrovská desetipaprsková kola designu Classic II o rozměrech 9,5J x 21“ vpředu a 10,5J x 21“ vzadu. Obuta jsou do pneu 255/30-21“ na přední nápravě a 295/25-21“ na hnacích zadních kolech. Za jejich tenkými paprsky se pyšně vystavují kotouče brzd o průměru 380 mm, které jsou svírány třmeny s osmi pístky na předních kolech. Vnější vzhled je doplněn čtyřmi kruhovými koncovkami posledního dílu výfukového potrubí vyrobeného z nerezivějící oceli. K dispozici je i verze se dvěmi oválnými koncovkami.

V interiéru se žádné převratné úpravy neudály. Najdeme zde obvyklou kombinaci kůže a hliníkových doplňků jako jsou pedály, madlo ruční brzdy či volič automatické převodovky zkombinovaný z kůží. Samozřejmostí je sportovní volant s logem úpravce.





reklamní sdělení:

… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.

Miroslav Kudělka
Diskuze (17)