Hartge 645Ci 5.1 – rychle a jinak

Hartge 645Ci 5.1 – rychle a jinak

 
 

Kupé BMW 6 přitahuje nejen zákazníky, ale i úpravce. Dalším z elitní německé garnitury, který se pustil do úpravy tohoto vozu, je společnost Hartge. Ta má za sebou bohatou sportovní minulost, což je zárukou skvělých vlastností.

Kupé BMW 6 přitahuje nejen zákazníky, ale i úpravce. Dalším z elitní německé garnitury, který se pustil do úpravy tohoto vozu, je společnost Hartge. Ta má za sebou bohatou sportovní minulost, což je zárukou skvělých vlastností.

Hartge 645Ci 5.1 se poprvé představil v prosinci na výstavě v Essenu, ale k zákazníkům se vydává až v těchto dnech. Technici firmy se však nezabývali jen výkonnostními charakteristikami a výrazným způsobem zasáhli do vzhledu přídě. Zcela nový nárazník vcelku s citelně zvětšenými „ledvinami“ budí rozporuplný dojem kombinace brutální síly a vzpomínek na doby dávno minulé, přičemž ovšem harmonicky zapadá do celkové linie vozu. Ve srovnání se sériovým provedením toto řešení mimo originálního vzhledu zajišťuje přívod dostatečného množství chladícího vzduchu jak k výkonnému motoru tak i brutálním brzdám. Je také pravdou že příď je jediné část vnějšího vzhledu, které se úpravy dotkly.

Pokud srovnáme množství úprav viditelných s těmi podstatnějšími a skrytými, tak ty rozhodně vedou. Největší kus práce technici odvedli pod dlouhou kapotou motoru, kde byl zvolen ten nejprozaičtější postup, jak zvýšit výkon – zvětšením zdvihového objemu. Pomocí klikové hřídele s delším zdvihem, větších pístů a nových ojnic byl objem vidlicového osmiválce zvětšen ze 4,4 litru na 5,1 litru. Tato změna společně s přeprogramovanou řídící jednotkou dopomohla motoru k výkonu 309 kW (420 k) a točivému momentu 520 Nm, což jsou hodnoty o téměř třetinu u výkonu a pětinu u točivého momentu vyšší než v sérii. Zlepšila se i dynamika, když zrychlení z 0-100 km/h zvládá Hartge za 4,9 sekundy a dokáže uhánět až 290 km/h.

Vysokému výkonu byl přizpůsoben i podvozek, který dostal nové pružiny i tlumiče, které zlepšují posaz na silnici a snižují světlou výšku o 30 mm. Pro vozy bez systému Dynamic-Drive je k dispozici i sada zkrutných stabilizátorů. Estetický celek snížené karosérie z boku doplňují obrovská desetipaprsková kola designu Classic II o rozměrech 9,5J x 21“ vpředu a 10,5J x 21“ vzadu. Obuta jsou do pneu 255/30-21“ na přední nápravě a 295/25-21“ na hnacích zadních kolech. Za jejich tenkými paprsky se pyšně vystavují kotouče brzd o průměru 380 mm, které jsou svírány třmeny s osmi pístky na předních kolech. Vnější vzhled je doplněn čtyřmi kruhovými koncovkami posledního dílu výfukového potrubí vyrobeného z nerezivějící oceli. K dispozici je i verze se dvěmi oválnými koncovkami.

V interiéru se žádné převratné úpravy neudály. Najdeme zde obvyklou kombinaci kůže a hliníkových doplňků jako jsou pedály, madlo ruční brzdy či volič automatické převodovky zkombinovaný z kůží. Samozřejmostí je sportovní volant s logem úpravce.





reklamní sdělení:
… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.
Spolupracujeme s TipCars.com
Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu

Pákistán označil plánované útoky amerických bezpilotních…

Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie

Evropská unie prodlouží hospodářské sankce uvalené na…

V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby,…

 

Štítky Pneu BMW

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport

Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen…

Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

 






 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Včera

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka, Uzel i parta (ex)ministrů

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka,…

Sportovní „bafuňáři“, kapitáni průmyslu, sexuolog, kardinál, ale i řada bývalých a současných ministrů. Takovou…

Bourák za 11 milionů a nikdo nepomůže! Ivana Trump neuhlídala správné vystupování

Bourák za 11 milionů a nikdo nepomůže! Ivana Trump…

Ivana Trump (68), bývalá manželka amerického prezidenta Donalda Trumpa (71), má v Čechách pořádně nabitý…

 

iSport.cz

Spící Jankto? Čekáme od něj stoprocentně víc, říká asistent Jílek

Spící Jankto? Čekáme od něj stoprocentně víc, říká…

PŘÍMO Z POLSKA | Jakub Jankto v sezoně a Jakub Jankto nyní, to jako by nebyl ten samý hráč. Ale pouze stín,…

Sparťan Vukadinovič o italském kouči, (ne)přestupu do Slavie i občanství

Sparťan Vukadinovič o italském kouči, (ne)přestupu…

V zimě se intenzivně řešil jeho odchod ze Zlína do Slavie. Jenže jednání selhala. Srbský rychlík Vukadin…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…